neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:05 |
Hallo!!! Mijn zus heeft net een rover 200- 216 si gekocht.. dit ziet ze als nood auto en zodra ik kan zal ik de auto van haar overkopen... nu is mijn vraag: is deze auto duur in onderhoud?? onderdelen zijn ze betaalbaar?? groetjes rosalie | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:11 |
niet aan beginnen, als je een auto zoekt met lage onderhoud neem dan een VAG ( vw seat audi porsche skoda ) | |
Sounddragon | woensdag 2 januari 2013 @ 16:12 |
Voor kleine autootjes is onderhoud meestal wel goed te doen ![]() | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:12 |
of een fiat da kost geen drol | |
Sounddragon | woensdag 2 januari 2013 @ 16:12 |
En nu onderbouwd waarom niet? | |
penny-wise | woensdag 2 januari 2013 @ 16:14 |
Rover is failliet maar ondedelen zijn nog wel te krijgen. Rover staat bekend om lekke koppakkingen bij de benzine-motoren en slechte elektronica. | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:15 |
ik heb een aantal kennisen en vrienden die allemaal auto monteur zijn ( professioneel en amateur ) zien een hoop auto's voorbij komen ( niet alleen volswagen etc) , en ik heb al eens met een dilemma als dit gestaan. en ben er toen op gewezen dat vag het meest degelijk is, goed zijn waarde behoud en goedkoop is in onderhoud en onderdelen. TS ik zou gewoon een leuk seatje arosa nemen | |
penny-wise | woensdag 2 januari 2013 @ 16:17 |
Vreemd dat veel mensen daar anders over denken dan... | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:17 |
oke.. hms slecht aankoop dus:( jammer.. naja dan weet ik iig dat ik hem niet overneem hoewel het wel mijn schuld is dat ze binnen 2 dagen een andere auto moest kopen.. onze seat is total loss verklaard naja economisch total los... seat is zowieso goed.. wat zijn nog meer mankementen van een rover dan?? lekke koppakking?? gaat dat veel kosten om dat te laten maken? slechte electronica?? hoe bedoel je?? dit is een rover 200- 216si uit 1999 meestal zeggen jaartallen ook wat.. ik stel deze vragen ook omdat ik zelf niet bekend ben met rover... wel met vw seat fiat volvo audi ford etc | |
Sounddragon | woensdag 2 januari 2013 @ 16:18 |
Ik zie nog steeds nergens een fatsoenlijke onderbouwing waarom TS NIET een rover 200 zou moeten kopen. Tevens wilde TS weten of het qua onderdelen betrouwbaar en betaalbaar is, en voor dat laatste moet je dus zéker weten niet bij VAG zijn, want daar maken ze alles van goud volgens mij ![]() | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:19 |
het is ook geen mening, ik zeg alleen wat er volgens de statistieken van de garages te merken is Ik zeg niet dat wat ik zeg de enige waarheid is, maar probeer gewoon de ts te helpen met mijn ervaringen. | |
Sounddragon | woensdag 2 januari 2013 @ 16:21 |
Statistieken? je hebt het net over hearsay van kennisjes en vrienden, de zogenaamde borrel- en verjaardagspraat.. post eens een linkje dan? | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:23 |
excuus dat ik probeer te helpen, ts helaas ik stop ermee, had je graag verder willen helpen als geen van mijn berichten serieus worden genomen en er maar vanuit word gegaan dat ik het zo uit m'n duim floep, heeft het voor mij geen zin, jammer dit, en dat van een moderator ![]() | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:28 |
wie is ts? en ik dank jullie voor de info:) | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:30 |
ts ben jij ( topic starter ) | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:33 |
oow zooo haha ik ben niet zo handig met afkortingen enzo:P:P maargoed mensen.. slechte of goeie aankoop?? http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr dit is de auto... hij zal niet lang meer online blijven staan maargoed.. dat is hem | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:36 |
2 ton op de teller ( dat is nog een rede waarom niet ) plus het is een oude auto ( voor 2000 is eigenlijk te oud ) | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:38 |
ik raad het je af maar als je deze toch gaat kopen zal ik niet meer betalen dan 500 euro ( en dat is een redelijke prijs ) ga er wel vanuit dat je apk in april geld gaat kosten, kan je me vertellen wat er zowel aan gedaan is in de afgelopen 4 jaar | |
basvandalen | woensdag 2 januari 2013 @ 16:40 |
ik ga er nu mee stoppen weet niet of ik vanavond nog reageer aangezien ik de gehele avond weg ben, suc6 in ieder geval of je hem nu koopt of niet | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:42 |
dankjewel.. maar waarom is een auto van voor 2000 te oud??? wij hebben nog nooit auto's van na 2000 gehad.... dit is een hele jonge auto voor ons doen.. er komt zowieso nieuwe apk op volgens die verkoper... dus daar maak ik me nog niet zo heel veel zorgen om.. maar tis dus een miskoop? | |
vosss | woensdag 2 januari 2013 @ 16:44 |
VAG was leuk tot 2000 ofzo. Daarna is het hard bergafwaarts gegaan met de Deutsche grundlichkeit. ![]() | |
vosss | woensdag 2 januari 2013 @ 16:44 |
Geen idee, ik heb er een van 96 en die vind ik ook niet te oud ![]() | |
FAUSTINO | woensdag 2 januari 2013 @ 16:45 |
Niet de beste auto maar als de auto in redelijke staat verkeert is het een prima gebakje om een tijd mee rond te rijden voor weinig geld. | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:46 |
mijn beste vriendin moest van haar vader perse een auto kopen van na 2008 dus dat heeft ze gedaan..... en ze heeft de auto net 3 maanden en de grootste problemen met dat ding... kweet niet hoor.. ik heb liever een oudere goedkope auto wat goed op de weg ligt en gelijk start dan een nieuwe auto waar je eigenlijk nog minder aan hebt.. en wat nog sneler in waarde daalt.. | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:47 |
dankje voor je reactie!!! tis ook niet de bedoeling dat we deze auto nog 10 jaar houden ofzo.. hoewel als hij het nog 10 jaar volhoud dan ist een super auto | |
1299 | woensdag 2 januari 2013 @ 16:48 |
Die achterlichten ![]() | |
Hendroit | woensdag 2 januari 2013 @ 16:48 |
Mijn ouders hebben vroeger zelf 3 jaar een rover gereden zonder gezijk ermee, herinner me nog wel dat het ding supererg trilde op de snelweg hahaha | |
FAUSTINO | woensdag 2 januari 2013 @ 16:49 |
Gewoon bij grote reparaties dus als de auto het niet meer waard is om te repareren naar de sloop ermee. | |
LXIV | woensdag 2 januari 2013 @ 16:50 |
Rover is Rommel. Maar het merk zegt niet altijd alles. Zelf heb ik slechte ervaring met Volkswagen (steeds maar problemen die met het electrische systeem samenhingen: ontstekers, dynamo, accu, boordcomputer, etc etc.). En met Peugeot en Toyota juist weer hele goede (Oud Peugeotje 205 met 180 op de teller liep zonder één mankement door naar de 235!) | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:53 |
ik heb zelf ook een proefritje gemaakt in de rover.. ff over de snelweg geweest.. ik reed 160 voor ik het door had... en net zo stil!!! stationair maakt de auto een heel lekker rustig geluidje... en thats it.. ik hoop gewoon dat dit wel een goede aankoop is.. maaruhh rover en austin zijn van dezelfde toch?? want wij hebben vroeger wel een klein austin metrootje gehad:) | |
neverwas | woensdag 2 januari 2013 @ 16:57 |
als de auto over 3 jaar niet veel op de kop heeft gekregen bij de apk dan ben ik wel bereid er wat meer geld in te steken... maar heeft ie over anderhalf jaar al mankementen ofzo dan ist ook klaar voor mij | |
Hyperdude | woensdag 2 januari 2013 @ 17:15 |
1 jaar APK? Rijdt ie lekker? Zou je moeder de handelaar vertrouwen? ![]() Geen zichtbare defecten? Heeft zo'n ding een distributie riem, en wanneer moet die vervangen worden? Doet de airco het nog? If not 200 er af leuteren. Prijs OK als je gaat vergelijken? Koop je 'm toch. ![]() Toch altijd een gok, dit soort oude autootjes | |
Descendent | woensdag 2 januari 2013 @ 17:41 |
Voor je ook maar iets koopt eerst ALTIJD de verkoper checken. Rovewr 200 zou niet mijn keus zijn voor dat geld; maar als je m koopt let ook op roestvorming mn bij wielkasten, en ook in het algemeen. Check ook: - Distributieriem vervangen? Wanneer? (en wanneer moet weer) - Staat remschijven, uitlaat (de hele uitlaat, dusw ook middendemper) - Motorblok: lekkage bij cylinders? (of motorblok juist verdacht schoon? ; dan niet doen -of laten keuren) | |
Lesley-91 | woensdag 2 januari 2013 @ 20:09 |
Aan de achterlichten te zien is hij vermoedelijk van een jong iemand geweest. Sowieso is het fijn om te weten of er iets van onderhoud historie bij zit, dat is altijd fijn om te weten. | |
-niemand- | woensdag 2 januari 2013 @ 20:39 |
hier altijd op letten, als de achterlichten, pedalen, pook, speakers in hoedenplank niet origineel zijn is de auto meestal van een sjonnie type geweest. ik wil niet zeggen dat dit altijd is, maar meestal zijn deze auto's afgetrapt. | |
Mano_ | woensdag 2 januari 2013 @ 21:10 |
God, jij hebt er wel verstand van he ![]() Leeftijd en kilometerstand zeggen helemaal niets over of het al dan niet een goede koop is. Mijn huidige heb ik gekocht met 220k en een volledige (dealer)onderhoudshistorie. Is van 1998 en ik zou geen andere auto willen. Om het nog leuker te maken: het is een Peugeot. Ik heb er nu ongeveer 15k mee gereden zonder een enkel probleem. Onlangs de APK gehad: complimenten van de keurmeester. Mijn vorige auto: ook een Peug. 1994, 250k op de teller bij aanschaf, nu 280k. 0 problemen mee gehad, en dat was een uitgeleefd ding van 300 euro. Trackday tool: Peug 205, 1991. 235k bij aanschaf, nu 255k. Naast normaal onderhoud alleen een remdrukverdeler die begon te lekken. Verder perfect. Dat id een 100% originele 1.9 GTi die nog geen rug kostte. Moraal van het verhaal: Neem iemand mee die daadwerkelijk verstand van zaken heeft, kijk op merken/modellen-fora of er specifieke aandachtspunten voor de modellen op de short-list zijn en haal 'm het liefst bij een particulier. Sowieso liggen de prijzen gemiddeld lager en de 'garantie' die je bij de gemiddelde handelaar krijgt in het segment waar je in zoekt houdt op bij de deur. Ik vind het veel belangrijker om te weten wie er in die auto gereden heeft dan dat er een bordje 'Bovag' op de muur hangt. | |
basvandalen | donderdag 3 januari 2013 @ 08:17 |
zoals ik al eerder aangaf, ik raad het je persoonlijk af, maar zoals eerder door Faustino aangegeven werd het kan zomaar een auto zijn waar je voor weinig geld nog even mee rond rijd. Echter zou ik er geen 800 euro voor uitgeven | |
Geelman | donderdag 3 januari 2013 @ 08:48 |
VAG-onderdelen zijn juist erg goedkoop. Je moet alleen niet voor elk dingetje naar de dealer rennen. Alhoewel de prijzen me daar ook niet tegenvallen. Rover heeft een slecht imago, maar ook met een Rover kan je het prima treffen. Het zijn niet de allerbeste auto's. K-engines kregen nog wel eens problemen met de koeling. Lekke koppakking en dat soort ongein. Maar ze waren zeker niet zo slecht meer als in de jaren '70, Honda en BMW hebben zich in de jaren '90 ook nog met Rover bemoeid. Dat zag je wel terug in de kwaliteit. | |
.Neovo. | donderdag 3 januari 2013 @ 12:21 |
Rovers kunnen nog wel eens problemen hebben met het alarmsysteem. Als je de accu lostrekt kun je naar de dealer toe om te resetten, je krijgt die dingen dan niet meer gestart. | |
lezut | donderdag 3 januari 2013 @ 12:41 |
Als je hoort hoe ze bij het chauvinistische Top Gear al over Rover praten, dan zal er vast wel iets aan de hand zijn ![]() ![]() | |
penny-wise | donderdag 3 januari 2013 @ 12:52 |
De 400-serie is gebaseerd op de Civic. De oude 200-serie van begin 90er jaren op de Concerto. De 200-serie van TS heeft niks gemeen met de Civic. | |
smartie665 | donderdag 3 januari 2013 @ 16:18 |
Valt mee, hoor... Voor de Rover 200 waar het hier om gaat even vier (4) keer het deuren sluiten knopje indrukken en de afstandbediening is weer aangemeld... (je leert wel een en ander als je 4 jaar in zo'n auto rijdt.) Voor de rest, ik rij inmiddels 10 jaar Rover, begonnen met een 114 gta (ja die had een koppakking gehad...) een tijd Rover 214, en tegenwoordig een 75. (2 liter V6... geluidje ![]() | |
Draganta | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:57 |
Te oud voor wat? Ik rij ook in een auto uit 2000, niks mis mee. | |
Tomatenboer | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:13 |
Krijgen we die weer. ![]() Als iets een broodje aap is, is dat het wel. Die vermeende betrouwbaarheid, duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid van VAG-producten is allang achterhaald. Dan kun je dus net zo goed een Rover 216 Si hebben. ![]() Daar zijn de onderdelen nog prima van te verkrijgen, al is het niet de meest betrouwbare auto (veel electronica-problemen vooral), maar persoonlijk vind ik het wel een originele keuze en een tijdloos model. Bovendien een leuk vlot wagentje. ![]() Overigens rij ik ook in een auto van voor 2000 (Toyota Corolla uit 1999) en ook daar is niks mis mee hoor. | |
TheFreshPrince | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:43 |
VAG aanraden en dan met een Seat Arosa aankomen ![]() De versnellingsbakken springen je om de oren. | |
Tomatenboer | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:48 |
Lekkere vrienden heb je. ![]() Ze werken allemaal bij Volkswagen zeker? Het is op de waardevastheid na, allemaal niet juist. Althans, er zijn (veel) betere merken te vinden op die vlakken. | |
.Neovo. | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:04 |
Die motoren van Volkswagen zijn ook niet meer wat het is geweest. Sommige zijn na 30.000 km al kapot gedraaid. TSi motoren bijvoorbeeld. Of die driecilinder diesels, die nagelen er op los. Zet maar eens een Punto diesel naast een Polo Bluemotion. De Fiat diesel draait veel mooier, soepeler en rustiger. Sowieso loopt Fiat voorop wat motoren betreft. | |
Tomatenboer | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:15 |
Ook sommige oudere modellen en motoren van Volkswagen zijn pareltjes hoor. ![]() Waaronder rampzalige versnellingsbakken en bevriezende motoren en meer van dat soort ellende waarbij Renault zou verbleken, en dan praat ik over 10 jaar terug en verder, dus toen is het verval al ingezet. | |
penny-wise | zondag 6 januari 2013 @ 09:34 |
Die JTD van Fiat hebben nogal veel last van bevroren carterventilatie in de winter. Druk kan niet weg en de olie komt in de uitlaat terecht. |