abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2012 @ 12:30:41 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120950478
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Mahaarbaal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Meet: Vrijdag 28 december 18.00 op Amsterdam Zuid (WTC). Aanwezigen:

• Maharbal
• Eriksd
• Keyos
• Actaeon
• De_Fietser
• Pax
• Yreal

Dresscode: Suit up!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120950504
Hamleys is echt episch. Elk speelgoed dat je maar kan verzinnen ligt er in de winkel. Van houten treintjes tot prinsessen jurken tot tamagotchi's. _O_

En deze episch bak knikkers _O_

Echt iedereen zeuren "Yreal doe nou niet zo stom met je speelgoedwinkel, dat is kidnerachtig"

en toen we er waren : "AAAAH LEUK AAAH GEWELDIG"
pi_120950520
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Yreal het volgende:
Hamleys is echt episch. Elk speelgoed dat je maar kan verzinnen ligt er in de winkel. Van houten treintjes tot prinsessen jurken tot tamagotchi's. _O_

En deze episch bak knikkers _O_

[ afbeelding ]

Echt iedereen zeuren "Yreal doe nou niet zo stom met je speelgoedwinkel, dat is kidnerachtig"

en toen we er waren : "AAAAH LEUK AAAH GEWELDIG"
Wat kost zo'n Ufo-unit?
pi_120950557
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat kost zo'n Ufo-unit?
25 pond geloof ik dat ik betaald heb. Je had ook een luxere uitvoerig van een helicopter die je dan ook echt kan besturen. Maar stiekem was deze veel leuker. Ik zoek een foto van dat ding...
pi_120950656
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

25 pond geloof ik dat ik betaald heb. Je had ook een luxere uitvoerig van een helicopter die je dan ook echt kan besturen. Maar stiekem was deze veel leuker. Ik zoek een foto van dat ding...
Ooh da's niks :o zo'n bestuurbare heli lijkt mij eigenlijk vetter :P
pi_120950715
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ooh da's niks :o zo'n bestuurbare heli lijkt mij eigenlijk vetter :P
Ik vrees dat ik die foto even schuldig moet blijven.

Denk een kleine Bol met afgevlakte onderkant. Dan naar boven een rotor met een propelor, en daarboven nog een propelor. Met je afstandsbediening kon je die dan harder en zachter laten draaien zodat hij opsteeg. Daarnaast had je ook een knop dat je hem kon laten flitsen in alle kleuren van de regenboog :D
pi_120951140
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik die foto even schuldig moet blijven.

Denk een kleine Bol met afgevlakte onderkant. Dan naar boven een rotor met een propelor, en daarboven nog een propelor. Met je afstandsbediening kon je die dan harder en zachter laten draaien zodat hij opsteeg. Daarnaast had je ook een knop dat je hem kon laten flitsen in alle kleuren van de regenboog :D
Zo'n volledig bestuurbare heli is toch veel vetter dan :o
pi_120951282
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n volledig bestuurbare heli is toch veel vetter dan :o
Ergens wel, maar volgens mij verveelt dat veel sneller. Dit ding was een torpedo. Opstijgen of dalen. Het was echt een sport om hem te laten floaten. En dat deed de heli dan weer vanzelf :P
pi_120951395
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ergens wel, maar volgens mij verveelt dat veel sneller. Dit ding was een torpedo. Opstijgen of dalen. Het was echt een sport om hem te laten floaten. En dat deed de heli dan weer vanzelf :P
Maargoed buiten die UFO halen om dus niks gepland? :P
  zondag 30 december 2012 @ 12:58:57 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120951446
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Muffin eten in hyde park
• Big Ben
• Helicopter halen!!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120951769
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Big Ben
• Helicopter halen!!
Eén van de twee heli's moet dan een UFO zijn. :P
Ik denk dat ik er nu ook niet meer heel veel zal doen, ben er al best vaak geweest dus al die bezienswaardigheden heb ik wel gehad. Ik zou er alleen nog meer een weekend oid heen gaan om wat te shoppen en lekker te eten denk ik.
pi_120951790
Ik ga zo maar eens douchen en wat nuttigs, als in aan m'n scriptie werken, gaan doen. :P
pi_120951822
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zo'n checklist:

• Helicopter halen
• Big Ben
• Helicopter halen!!
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

haters. Die helicopter is episch :{w :{w

Maaruh, ik ben niet zo'n planner. Gewoon lekker shoppen in oxford street, covent garden enzo. En als ik dan leuke dingen zie, koop ik ze.

Mijn koffer gaat leeg mee naar londen :9
pi_120951838
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Eén van de twee heli's moet dan een UFO zijn. :P
Ik denk dat ik er nu ook niet meer heel veel zal doen, ben er al best vaak geweest dus al die bezienswaardigheden heb ik wel gehad. Ik zou er alleen nog meer een weekend oid heen gaan om wat te shoppen en lekker te eten denk ik.
Kilo's fudge inslaan :9~ :9~
pi_120951854
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:08 schreef Actaeon het volgende:
Ik ga zo maar eens douchen en wat nuttigs, als in aan m'n scriptie werken, gaan doen. :P
Steeds meer ruzie met ouders omdat ik niet aan een stageplek kom ;(
pi_120951948
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kilo's fudge inslaan :9~ :9~
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde met 'om lekker te gaan eten' :+
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

haters. Die helicopter is episch :{w :{w

Maaruh, ik ben niet zo'n planner. Gewoon lekker shoppen in oxford street, covent garden enzo. En als ik dan leuke dingen zie, koop ik ze.

Mijn koffer gaat leeg mee naar londen :9
Ga naar de Turnbull & Asser. Hele mooie overhemden, dassen, jasjes alles eigenlijk.
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Steeds meer ruzie met ouders omdat ik niet aan een stageplek kom ;(
Dat is minder. :{
pi_120952078
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde met 'om lekker te gaan eten' :+

nee de engelse keuken staat bekend om zijn goede eten :D
quote:
Ga naar de Turnbull & Asser. Hele mooie overhemden, dassen, jasjes alles eigenlijk.
noted
quote:
[..]

Dat is minder. :{
Ja, gezeik. Ze vinden dat ik het juridische moet vergeten en mij moet richten op wat ik op het hbo geleerd heb. Ja niks... :')
pi_120952159
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee de engelse keuken staat bekend om zijn goede eten :D

[..]

noted

[..]

Ja, gezeik. Ze vinden dat ik het juridische moet vergeten en mij moet richten op wat ik op het hbo geleerd heb. Ja niks... :')
Zo'n fraaie lamsbout ofzo :9 Ik hou daar wel van op z'n tijd :+ Maar je kunt ook gewoon een niet-Engels restaurant nemen :P

Er is ook een kleine in-store Turnbull in Harrods maar de echte winkel is mooier :)

En je kan het niet uitleggen zeker? :{
pi_120952241
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo'n fraaie lamsbout ofzo :9 Ik hou daar wel van op z'n tijd :+ Maar je kunt ook gewoon een niet-Engels restaurant nemen :P

Er is ook een kleine in-store Turnbull in Harrods maar de echte winkel is mooier :)

En je kan het niet uitleggen zeker? :{
Ze snappen nog steeds niet waar ik nou voor ben opgeleid. Ze hebben het continue over finance of boekhouden, maar dat heb ik helemaal nooit geleerd. MER is zo'n faal hbo managers opleiding :')
pi_120953413
Voor de mensen die straks geen recht meer hebben op een studenten-ov, tot en met morgen is de weekendvrij-kaart van de NS met een actiecode op hun website voor 25 euro per maand verkrijgbaar ipv voor 40 per maand. Je hebt dan ook door de weeks 40% korting in de dal uren, naast het onbeperkt reizen vanaf vrijdagavond en het hele weekend. :+
pi_120953414
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ze snappen nog steeds niet waar ik nou voor ben opgeleid. Ze hebben het continue over finance of boekhouden, maar dat heb ik helemaal nooit geleerd. MER is zo'n faal hbo managers opleiding :')
Leg ze dan gewoon eens rustig en goed waar je wèl voor hebt geleerd. :P
pi_120953450
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 13:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leg ze dan gewoon eens rustig en goed waar je wèl voor hebt geleerd. :P
ja niks dus ! Algemeen medewerker ofzo...
  zondag 30 december 2012 @ 13:46:48 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120953458
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch. MER is helemaal geen juridische opleiding, maar een bedrijfskundige. Met de nadruk op administratie (met name finance en boekhouden) en management ondersteuning. Als je op zoek gaat naar een stage of een startersbaan dan zal je praktisch overal worden afgewezen als je enkel naar juridische functies opzoek gaat.

Het beetje recht dat je erbij krijgt is enkel bedoeld om jezelf te onderscheiden van de 100.000x andere bedrijfskundigen/administratief personeel met een mbo4 of hbo diploma of opleiding. Het vormt geen basis voor een volwaardige functie.

Als je perse stage wil lopen voor de MER opleiding zul je inderdaad je finance en accountancy vaardigheden moeten profileren. Daar ben je voor opgeleid en dat is ook wat zij van MER studenten vragen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120953472
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:45 schreef NotGuilty het volgende:
Voor de mensen die straks geen recht meer hebben op een studenten-ov, tot en met morgen is de weekendvrij-kaart van de NS met een actiecode op hun website voor 25 euro per maand verkrijgbaar ipv voor 40 per maand. Je hebt dan ook door de weeks 40% korting in de dal uren, naast het onbeperkt reizen vanaf vrijdagavond en het hele weekend. :+
wat moet ik als student met een weekend vrij kaart? Weekend ov is voor paupers.
pi_120953518
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2012 13:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch. MER is helemaal geen juridische opleiding, maar een bedrijfskundige. Met de nadruk op administratie (met name finance en boekhouden) en management ondersteuning. Als je op zoek gaat naar een stage of een startersbaan dan zal je praktisch overal worden afgewezen als je enkel naar juridische functies opzoek gaat.

Het beetje recht dat je erbij krijgt is enkel bedoeld om jezelf te onderscheiden van de 100.000x andere bedrijfskundigen/administratief personeel met een mbo4 of hbo diploma of opleiding. Het vormt geen basis voor een volwaardige functie.

Als je perse stage wil lopen voor de MER opleiding zul je inderdaad je finance en accountancy vaardigheden moeten profileren. Daar ben je voor opgeleid en dat is ook wat zij van MER studenten vragen.
Maar dan krijg je het riedeltje dat mensen met BE, FSM of AC ook solliciteren op die plaatsen, met miljoenen tegelijk. dan is de keuze snel gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')