abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 december 2012 @ 15:49:12 #1
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120913086
Hallo FOK!ers,

Vanochtend kreeg ik tot mijn verbazing een prachtige envelop binnen van het voor mij nog niet bekende bedrijf tickets4u. Een aanmaning waarin staat vermeld dat uit hun administratie blijkt dat mijn bestelling niet is afgehaald en/of niet betaald. Dit klopt, want mijn situatie is als volgt. Ik heb op een gegeven ogenblik een poging gewaagt een bestelling voor een tweetal tickets te plaatsen. Alleen bij het betaalvenster werd ik eraan herinnert dat ik de 48 uur geen tan-codes ontvangen in verband met mijn nieuwe telefoon (beveiliging). Afijn, ik dacht de tickets dan wel op een andere manier te bemachtigen en ik heb de tickets toen door een vriend laten bestellen. Er niet vanuit gaande dat de tickets op mijn naam geregistreerd zouden blijven staan aangezien ik geen geld aan tickets4u heb over gemaakt. Het lijkt mij eerder logisch dat er tickets op iemand z'n naam geregistreerd blijven staan zodra er een betaling is ontvangen en ook lijkt me dat de tickets door in dit geval tussenpersoon (tickets4u) niet eerder worden besteld dan wanneer een klant zijn betaling heeft voldaan. Ik weet dat het hier niet gaat om wat ik logisch vind maar om wat hierover in de wet staat, en wat mijn rechten zijn. Overigens heb ik de bestelling geprobeerd af te ronden op 13-12-2012 en de aanmaning (aangemaakt op 27-12-2012) ontvangen op 29-12-2012. Heb al een medewerker aan de telefoon gehad die mij zeer onbeschoft behandelde, die stellig volhield dat ik maar MOET betalen, maar dit terzijde. Ik zou van jullie willen weten of ik hier niet onderuit kom en dus alsnog moet betalen voor tickets van een feest dat al heeft plaatsgevonden en die tickets die ik niet eens heb ontvangen?
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
  zaterdag 29 december 2012 @ 15:54:12 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120913280
Dat zal ongeveer zoiets zijn: op het moment dat je op 'bestellen' klikt, geef je aan tot aanschaf te willen overgaan. Dan is de deal beklonken. Jij moet betalen en zij moeten leveren.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120913411
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:54 schreef ElisaB het volgende:
Dat zal ongeveer zoiets zijn: op het moment dat je op 'bestellen' klikt, geef je aan tot aanschaf te willen overgaan. Dan is de deal beklonken. Jij moet betalen en zij moeten leveren.
Dit, je had de betaling gewoon af moeten maken. Nu zit je er aan vast en word je in gebreke gesteld.
pi_120913440
Hebben ze je afhaal berichten gestuurd voor de tickets ?
Hebben ze je verder voor je die aanmaning stuurden iets laten horen?

Is het concert uberhaubt al geweest ? Wellicht zou de wet koop op afstand van toepassing zijn, al weet ik niet of dat ook zo is bij concertkaartjes.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120913454
Ts, heb je een reserveringsbevestiging gehad?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120913573
Kaart aan dat jij de persoon niet bent geweest die de tickets heeft besteld, maar dat iemand een zieke grap met je heeft uitgehaald. Al je gegevens zijn misbruikt.

Is nooit aan te tonen dat jij het bent geweest. :W
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:10:55 #7
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120913972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:58 schreef shazaam het volgende:
Hebben ze je afhaal berichten gestuurd voor de tickets ?
Hebben ze je verder voor je die aanmaning stuurden iets laten horen?

Is het concert uberhaubt al geweest ? Wellicht zou de wet koop op afstand van toepassing zijn, al weet ik niet of dat ook zo is bij concertkaartjes.
Er is een maal een herinnering verstuurd nog op dezelfde dag:

Geachte heer,

Tot op heden hebben wij nog geen betaling van u mogen ontvangen.
Wellicht bent u dit vergeten over te maken of is er iets verkeerd gegaan met de overboeking.
Zou u dit even na kunnen kijken en ons hiervan even op de hoogte willen stellen.

Wanneer u de bestelling wilt annuleren kunt u dit doen via het onderdeel "Mijn T4U" op onze website www.tickets4u.nl.

Hierna heb ik niets meer van ze vernomen. Het concert is inderdaad al geweest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ts, heb je een reserveringsbevestiging gehad?
Ik heb een orderbevesting per e-mail ontvangen waarin o.a het volgende stond vermeld:

In het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website kunt u te allen tijde de status van uw bestelling volgen, of als u wilt afzien van de bestelling, kunt u deze hier online annuleren. Zonder annulering blijven de tickets op uw naam geregistreerd.

Bedankt voor uw interesse en veel plezier met uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_120914023
En heb je naar aanleiding van dat bericht geannuleerd? Anders lijkt het me duidelijk jouw fout.
pi_120914113
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:12 schreef Devz het volgende:
En heb je naar aanleiding van dat bericht geannuleerd? Anders lijkt het me duidelijk jouw fout.
Nee want TS ging er van uit (assumptions are the mother of all... ) dat het wel van zijn naam verdween na niet betaald te hebben.
pi_120914234
Hoewel het wel allemaal de schuld van TS lijkt aan de hand van de mailtjes vind ik het toch behoorlijk schimmig.

Tickets4u klinkt als een ticket doorverkoper, mij dunkt dat ze echt niet de kaartjes van niet betalende klanten vast gaan houden. Die worden gewoon verkocht. Verder vraag ik mij af in hoeverre er daadwerkelijk een overeenkomst is, het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
Daarnaast vraag ik me af of de plicht volledig te betalen wel bestaat aangezien er geen levering is geweest.

-edit- de wet koop of afstand lijkt trouwens niet van toepassing te zijn op concertkaartjes. Maar ook hier vraag ik me af in hoeverre dit allemaal zit aangezien er geen levering is geweest
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120914501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:17 schreef shazaam het volgende:

-edit- de wet koop of afstand lijkt trouwens niet van toepassing te zijn op concertkaartjes. Maar ook hier vraag ik me af in hoeverre dit allemaal zit aangezien er geen levering is geweest
Bij een overeenkomst hoeft niet specifiek iets geleverd te worden.
pi_120914532
quote:
Hoewel het wel allemaal de schuld van TS lijkt aan de hand van de mailtjes vind ik het toch behoorlijk schimmig.

Tickets4u klinkt als een ticket doorverkoper, mij dunkt dat ze echt niet de kaartjes van niet betalende klanten vast gaan houden. Die worden gewoon verkocht. Verder vraag ik mij af in hoeverre er daadwerkelijk een overeenkomst is, het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
Daarnaast vraag ik me af of de plicht volledig te betalen wel bestaat aangezien er geen levering is geweest.

Hoezo schimmig, Ticket4u stuurt TS netjes een mailtje dat ie niet aan zn betalingsverplichting heeft voldaan en dus moet betalen of moet annuleren. TS doet vervolgens geen van beide. Oftewel de tickets waren gereserveerd voor TS en konden dus nog niet opnieuw worden verkocht, Gewoon betalen TS.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:25:32 #13
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120914566
quote:

Je verwoord precies mijn punt, ik had op zijn minst verwacht het product wat ik heb geprobeerd te bestellen te ontvangen
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee want TS ging er van uit (assumptions are the mother of all... ) dat het wel van zijn naam verdween na niet betaald te hebben.
TS ging er van uit dat op het moment dat hij de bestelling plaatste, hij ondanks dat hij niet heeft kunnen betalen toch een product zou moeten ontvangen. Was dit het geval geweest dan was het een compleet ander verhaal geweest en dan zou het hem niet meer dan logisch lijken
dat dat hij zou moeten betalen. In dit geval heeft TS de kaartjes op de dag van het concert zelf geprobeerd te bestellen, en is blijkbaar (naar tickets4u) hun zeggen een overeenkomst aangegeaan, en wanneer je een overeenkomst aan bent gegaan verwacht je ook een product te ontvangen. Dit is dus niet het geval geweest.TS moet dus nu betalen voor iets dat hij nooit heeft ontvangen.
pi_120914704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:25 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

Je verwoord precies mijn punt, ik had op zijn minst verwacht het product wat ik heb geprobeerd te bestellen te ontvangen

[..]

TS ging er van uit dat op het moment dat hij de bestelling plaatste, hij ondanks dat hij niet heeft kunnen betalen toch een product zou moeten ontvangen.
Verkeerde aanname
quote:
Was dit het geval geweest dan was het een compleet ander verhaal geweest en dan zou het hem niet meer dan logisch lijken dat dat hij zou moeten betalen.
Is niks logisch aan.

quote:
In dit geval heeft TS de kaartjes op de dag van het concert zelf geprobeerd te bestellen, en is blijkbaar (naar tickets4u) hun zeggen een overeenkomst aangegeaan, en wanneer je een overeenkomst aan bent gegaan verwacht je ook een product te ontvangen. Dit is dus niet het geval geweest.TS moet dus nu betalen voor iets dat hij nooit heeft ontvangen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij een overeenkomst hoeft niet specifiek iets geleverd te worden.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:30:27 #15
33954 ElisaB
pi_120914742
quote:
het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
De wet ziet dat volgens mij toch anders hoor :)
quote:

TS krijgt de kaartjes vast nog wel na betaling :)
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:41:20 #16
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120915177
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De wet ziet dat volgens mij toch anders hoor :)

[..]

TS krijgt de kaartjes vast nog wel na betaling :)
Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:42:02 #17
33954 ElisaB
pi_120915211
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:41 schreef Jig_Saw het volgende:

Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.
Op de site staat vast dat de kaarten na betaling zullen worden toegezonden O+
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:43:15 #18
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120915249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:01 schreef Helpmefok het volgende:
Kaart aan dat jij de persoon niet bent geweest die de tickets heeft besteld, maar dat iemand een zieke grap met je heeft uitgehaald. Al je gegevens zijn misbruikt.

Is nooit aan te tonen dat jij het bent geweest. :W
En al ik stug blijf volhouden dat ik niet degene ben geweest die de kaartjes heeft besteld, zoals ''Helpmefok'' zegt. Wat dan?
pi_120915280
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:43 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

En al ik stug blijf volhouden dat ik niet degene ben geweest die de kaartjes heeft besteld, zoals ''Helpmefok'' zegt. Wat dan?
Dan ga je gewoon succes hebben. Heb het zelf ook zo vaak gedaan. Gewoon bellen en uitleggen dat iemand ook steeds pizza's en dergelijke besteld. Desnoods een aangifte doen (kan zelfs online), is strafbaar maar hoe gaat politie het ooit controleren :'). Hebben het te druk met laseren.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:47:42 #20
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_120915410
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:44 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dan ga je gewoon succes hebben. Heb het zelf ook zo vaak gedaan. Gewoon bellen en uitleggen dat iemand ook steeds pizza's en dergelijke besteld. Desnoods een aangifte doen (kan zelfs online), is strafbaar maar hoe gaat politie het ooit controleren :'). Hebben het te druk met laseren.
Ook nu ik al een telefoontje heb gepleegd naar Tickets4U, ik heb mijn situatie al aan hun uitgelegd. Ik denk dat er misschien wel een lampje bij hun gaat branden als ik ineens met een compleet ander verhaal kom.
pi_120915432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:43 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

Dan ben ik erg benieuwd of dat verhaal in tegenspraak is met je eerdere telefoongesprek met Tickets4u en of ze dat gesprek hebben opgenomen.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:48:17 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_120915438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:47 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

Ook nu ik al een telefoontje heb gepleegd naar Tickets4U, ik heb mijn situatie al aan hun uitgelegd. Ik denk dat er misschien wel een lampje bij hun gaat branden als ik ineens met een compleet ander verhaal kom.
"Dat heb ik nooit verteld", jouw woord tegen dat van hun. :+
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:50:14 #23
33954 ElisaB
pi_120915515
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:47 schreef Jig_Saw het volgende:

[..]

Ow, dan kan je natuurlijk altijd nog zeggen dat je ook niet gebeld hebt. Dat andere mensen ook steeds voor je bellen _O-

Ben je bereid tegen de rechter te liegen als ze het zover laten komen? Dat het jouw e-mailadres niet is, dus dat je ook nooit de bevestiging hebt gezien waarin stond dat je kon annuleren?
pi_120915521
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon geannuleerd na het ontvangen van die e-mail(s)?
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:50:50 #25
33954 ElisaB
pi_120915540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon geannuleerd na het ontvangen van die e-mail(s)?
Dat zou zo voor de hand liggen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')