abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5580541
Zojuist Bettie Serveert zien spelen in Ekko.

Het geluid was hard, het geluid was zo-zo (*klaag klaag, zeik zeik, zeur zeur* ), maar de Betties speelden de planken uit het podium. Als ik het goed heb (vast niet) is dit hun eerste concert na een sabbatical. En met een (steengoeie) nieuwe drummer waarvan ik de naam even niet meer weet.

Veel nieuwe nummers gehoord, ik zie al uit naar de begin volgend jaar te verschijnen cd.

Bettie Serveert rockt! Wat zeg ik? ROCKT! Ik denk dat het een behoorlijk stevige cd gaat worden. Oe!
Eén nummer gehoord met NeilYoungEsque geluidcollages van minutenlang (in stroboscopenlicht, of hoe je dat schrijft). Het optreden was hypnotiserend, dat is het goede woord! En het irritante is dat het naar meer, veel meer, smaakt.

Kortom: ik heb een meer dan prima avond gehad, en de tonen zullen nog lang doorklinken in mijn brein.
Ik geloof dat ze heden alweer in Rotown (R'dam) spelen. Mag ik iets suggereren? Snel, snel, kaarten scoren!

En terzijde: Ekko is een heel leuke tent. Goeie sfeer, vriendelijk personeel, leuke mensen. Daar zal ik zeker eens vaker iets gaan bekijken/beluisten/andere leuke dingen doen.

Kom, wie laat weten hoe ze in Rotown klonken?

donderdag 29 augustus 2002 @ 01:27:33 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_5580588
Ik heb al een paar weken een kaart thuisliggen voor Rotown

Waar ik benieuwd naar ben (behalve hoe ze klinken maar daar ben ik nu nog benieuwder naar geworden) is of er nog een beetje publiek was? Of is Nederlande Bettie vergeten?

pi_5580598
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 01:27 schreef ranja het volgende:
Ik heb al een kaart thuisliggen voor Rotown

Waar ik benieuwd naar ben (behalve hoe ze klinken maar daar ben ik nu nog benieuwder naar geworden) is of er nog een beetje publiek was? Of is Nederlande Bettie vergeten?

uitverkocht

en terecht!

Vond ik trouwens ook goed aan Ekko. Uitverkocht wil niet zeggen dat je je haring in een tonnetje waant...

donderdag 29 augustus 2002 @ 01:29:22 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_5580606
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

uitverkocht

en terecht!

Ok dan ze zijn echt een kleine zaaltjes-tour aan het doen maar hjet zal niet lang duren of ze staan weer in Tivoli en Nighttown denk ik...
quote:
Vond ik trouwens ook goed aan Ekko. Uitverkocht wil niet zeggen dat je je haring in een tonnetje waant...
Hm mijn ervaring met Rotown... morgen ben ik haring
pi_5580833
jammer dat ik niet in Rotterdam woon moeten ze maar naar 013 komen hoor, ik kan niet blijven reizen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 30 augustus 2002 @ 02:24:10 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_5597521
Jaaaaaaaaa.... het was zo ontzettend gaaf... jammer dat ze maar 1 toegiftrondje (3 of 4 nummers) deden. Maar het klonk zo goed.... heerlijk die spetterende gitaar over Carol's stem. Ze speelden zowaar nog een nummer van de Velvet undergorund (van hun flashback tour), erg gaaf. Heerlijke mis van oude en nieuwe nummers.

Het schijnt dat in November een lp uitkomt die in Januari op cd verschijnt.

woensdag 5 februari 2003 @ 13:09:02 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8289727
Nog wat Pitchfork nieuws, nu over de nieuwe Bettie Serveert release... Grappig artikel, trouwens.
quote:
Bettie Serveert Announce New LP, Spring Tour
More Dutch than Holland-Dozier-Holland

Marnie Christenson reports: As previously reported by Pitchfork, 90s Dutch alterna-jangle sweethearts Bettie Serveert are working on a new album. Check that, have completed their new album. According to the band's official website, the curiously titled Log 22 will be released in the U.S. on March 11th via Palomine Records, and will be distributed by Hidden Agenda/Parasol here in the States. Bejammeren, Dutchies, you and your European friends will have to wait until March 17th. Finally, we get a record before the old country! Even though the release is still a month away, we have scored the tracklist:

01 Wide Eyed Fools
02 Smack
03 Have a Heart
04 Captain of Maybe
05 De Diva
06 Given
07 Not Coming Down
08 Cut n' Dried
09 Log 22
10 White Dogs
11 Certain Lie
12 The Ocean, My Floor
13 The Love-In

Call it comeback if you like-- and since we smell the black-smoke-belching wheels of the promo machine grinding, we will-- but after a two-year hiatus, the Betties are back in gear. For your viewing pleasure, the band has served up the video for the first single, "Smack", now available on their website. "Smack" is also the opening track on Parasol's Sweet Sixteen, Vol. 6 sampler, which includes tracks by Serveert singer Carol van Dijk's twangy side project Chitlin Fooks, as well as Bikeride and Menthol among others. Van Dijk and company are also currently working on a video for the second single, "Wide Eyed Fools", which is expected to hit heavy rotation on MTV in never. Bettie Serveert plan to support the new album with a tour of the U.S. in March and April, and the Netherlands in May. (Who'd have thought it would take a month to tour the Netherlands?) Tour dates:

03-21 Brooklyn, NY - Southpaw's
03-22 Hoboken, NJ - Maxwell's
03-24 Philadelphia, PA - North By Northwest
03-26 Carrboro, NC - Cat's Cradle
03-27 Alexandria, VA - Birchmere
03-28 New York, NY - Mercury Lounge
03-29 Cambridge, MA - TT the Bears
03-30 Northampton, MA - Iron Horse
04-01 Cleveland, OH - Grog Shop
04-02 Columbus, OH - Little Brothers
04-03 Detroit, MI - Magic Stick
04-04 Chicago, IL - Abbey Pub
04-05 St. Paul, MN - Turf Club
04-08 Seattle, WA - Crocodile Café
04-09 Portland, OR - Dante's
04-11 San Francisco, CA - Slim's
04-12 Los Angeles, CA - Knitting Factory
04-13 San Diego, CA - Casbah
04-14 Tempe, AZ - Nita's Hideaway
04-16 Austin, TX - Stubbs
04-18 Tallahassee, FL - Beta Bar
04-19 Atlanta, GA - The Earl

04-30 Gent, Belguim - Handelsbeurs
05-02 Tilburg, Netherlands - 013
05-07 VPRO Radio, Netherlands - Club Lek
05-09 Deventer, Netherlands - Burgerweeshuis
05-10 Rotterdam, Netherlands - Rotown
05-16 Zwolle, Netherlands - Hedon
05-17 Leiden, Netherlands - LVC
05-18 Nijmegen, Netherlands - Merleyn
05-21 Groningen, Netherlands - Vera
05-22 Amsterdam, Netherlands - Paradiso
05-23 Hilversum, Netherlands - Tagrijn
05-24 Goes, Netherlands - 't Beest
05-29 Breda, Netherlands - Mezz
05-30Sneek, Netherlands - Bolwerk
05-31 Oss, Netherlands - Groene Engel
06-01 Haarlem, Netherlands - Patronaat

Hun website is trouwens hier te vinden.
pi_8982357
De nieuwe cd (Log 22) ligt te spinnen in mijn spelertje, en hij rockt! Als het een F1-wagen zou zijn, zou Olav Mol 'holykamoly' zeggen.

En ik verheug me nu al op de tour!

pi_8985379
Ik ga er op vrijdag 2 mei wel heen in de 013...

die avond speelt 35007 ook in de batcave, dat kan ik dan ook nog meepikken....

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  zondag 9 maart 2003 @ 18:55:44 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_8985727
Volgens de Tivoli site staan ze 8 mei in Tivoli...
  zondag 9 maart 2003 @ 21:02:27 #11
48821 EchoBrain
Psychedelic Frequency
pi_8989574
Ik ga naar hun concert in Paradiso en ik hoop dat ze dan nog steeds op zo'n hoogtepunt zijn als ik hoor dat ze nu zijn
It's a circular vortex, spinning.... spinning.... spinning....
  maandag 10 maart 2003 @ 12:11:13 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_9002951
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
De nieuwe cd (Log 22) ligt te spinnen in mijn spelertje, en hij rockt! Als het een F1-wagen zou zijn, zou Olav Mol 'holykamoly' zeggen.

En ik verheug me nu al op de tour!

Dat kan helemaal niet... toch? Ik dacht dat-ie nog niet uit is?
  maandag 10 maart 2003 @ 12:40:08 #13
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_9003679
Hmm, ik heb de nieuwe Bettie net 'geleend' en vind dat'ie in elk geval geweldig begint met het nummer "Wide-eye fool"; dit is dan ook gelijk het hoogtepunt voor mij van deze cd, want daarna gaat het alleen nog maar een beetje bergafwaarts...

Misschien dat de andere nummers wat meer tijd nodig hebben om goed te kunnen vallen, maar ik vind dat ze, in tegenstelling tot Lamprey en Palomine niet genoeg 'rocken' op deze cd... De huidige single Smack is nog wel geinig, maar niet meer dan dat. De cd is niet slecht, maar haalt ook het niveau van vroegere albums niet voor mij (die ik toch vrij grijsgedraaid heb).

Till I Feel Something!
pi_9004573
quote:
Op maandag 10 maart 2003 12:11 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet... toch? Ik dacht dat-ie nog niet uit is?

Jawel, gewoon op de normale manier besteld....
  maandag 10 maart 2003 @ 13:17:51 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_9004772
quote:
Op maandag 10 maart 2003 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jawel, gewoon op de normale manier besteld....

Hm. Nou ja, ik ga toch voor de dubbel-lp
Binnenkort eens bij Da capo binnenlopen dan maar.
pi_9378795
quote:
Op zondag 9 maart 2003 18:35 schreef MadScientist het volgende:
Ik ga er op vrijdag 2 mei wel heen in de 013...
sterker nog ik mag die dag het licht doen bij Bettie

hopen dat ze niet een bitcherige lichtman bij zich hebben

pi_10148719
vanavond in 013
  vrijdag 2 mei 2003 @ 02:10:39 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_10148728
volgende week in Tivoli
pi_10148883
oh nog een vraagje voor wie ze recentelijk hebben zien optreden (ranja?): met hoeveel man spelen ze nu? ik hoorde dat het nu een drietal is, maar ik weet het niet zeker
pi_10149190
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 02:52 schreef MadScientist het volgende:
oh nog een vraagje voor wie ze recentelijk hebben zien optreden (ranja?): met hoeveel man spelen ze nu? ik hoorde dat het nu een drietal is, maar ik weet het niet zeker
vier stuks toch? Weliswaar geen vaste drummer, er is er eentje aangenomen voor de tour.

22 mei mijn Paradiso-debuut trouwens

Is Tivoli nou al uitverkocht?

pi_10149832
Hoopt dat zijn nichtje kaartjes heeft gehaald voor optreden van Bettie Serveert 16 Mei in Zwolle
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:34:56 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_10150066
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 02:52 schreef MadScientist het volgende:
Ze spelen gewoon met z'n 4en... zonder drummer is ook lastig he. Drummer is alleen (nog) geen vast bandlid voor zover ik weet...
pi_10174059
hm ze speelden vandaag gemiddeld met 5 man, inclusief wat samenwerkingen met sukilove bandleden.

lekker optreden was het. nummers klinken live net zo gaaf, zo niet gaver, als op cd!

pi_10194275
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 04:25 schreef MadScientist het volgende:
hm ze speelden vandaag gemiddeld met 5 man, inclusief wat samenwerkingen met sukilove bandleden.

lekker optreden was het. nummers klinken live net zo gaaf, zo niet gaver, als op cd!

hard hè
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:00:38 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_10301228
Vanavond in Tivoli

Samen met Sukilove, die ken ik nog steeds niet. Is dat de moeite waard?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')