Volgens mij om aan te geven dat we geen dood paard binnenhalen!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef Ajacied422 het volgende:
En hoe rullevant is dat voor dit topic?
Zoiets ja, Genk boekte dit seizoen 28 miljoen euro winst.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:08 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Volgens mij om aan te geven dat we geen dood paard binnenhalen!
Sowieso moet er iets gebeuren natuurlijk. Tot Sint-Juttemis voetballen tegen Willem II, PEC, VVVVVV en RKC slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je niet oppast wordt de Eredivisie een soort Portugele liga, maar dan zonder BraIliaanse talenten!
Als Feyenoord-fan zeg ik:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Nederlandse clubs willen niet; dan houdt het dus gewoon op.
Beneliga
Murdoch zal daar wel over beslissen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Nederlandse clubs willen niet; dan houdt het dus gewoon op.
Beneliga
Standard heeft de beste supporters van België en misschien wel van de benelux!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:03 schreef PowerLoungen het volgende:
Laat sukkeltje duchatelet lekker verrekken in de ligue 1 met zijn kansloze kutclub en ploeg
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:56 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard heeft de beste relschoppers en uitvreters van België en misschien wel van de benelux!
Nee.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:56 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard heeft de beste supporters van België en misschien wel van de benelux!
Ik vind Standard nou niet echt een kutclub.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:03 schreef PowerLoungen het volgende:
Laat sukkeltje duchatelet lekker verrekken in de ligue 1 met zijn kansloze kutclub en ploeg
Wie is dan beter?quote:
En nooit meer Europees voetbal spelen maakt je niet zoveel uit?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:12 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Als Feyenoord-fan zeg ik:
Liever Anderlecht dan RKC.
Liever Standard dan VVV
Liever Brugge dan Heracles
Het zijn vooral de Belgische clubs die nooit meer Europees voetbal zullen spelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En nooit meer Europees voetbal spelen maakt je niet zoveel uit?
Heb ik hier een tijd geleden toch gedaanquote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Laat die berekeningen dan eens zien.
Ben wel benieuwd.
Die 6 clubs staan daar los vanquote:Op zondag 6 januari 2013 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
De 6 clubs die niet meedoen aan de beneliga hebben ook recht op een gedeelte van die 1 miljard. Alleen de extra 200 miljoen kan over de deelnemende ploegen verdeeld worden. Dit levert (200/12)/10 = circa anderhalf miljoen per jaar op. In Europa kun je veel meer geld verdienen.
Kan me niet voorstellen dat hij 2 miljard euro uitgeeft voor een artificieel gedrocht zonder traditie en kwaliteit. Murdoch is een zakenman. Iedere euro die hij in het voetbal steekt, wil hij met dikke winst terugverdienen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Die 6 clubs staan daar los van
Misschien kan Murdoch ook de rechten van de 2de klassers opkopen?
Neej, maar hij verdient niet alleen geld aan abonnementen héquote:Op zondag 6 januari 2013 11:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij 2 miljard euro uitgeeft voor een artificieel gedrocht zonder traditie en kwaliteit. Murdoch is een zakenman. Iedere euro die hij in het voetbal steekt, wil hij met dikke winst terugverdienen.
Heb je al uitgerekend hoeveel abonnementen hij moet verkopen om überhaupt break-even te draaien?
Ik als Ajax fan denk er hetzelfde over, liever een grotere club uit België als tegenstander dan alweer naar NLse laagvliegers te kijken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:12 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Als Feyenoord-fan zeg ik:
Liever Anderlecht dan RKC.
Liever Standard dan VVV
Liever Brugge dan Heracles
Klopt wel, die berekeningen heb ik ook wel eens gemaakt.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:02 schreef bojan het volgende:
[..]
Heb ik hier een tijd geleden toch gedaan
Nu krijgen de nederlandse clubs 1 miljard euro over 10 jaar he dacht ik? te verdelen onder 18 ploegen.
Stel nu dat Murdoch 2 miljard euro biedt voor een Beneliga (12 ned, 8 belgische clubs om te starten) dan kunnen de Nederlandse clubs 1,2 miljard euro verdelen aan 12 clubs.
Dus in het eerste geval krijgt elke nederlandse club gemiddeld 5,5 miljoen euro per jaar aan tv gelden terwijl in het tweede geval elke nederlandse clubs gemiddeld 10 miljoen euro per jaar aan tv gelden verdient ==> een verschil van 4,5 miljoen euro terwijl europa league zoveel niet oplevert.
Dat is alleen aan TV gelden dan, komt er ook nog sponsoring, ticketverkoop enzo bij
die 5,5 miljoen krijgen de Nederlandse topclubs nu al geloof ik. Zo ongeveer.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:02 schreef bojan het volgende:
[..]
Heb ik hier een tijd geleden toch gedaan
Nu krijgen de nederlandse clubs 1 miljard euro over 10 jaar he dacht ik? te verdelen onder 18 ploegen.
Stel nu dat Murdoch 2 miljard euro biedt voor een Beneliga (12 ned, 8 belgische clubs om te starten) dan kunnen de Nederlandse clubs 1,2 miljard euro verdelen aan 12 clubs.
Dus in het eerste geval krijgt elke nederlandse club gemiddeld 5,5 miljoen euro per jaar aan tv gelden terwijl in het tweede geval elke nederlandse clubs gemiddeld 10 miljoen euro per jaar aan tv gelden verdient ==> een verschil van 4,5 miljoen euro terwijl europa league zoveel niet oplevert.
Dat is alleen aan TV gelden dan, komt er ook nog sponsoring, ticketverkoop enzo bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |