Dit, je had de betaling gewoon af moeten maken. Nu zit je er aan vast en word je in gebreke gesteld.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:54 schreef ElisaB het volgende:
Dat zal ongeveer zoiets zijn: op het moment dat je op 'bestellen' klikt, geef je aan tot aanschaf te willen overgaan. Dan is de deal beklonken. Jij moet betalen en zij moeten leveren.
Er is een maal een herinnering verstuurd nog op dezelfde dag:quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:58 schreef shazaam het volgende:
Hebben ze je afhaal berichten gestuurd voor de tickets ?
Hebben ze je verder voor je die aanmaning stuurden iets laten horen?
Is het concert uberhaubt al geweest ? Wellicht zou de wet koop op afstand van toepassing zijn, al weet ik niet of dat ook zo is bij concertkaartjes.
Ik heb een orderbevesting per e-mail ontvangen waarin o.a het volgende stond vermeld:quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ts, heb je een reserveringsbevestiging gehad?
Nee want TS ging er van uit (assumptions are the mother of all... ) dat het wel van zijn naam verdween na niet betaald te hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:12 schreef Devz het volgende:
En heb je naar aanleiding van dat bericht geannuleerd? Anders lijkt het me duidelijk jouw fout.
Bij een overeenkomst hoeft niet specifiek iets geleverd te worden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:17 schreef shazaam het volgende:
-edit- de wet koop of afstand lijkt trouwens niet van toepassing te zijn op concertkaartjes. Maar ook hier vraag ik me af in hoeverre dit allemaal zit aangezien er geen levering is geweest
Hoezo schimmig, Ticket4u stuurt TS netjes een mailtje dat ie niet aan zn betalingsverplichting heeft voldaan en dus moet betalen of moet annuleren. TS doet vervolgens geen van beide. Oftewel de tickets waren gereserveerd voor TS en konden dus nog niet opnieuw worden verkocht, Gewoon betalen TS.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:17 schreef shazaam het volgende:
Hoewel het wel allemaal de schuld van TS lijkt aan de hand van de mailtjes vind ik het toch behoorlijk schimmig.
Tickets4u klinkt als een ticket doorverkoper, mij dunkt dat ze echt niet de kaartjes van niet betalende klanten vast gaan houden. Die worden gewoon verkocht. Verder vraag ik mij af in hoeverre er daadwerkelijk een overeenkomst is, het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
Daarnaast vraag ik me af of de plicht volledig te betalen wel bestaat aangezien er geen levering is geweest.
-edit- de wet koop of afstand lijkt trouwens niet van toepassing te zijn op concertkaartjes. Maar ook hier vraag ik me af in hoeverre dit allemaal zit aangezien er geen levering is geweest
Je verwoord precies mijn punt, ik had op zijn minst verwacht het product wat ik heb geprobeerd te bestellen te ontvangenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:17 schreef shazaam het volgende:
Hoewel het wel allemaal de schuld van TS lijkt aan de hand van de mailtjes vind ik het toch behoorlijk schimmig.
Tickets4u klinkt als een ticket doorverkoper, mij dunkt dat ze echt niet de kaartjes van niet betalende klanten vast gaan houden. Die worden gewoon verkocht. Verder vraag ik mij af in hoeverre er daadwerkelijk een overeenkomst is, het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
Daarnaast vraag ik me af of de plicht volledig te betalen wel bestaat aangezien er geen levering is geweest.
TS ging er van uit dat op het moment dat hij de bestelling plaatste, hij ondanks dat hij niet heeft kunnen betalen toch een product zou moeten ontvangen. Was dit het geval geweest dan was het een compleet ander verhaal geweest en dan zou het hem niet meer dan logisch lijkenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee want TS ging er van uit (assumptions are the mother of all... ) dat het wel van zijn naam verdween na niet betaald te hebben.
Verkeerde aannamequote:Op zaterdag 29 december 2012 16:25 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Je verwoord precies mijn punt, ik had op zijn minst verwacht het product wat ik heb geprobeerd te bestellen te ontvangen
[..]
TS ging er van uit dat op het moment dat hij de bestelling plaatste, hij ondanks dat hij niet heeft kunnen betalen toch een product zou moeten ontvangen.
Is niks logisch aan.quote:Was dit het geval geweest dan was het een compleet ander verhaal geweest en dan zou het hem niet meer dan logisch lijken dat dat hij zou moeten betalen.
quote:In dit geval heeft TS de kaartjes op de dag van het concert zelf geprobeerd te bestellen, en is blijkbaar (naar tickets4u) hun zeggen een overeenkomst aangegeaan, en wanneer je een overeenkomst aan bent gegaan verwacht je ook een product te ontvangen. Dit is dus niet het geval geweest.TS moet dus nu betalen voor iets dat hij nooit heeft ontvangen.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij een overeenkomst hoeft niet specifiek iets geleverd te worden.
De wet ziet dat volgens mij toch anders hoorquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:17 schreef shazaam het volgende:
het is immers gebruikelijk bij vrijwel alle webshops dat die overeenkomst er pas is op het moment dat de betaling gedaan is.
TS krijgt de kaartjes vast nog wel na betalingquote:Daarnaast vraag ik me af of de plicht volledig te betalen wel bestaat aangezien er geen levering is geweest.
Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De wet ziet dat volgens mij toch anders hoor
[..]
TS krijgt de kaartjes vast nog wel na betaling
Op de site staat vast dat de kaarten na betaling zullen worden toegezondenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:41 schreef Jig_Saw het volgende:
Daar hadden ze dan eerder mee moeten zijn het concert is al geweest.
En al ik stug blijf volhouden dat ik niet degene ben geweest die de kaartjes heeft besteld, zoals ''Helpmefok'' zegt. Wat dan?quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:01 schreef Helpmefok het volgende:
Kaart aan dat jij de persoon niet bent geweest die de tickets heeft besteld, maar dat iemand een zieke grap met je heeft uitgehaald. Al je gegevens zijn misbruikt.
Is nooit aan te tonen dat jij het bent geweest.
Dan ga je gewoon succes hebben. Heb het zelf ook zo vaak gedaan. Gewoon bellen en uitleggen dat iemand ook steeds pizza's en dergelijke besteld. Desnoods een aangifte doen (kan zelfs online), is strafbaar maar hoe gaat politie het ooit controlerenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:43 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
En al ik stug blijf volhouden dat ik niet degene ben geweest die de kaartjes heeft besteld, zoals ''Helpmefok'' zegt. Wat dan?
Ook nu ik al een telefoontje heb gepleegd naar Tickets4U, ik heb mijn situatie al aan hun uitgelegd. Ik denk dat er misschien wel een lampje bij hun gaat branden als ik ineens met een compleet ander verhaal kom.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon succes hebben. Heb het zelf ook zo vaak gedaan. Gewoon bellen en uitleggen dat iemand ook steeds pizza's en dergelijke besteld. Desnoods een aangifte doen (kan zelfs online), is strafbaar maar hoe gaat politie het ooit controleren. Hebben het te druk met laseren.
Dan ben ik erg benieuwd of dat verhaal in tegenspraak is met je eerdere telefoongesprek met Tickets4u en of ze dat gesprek hebben opgenomen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:43 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
En al ik stug blijf volhouden dat ik niet degene ben geweest die de kaartjes heeft besteld, zoals ''Helpmefok'' zegt. Wat dan?
"Dat heb ik nooit verteld", jouw woord tegen dat van hun.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:47 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ook nu ik al een telefoontje heb gepleegd naar Tickets4U, ik heb mijn situatie al aan hun uitgelegd. Ik denk dat er misschien wel een lampje bij hun gaat branden als ik ineens met een compleet ander verhaal kom.
Ow, dan kan je natuurlijk altijd nog zeggen dat je ook niet gebeld hebt. Dat andere mensen ook steeds voor je bellenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:47 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ook nu ik al een telefoontje heb gepleegd naar Tickets4U, ik heb mijn situatie al aan hun uitgelegd. Ik denk dat er misschien wel een lampje bij hun gaat branden als ik ineens met een compleet ander verhaal kom.
Dat zou zo voor de hand liggenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom heb je eigenlijk niet gewoon geannuleerd na het ontvangen van die e-mail(s)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |