Ik heb drie katten. de katers krijgen ieder 120 gram per dag (en willen meerrrrr!, maar dan groeien ze dicht) en poes krijgt 80 gram per dag.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Dus voor 1 kat betekent dat ongeveer 500 gram per week? Dat moet ik dan minstens in de vriezer hebben liggen. Geef je dat ook in twee keer?
Wij hebben ook een kater. En aangezien ik voor onszelf houd van vers en gezond en puur eten, zou ik dat voor hem ook graag willen. Momenteel is dat nog wat moeilijk met een klein vriezertje dat al bomvol zit met spullen voor ons, maar als we over een paar maanden verhuisd zijn, moet het volgens mij wel kunnen! Een kilo moet ik dan wel kwijt kunnen, volgens mij. Dan verdeel je het meteen als je het in de vriezer stopt in kleinere porties van 50-60 gram?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb drie katten. de katers krijgen ieder 120 gram per dag (en willen meerrrrr!, maar dan groeien ze dicht) en poes krijgt 80 gram per dag.
Ik geef het in twee porties, de helft in de ochtend, de helft 's avonds.
500 gram is in het algemeen één rol vlees, maar je hebt ze ook in kilo- of 250 grams verpakkingen, net wat je wil. Kilootje is voor één kat best veel, dan zou je het moeten snijden (elektrisch mes FTW) en in porties moeten invriezen. Heb je een paar smaken, dan kun je zo variëren.
Mijn team doet gemiddeld 2,5 dag met één rol van 500 gram, dus dat is makkelijk.
Ik ben begonnen met twee katten en het vriesvakje van de koelkast, daarna een lade in de nieuwe vriezer en in inmiddels hebben ze hun eigen vrieskist.Maar daar kan ik ook een hoeveelheid voer voor drie maanden in kwijt, wat ik laat thuisbezorgen.
die groentemix voor als je maar 1 smaak voert? je moet altijd afwisselen, behalve bij de complete cattery rol.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:59 schreef Harajuku. het volgende:
Als je Barf-menu met minimaal drie verschillende smaken afwisselt is het complete voeding en hoef je niets toe te voegen.
Ik heb ook nog nooit zelf groente of rijst toegevoegd, onnodig. BARF-menu heeft overigens ook een groentemix oid worst voor als je maar één smaak voert bijvoorbeeld.
Oh, ik wist niet dat de groente alleen voor honden is, dan heb je minimaal drie smaken nodig zoals gezegd.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:12 schreef loecje het volgende:
ik snij het idd direct in stukjes. vanuit de winkel naar huis dan is het al een heel klein beetje ontdooit waardoor het snijden makkelijker gaat. ik snij trouwens met een scherp vleesmes.
[..]
die groentemix voor als je maar 1 smaak voert? je moet altijd afwisselen, behalve bij de complete cattery rol.
de groentemix is voor honden bedoeld, niet voor katten. (hoe dat bij honden precies zit weet ik niet)
in de meeste hondenmixen van tinlo zit geen groente, deze zijn daardoor ook geschikt voor katten. de hondenvariant wel grover gemalen dan de katten variant.
Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:30 schreef loecje het volgende:
zou je ze dan wel weer opnieuw kunnen invriezen als de rollen al zover ontdooit zijn?
Degene die hier de plantjes /het huis bijhield had vorig jaar zomer ff lekker gestofzuigd maar niet de stekker van een vriezer teruggestoken (10 laden).quote:Op donderdag 5 december 2013 15:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.
Ik zou het geen uren neerleggen nee als je het weer in de vriezer wil doen, maar dit hebben we altijd zo gedaan, no problemo. Maar goed, ik ben misschien wat makkelijker met dingen
ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.
Ik zou het geen uren neerleggen nee als je het weer in de vriezer wil doen, maar dit hebben we altijd zo gedaan, no problemo. Maar goed, ik ben misschien wat makkelijker met dingen
Ik heb een volledig ontdooide rol nooit weer terug in de vriezer gedaan, dan gaat ie in de koelkast en mogen ze een keer meer etenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:
[..]
ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.
zie nog wel gebeuren dat dat mij overkomt.
Het is natuurlijk niet optimaal als dat gebeurt, maar het is mij ook wel eens overkomen dat ik een rol wat sneller wilde laten ontdooien in de koelkast en hij helemaal ontdooide omdat ik het vergat. Ik heb het gewoon in de koelkast gelegd en opgevoerd aan mijn katten, niks aan de hand verder. Nogmaals, het is beter om het niet zo te doen, maar een gezonde kat kan het hebben.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen ja. Hoppakee terug in de vriezer.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:
[..]
Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etcquote:Op donderdag 5 december 2013 15:42 schreef Harajuku. het volgende:
Nu ja, ik zou dan weer nooit de stekker van de vriezer eruit trekken
Wel zonde zeg, met versvoer ligt daar zo een paar honderd euro weg te rotten.
Ik zou over mijn nek gaan denk ikquote:Op donderdag 5 december 2013 15:55 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etc
kliko of death
Mijn grootste vreesquote:Op donderdag 5 december 2013 15:55 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etc
kliko of death
Ik heb het gedaan. 500 grams rollen gaan in een dag of twee op. Maar kilorollen moeten ontdooien voor ik ze kan snijden en soms liggen ze te lang. En als er al teveel ontdooid is gaat het evengoed de vriezer weer in. Is nog geen kat ziek van geworden.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen ja. Hoppakee terug in de vriezer.
gemalen koffie en doorgesneden citroenenquote:Op zaterdag 7 december 2013 19:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn grootste vrees![]()
Kon je de vrieskast daarna nog wel gebruiken?
lekker, pens! en botten die al dagen liggen te stinken. Om over kattedrollen nog maar niet te sprekenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof niet dat eten meteen kapot gaat en ditdat en in de prullenbak moet. Dat doe ik al niet met mijn eigen eten, en ik weet 100% zeker dat die hondenmaag heel wat sterker is en meer kan hebben dan de mijne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |