abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120875481
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_120875640
Nog een keer de laatste post:
Mijn baby rolt! Van rug naar buik, en dan zo'n triomfantelijk hoofdje daarna.... Superschattig O+

Ennnn weer verder...
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:27:52 #3
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120875702
Wat goed *O*. Gaaf gezicht he O+. Mijn baby kan er nu ook niet meer mee stoppen, ze rolt de hele dag :D
pi_120876240
:D leuk, die rollers!
pi_120876927
Nena rolt ook zo leuk! Heen en weer en rondjes draaien in de box.
Wat gaan we leuk gelijk op he!
Alleen net zat ze vast met d'r bijtring en een spijl, ging ze krijsen zeg. En toen ik d'r oppakte ging ze lachen!
En ze probeert ook al te tijgeren! kwam zelfs wat vooruit, maar dat zag er niet uit met d'r gezicht en open mond op het boxkleed...zo hoort het niet,haha
pi_120877411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:37 schreef freecell het volgende:
:D leuk, die rollers!
^^ *O*

Xanteh, ik ben ook erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen! Mijn mini wordt 's nachts sinds een maand ofzo ook weer 3-4-5x wakker. De laatste paar dagen gaat hij wel vaak meteen weer verder slapen als we hem zijn speen weer geven, maar fijn is absoluut anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:02:32 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120877500
Het is zeker leuk dat hier een aantal andere baby's van E's leeftijd zijn, die heb ik irl niet!

E. probeert ook idd te kruipen/tijgeren/vooruit te komen. En als ze dan 'klaar' is daarmee hijgt ze helemaal van inspanning :D. Wat wil je ook, je bent pas 5 maanden :').

Nog over het slapen gesproken, E. viel net niet aan de fles in slaap zoals normaal maar is na eventjes mopperen zelf in slaap gevallen. Dat lukt haar steeds vaker en dat vind ik zo knap *O*. Verder is het slapen zoals het is, zolang ze zelf tevreden is vind ik het best. Op het CB gaven ze aan dat ze misschien wel snel naar 2 (langere) slaapjes gaat maar dat trekt ze nu nog écht niet.

Wij gaan trouwens volgend jaar zomer lekker op vakantie met z'n drietjes O+, we hebben gister geboekt. Ik heb 'r zo'n zin in! Dan heb ik al een grote baby :o. Ben benieuwd hoe het gaat!
pi_120878349
Free wat een vooruitgang! :)

En tijgerende en rollende minies!

:( voor de onderbroken nachten .. ik knijp nog eens extra in mijn handjes voor de goede nachten. Alleen moet mamsie zelf ook nog leren om niet meer om 4 uur wakker te worden en daarna niet meer te kunneb slapen :( :D
pi_120880436
Rollen en tijgeren *O* Rollen lukt hier al een aantal maanden maar tijgeren lijkt nog nergens op :')

Betreft het slapen, geen borst meer aanbieden maar troosten tot ze weer rustig werd (wel in haar bedje gelaten, gewoon met mijn hand een beetje over haar hoofdje kriebelen en susgeluidjes maken) en daarna viel ze zelf weer in slaap. En heb haar ook veel laten huilen hoor, klinkt niet erg lief maar het huilen duurde steeds korter en bij de derde nacht sliep ze door.
Ze wordt nu rond een uur of 8 wakker en dan troost ik haar maar vanavond was ze zelf na 2 minuten weer stil en is weer verder gaan slapen.
pi_120881181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef Xanteh het volgende:
Rollen en tijgeren *O* Rollen lukt hier al een aantal maanden maar tijgeren lijkt nog nergens op :')

Betreft het slapen, geen borst meer aanbieden maar troosten tot ze weer rustig werd (wel in haar bedje gelaten, gewoon met mijn hand een beetje over haar hoofdje kriebelen en susgeluidjes maken) en daarna viel ze zelf weer in slaap. En heb haar ook veel laten huilen hoor, klinkt niet erg lief maar het huilen duurde steeds korter en bij de derde nacht sliep ze door.
Ze wordt nu rond een uur of 8 wakker en dan troost ik haar maar vanavond was ze zelf na 2 minuten weer stil en is weer verder gaan slapen.
Wel knap vind ik!
S laten huilen voelt voor mij niet fijn, ze huilt ook echt met snikken enz als een groter kindje met groot verdriet ipv het 'gewone' babyhuiltje

Ze huilt bij mij ook anders dan bij mijn vriend.
Rond etenstijd eet ze goed als mijn vriend naast haar zit, als ik bij haar zit wil ze borst en miept ze. Loop ik naar de keuken & neemt vriend het over, eet ze haar groente enz op.
Dus ik doe iets verkeerd |:(
(ik reageer op miepen en huiltjes en mijn vriend niet, vriend herkend het wel als er echt iets is, en ik vind het al lastig als ze miept)
pi_120882232
Wat knap al die rollende baby's!
Mijn dame doet dat nog niet, wel van buik naar rug (al een tijdje), maar andersom nog niet. Ze komt tot dr zij en dan vind ze t wel weer best. Ik vind het prima, grote broer rolde op deze leeftijd al (net opgezocht, vanaf 4 maanden). Hij ging zo snel, zij mag wel wat rustiger doen :P
Als je dr neerzet op de bank dan gaat ze wel op dr buik liggen en probeert ze te tijgeren. Vooral als de laptop van mn vriend op de bank openstaat, dan wil ze echt daarheen. Ook als ik mn telefoon vast heb wil ze die hebben :D

Leuk zeg Soesa,vakantie O+
Waar gaan jullie heen?
Ik ben ook druk aan t bedenken waar we naartoe gaan. Het lastige is dat vriend en ik andere dingen willen :D Ik wil het liefste naar t zuiden ofzo, ergens op een camping. Lijkt me fijn voor de grote.
Hij vindt dat dan weer iets minder.
Dus ik ben op zoek naar een compromis :P
pi_120882352
Zoë: mijn vriend heeft mij de eerste twee avonden ook bijna moeten vast binden hoor :X
Het is inderdaad erg moeilijk om de miepjes en huiltjes te negeren, je wil al snel troosten en haar weer 'gelukkig' maken. Misschien kan je proberen je vriend te laten troosten en er zelf wel bij gaan zitten? Ik zeg maar wat hoor.
Hoe vaak wordt ze nu wakker dan? Geef je haar dan de borst en drinkt ze dan goed of is het net als bij C een aantal slokjes en dan weer slapen?
Succes ieder geval, hoop dat jullie binnenkort ook weer goede nachten hebben :*
pi_120882811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:23 schreef Xanteh het volgende:
Zoë: mijn vriend heeft mij de eerste twee avonden ook bijna moeten vast binden hoor :X
Het is inderdaad erg moeilijk om de miepjes en huiltjes te negeren, je wil al snel troosten en haar weer 'gelukkig' maken. Misschien kan je proberen je vriend te laten troosten en er zelf wel bij gaan zitten? Ik zeg maar wat hoor.
Hoe vaak wordt ze nu wakker dan? Geef je haar dan de borst en drinkt ze dan goed of is het net als bij C een aantal slokjes en dan weer slapen?
Succes ieder geval, hoop dat jullie binnenkort ook weer goede nachten hebben :*
Pff pittig! Maar C had het gelukkig snel door!
En idd iets om samen met (8> te doen

Afgelopen tijd snachts ongeveer om de 2-3uur. Het is een paar slokjes en daarna sabbelen.
Dankjewel :*
pi_120883125
Vanaf wanneer gaven jullie je baby rijstebloem?
pi_120883655
Ik heb net advies gekregen van een CB-arts. (mijn schoonmoeder, maar dat terzijde).
Zij adviseert om pas vanaf 4 maanden over te gaan naar 4 voedingen. En dan de laatste voeding evt in te dikken met rijstebloem.
En verder zei ze dat je goed naar je baby moet kijken.

Geen idee nu.
Hij komt de nacht prima door op 4 voedingen. We komen dan uit op 26 schepjes.
Of dan wakker gaan maken om 23u voor een 5e fles?

/ ook even vragen in het fv topic.
pi_120883999
Tja Mango .. lastig dit soort dingen.

Ik denk.. dat als ik in jouw schoenen zou staan .. dat ik het gewoom dan zo zou laten. Hij doet het er blijkbaar goed op.

Anders moet je hem nu iedere keer om 23 uur wakker gaan maken .. misschien gaat ie daar dan aan wennen en daarbij.. dikke kans dat hij zijn fles niet leeg drinkt.

Als M verder goed alert is en niet suffig.. tja waarom niet?
Kan me herinneren dat M al zes kilo woog toch?
Ik denk dat je niet altijf alleen naar leegtijd moet kijken maar ook naar gewicht en of je kindje het nodig heegt.

Blijft altijd lastig dit soort dingen! Doe waar jij je goed bij voelt.. dan doe je het altijd goed!
pi_120884471
Ik vind het ook echt lastig -O-
Ik vraag me af of ie wel genoeg binnenkrijgt, of hij niet teveel slaapt, of het wel goed is om hem af en toe na een voeding van 180/6 nog 30 aan te bieden, weet ik veel...

Maar je hebt gelijk Twinks, als ik naar hemzelf kijk... Hij is vrolijk, poept en plast goed, oogt gezond. Ik kan hem alleen niet wegen nu.

Stomme kinderdilemma's ook. Geen handleiding of FAQ of niks ook hè. :6
pi_120885245
Ja want als je mini een bepaalde leeftijd heeft bereikt en een bepaald aantal kg is. . dan mag het ineens. Misschien heeft M dan nog niet de leeftijd.. maar volgens mij wel het aantal minimale kg's.

Of zit het hem er in dat minies van zijn leeftijd hun bloedsuikerspiegel nog niet goed onder controle hebben? Dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar dan nog .. M doet het prima!

Ja lastig soms hoor. Ik merk aan mezelf dat ik veel beter naar de behoeftes van D kijk. En als zij tevreden is en het verder goed doet .. dan zal dat wel zo zijn. In de boekjes en theorieen staan richtlijnen. En daar durf ik steeds vaker vanaf te wijken op het moment dat ik merk dat dat D niet helpt zonder me gelijk onzeker te voelen.

Maar die momenten blijf ik soms ook nog wel houden idd.
Scheelt dat mijn man nu vakantie heeft. We doen het echt samen :)
Als we twijfels hebben hebben we het erover en dan komt hrt altijd wel goed :)
pi_120885976
Wat leuk om al die verschillende 'dagindelingen' met slaapjes en zo te lezen. Hier een mannetje dat goed slaapt maar ook vrij lang achtereen wakker kan zijn. Ik ben wel wat losser ermee dan sommigen, zo te lezen. Overdag was hij meestal beneden en sliep dan in de box. Maar omdat hij daar meer ging huilen/jengelen en minder sliep heb ik hem vandaag boven in zijn ledikant gelegd en meneer sliep prompt van drie tot half zeven (toen ik hem wakker maakte). :o wist niet wat ik met de tijd moest!
Op de arm slapen vind ik ook prima eigenlijk. Zit ik even rustig, haha. 'S nachts gaat het ook heel goed, meneer slaapt de laatste twee weken vaak van elf tot vijf/zes, lekker dus. Helaas valt hij daarna wat minder goed in slaap terwijl ik dan toch eigenlijk nog wel een uurtje zou willen slapen. Maar ik ben hier al erg blij mee.

Qua voedingen kan ik je niet helpen Mango, ik geef bv en mijne drinkt wel een keer of zes/zeven nog. Lastig lijkt me dat, vier voedingen lijkt inderdaad heel weinig, maar als hij het er goed op doet? Misschien tussendoor water geven?
pi_120885999
Fijn hè, zo'n vent thuis? ^O^
Gedeelde smart en gedeeld geluk O+
pi_120886353
Haha, die van mij weet ook niet wat hij meemaakt. Best vermoeiend, de hele dag met kind! Weeeer verschonen, speen terug, etc. En dan hoeft hij 's nachts nog niet eens iets te doen. Tot zover zijn goede voornemens om als hij vrij was meer met mini te doen :+

Maar ik hoor wel opeens de hele dag wat voor leuk ventje we hebben, en de iPad staat opeens vol met foto's en filmpjes O+
pi_120887674
Mango hij zal wel genoeg binnenkrijgen zeker als hij ook de nacht doorhaalt. Lisa is 8 maanden en teert op 4 x 210 ml met af en toe een paar happe groente die ze uitkotst en weegt toch 8,7 kilo dus niks mis mee hij geeft het echt wel aan als er meer nodig is rijstebloem pas geven wanneer hij niet meer voldoende vol zit :-)

Verder 4 voedingen i.p.v 5 kan best wij hadden ook dat gevecht met lisa. Gewoon kijken hoe hetbevalt

Merk wel dt haar lichaam nu tekort komt. Ze is maar 100 gram aangekomen in 2 maanden maar nog gemiddeld in de curve.maar kijk goed na je kleintje en als je rijstebloem wil geven kan je dat ook tussedoor op n bordje doen:-)

Mijn moeder had het van decweek over rijstewafels dus ik duik in de kast lees de verpakking koemelkvrij klein dansje en mevr heeft in 5 min. 1 grote rijstewafel weggewerkt... meteen vandaag zoutloze van bambix gekocht nu opzoek naar rollen want die grote houd ze beter vast.

Met mij gaat het weer redelijk mar erg moe door alle stres.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sam1993 op 28-12-2012 22:47:34 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120887809
Trotse papa's O+
Ik merk wel dat mijn vent wat makkelijker is dan ik. Met voeden bijvoorbeeld gaat hij er veel sneller vanuit dat M "klaar" is terwijl er nog over is. En dan plemp ik er zo nog effe de rest in. :P
pi_120888751
Mango, dat gaat toch helemaal prima zo! Ik zou er niks aan veranderen. Of is er een fles waar die vaak nog meer zou willen? Vaak de ochtendfkes of de avondfles bijv. Dan kan je daar misschien 210 indoen, maar 26 scheppen per dag is echt genoeg hoor! Rijstebloem is niks vind ik.

Leuk soesa een vakantie!
Wij gaan naar centerparcs, dat vind ik genoeg uitdaging met 2 kinderen:-)
pi_120895390
Leuk om te lezen als minis gaan rollen en tijgeren, ik verheug me daar al op.

Bedankt allemaal voor de tips over het slapen.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel uur jullie baby wakker is op een dag en dan erbij hoeveel maanden hij/zij is. Bem benieuwd of F.leur inderdaad n wakkere baby is.
Ze is denk ik 9uur wakker op een dag. En 3maanden oud dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')