Of de Kijkshop. Haal die 2 altijd door elkaar...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hedde ze da bij de blokker ja? wow
kijkshop heeft ze wel ja... dan kijk ik daar zo wel eens naar, en dan denk ik: t mist n snaarquote:Op zondag 6 januari 2013 20:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de Kijkshop. Haal die 2 altijd door elkaar...
Waar zou je in godsnaam kracht voor moeten hebben? Als je doelt op het pijn doen van je vingertoppen bij het benden, dat heeft niks met kracht te maken. En als je kracht bedoelt voor het indrukken van een snaar dan snap ik erh elemaal niks van.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:09 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ik zelf wel vond is dat als ik een week op .11 speel en dan overschakel naar .10 speelt die .10 wel een stuk lichter/makkelijker. Maar dat effect is dan na 2 dagen ook wel gelijk weg omdat je het niet meer merkt.
Dus kracht zal zeker wel helpen.
Kracht in je wijsvinger voor een barre akkoord bijvoorbeeld.. ja, ook techniek natuurlijk, maar je moet ook kracht ontwikkelen volgens mij..quote:Op zondag 6 januari 2013 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waar zou je in godsnaam kracht voor moeten hebben? Als je doelt op het pijn doen van je vingertoppen bij het benden, dat heeft niks met kracht te maken. En als je kracht bedoelt voor het indrukken van een snaar dan snap ik erh elemaal niks van.
Ja Brother, want ik speel geen gitaar, en ik heb met sommige dingen er ook geen verstand van?....quote:Op zondag 6 januari 2013 19:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Mag ik daar vraagtekens bij zetten? Van die hele grote?
[..]
En dat terwijl wanneer je met kracht moet spelen, er dan juist iets goed mis is. Of met je gitaar, of met je techniek.
[..]
Ja, eerst 3 jaar ploeteren op een klassieke gitaar van 3 tientjes bij de Blokker en dan pas overstappen naar elektrisch. Ook weer bij de blokker vandaan natuurlijk
Bijna goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja Brother, want ik speel geen gitaar, en ik heb met sommige dingen er ook geen verstand van?....
Dit is wel een rédelijk overdreven reactie.. ik werd er zeer gewardeerd als keyboard demonstrateurquote:Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bijna goed.
Je hebt gewoon de ballen verstand van waar je over praat. Verkondigt absolute onwaarheden als zijnde waar, verzint de helft bij elkaar om toch maar mee te kunnen praten en geeft zo'n beetje de slechtste adviezen die je maar kunt geven terwijl juist jij als ex werknemer in een muziekwinkel, waar je dan gelukkig voor de klanten die daar komen weer uit gedonderd bent, beter zou moeten weten.
Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
Period.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bijna goed.
Je hebt gewoon de ballen verstand van waar je over praat. Verkondigt absolute onwaarheden als zijnde waar, verzint de helft bij elkaar om toch maar mee te kunnen praten en geeft zo'n beetje de slechtste adviezen die je maar kunt geven terwijl juist jij als ex werknemer in een muziekwinkel, waar je dan gelukkig voor de klanten die daar komen weer uit gedonderd bent, beter zou moeten weten.
Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
Wat een onzin, Brother is iemand die al helemaal niet zoekt om op je te zeiken.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit is wel een rédelijk overdreven reactie.. ik werd er zeer gewardeerd als keyboard demonstrateurEn ik hielp de mensen goed achter de kassa, maar goed..
Ik verzin helemaal niks bij elkaar, ik heb bij die laatste post gemeld wat mijn baas altijd doet/deed (Boeid met verder niet meer, ik kom er al lang niet meer)
Maar puur omdat IK het ben die het typ/post is het kut.
Al sta ik morgen met Angus Young op een podium te duckwalken dan word dit waarschijnlijk NOG de grond in getrapt omdat ik de duckwalk verkeerd doe, een verkeerde note fret, of omdat ik te snel vibrato toepas, of omdat ik bijwijze van spreken een verkeerd shirt aan heb.
Julie zoeken constant gewoon shit om op mij te zeikenKom op zeg..
Daar heb je absoluut geen kracht voor nodig, niet de kracht die je normaal niet hebt, dat is techniek.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kracht in je wijsvinger voor een barre akkoord bijvoorbeeld.. ja, ook techniek natuurlijk, maar je moet ook kracht ontwikkelen volgens mij..
En dit is precies waar de mensen die er langer zitten over vallen. Het interesseert me niks meer wat je doet of post, ik laat het gaan, maar als ik dan een beginneling wat zie vragen en jij verteld allemaal onzin, dan vraag je om dat soort reacties. Puur omdat zij dan maar aannemen dat je er wél verstand van hebt.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:
En hier komt alles weer samen, want laat Angus nou net iemand zijn die veel kracht in zijn linkerhand heeft (of schijnt te hebben, ik heb het zelf nooit gevoeldquote:Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Al sta ik morgen met Angus Young op een podium te duckwalken dan word dit waarschijnlijk NOG de grond in getrapt omdat ik de duckwalk verkeerd doe, een verkeerde note fret, of omdat ik te snel vibrato toepas, of omdat ik bijwijze van spreken een verkeerd shirt aan heb.
hmm....quote:Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
En hier komt alles weer samen, want laat Angus nou net iemand zijn die veel kracht in zijn linkerhand heeft (of schijnt te hebben, ik heb het zelf nooit gevoeld) en dat gebruikt bij zijn hammer-ons en dat.
Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut geen kracht voor nodig, niet de kracht die je normaal niet hebt, dat is techniek.
Heeft inderdaad gewoon te maken met Techniek én kracht, techniek natuurlijk wel wát meer, maar kracht maakt ook zeker wel uit.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:58 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.
Wat doe ik dan verkeerd? Ik maak die barre met de zijkant van mijn wijsvinger zoals het mij is uitgelegd door mijn leraar.
Dat ligt dan waarschijnlijk ook aan de afstelling van de gitaar, als die goed is dan zou het geen probleem moeten zijn, liggen je snaren te hoog dan moet je er harder voor werken ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:58 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.
Wat doe ik dan verkeerd? Ik maak die barre met de zijkant van mijn wijsvinger zoals het mij is uitgelegd door mijn leraar.
Snaren die te hoog liggen en dus harder werken = kracht.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ligt dan waarschijnlijk ook aan de afstelling van de gitaar, als die goed is dan zou het geen probleem moeten zijn, liggen je snaren te hoog dan moet je er harder voor werken ja.
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Je hebt al kracht in je handen, ze zijn niet van pudding gemaakt, je moet alleen leren hoe je die kracht moet gebruiken.
Ik geef het op.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Nee, dat is gewoon een beroerde afstelling van je gitaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Snaren die te hoog liggen en dus harder werken = kracht.
Nee, dat is techniek. Een klassieke gitaar speelt nou eenmaal heel anders dan een elektrische.quote:Barre akkoorden op een gemiddelde spaanse gitaar = harder werken dan op elektrisch = kracht.
Nee, techniek, afstelling en het juiste gereedschap gaat het om.quote:Of zit ik nou uit m`n nek te lullen lijkt me niet toch?Techniek + Kracht lijkt mij de key.
Ja en? Dat maakt toch niet uit? Als je een glas oppakt of wanneer je een deur open doet, gebruik je beide keren je handen op een totaal verschillende manier en beide gaan zonder problemen mag ik aannemen...quote:Je gebruikt je vingers tenslotte op een compleet andere manier dan wanneer je bijvoorbeeld achter de computer zit te typen, toch?
Dat is het grote probleem. Je leest wat je wilt wat er staat en niet wat er echt staat.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Until The End Of The World van U2? Crazy Little Thing Called Love van Queen?.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:31 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand nog leuke solo's om te oefenen? niet té snel maar leuken om een goede techniek te oefenen
Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)quote:Op maandag 7 januari 2013 15:53 schreef Under_Score het volgende:
die van hotel california wou ik inderdaad nog oefenendie anderen zal ik eens beluisteren en zien wat voor mij haalbaar is
ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2..quote:Op maandag 7 januari 2013 16:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)
Mocht je van U2 wat anders willen doen dan raad ik Unknown Caller aan, die solo is simpel maar wel heel fijn.
maargoed, ik weet niet hoe lang je gitaar speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |