abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120863350
Hallo,

Ik en een paar vrienden hebben een huisje gebouwd op een weiland. Nu is het winter geworden en regent het veel, waardoor ons huisje is volgelopen met water. Het staat er zo'n 20 cm hoog in. Het huisje is een stukje in de grond ingegraven, dus misschien is er regenwater in gelopen, of is het grondwater.

Iemand ideeėn hoe we kunnen voorkomen dat er volgende winter opnieuw veel water in komt te staan?
Op dinsdag 12 maart 2013 20:02 schreef Drakire het volgende:
Held _O_ kan deze gast niet een award krijgen of zo.
pi_120863497
:')

Als er bij het minste het geringste water binnen komt heb je wel degelijk je huis verkeerd gebouwd. :')
pi_120863576
Misschien is het handig om hier een uitgebreide situatieschets te posten, foto's van het huisje zou ook wel handig zijn.
  PR/Manusje van alles vrijdag 28 december 2012 @ 15:03:47 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120863768
Regenwater. Grondwater heb je normaal niet op 20 centimeter zitten. Tenzij je het huisje vlak naast een sloot of rivier hebt gebouwd.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:08:26 #5
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_120863930
Ander huisje.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:08:42 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_120863940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Regenwater. Grondwater heb je normaal niet op 20 centimeter zitten. Tenzij je het huisje vlak naast een sloot of rivier hebt gebouwd.
:W

OT:
Ondergrond met plastic proberen te bekleden?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_120864334
Hele huisje inpakken in plastic.

Zoiets.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_120864690
Je geeft zelf het antwoord. :{

quote:
Het huisje is een stukje in de grond ingegraven, dus misschien is er regenwater in gelopen, of is het grondwater.
Ps, Waarom heb je het huis ingraven?

edit:vautje

[ Bericht 4% gewijzigd door afstandbediening op 28-12-2012 15:33:00 ]
'krak'
pi_120865784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
:')

Als er bij het minste het geringste water binnen komt heb je wel degelijk je huis verkeerd gebouwd. :')
Klopt, het huis is verkeerd gebouwd, wij zijn geen timmermannen (ja, het huisje is van hout) Verder nog meer nuttige tips?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Misschien is het handig om hier een uitgebreide situatieschets te posten, foto's van het huisje zou ook wel handig zijn.
Houten huisje, stukje in de grond gegraven en gemaakt door mensen die niet professioneel zijn, dus waterschade was te verwachten. Ik vraag hier of iemand weet hoe we kunnen voorkomen dat het nog een keer gebeurt. Is een foto echt nodig?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het grondwater in dit gebied staat altijd al hoog. Het huisje staat niet naast een sloot.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:08 schreef porsche1 het volgende:

[..]

:W

OT:
Ondergrond met plastic proberen te bekleden?
Als er regenwater in loopt kan het er niet meer uit, en onder het plastic komt dan nog steed water toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef afstandbediening het volgende:
Je geeft zelf het antwoord. :{

[..]

Ps, Waarom heb je het huis ingraven?

edit:vautje
Het huisje is dan minder hoog ;) En we vonden wel leuk om hem in te graven.
pi_120868812
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:53 schreef Drabit het volgende:

[..]

Klopt, het huis is verkeerd gebouwd, wij zijn geen timmermannen (ja, het huisje is van hout) Verder nog meer nuttige tips?

[..]

Houten huisje, stukje in de grond gegraven en gemaakt door mensen die niet professioneel zijn, dus waterschade was te verwachten. Ik vraag hier of iemand weet hoe we kunnen voorkomen dat het nog een keer gebeurt. Is een foto echt nodig?

[..]

Het grondwater in dit gebied staat altijd al hoog. Het huisje staat niet naast een sloot.

[..]

Als er regenwater in loopt kan het er niet meer uit, en onder het plastic komt dan nog steed water toch?

[..]

Het huisje is dan minder hoog ;) En we vonden wel leuk om hem in te graven.
Het lachen is je inmiddels wel vergaan neem ik aan. Een huisje of chalet plaats je minimaal 30 cm boven de grond om problemen te voorkomen zoals bij jou,
'krak'
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 17:23:08 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120893311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:02 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Het lachen is je inmiddels wel vergaan neem ik aan. Een huisje of chalet plaats je minimaal 30 cm boven de grond om problemen te voorkomen zoals bij jou,
Ja dat had wel verstandig geweest, hier hadden we niet echt bij stilgestaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:23 schreef jitzzzze het volgende:
Afbreken en opnieuw beginnen.
We zijn al een paar jaar bezig met ons huisje, dus dat willen we niet doen...

Maar niemand dus tips om het te voorkomen volgend jaar?
pi_120895400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:08 schreef Drabit het volgende:

[..]

Ja dat had wel verstandig geweest, hier hadden we niet echt bij stilgestaan.

[..]

We zijn al een paar jaar bezig met ons huisje, dus dat willen we niet doen...

Maar niemand dus tips om het te voorkomen volgend jaar?
Hoever zit het huisje in de grond? wat je kunt doen voor de volgende keer is dik vijverfolie rondom het te bouwen huisje doen tot zover het in de grond staat. Dus de kuil graven en het vijverfolie er zo inleggen dat het wat aan de bovenkant op steekt. Mocht het vollopen dan een emmertje pakken even leeg hozen.

Nu kun er niet meer zoveel aan doen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_120895549
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Hoever zit het huisje in de grond? wat je kunt doen voor de volgende keer is dik vijverfolie rondom het te bouwen huisje doen tot zover het in de grond staat. Dus de kuil graven en het vijverfolie er zo inleggen dat het wat aan de bovenkant op steekt. Mocht het vollopen dan een emmertje pakken even leeg hozen.

Nu kun er niet meer zoveel aan doen.
Dankje, als het water gezakt is zal ik kijken voor plastic! ;) Wel hopen dat het er niet langs omhoog komt.
pi_120895705
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:50 schreef Drabit het volgende:

[..]

Dankje, als het water gezakt is zal ik kijken voor plastic! ;) Wel hopen dat het er niet langs omhoog komt.
Vastspijkeren aan het huisje. Dit is hoogstwaarschijnlijk grondwater wat je kuil in komt... Wat wel kan gebeuren is dat het folie omhoog komt met erge natte dagen dan heb je een waterbed ook leuk.
pi_120895925
Als ik er zware dingen op leg zal het plastic niet omhoog komen denk ik :) Ik ga het proberen, maar dat kan wel pas na een tijdje als het water eruit is.
pi_120896205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:57 schreef Drabit het volgende:
Als ik er zware dingen op leg zal het plastic niet omhoog komen denk ik :) Ik ga het proberen, maar dat kan wel pas na een tijdje als het water eruit is.
Je kunt misschien ergens een paar dunne bomen omzagen en op het folie leggen. En als je dan toch bezig bent kun je ook gelijk een bankje en tafel bouwen met zulke stammetjes en wat touw :+
pi_120896307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:03 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Je kunt misschien ergens een paar dunne bomen omzagen en op het folie leggen. En als je dan toch bezig bent kun je ook gelijk een bankje en tafel bouwen met zulke stammetjes en wat touw :+
Een nieuwe tafel is wel makkelijk ja, de oude is vandaag kapot gegaan :P
pi_120896629
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:04 schreef Drabit het volgende:

[..]

Een nieuwe tafel is wel makkelijk ja, de oude is vandaag kapot gegaan :P
Ha! Heb deze weleens gebouwd maar dat is al tijden terug. Leuk om te doen :@

pi_120901772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:11 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ha! Heb deze weleens gebouwd maar dat is al tijden terug. Leuk om te doen :@

Een aantal jaar geleden kregen wij het idee om een 'hut' te maken, we wilde niets zelf kopen dus gingen mensen rond voor hout. Inmiddels is het een huisje geworden, 5 bij 3 ongeveer. (het lijkt klein maar het is echt best groot) Er zit ook nog een zoldertje op :)
pi_120902071
Hoezo maak je niet gewoon een fundering?

Een wijsman bouwde ooit een huis op het zand, en een ander op een rots.

Moet jij eens raden wiens huisje langer bleef staan!
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120902115
Bierdrinkkeet? :D
nerovetsrethca
pi_120902266
Ik krijg ook weer zin om een hut te bouwen.

Jammer dat Nederland zo weinig mooie, ruime, grote, en rustige bossen heeft.

Of gewoon een neukhut ergens incl. voordeur en alles.

Maar als je een simpel hutje wilt zou ik idd een fundering maken ja. Gewoon dikke palen in de grond en daar dan beginnen met dwarsbalken (dikke stokken). En alles goed aan elkaar binden. Heb je gelijk een schone, droge, hoge ondergrond zodat er geen insecten of water en zo bij kan. Of in ieder geval moeilijker.

Ik heb ook wel eens gedacht om een soort van vlonder te maken, en dan alles ophangen. Dus echt met dikke touwen aan dikke bomen. Dat je een soort van hangend huisje hebt.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120919294
T.S. de oplossing op je probleem bestaat al heel erg lang! De oudste bewoners van Nederland bouwden hun huizen op een verhoging wat men toen een Terp noemde,dus gaat dit ook doen als het water weer gezakt is.

Een verhoging van een meter of 3 is misschien al voldoende (afhankelijk van de wateroverlast te plaatse) verder zou ik ervoor zorgen dat het hout goed geconserveerd is (een aantal malen met teer of een andere stof bewerken)

Veel succes met je plannen en plaats eens een foto als het af is.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_120934885
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:47 schreef sinepedraap het volgende:
Hoezo maak je niet gewoon een fundering?

Een wijsman bouwde ooit een huis op het zand, en een ander op een rots.

Moet jij eens raden wiens huisje langer bleef staan!
In dit gebied mag niet gebouwd worden :( Dus als de gemeente komt moet hij weg, een fundering zal dan dus beetje lastig zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 09:50 schreef slangpie het volgende:
Bierdrinkkeet? :D
Dit klinkt misschien stom, maar ja, eigenlijk is het dat gewoon, en nu het stomme: Mn ouders moeten er niet achter komen :'(

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:01 schreef sinepedraap het volgende:
Ik krijg ook weer zin om een hut te bouwen.

Jammer dat Nederland zo weinig mooie, ruime, grote, en rustige bossen heeft.

Of gewoon een neukhut ergens incl. voordeur en alles.

Maar als je een simpel hutje wilt zou ik idd een fundering maken ja. Gewoon dikke palen in de grond en daar dan beginnen met dwarsbalken (dikke stokken). En alles goed aan elkaar binden. Heb je gelijk een schone, droge, hoge ondergrond zodat er geen insecten of water en zo bij kan. Of in ieder geval moeilijker.

Ik heb ook wel eens gedacht om een soort van vlonder te maken, en dan alles ophangen. Dus echt met dikke touwen aan dikke bomen. Dat je een soort van hangend huisje hebt.
Ik was er een tijdje geleden alleen met een meisje, en ik hoorde van mn broer dat mn ouders mij niet echt vertrouwen alleen met haar :'( (neuken enzo) Maar dat is een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:24 schreef geevee het volgende:
T.S. de oplossing op je probleem bestaat al heel erg lang! De oudste bewoners van Nederland bouwden hun huizen op een verhoging wat men toen een Terp noemde,dus gaat dit ook doen als het water weer gezakt is.

Een verhoging van een meter of 3 is misschien al voldoende (afhankelijk van de wateroverlast te plaatse) verder zou ik ervoor zorgen dat het hout goed geconserveerd is (een aantal malen met teer of een andere stof bewerken)

Veel succes met je plannen en plaats eens een foto als het af is.
Dankje :) Maar er zijn dus wel een aantal problemen:
- De hut mag er niet staan, dus eigenlijk moet hij niet erg opvallen :S (een 3 meter hoge berg valt teveel op)
- De bedoeling is om het huisje zonder budget te bouwen, wat tot nu toe al aardig gelukt is. (jammer dat drank zo duur is :') in drank hebben we meer geld gestopt dan in het hele huisje :')
- Ik heb ook nog ouders die zeuren, dus ik weet niet of ze teer een erg goed idee vinden. Ik heb niet graag ruzie met mn ouders, en ze vertrouwen me al niet :') Dus ik heb niet erg veel zin om rebels tegen ze te gaan doen.
pi_120938748
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:27 schreef Drabit het volgende:

[..]

In dit gebied mag niet gebouwd worden :( Dus als de gemeente komt moet hij weg, een fundering zal dan dus beetje lastig zijn.

[..]

Dit klinkt misschien stom, maar ja, eigenlijk is het dat gewoon, en nu het stomme: Mn ouders moeten er niet achter komen :'(

[..]

Ik was er een tijdje geleden alleen met een meisje, en ik hoorde van mn broer dat mn ouders mij niet echt vertrouwen alleen met haar :'( (neuken enzo) Maar dat is een ander verhaal.

[..]

Dankje :) Maar er zijn dus wel een aantal problemen:
- De hut mag er niet staan, dus eigenlijk moet hij niet erg opvallen :S (een 3 meter hoge berg valt teveel op)
- De bedoeling is om het huisje zonder budget te bouwen, wat tot nu toe al aardig gelukt is. (jammer dat drank zo duur is :') in drank hebben we meer geld gestopt dan in het hele huisje :')
- Ik heb ook nog ouders die zeuren, dus ik weet niet of ze teer een erg goed idee vinden. Ik heb niet graag ruzie met mn ouders, en ze vertrouwen me al niet :') Dus ik heb niet erg veel zin om rebels tegen ze te gaan doen.
Jammer dat je ouders tegen zijn want dat maakt het er niet makkelijker op,en dat de hut er niet mag staan is niet leuk,zijn er niet wat vogels in de buurt? misschien kan je het dan als een vogelobservatiehut bouwen, in ieder geval vast een prettige jaarwisseling gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 30 december 2012 @ 00:28:03 #27
390378 Drabit
Wat zeg je?
pi_120938861
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:26 schreef geevee het volgende:

[..]

Jammer dat je ouders tegen zijn want dat maakt het er niet makkelijker op,en dat de hut er niet mag staan is niet leuk,zijn er niet wat vogels in de buurt? misschien kan je het dan als een vogelobservatiehut bouwen, in ieder geval vast een prettige jaarwisseling gewenst!
Er zit een duivenhok in de hut ;) Ik zal er binnenkort ook duiven in doen :P En dat van de vogelobservatiehut is echt een goed idee! :) Jij ook een prettige jaarwisseling alvast
pi_120941590
tvp
  zondag 30 december 2012 @ 03:59:51 #29
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_120944892
Een hut bouwen.. Ik wou dat ik weer twaalf was :D
nerovetsrethca
  zondag 30 december 2012 @ 10:48:37 #30
390378 Drabit
Wat zeg je?
pi_120947533
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 03:59 schreef slangpie het volgende:
Een hut bouwen.. Ik wou dat ik weer twaalf was :D
Ik ben geen 12, maar nog wel jong ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')