Ruud van Nistelrooy zette dit jaar een punt achter zijn carrière. Een van Nederlands beste spitsen ooit nam in het shirt van zijn laatste club Málaga afscheid van het voetbal. Wilfried de Jong zocht hem op voor een afscheidsinterview.
![nistelrooy_200.jpg]()
De lijst met clubs is indrukwekkend. Ruud van Nistelrooy kwam tijdens zijn imposante loopbaan uit voor onder meer PSV, Manchester United, Real Madrid, Hamburger SV en Málaga. In clubverband maakte hij 249 treffers. Daarnaast scoorde hij in het shirt van Oranje ook nog eens 35 keer in 70 interlands.
Definitief
Na 20 seizoenen profvoetbal hield Van Nistelrooy het in mei van dit jaar voor gezien. Hoe wist hij dat dit het moment was om definitief af te zwaaien? De inmiddels 36-jarige Brabander vertelt het aan Wilfried de Jong tijdens een uitgebreid afscheidsinterview in de laatste Holland Sport Special.
Massagetafel
Van Nistelrooy neemt plaats op de massagetafel en vertelt over de twee knieblessures die bijna een eind hadden gemaakt aan zijn carrière. Zijn lichaam ziet er nog steeds sterk uit, maar Van Nistelrooy vertelt dat hij precies aanvoelde wanneer het moment om te stoppen was aangebroken. Ook de ruzie en de breuk met zijn trainer bij Manchester United, Sir Alex Ferguson, komt aan de orde. “Ik heb daar jarenlang last van gehad.”
Sober
Van Nistelrooy is openhartig tegen De Jong, die hij inmiddels goed kent. De twee namen enkele filmpjes op voor het programma Holland Sport. “Maar ik heb hem eigenlijk nooit écht geïnterviewd”, vertelt De Jong in De wereld draait door. “Daarom wilde ik nu een sobere uitzending maken. Hem gewoon aan een tafel zetten en interviewen. Want hij verdient wel een afscheid, het is een heel grote spits geweest.”
Interview met Wilfried de Jong eerder in 2009 toen hij nog een comeback wilde maken
[ Bericht 9% gewijzigd door Stiggie op 27-12-2012 20:59:50 ]