abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121467646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:57 schreef Sebastiaan85 het volgende:

[..]

En ik ben sinterklaas!
Jij bent Sebastiaan :6
pi_121467653
Volgens mij is het ongeveer 2000 bruto btw
pi_121468415
Vraagje: ik hoor iedereen hier over die OAT tentamens, gelukkig hoef ik die niet te maken (BE), maar AO is voor mij wel een struikelvak. Ik heb eigenlijk al alle vakken binnen behalve AO :(. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een goede AO oefentoets, waar halen jullie die vandaan? Boekjes van Brenda Westra heb ik al besteld (deel 1 & 2), evenals een boekje dat door de docent is aangegeven, hoewel ik daar niet echt doorheen kom.
Daarnaast als iemand tips heeft hoor ik het natuurlijk ook graag ;).
pi_121468563
De AO vragen uit oude OATs leren kan misschien wel helpen.
pi_121468720
Ik gebruik het boek Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatievoorziening van Vaassen. Ik ben ook BE trouwens en ook ik vind AO klote :D
Heb 3 keer er over gedaan om het tentamen waar je een AO-beschrijving moest maken te halen. En dan had ik de 3e keer nog een 5.1 ook maar had ik het op de inzage naar een 5.5 weten te lullen :D
Ik had trouwens ook veel aan de collegesheets, wil wel voor je kijken of ik die nog kan vinden.

En dan heb ik ook een vraagje. Jullie doen bij AC vast ook wel boekhouden. Waar halen jullie de uitwerkingen vandaan (uiteraard Boekhouden Geboekstaafd)? Op de site van het boek staan ze wel, maar daar worden soms vragen overgeslagen. En juist díe vragen wil ik weten!
pi_121468869
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik het boek Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatievoorziening van Vaassen. Ik ben ook BE trouwens en ook ik vind AO klote :D
Heb 3 keer er over gedaan om het tentamen waar je een AO-beschrijving moest maken te halen. En dan had ik de 3e keer nog een 5.1 ook maar had ik het op de inzage naar een 5.5 weten te lullen :D
Ik had trouwens ook veel aan de collegesheets, wil wel voor je kijken of ik die nog kan vinden.

En dan heb ik ook een vraagje. Jullie doen bij AC vast ook wel boekhouden. Waar halen jullie de uitwerkingen vandaan (uiteraard Boekhouden Geboekstaafd)? Op de site van het boek staan ze wel, maar daar worden soms vragen overgeslagen. En juist díe vragen wil ik weten!
Ik heb dus voor de derde keer een 5,0 en heb toch lopen lullen als brugman :( maar helaas er kon geen tiende puntje bij. Die docent roept nu al voor de derde keer dat ik het de volgende keer gewoon haal }:|.

En als je die sheets nog hebt, graag! _O_
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:01:09 #207
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_121468878
Boekhouden geboekstaafd? De uitwerken daarvan zijn gewoon te koop via bol.com. Alleen van deel 3 niet (die staat op de website)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_121468964
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:00 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb dus voor de derde keer een 5,0 en heb toch lopen lullen als brugman :( maar helaas er kon geen tiende puntje bij. Die docent roept nu al voor de derde keer dat ik het de volgende keer gewoon haal }:|.

En als je die sheets nog hebt, graag! _O_
Ik heb ook nog wel een handig bestandje voor je, stuur maar ff een berichtje met je mailadres.
pi_121469085
thnx MJ23, gepm'd.

Overigens struikel ik ook altijd over de Management informatie, uitgesplitst op Strategisch, tactisch en operationeel. Verder dan P&L/balancesheet kom ik vaak niet, temeer omdat het altijd casus-gerelateerd is en dus niet echt van tevoren te stampen is.

Overigens ga ik nu echt keihard mijn best doen voor minimaal een 7 :D(= hoogste cijfer dat die docent in 3 jaar tijd gegeven heeft)
pi_121469192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Maraca het volgende:
Boekhouden geboekstaafd? De uitwerken daarvan zijn gewoon te koop via bol.com. Alleen van deel 3 niet (die staat op de website)
Deel 3 heb ik dus nodig :D
website idd gevonden, maar om een of andere rede staan niet alle vragen in de uitwerkingen en worden sommige overgeslagen..
pi_121469363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef Sport_Life het volgende:
thnx MJ23, gepm'd.

Overigens struikel ik ook altijd over de Management informatie, uitgesplitst op Strategisch, tactisch en operationeel. Verder dan P&L/balancesheet kom ik vaak niet, temeer omdat het altijd casus-gerelateerd is en dus niet echt van tevoren te stampen is.
Het is ook weer een beetje typologie-gericht. Management informatie bij bijvoorbeeld een productiebedrijf:
- Afval/uitval, eventueel uitgesplitst per artikelsoort of afdeling;
- Bezettingsresultaten;
- Prijs- en efficiencyverschillen.

Je hebt natuurlijk ook wel standaarddingen, waar je altijd wel een paar punten voor krijgt:
- Omzet per artikelgroep;
- Bruto-marges;
- Markt-/brancheontwikkelingen;
- Kosten (bijv. loon- of productiekosten);
- Kwaliteitsrapporten;
- Klanttevredenheid.
pi_121469387
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het is ook weer een beetje typologie-gericht. Management informatie bij bijvoorbeeld een productiebedrijf:
- Afval/uitval, eventueel uitgesplitst per artikelsoort of afdeling;
- Bezettingsresultaten;
- Prijs- en efficiencyverschillen.

Je hebt natuurlijk ook wel standaarddingen, waar je altijd wel een paar punten voor krijgt:
- Omzet per artikelgroep;
- Bruto-marges;
- Markt-/brancheontwikkelingen;
- Kosten (bijv. loon- of productiekosten);
- Kwaliteitsrapporten;
- Klanttevredenheid.
Het gaat over dienstverlening, dat is iig al bekend. Verder heb ik ze bij mijn aantekeningen gezet :P.
pi_121469487
Dienstverlening? How do you know?
pi_121469518
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Het gaat over dienstverlening, dat is iig al bekend. Verder heb ik ze bij mijn aantekeningen gezet :P.
Hmm, wij hadden het juist niét over dienstverlening... Heb wel de sheets gevonden, dus als je ze toch wilt moet je maar ff je mailadres PM'en!
pi_121469543
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hmm, wij hadden het juist niét over dienstverlening... Heb wel de sheets gevonden, dus als je ze toch wilt moet je maar ff je mailadres PM'en!
Dan heb ik er weinig aan denk, heb wel overal al sheets vandaan vooral gericht op dienstverlening.
pi_121469613
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Dienstverlening? How do you know?
Tja dat is gewoon al een gegeven. Productie hebben we al in jaar 2 gehad. Dus in feite is het allemaal niet zo moeilijk, toch kom ik iedere keer weer een paar tienden tekort.

/edit: idd geen OAT ! :).

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2013 14:33:09 ]
pi_121469628
Waar liggen je fouten dan voornamelijk?
pi_121469660
Die sheets van mij gaan gewoon over de processen in het algemeen, maar dus niet gericht op een bepaalde typologie. Wij moesten ook de typologie geven op het tentamen maar dat kon dus geen dienstverlening zijn. Dat was het enige :P
pi_121469794
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Tja dat is gewoon al een gegeven. Productie hebben we al in jaar 2 gehad. Dus in feite is het allemaal niet zo moeilijk, toch kom ik iedere keer weer een paar tienden tekort.
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het weer dienstverlening is. OAT juni 2012 was namelijk ook al gedeeltelijke dienstverlening. :Y
pi_121469804
Kijk ff die videocolleges van bestuurlijke informatieverzorging van noordhoff. Elke typologie goed uitgelegd. Als je dan nog niet haalt is je leraar lomp ofzo.
pi_121469829
@ Faeroer: heb je daar een link van? Kan ze zo snel niet vinden op de website.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:26 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het weer dienstverlening is. OAT juni 2012 was namelijk ook al gedeeltelijke dienstverlening. :Y
Hij heeft het ook niet over de OAT maar over zijn eigen tentamen :+
pi_121469884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:27 schreef MJ23 het volgende:

[..]

Hij heeft het ook niet over de OAT maar over zijn eigen tentamen :+
Aaah, ik vond het al zo raar hoe hij met grote zekerheid kon zeggen dat het weer dienstverlening was :o
pi_121469905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef MJ23 het volgende:
Waar liggen je fouten dan voornamelijk?
De eerste keer denk ik te slecht voorbereid, ook weinig naar college geweest (doe avondschool en het was toen druk op werk). Meestal haal ik vakken wel met thuisstudie, maar helaas AO dus niet.
Tweede keer haalde ik veel punten met de procesbeschrijving, maar ging ik weer de mist in met de typologien, management informatie, etc. Dus alles om de procesomschrijving heen.
Derde keer was eigenlijk alle onderdelen net niet voldoende.

Dus 3x een 5.0 gehaald op deze manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2013 14:37:23 ]
pi_121470598
Weet iemand hoe het zit met onderhanden projecten? Dacht altijd dat je op de balans de werkelijke kosten+%winst - gedeclareerde termijn moest activeren en nu zie Ik in het handboek dat je % aanneemsom moet activeren.

En bij rr werkelijke kosten+winst - de werkelijke kosten doen maar ook dat is anders
pi_121470789
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:51 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Weet iemand hoe het zit met onderhanden projecten? Dacht altijd dat je op de balans de werkelijke kosten+%winst - gerelateerde termijn moest activeren en nu zie Ik in het handboek dat je % aanneemsom moet activeren.

En bij ff werkelijke kosten+winst - de werkelijke kosten doen maar ook dat is anders
Ligt aan de methode:

Percentage of Completion-method (POC)
: bestede kosten + winst naar rato van verwachte kosten - gefactureerde termijnen

De gefactureerde termijnen zijn daadwerkelijk in rekening gebracht/ontvangen.

Zero Profit-method (afstammeling van de vroegere Completed Contract-method): bestede kosten - gefactureerde termijnen.

In de W&V neem je (in de jaren dat het project nog loopt) een omzet op de precies even hoog is als de bestede kosten, zodat een resultaat van 0 euro ontstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')