abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:41:57 #201
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_145321840
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:00 schreef jaykop het volgende:

[..]

Slik al een tijdje vitamine D, maar merk er niet veel van. Nu geloof ik echter wel dat het deze dagen kan gaan helpen.
Nog geen herkansingen, maar waren alleen deeltentamens. Maar toch, is al een goed teken natuurlijk
Koken is leuk! Heb er zelf weinig tijd voor, maar al een tijd op mezelf gewoond en deed het vaak. Lekker de tijd voor nemen.

Trouwens ik ben bezig met het afbouwen van veel verslavingen. Dat is lastig :o. Heb er ook wel een paar haha.
Van de vitamine D ga je niets merken hoor. Althans dat was bij zo. Ik ben van 4 naar 12 of iets dergelijks gegaan, maar heb geen verandering ondervonden. Ik heb net een week vakantie gehad, dus dan heb je inderdaad al wat tijd om te koken :P. Zal wel weer minderen nu...

Welke verslavingen heb je dan nog? :P
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_145321927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:41 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Van de vitamine D ga je niets merken hoor. Althans dat was bij zo. Ik ben van 4 naar 12 of iets dergelijks gegaan, maar heb geen verandering ondervonden. Ik heb net een week vakantie gehad, dus dan heb je inderdaad al wat tijd om te koken :P. Zal wel weer minderen nu...

Welke verslavingen heb je dan nog? :P
Jammer. Het wordt namelijk ook als mogelijke reden van dp aangedragen of zit ik dan fout?

Nah eigenlijk alleen aan nicotine en caffeine. Caffeine heb ik nu teruggebracht tot 1 kop koffie in de morgen. Nicotine is mij nog niet gelukt, 3 of 4 peuken per dag. Valt nog mee dus.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:16:49 #203
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_145404873
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:46 schreef jaykop het volgende:
[..]
Jammer. Het wordt namelijk ook als mogelijke reden van dp aangedragen of zit ik dan fout?
Nah eigenlijk alleen aan nicotine en caffeine. Caffeine heb ik nu teruggebracht tot 1 kop koffie in de morgen. Nicotine is mij nog niet gelukt, 3 of 4 peuken per dag. Valt nog mee dus.
Hmm een vitamine D tekort zal nooit aanleiding geven tot DP/DR...
Hyperventilatie, aanhoudende stress, cannabis daarentegen... zijn enorme triggers.
Caffeine houd ik ook tot 1-2 kopjes/dag.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_145510102
Dacht dat ik dat een keer had gelezen, maar verkeerd gelezen dan.

Wat wordt er nu precies bedoeld met hyperventilatie? En is dat niet zeer gerelateerd aan aanhoudende stress?
pi_145581258
Momenteel heb ik echt vreselijke last van oogruis en moeite met ademhalen. Weet jij iets dat kan helpen? Overigens ook een soort brok in mijn keel...
pi_145610720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:29 schreef jaykop het volgende:
Momenteel heb ik echt vreselijke last van oogruis en moeite met ademhalen. Weet jij iets dat kan helpen? Overigens ook een soort brok in mijn keel...
Moeite met ademhalen en brok in de keel zijn typische symptomen van hyperventileren.
Soms ben je je zelfs niet bewust dat je verkeerd ademt.
Heb wel al goede dingen gehoord van cognitieve gedragstherapie.
Deze therapie/programma lijkt te helpen:

http://www.hyperven.org/terms
pi_145613831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:40 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Moeite met ademhalen en brok in de keel zijn typische symptomen van hyperventileren.
Soms ben je je zelfs niet bewust dat je verkeerd ademt.
Heb wel al goede dingen gehoord van cognitieve gedragstherapie.
Deze therapie/programma lijkt te helpen:

http://www.hyperven.org/terms
Maar eens met mijn arts bespreken dan. Het begint er toch wel op te lijken dat verkeerd ademhalen een probleem is. Je bedoelt hiermee toch een dysfunctioneel adempatroon, las ergens dat dit de nieuwe term voor continue hyperventilatie is.
Weet jij ook toevallig hoe dit kan komen? Komt dit bijvoorbeeld door fysieke problemen (al vaak problemen gehad met mijn neus, zit een deuk in, maar kno vond het niet genoeg) of dat dit enkel iets is dat verkeerd aangestuurd wordt als gevolg van stress?
pi_145627295
Is jullie perspectief tegenover derealisatie/depersonalisatie eigenlijk alleen maar negatief? Ik heb deze verschijnselen ook wel regelmatig, meestal in milde vorm, en mij heeft het wel geholpen om het niet meer 100% als iets 'slechts' te zien. Ik bedacht me namelijk op een bepaald moment dat het gevoel dat je hebt bij derealisatie niet heel veel 'fouter' is dan het gevoel van een normaal persoon. Het is gewoon een andere manier van naar de werkelijkheid kijken. Eigenlijk heb je als 'derealiseerder' denk ik een plusje ten opzichte van normale mensen, omdat je dat andere perspectief ook kent, en daardoor kunt inzien dat de werkelijkheid best wel relatief is. En dat verruimt je blik.

Natuurlijk is derealisatie vreselijk lastig in het dagelijks leven, maar door het niet meer als iets puur slechts te zien, word je er ook wat minder bang voor, en dat op zich kan de verschijnselen ook al minder maken. Op zijn tijd mag het er gewoon zijn, wat mij betreft. Maar ja, dat klinkt natuurlijk simpel, en ik weet niet of het voor anderen ook zo werkt.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_145627352
Dat is een heel verhaal zeg.
pi_145628509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:27 schreef Halcon het volgende:
haha, wat precies?
pi_145661347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:13 schreef naamdrager het volgende:
Is jullie perspectief tegenover derealisatie/depersonalisatie eigenlijk alleen maar negatief? Ik heb deze verschijnselen ook wel regelmatig, meestal in milde vorm, en mij heeft het wel geholpen om het niet meer 100% als iets 'slechts' te zien. Ik bedacht me namelijk op een bepaald moment dat het gevoel dat je hebt bij derealisatie niet heel veel 'fouter' is dan het gevoel van een normaal persoon. Het is gewoon een andere manier van naar de werkelijkheid kijken. Eigenlijk heb je als 'derealiseerder' denk ik een plusje ten opzichte van normale mensen, omdat je dat andere perspectief ook kent, en daardoor kunt inzien dat de werkelijkheid best wel relatief is. En dat verruimt je blik.

Natuurlijk is derealisatie vreselijk lastig in het dagelijks leven, maar door het niet meer als iets puur slechts te zien, word je er ook wat minder bang voor, en dat op zich kan de verschijnselen ook al minder maken. Op zijn tijd mag het er gewoon zijn, wat mij betreft. Maar ja, dat klinkt natuurlijk simpel, en ik weet niet of het voor anderen ook zo werkt.
Ik wil hierop reageren maar ik kan simpelweg de tijd niet vinden... vanavond nog een kans
pi_145662660
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:27 schreef Halcon het volgende:
Welk?
pi_145818606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 03:13 schreef naamdrager het volgende:

Mijn perspectief, ik kan enkel voor mijzelf spreken, is zeker niet alleen negatief. En ook hier op het forum komt dat zo nu en dan volgens mij wel naar voren. Het is uiteraard vervelend, de brain fog, het gevoel dat je je zelf kwijtraakt. Maar uiteindelijk kom je er sterker uit dan je was.
Ik neem aan dat dit het plusje is wat je bedoelt.
Uiteindelijk is derealisatie alleen een beveiliging, net als koorts dat is, om je de ruimte te geven te herstellen en niet meer te veel stress te voelen. Dus nee het is niet alleen slecht.
pi_145818655
Overigens vandaag veel last van brain fog, onwerkelijkheidsgevoel, oogruis en snap mezelf totaal niet, maar kan daar ook weer niet over nadenken... Lastig. Goed slapen vannacht dan maar
pi_145827245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef jaykop het volgende:
Overigens vandaag veel last van brain fog, onwerkelijkheidsgevoel, oogruis en snap mezelf totaal niet, maar kan daar ook weer niet over nadenken... Lastig. Goed slapen vannacht dan maar
Kruip er maar eens vroeg in! ;)
Hier valt het al bij al mee... gewoon supermoe en telkens afgepeigerd tegen de namiddag, maar ben positief...
Ik ervaar de DR/DP ook eerder als iets goed. Door de DR/DP trek je je van alles minder aan en heb je sowieso minder stress. Je voelt echt heel weinig qua emoties.
pi_145828360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Kruip er maar eens vroeg in! ;)
Hier valt het al bij al mee... gewoon supermoe en telkens afgepeigerd tegen de namiddag, maar ben positief...
Ik ervaar de DR/DP ook eerder als iets goed. Door de DR/DP trek je je van alles minder aan en heb je sowieso minder stress. Je voelt echt heel weinig qua emoties.
Ga ik zeker doen, na het voetbal. Hm dat is minder, je slaapt wel gewoon goed?
Ja dat klopt, op wat angsten na dan. Had vandaag weer een aanvalletje.
pi_145857741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:16 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hmm een vitamine D tekort zal nooit aanleiding geven tot DP/DR...
Hyperventilatie, aanhoudende stress, cannabis daarentegen... zijn enorme triggers.
Caffeine houd ik ook tot 1-2 kopjes/dag.
Mijn psycholoog zei gisteren dat je DP/DR kunt krijgen als je vermoeid bent, dus als je vermoeid bent door een vitamine D tekort kan dat wel een aanleiding geven.

Ik heb een aantal jaren last gehad van DP/DR, nu nog maar sporadisch gelukkig, maar toen ik begin dit jaar een vitamine D tekort had, had ik er weer vaker last van.

Verder lees ik in je reacties dat je vitamine D waarde erg laag blijft. Is er weleens naar een opnamestoornis gekeken?
pi_145862202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:49 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:

[..]

Mijn psycholoog zei gisteren dat je DP/DR kunt krijgen als je vermoeid bent, dus als je vermoeid bent door een vitamine D tekort kan dat wel een aanleiding geven.

Ik heb een aantal jaren last gehad van DP/DR, nu nog maar sporadisch gelukkig, maar toen ik begin dit jaar een vitamine D tekort had, had ik er weer vaker last van.

Verder lees ik in je reacties dat je vitamine D waarde erg laag blijft. Is er weleens naar een opnamestoornis gekeken?
Niet dat ik weet. Bestaat zoiets dan?
Denk dat ik toch eens verder ga met die extreme vermoeidheid. Iedere avond val ik als een roos in slaap. Na 5 minuten zit ik al in een diepe slaap...Zit de hele dag door te geeuwen...

Hoe heb jij DR/DP gekregen?
pi_145862265
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:56 schreef jaykop het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen, na het voetbal. Hm dat is minder, je slaapt wel gewoon goed?
Ja dat klopt, op wat angsten na dan. Had vandaag weer een aanvalletje.
Ja ik slaap non -stop van 22u tot 7u30...
Gaat het vandaag wat beter?
pi_145872534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:03 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ja ik slaap non -stop van 22u tot 7u30...
Gaat het vandaag wat beter?
Raar, meer dan genoeg. Wel genoeg rust dan? In de avonden bijvoorbeeld even thuis.
Nee vandaag gaat net als gisteren, maar moest ook zeer vroeg opstaan. Morgen vrij, dus lekker wat rust.
pi_145875368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:02 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Bestaat zoiets dan?
Denk dat ik toch eens verder ga met die extreme vermoeidheid. Iedere avond val ik als een roos in slaap. Na 5 minuten zit ik al in een diepe slaap...Zit de hele dag door te geeuwen...

Hoe heb jij DR/DP gekregen?
Het kan zo zijn dat je darmen door de een of andere reden niet goed voedingsstoffen opnemen. Zou het eens met je huisarts bespreken.

Geen idee waardoor DR/DP bij mij is ontstaan, het gevoel kwam gewoon op een dag opzetten en is pas 2 jaar later weggegaan. Ik ben best een stresskip dus denk dat het daar wel mee te maken heeft. Ook heb ik voordat ik DR/DP kreeg een tijdje medicijnen tegen duizeligheid gekregen (Betahistine), denk dat dat er misschien ook invloed op heeft gehad.
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:56:14 #222
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_145966912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:43 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:

[..]

Het kan zo zijn dat je darmen door de een of andere reden niet goed voedingsstoffen opnemen. Zou het eens met je huisarts bespreken.

Geen idee waardoor DR/DP bij mij is ontstaan, het gevoel kwam gewoon op een dag opzetten en is pas 2 jaar later weggegaan. Ik ben best een stresskip dus denk dat het daar wel mee te maken heeft. Ook heb ik voordat ik DR/DP kreeg een tijdje medicijnen tegen duizeligheid gekregen (Betahistine), denk dat dat er misschien ook invloed op heeft gehad.
Hier ligt het ook aan stress, angsten etc... |:(
pi_146198802
Hoe gaat het hier?
  zondag 2 november 2014 @ 13:13:23 #224
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_146212064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:19 schreef jaykop het volgende:
Hoe gaat het hier?
Buiten de vermoeidheid is het allemaal doenbaar.
Problemen met de wagen jammer genoeg (heb hem vandaag net voor de 3e keer moeten binnen doen op 3 weken tijd)...Gelukkig heb ik 1 jaar garantie bij die garage, maar is wel telkens 150 km heen en terug. En als m'n mij aan het lijntje blijft houden, dreigen met mijn rechtsbijstand verzekering...

Hoe gaat het met jou nog? Studies etc? :)
pi_146274268
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:13 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Buiten de vermoeidheid is het allemaal doenbaar.
Problemen met de wagen jammer genoeg (heb hem vandaag net voor de 3e keer moeten binnen doen op 3 weken tijd)...Gelukkig heb ik 1 jaar garantie bij die garage, maar is wel telkens 150 km heen en terug. En als m'n mij aan het lijntje blijft houden, dreigen met mijn rechtsbijstand verzekering...

Hoe gaat het met jou nog? Studies etc? :)
Hoe lang heb je hem al dan? En hoe is het met het huis?

Ja prima hoor. Nu tentamenweek dus echt flink bikkelen :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')