Een paar foutieve aangiftes OB en LH zijn voor TS vast geen probleem.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:40 schreef niels0 het volgende:
Ik zou minstens 2 weken geven. Iemand die er met zijn hoofd niet bij is is ook nog 'ns zo wat. In m'n eigen beroep zou dat levensgevaarlijk zijn.
Iedereen in dit land tilt de belasting wanneer de kans er is.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 23:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een paar foutieve aangiftes OB en LH zijn voor TS vast geen probleem.
Moet je voor de lol als bedrijf eens een paar maanden achter elkaar een foutje maken.... of gewoon een paar dagen te laat betalen. Feestquote:Op woensdag 2 januari 2013 01:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen in dit land tilt de belasting wanneer de kans er is.
Vroeger noemden we dat TVPquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:37 schreef trovey het volgende:
Volgen dan maar, volgknop doet het niet bij mij.
CAO specifiek ja. Die passage is in de wetgeving zelf niet opgenomen (wat op zich wel vreemd is).quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
uit de ABU CAO in dit geval:
[..]
Dan leest het mij als dat de periode van A door D ook al overschreven moet worden, aangezien je van je kind over het algemeen de begrafenis regelt.
Per definitie?quote:Op woensdag 2 januari 2013 08:03 schreef Artbij2 het volgende:
Op psychologische gronden gaat de persoon in kwestie in de ziektewet op een gegeven moment. Vergelijkbaar met burn out.
Als je echt antwoord op de vraag wilt geven wel. Je moet als werkgever slechts 4 dagen geven.quote:Hoe lang je vrij moet geven is niet zo relevant.
Weet ik maar ik wou wat uitleg erbij geven.quote:
Als je het zo stelt is het ook relevant hoe het wegblijven wordt verantwoord (ziek is het eigenlijk niet, doorbetaald verlof ook niet wettelijk gezien).quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:22 schreef Artbij2 het volgende:
In het oude topic heeft TS het over het missen van een kracht. Hoe lang hij vrij moet geven is niet relevant, de tijd dat een werknemer weg blijft wel.
Je zou het als ziek kunnen aanmerken toch? Niet in staat om werk te verrichten door een lichamelijk of geestelijk gebrek. Een vorm van overspannenheid?quote:
Overspannen??!quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Je zou het als ziek kunnen aanmerken toch? Niet in staat om werk te verrichten door een lichamelijk of geestelijk gebrek. Een vorm van overspannenheid?
Eh ja, ongeveer.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:29 schreef Strell het volgende:
Nare situatie uiteraard, maar wat mij betreft is zakelijk blijven en medeleven tonen de goede optie . Vertel haar dat ze 4-5 dagen wettelijk gezien heeft, maar dat jij dit te kort vind en haar zoveel dagen extra gunt om te rouwen. Begeleid haar hier eventueel in als ex-partner zijnde en maak ondertussen duidelijk dat het leven weer door gaat.
Ik zou dat laatste maar niet letterlijk zeggen, dat gaat niet goed vallen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:29 schreef Strell het volgende:
Nare situatie uiteraard, maar wat mij betreft is zakelijk blijven en medeleven tonen de goede optie . Vertel haar dat ze 4-5 dagen wettelijk gezien heeft, maar dat jij dit te kort vind en haar zoveel dagen extra gunt om te rouwen. Begeleid haar hier eventueel in als ex-partner zijnde en maak ondertussen duidelijk dat het leven weer door gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |