Interessantquote:THE McCoy's Premier League Darts will feature TEN players in 2013 under a new format which was announced on Wednesday evening, with Michael van Gerwen, Wes Newton and Robert Thornton to make their debuts in the tournament.
A radical change will see the field expanded from eight players to feature ten stars this year as they compete across 15 nights in the UK and Ireland's biggest arenas.
The ten players will face each other once over the opening nine weeks of the tournament, over the best of 12 legs, before the bottom two players in the league table are relegated following the ninth league night in Brighton.
The remaining eight players will then face each other again over the remaining five league nights before the top four progress to the Play-Offs at The O2 in London on May 16.
Reigning McCoy's Premier League Darts champion Phil Taylor - who won the Ladbrokes World Darts Championship on Tuesday - will head the field of ten players, alongside 2009 winner James Wade and 2011 champion Gary Anderson.
They are joined by established Premier League stars Adrian Lewis, Simon Whitlock and Raymond van Barneveld, while Andy Hamilton retains his place in the tournament following an impressive debut season in 2012.
World Grand Prix champion Michael van Gerwen, who has risen to fourth in the PDC Order of Merit following his run to the World Championship final, will make his McCoy's Premier League Darts debut this season alongside two other new faces, Wes Newton and Robert Thornton.
Newton's status amongst the world's elite was confirmed when he reached September's European Championship final, while Scottish star Thornton claimed the UK Open title in June with a thrilling victory over Taylor in Bolton.
"This new format for the McCoy's Premier League Darts is going to take the tournament to a whole new level," said PDC Chairman Barry Hearn.
"Fans across the UK and Ireland will experience five spectacular matches on each night, and all ten players have earned their spots with their achievements over the last 12 months.
"This new format will mean incredible competition both to avoid relegation and then for Play-Off places before the ninth McCoy's Premier League champion is crowned at The O2 in May."
The McCoy's Premier League Darts, screened live on Sky Sports HD, will begin on Thursday February 7 at the Odyssey Arena in Belfast before travelling to Aberdeen, Bournemouth, Exeter, Nottingham, Manchester, Cardiff, Glasgow and Brighton for the first phase of the event.
The final five league nights will be held in Sheffield, Dublin, Birmingham, Liverpool and Newcastle before the top four players progress to the Play-Offs at The O2 in London on May 16.
The McCoy’s Premier League Darts competitors are:
Phil Taylor - reigning and six-time Premier League Darts champion
Adrian Lewis - two-time World Champion
James Wade - 2009 Premier League Darts champion
Michael van Gerwen - 2012 World Grand Prix champion
Simon Whitlock - 2012 European Champion
Andy Hamilton - 2012 Premier League Darts semi-finalist
Wes Newton - 2012 European Championship finalist
Raymond van Barneveld - five-time World Champion
Gary Anderson - 2011 Premier League Darts champion
Robert Thornton - 2012 UK Open champion
Op de donderdagen zal dat lastig gaan omdat er ook vaak Europees voetbal is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zou leuk zijn als rtl7 dit ook gaat uitzenden
Ja, daar heb je gelijk in! Helaas..quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op de donderdagen zal dat lastig gaan omdat er ook vaak Europees voetbal is.
Er zijn wel gaten op 7 februari, 28 februari, 21 + 28 maart, 18 april, 9 meiquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in! Helaas..
Dat is dan toch al iets haha. Maar ze zullen het niet half/half gaan doen neem ik aan :pquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er zijn wel gaten op 7 februari, 28 februari, 21 + 28 maart, 18 april, 9 mei
denk ik ook niet, laten we het maar afwachtenquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is dan toch al iets haha. Maar ze zullen het niet half/half gaan doen neem ik aan :p
Maar niet hoe.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:55 schreef Chiappucci het volgende:
Aan het eind van de uitzending van gisteravond stond in het programma van RTL 7 volgens mij dat de Premier League uitgezonden zal worden.
Om Newton kon je eigenlijk niet heen hoor.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Bah Newton en Hamilton erbij. Ik hoop maar dat ze er snel uitgeschakeld worden.
Newton was er niet bij gekomen bij het oude format, lijkt me..quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Om Newton kon je eigenlijk niet heen hoor.
Helaas heb je hier gelijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Om Newton kon je eigenlijk niet heen hoor.
Had best gekund.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Newton was er niet bij gekomen bij het oude format, lijkt me..
Qua resultaten heb je gelijk over Hamilton, maar persoonlijk vind ik het leuker om naar Chisnall te kijken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik weet niet wie er anders in had gemoeten hoor.
Chisnall heeft eigenlijk niet veel bijzonders gedaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Qua resultaten heb je gelijk over Hamilton, maar persoonlijk vind ik het leuker om naar Chisnall te kijken.
Dat is helaas waar. Als hij wat constanter op zijn dubbels zou worden dan zou hij met de absolute top kunnen meedraaien.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Chisnall heeft eigenlijk niet veel bijzonders gedaan.
Halve finale UK Open, eerste ronde eruit op World Matchplay, Tweede ronde Europees Kampioenschap, tweede ronde World grand prix
Waarschijnlijk in samenvatting en eventueel via de site.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:55 schreef Chiappucci het volgende:
Aan het eind van de uitzending van gisteravond stond in het programma van RTL 7 volgens mij dat de Premier League uitgezonden zal worden.
Via samenvatting werd het afgelopen jaar toch ook gedaan? Dan was er 's avonds laat even zo'n programma over.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in samenvatting en eventueel via de site.
Ik heb net gezien dat het iedere vrijdag na VI is. Van 22uur tot 24uur.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Via samenvatting werd het afgelopen jaar toch ook gedaan? Dan was er 's avonds laat even zo'n programma over.
Oh, dan maar gewoon een streamquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik heb net gezien dat het iedere vrijdag na VI is. Van 22uur tot 24uur.
Ik vind het juist interessant. Omdat de wedstrijden verrassend kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh, dan maar gewoon een stream
Vorig jaar weinig van gezien overigens, dit jaar eens kijken, maar alleen maar wedstrijden met de lengte van een set of 3 lijkt me niet heel erg fantastisch
Ze kunnen verrassend zijn, maar bij zo'n korte wedstrijd kom je toch nooit echt lekker in de wedstrijd? Net als bij de eerste ronde op het WK, als je met je ogen knippert is het al bijna voorbijquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het juist interessant. Omdat de wedstrijden verrassend kunnen zijn.
Dus in principe is het first to 7 of het wordt 6-6.
Had je toch ook met de International Darts League?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze kunnen verrassend zijn, maar bij zo'n korte wedstrijd kom je toch nooit echt lekker in de wedstrijd? Net als bij de eerste ronde op het WK, als je met je ogen knippert is het al bijna voorbij
En dat keek ik meestal niet, omdat het via een stream moest en omdat het korte wedstrijden zijnquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:40 schreef Ajacied422 het volgende:
En het is maar twee legs minder als het oorspronkelijke format.
Dit, met alleen de aantekening dat Barney gaat winnen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef hafcfan het volgende:
Ik ga voor Hamilton, Taylor, Newton en Wihtlock. En Barney eindigt in een gelijkspel denk ik.
Dat is bij darten een pluspunt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Wade heeft nu wel een dikke buik man tering
Dit lijkt meer op een bierbuikquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:04 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is bij darten een pluspunt.
Jacques zei al dat hij rete snel kon tellenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, laten we die nieuwe caller ook maar even een kans gunnen trouwens
Kutstem heeft hij, misschien als hij de baard in de keel krijgt, dat het wat wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, laten we die nieuwe caller ook maar even een kans gunnen trouwens
Als je een beetje darten volgt, weet je dat Wade in de top 4 zit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef icloud het volgende:
Wat doen wade en newton in de pl? hebben die iets gepresteerd vorige jaar?
Wade is gewoon iemand die er ECHT bijhoortquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef icloud het volgende:
Wat doen wade en newton in de pl? hebben die iets gepresteerd vorige jaar?
Ik volg het meer dan genoeg om te weten dat wade vorige jaar totaal niks gepresteerd heeft, hij heeft niks gewonnen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je een beetje darten volgt, weet je dat Wade in de top 4 zit.
Gewoon even aankijken, misschien wennen we wel aan hemquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef DeeBee het volgende:
Die caller mag nog wel even een paar pakken shag per dag gaan roken wil het wat worden!
So what? Hij zit in de top 4 dus dan mag hij terecht mee doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik volg het meer dan genoeg om te weten dat wade vorige jaar totaal niks gepresteerd heeft, hij heeft niks gewonnen.
Straks komt 422 met een lijstjequote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik volg het meer dan genoeg om te weten dat wade vorige jaar totaal niks gepresteerd heeft, hij heeft niks gewonnen.
Wel finale op de World Matchplayquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Barney wel?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef icloud het volgende:
[..]
De pl zou exclusief moeten zijn voor mensen die excellent hebben gepresteerd vorig jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
So what? Hij zit in de top 4 dus dan mag hij terecht mee doen.
Ja, leuk, competitie met 4 of 5 man.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef icloud het volgende:
[..]
De pl zou exclusief moeten zijn voor mensen die excellent hebben gepresteerd vorig jaar.
Taylor, whitlock, barney, mvg en heel misschien lewis(al heeft die geen best jaar achter de rug) thats it.
4-5 spelers dus?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef icloud het volgende:
[..]
De pl zou exclusief moeten zijn voor mensen die excellent hebben gepresteerd vorig jaar.
Taylor, whitlock, barney, mvg en heel misschien lewis(al heeft die geen best jaar achter de rug) thats it.
Volgens mij heb ik opgenoemd wie er in moeten, je moet het format gewoon niet zo commercieel maken met 10 spelers, 4 excellente spelers is voldoende.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie zou er dan wel in moeten?
Chisnall? Matig jaar.
Winstanley? Moet nog meer bewijzen.
Webster? Prutjaar
Painter? Ook een matig jaar.
Wat een dikke vette onzin.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik opgenoemd wie er in moeten, je moet het format gewoon niet zo commercieel maken met 10 spelers, 4 excellente spelers is voldoende.
Ik zit te hopen op nog een paar 180-ers, misschien perst hij er dadelijk een ander melodietje uit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Zijn stem zit in de richting van George Noble.
Gary Anderson is nog dramatischer, die heeft er zelfs een bijnaam aan te dankenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef heywoodu het volgende:
wtf, Thornton is echt amper te verstaan
Moet je Richie Burnett horenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gary Anderson is nog dramatischer, die heeft er zelfs een bijnaam aan te danken
twitter:ArjanvdGiessen twitterde op donderdag 07-02-2013 om 21:18:43Mighty Mike is net in de Arena wezen kijken. Een kolkende arena met 8000 fans. Mike: "Ik krijg er een ...... van.". Uh, ok! #rtl7darts reageer retweet
mail jij het lekker naar de pdcquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:25 schreef icloud het volgende:
Ik zie veel meer in een doorlopend toernooi waar de pdc haar aanstormende talenten presenteert zoals max hopp en james hubbard en vlieguren geeft.
Nope, lijkt me geen fuck aanquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:25 schreef icloud het volgende:
Ik zie veel meer in een doorlopend toernooi waar de pdc haar aanstormende talenten presenteert zoals max hopp en james hubbard en vlieguren geeft.
Ja leuk dat gemiddelde van 80 wekelijks. Ik wil kannonen zijn. Als hun ooit baardgroei krijgen en goed genoeg kunnen gooien mogen ze misschien meedoen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:25 schreef icloud het volgende:
Ga heen. Taylor,Lewis,Wihtlock,Barney,Mvg,Anderson. Wade wint alleen slechte wedstrijden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dikke kans dat Wade gewoon bij de beste 4 zit hoor.
twitter:Hazelosullivan1 twitterde op donderdag 07-02-2013 om 15:56:10Tonight's the night! Premier league darts is back!!! Arrived in Belfast, now time to get glam!! Oi oi oi 🎯🎯🍻👍 http://t.co/Gc94e6il reageer retweet
Wie staat er nu bovenaan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:31 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ga heen. Taylor,Lewis,Wihtlock,Barney,Mvg,Anderson. Wade wint alleen slechte wedstrijden.
Een competitie met dergelijke talenten lijkt me best leuk, maar dan wel zodanig dat er ook naar gekeken wordt. Maar ja, lastig te integreren in bijvoorbeeld een avond PL, dan heb je er zo een uur bij..quote:
Dit!quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja leuk dat gemiddelde van 80 wekelijks. Ik wil kannonen zijn. Als hun ooit baardgroei krijgen en goed genoeg kunnen gooien mogen ze misschien meedoen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja leuk dat gemiddelde van 80 wekelijks. Ik wil kannonen zijn. Als hun ooit baardgroei krijgen en goed genoeg kunnen gooien mogen ze misschien meedoen.
Van die incidentele dingen zijn dat...quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
[..]
Zonder enige problemen verslaat hij hier onze eigen mvg in een zeer mooie pot.
I rest my case.
Nee hoor, op het WK ook een hele mooie pot van 78 gemiddeld gegooid tegen Burnett.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:35 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Van die incidentele dingen zijn dat...
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef Caland het volgende:
twitter:ArjanvdGiessen twitterde op donderdag 07-02-2013 om 21:18:43Mighty Mike is net in de Arena wezen kijken. Een kolkende arena met 8000 fans. Mike: "Ik krijg er een ...... van.". Uh, ok! #rtl7darts reageer retweet
Haha ok. Wow.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee hoor, op het WK ook een hele mooie pot van 78 gemiddeld gegooid tegen Burnett.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:35 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Van die incidentele dingen zijn dat...
Laat maar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:38 schreef icloud het volgende:
Hoezo een incident? goed hij wint hier misschien niet maar speelt wel een zeer goede pot.
Die man is ook butler ergens denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Roland heeft zijn mooiste pak uit de mottenballen gehaald
Z'n vrouw kiest z'n klerenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Kom niet haten op Roland man, dat is een baas.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Don't fuck with the tripod....quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Talenten moeten wel de kans krijgen om ook ervaring voor het grote publiek op te doen, dan heb je kans dat ze sneller beter worden lijkt me.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Je kan ze elke avond bij het PL voor de show begint een mini PL laten doen met vier deelnemers oid. Desnoods met best of 10 legs. Dan neemt het niet veel tijd in.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Talenten moeten wel de kans krijgen om ook ervaring voor het grote publiek op te doen, dan heb je kans dat ze sneller beter worden lijkt me.
Maar zoals eerder gezegd, het is lastig om dat op een manier te doen dat er naar gekeken wordt, dan moet je haast wel integreren met een "groot toernooi", maar dat maakt de avonden dan weer (te?) lang.
4 spelers bij de mini pl en 4 of 6 bij de grote pl.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Je kan ze elke avond bij het PL voor de show begint een mini PL laten doen met vier deelnemers oid. Desnoods met best of 10 legs. Dan neemt het niet veel tijd in.
Zoiets zou wel kunnen ja, wel inderdaad met maximaal 2 of 3 korte wedstrijden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Je kan ze elke avond bij het PL voor de show begint een mini PL laten doen met vier deelnemers oid. Desnoods met best of 10 legs. Dan neemt het niet veel tijd in.
Echt he, wat een volk...quote:
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:53 schreef Slobeend het volgende:
Het blijft bizar, meer mensen in een zaal voor darten dan bij een wedstrijd in De Koel.
In de Nieuwe Kuip gewoon straks voor 60k man darten, en de volgende ochtend een jehova's getuigen bijeenkomstquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:53 schreef Slobeend het volgende:
Het blijft bizar, meer mensen in een zaal voor darten dan bij een wedstrijd in De Koel.
Ben wel benieuwd wat Waites (en Bunting) in de PDC kunnen als ze daar naartoe gaanquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:57 schreef DeeBee het volgende:
Barneveld speelt wel lekker ook hoor, goede partij tot nu toe!
Laatste maanden is het bij de PDC toch wel echt genieten hoor...![]()
quote:
Barneygod is los.quote:
Barney wint het.quote:
Wat moeten ze dan, daar gaan wonen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Dus Barney en van Gerwen vliegen elke week naar de UK om een best of 12 legs te spelen?
Lekker boeiend dat schijtafstandje.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Dus Barney en van Gerwen vliegen elke week naar de UK om een best of 12 legs te spelen?
10 ritten kaart bij Ryan Air.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Barnie heeft 2 stoelen nodig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
10 ritten kaart bij Ryan Air.
Bij ryanair heeft iedereen twee stoelen nodig als je groter bent dan 1 meter 40.quote:
Newton - Wade duurde toch lang genoeg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:10 schreef tompsv18 het volgende:
Erg leuk potje. Al mogen ze van mij het aantal legs dat je moet winnen wel verhogen, dit is te snel afgelopen.
Er zijn altijd uitzonderingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Newton - Wade duurde toch lang genoeg.
Voor minimaal 15000 pond wil ik wel 14x heen en weer vliegen hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Net alsof Lewis zoo slecht was tijdens het WK... Die haalde juist nog verrassend hoog niveau toen het er echt om ging...quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:23 schreef hafcfan het volgende:
Dit wint Wihtlock of Lewis moet 24 uur per dag hebben zitten trainen na de WCOD.
Lewis haalt altijd een hoog niveau als het er echt om gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Net alsof Lewis zoo slecht was tijdens het WK... Die haalde juist nog verrassend hoog niveau toen het er echt om ging...
Al denk ik ook dat Whitlock hem vanavond wel pakt ja.
Ik ben benieuwd.quote:
Als hij in vorm is is hij niet te kloppen, maar het slaat zo vaak om naar helemaal niks.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:50 schreef Caland het volgende:
Snap je niet he, die Lewis is in potentie misschien wel de beste darter maar laat het zo weinig zien.
Gewoon 7-0 winnen, omdat het kanquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
[..]
Als hij in vorm is is hij niet te kloppen, maar het slaat zo vaak om naar helemaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |