Met het geven van sieraden moet je een ander soort rendement nastreven dan financieel!quote:Op maandag 31 december 2012 17:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Zeer goed jaar gehad, ook rendement technisch gezien. Bestaande uit 4 componenten:
1. Cash, gemiddeld rendement van iets boven de 2% door interest. En vergroot door vrijgekomen liquide middelen en spaargeld.
2. Belang in het bedrijf van mijn vriendin (sinds begin 2012 ex) verkocht met een 400% rendement. Weliswaar een meerjarige investering geweest.
3. Onderhandse leningen met een 10% rendement. Weliswaar klein t.o.v. van het totaal vermogen.
4. Een aantal lucratieve aan en verkopen gedaan (kunst/antiek).
Grootste tegenvaller: Goud/zilver, die gouden/zilveren sieraden ben je kwijt.
En die zijn er zeker geweest, was meer een sarcastische voetnoot.quote:Op maandag 31 december 2012 17:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het geven van sieraden moet je een ander soort rendement nastreven dan financieel!
Ik zie daar een vakje met 2012, wil je vorige jaren ook laten zien?quote:Op maandag 31 december 2012 16:32 schreef LXIV het volgende:
Voor mij was het echt een prima jaar:
[ afbeelding ]
Inclusief vandaag erbij (nog niet verwerkt in grafiek) zo'n 36%.
Grootste meevallers: stijging van de perps en voortdurend succesvol schrijven op Akzo Nobel
Grootste tegenvaller: KPN (maar dat valt absoluut best mee en relatief al helemaal, bij 4,15 al weer neutraal)
De vorige jaren waren heel variabel, hoor. 2011 was -60%, waarmee ik dus eind 2012 nog steeds verlies sta over de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:26 schreef iamcj het volgende:
[..]
Ik zie daar een vakje met 2012, wil je vorige jaren ook laten zien?
Ik zelf moet de balans nog opmaken, ik denk een klein verlies omdat die AEX niet door de 320 wilde zakken in oktober en half november.
Aegon heeft het bij mij ook goed gedaan!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:36 schreef Ravvie het volgende:
Dit jaar een een prima jaar gehad. Eigenlijk compleet te danken aan Aegon welke ik op 3,00 heb gekocht begin 2012. Verder met Transocean een mooi ritje gemaakt en Electronic Arts.
Al met al 41.8%
[ afbeelding ]
Ook dit jaar verwacht wel weer het nodige van Aegon. Zit dus nog long. Heb jij ze nog in je portefeuille?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aegon heeft het bij mij ook goed gedaan!
Ja, nog 7000 stuks en 30 geschreven puts op 4,80 (mrt). Een deel heb ik (wat te vroeg) verkocht op 4,40, om wat de deleveragenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:41 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ook dit jaar verwacht wel weer het nodige van Aegon. Zit dus nog long. Heb jij ze nog in je portefeuille?
Ik ook, ik verwacht nog steeds dat ze deaud gaan. Het bedrijf is niet veel minder bagger geworden, met een hoop troep onder de buitegnewone lasten en door het vermogen. Elk kwartaal weer weer een feest hoe ze de cijfers masseren. Gelukkig schijnen ze tegenwoordig hun meerderheidsbelangen wel te consoliderenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:41 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ook dit jaar verwacht wel weer het nodige van Aegon. Zit dus nog long. Heb jij ze nog in je portefeuille?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |