abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2012 @ 22:52:25 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120984462
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 30 december 2012 @ 22:53:03 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120984503
Mo, waar is je fruit :o
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120984518
in m'n yoghurt!
Ja doei.
  zondag 30 december 2012 @ 22:55:01 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120984642
Waarom verstoppen jullie alle groentes en fruit? :P
pi_120984765
m'n groentes zaten in de fajitas! :P
Ja doei.
pi_120986030
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom verstoppen jullie alle groentes en fruit? :P
Doen ze ook in de dierentuin, voedsel moet spannend blijven ;)
  zondag 30 december 2012 @ 23:29:43 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120986810
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Doen ze ook in de dierentuin, voedsel moet spannend blijven ;)
pi_120991203
Mijn man heeft nu ook vakantie, dus de laatste dagen is het veel wijn en ongezond eten, ach ja, ook wel weer eens leuk ;) Na morgen is het uit met de pret en ga ik echt proberen mijn normale figuur van voor de zwangerschap weer terug te krijgen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 31 december 2012 @ 00:48:06 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120991876
Skoap.. je bent nu moeder dus je kan jezelf nu helemaal laten verslonzen :D
Even genieten, de donkere dagen na 2 januari komen nog wel...
  maandag 31 december 2012 @ 01:37:28 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120993701
Moet nog van alles. Gelukkig besloten om morgen niet te gaan hardlopen ofzo... gewoon uitslapen, boodschapjes doen, oliebollen halen, hapjes maken...
  maandag 31 december 2012 @ 07:49:06 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120997696
Zo, vakantie voorbij! 1 dagje werken en dan morgen weer vrij, /ikhebeenheelzwaarleven :D mn Masterplan om gisteravond moe genoeg te zijn om op tijd te slapen was helaas soort van gefaald - was wel moe maar lag nog tot minstens 1:00 wakker :') wel op tijd opgestaan! *win*

/liefdagboek

En oh wauw, mijn collega heeft alles netjes opgeruimd terwijl ik weg was, helemaal geen rare openstaande dingen, alleen wat nieuwe dingen :o O+ ! *blij*

[ Bericht 13% gewijzigd door MariaEtcetera op 31-12-2012 08:52:56 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_120998505
Werkse Maria! ^O^

Ik ga nog even Skyrim spelen :7

Ah, een bultburger is dus gewoon een broodje hamburger, maar dan een bulte :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120998544
Dat is lekker de dag beginnen Maria! :D
Ik ga zo maar eens een rondje hardlopen. Kijken of het vandaag nog een beetje wil. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120998557
_O-

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 31 december 2012 @ 09:24:56 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120998707
Skyrim aanradertje ja? :7

Ik ben weer aan het LoLen de laatste tijd *O* En ga binnenkort Portal 2 doen met de mister!
  maandag 31 december 2012 @ 09:25:29 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120998718
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
_O-

[ afbeelding ]
Wat de fork :') _O-
pi_120998989
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Skyrim aanradertje ja? :7

Ik ben weer aan het LoLen de laatste tijd *O* En ga binnenkort Portal 2 doen met de mister!
Yup :Y
Nu ik het vechten ook beetje onder de knie heb (lees: niet meer doodga zodra ik maar een beetje gelijke tegenstander tegenkom) gaat 't lekker.

LoL moet ik ook weer eens doen... Zoveel dingen, zo weinig tijd ;( :D
pi_121000563
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
_O-

[ afbeelding ]
Duss.....goedemorgen :')

Zwaar uitgeslapen :O
pi_121000653
Goedemorgen!

En jeetje wat een boel harde knallen. Er was er 1 zo hard dat ik het huis voelde trillen.. que :?
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 31 december 2012 @ 10:47:15 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121000661
Hai goedemorgen *O*

Uniek, wat antwoordde je vriend op je sms?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121000937
Morgûh allemaal
Lijstje voor vandaag laat ik zitten. Wordt waarschijnlijk veel eten en veel drinken :) Joehoe
pi_121001041
Mogge O+

Weer heerlijk uitgeslapen O+ Morgen nog één dag en dan hard aan de bak. Ben een beetje onzeker/bang voor komend jaar waarin er heel veel moet veranderen/afgemaakt worden op studie/werkgebied. Maar daar ga ik nog even één dag niet aan denken.

Lijstje wordt wel prima, eigenlijk bijna alleen gezonde en zelfgemaakte dingen vandaag, op de wijn vanavond na :) Zie wel uit naar vanavond; geen drukte of mensen en gewoon samen aftellen en niet al te laat slapen. Volgend jaar gaan we wel weer naar 'n feestje of pub ofzo :)
Ja doei.
pi_121001865
mogguh!

Lekker geslapen O+ En eindelijk weer eens een normaal ontbijtje gehad :9 Vandaag laatste werkdag van het jaar en ik schop nog wat dingen richting collega's en dan is het mooi geweest voor dit jaar :D

Sterkte nog met je oma Maria :*

En harde knallen zijn stom :{w
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121002365
Een normaal ontbijt is wel prettig. :D Ik werd net ook erg blij van mn havermout met appel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121004900
Op de valreep: 59,9. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')