quote:Smaak & toepassingen
De Madame Jeanette is een zeer hete, aromatische peper. De Niet beschikbaar bij NEVO scherpe smaak van pepers wordt veroorzaakt door de stof capsaicine, die zich vooral concentreert in de zaadlijsten en pitjes van de peper. Capsaicine lost nauwelijks op in water,
maar zeer goed in vet en alcohol. Spoelen met water helpt dus niet om de hete smaak weg te krijgen, melk wel. En ook alcohol, mits voldoende sterk, werkt goed. Meestal wordt de Madame Jeanette in zijn geheel meegekookt om later uit het gerecht te worden verwijderd. De zeer ervaren gebruiker waagt het erop om de peper ook te eten. Pepers worden als smaakmakers aan gerechten toegevoegd. De Madame Jeanette wordt veel gebruikt in de Surinaamse en Antiliaanse keuken en combineert uitstekend met tomaten en gerechten met tropische vruchten.
'98, hoor jij niet buiten te spelen?quote:
mag niet meer naar buitenquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:06 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
'98, hoor jij niet buiten te spelen?
Gwn doenquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:10 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
[..]
mag niet meer naar buiten
Ja?quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:55 schreef Gouwenaartje het volgende:
[..]
En het dan nog serveren aan gasten zeker?
Fixed.quote:Op zaterdag 29 december 2012 02:06 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
'98, hoor jij niet al in bed te liggen?
ik google over deze peper net en toen kwam ik hierquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:07 schreef TARDIS. het volgende:
[..]je werd nog gewaarschuwd of dit de kick waard was.
Ja FOK! is goed vertegenwoordigd op Google.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:08 schreef Plukdester het volgende:
[..]
ik google over deze peper net en toen kwam ik hier
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:37 schreef Aiciu het volgende:
Ik sloeg m'n handen voor me ogen van uuuufff
Dat is surinaamse sambal. Het ergste wat er bestaat. Weet je natuurlijk niet als nederlandse.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:54 schreef Eliseth het volgende:
madame jeanette klinkt als een lesbienne
nee, het is een peper.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is surinaamse sambal. Het ergste wat er bestaat. Weet je natuurlijk niet als nederlandse.
sambal wat kan daar erg aan zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is surinaamse sambal. Het ergste wat er bestaat. Weet je natuurlijk niet als nederlandse.
Heb er mensen van flauw zien gaan. Madame janette's zijn geen grapjes.quote:
Wees daar voorzichtig mee. Latex handschoentjes is het devies als je daar mee werkt.quote:
heb ook wel eens iemand nokkie zien gaan in een thais restaurantquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:04 schreef niels0 het volgende:
[..]
Heb er mensen van flauw zien gaan. Madame janette's zijn geen grapjes.
Aanmaken met gedroogde shrimps is het beste.
Thaifood.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:12 schreef Eliseth het volgende:
[..]
heb ook wel eens iemand nokkie zien gaan in een thais restaurant
trok krijtwit weg en zweten als een malle
nooit geprobeerd. moet ik zeggen dat ik ook wel vrij voorzichtig ben met hete shit, ben er echt geen held inquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Thaifood.Green Papaya Salad wel 'ns gedaan? Jezus man.
In Thailand krijg je dan zo'n menu-boekje. Vanaf pagina 10 staat er niets meer in het engels. Probeer dat dan ook niet. Die fout maakt men eenmaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:15 schreef Eliseth het volgende:
[..]
nooit geprobeerd. moet ik zeggen dat ik ook wel vrij voorzichtig ben met hete shit, ben er echt geen held in
tjah wat die mensen 's ochtends al naar binnen werken aan pittig spul, zou haast ongezond zijn denk jequote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Thailand krijg je dan zo'n menu-boekje. Vanaf pagina 10 staat er niets meer in het engels. Probeer dat dan ook niet. Die fout maakt men eenmaal.
In Thailand meestal engels ontbijt, lunch iets van Tum Yum Goong (soep met grote garnalen), 's-avonds lokale handel, vis enzo, zooi rijst erbij. Brood kennen ze niet zo goed. Wel goed eten daar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:18 schreef Eliseth het volgende:
[..]
tjah wat die mensen 's ochtends al naar binnen werken aan pittig spul, zou haast ongezond zijn denk je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |