abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120804649
Sinds de zomer heb ik een JVC Everio MZ150 aangeschaft, 89 euro, filmt op geheugenkaartjes in SD (Maar wel énorm scherp en met heel veel detail)

Waarom loopt iedereen te zeuren op JVC dat het zo slecht zou zijn qua beeld, en dat het qua bouwkwaliteit onder doet t.o.v Sony met de Handycams en dergelijke?.

Het enige nadeel wat ik op dit moment aan mijn camera ondervindt is de batterij, die is leeg met 45 minuten, maar goed.. dat is een kwestie van een grotere batterij aanschaffen

Waarom vinden mensen het vaak niks?

Toegegeven, ik mis qua beeldkwaliteit mijn Sony Handycam wel (Ik had de HC17e) maar toch dit is zéker voor het geld (en er even bij gerekend dat die Sony 4 jaar oud is) echt verschrikkelijk goed.

Ik post straks even een filmpje waarin ik deze videocamera vergelijk met een Casio Exilim digitale camera van 449 euro (Dat was de nieuwprijs begin vorig jaar) en een iPhone 5 (van 769 :') )
pi_120804952
Nice try, JVC marketing team.
pi_120805061
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:36 schreef sneez het volgende:
Nice try, JVC marketing team.
Nee, gewoon een tevreden JVC gebruiker (Ondanks de batterij)
pi_120805210
Ik was de trotse vader van een gezin met 3 kinderen, totdat ik een mooie nieuwe JVC tv inclusief bijbehorende Blueray speler kocht.. Toen veroorzaakte die duivelse tv een woningbrand en nu zit ik alleen in een huurhuis met een schadepost van heb-ik-jouw-daar..
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_120805654
quote:
Waarom zo`n haat aan JVC?.
Mijn haat jegens JVC is begonnen toen ik achterop mijn JVC stereo "Victor Company of Japan" zag staan en vervolgens dacht "wat gek, zou het dan niet VCJ moeten heten?" en daarop belde met JVC Nederland met de vraag waar JVC eigenlijk voor stond en dat zij mij toen vertelde dat "dat staat voor Japanse Victory Company", waarop ik zei "wat gek, op al mijn JVC apparaten staat Victor Company of Japan", moet jullie merk niet VCJ heten?" en daar kreeg ik geen deugdelijk antwoord op.

Vanaf dat moment heeft JVC VCJ bij mij afgedaan.

;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120805972
quote:
3s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Mijn haat jegens JVC is begonnen toen ik achterop mijn JVC stereo "Victor Company of Japan" zag staan en vervolgens dacht "wat gek, zou het dan niet VCJ moeten heten?" en daarop belde met JVC Nederland met de vraag waar JVC eigenlijk voor stond en dat zij mij toen vertelde dat "dat staat voor Japanse Victory Company", waarop ik zei "wat gek, op al mijn JVC apparaten staat Victor Company of Japan", moet jullie merk niet VCJ heten?" en daar kreeg ik geen deugdelijk antwoord op.

Vanaf dat moment heeft JVC VCJ bij mij afgedaan.

;(
:') ik heb smakelijk gelachen.
pi_120806239
Omdat de kwaliteit nu eenmaal niet zo goed is als dat van andere videocamera's. Geen haat trouwens want hun koptelefoons zijn ontzettend goed. Maar televisies en videocamera's niet, is gewoon een b merk.
pi_120806814
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 02:18 schreef Dimens het volgende:
Omdat de kwaliteit nu eenmaal niet zo goed is als dat van andere videocamera's. Geen haat trouwens want hun koptelefoons zijn ontzettend goed. Maar televisies en videocamera's niet, is gewoon een b merk.
Ik vind hun koptelefoons juist 3 x niks..
Qua beeldkwaliteit kan er ook niks op tegen Sony Cybershots.. maar ja. voor 89 euro heb je geen cybershot.
pi_120806860
Jij hebt gewoon een lage standaard, Brad.
Jij vind zelfs cheap-ass kut gitaren van 2 tientjes nog wel te doen... :P
PS4 online: micro_nl
pi_120806921
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 02:52 schreef guitarist het volgende:
Jij hebt gewoon een lage standaard, Brad.
Jij vind zelfs cheap-ass kut gitaren van 2 tientjes nog wel te doen... :P
Nee :') (Nouja.. niet echt)
Wat dat betreft is mijn standard wel redelijk hoog.. ik wil wel gewoon goed beeld hebben als het gaat om filmen. en als het even kan ook goed geluid, vandaar de Casio

Mijn JVC was toevallig voor mijn gevoel een prima camera voor die 89 euro, terwijl ik ook laatst een Panasonic Lumix van 199 heb terug gebracht omdat ik dat helemaal niks vond.

Het liefst heb ik nogsteeds een 3CCD Full HD Sony Cybershot, maar helaas heb ik geen 3CCD Full HD Sony Cybershot geld. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2012 02:56:31 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:12:01 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120855676
Ik haalde een JVC In huis en hij verkrachte mijn hond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 december 2012 @ 11:48:13 #12
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_120856835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik haalde een JVC In huis en hij verkrachte mijn hond
Eh, Piet, volgens mij heeft ie het over een videocamera en niet over een Jeugdig Vrijgemaakt Christen :X

Ontopic Sok }:|

'Haat' jegens een merk heb ik nooit begrepen sinds we hier niet veroordeeld zijn tot de staatsvideocamera maar gewoon kunnen kiezen.

Een historisch probleempje met JVC speelde in de hoogtijdagen van de DV-camera'tjes, dus met die bandjes erin. Normaliter waren die bandjes allemaal compatible, echter hadden hele series JVC de vervelende eigenschap om, wanneer je er een ander merk cassette in gebruikte, de neiging om te ontsporen waardoor je camera weer voor een paar weken terug moest naar zijn schepper voor een nieuwe koppentrommel. JVC stelde zich nogal halsstarrig op door te wijzen op de handleiding die, zoals elke handleiding van elk merk, voorschreef om toch maar vooral de bandjes van het eigen merk te gebruiken en in plaats van garantie- of coulanceregelingen factureerde men keurig een nieuwe koppentrommel.
Sony leerde er goed van toen een paar generaties van hun sensoren massaal stukgingen vanwege een gebrekkige verbinding en repareerde alle gevallen, zelfs ver buiten de garantie, en indien niet mogelijk, werd de hele camera kostenloos vervangen, vaak zelfs door iets nieuwers.

In de camera's van nu speelt dat probleem bij gebrek aan bandjes al lang niet meer en na een stuk of wat JVC-videodingen durf ik te stellen dat het kwalitatief wel snor zit met JVC. Blijft echter het stukkie imagoschade en het zal best nog wel even duren voor ze daar overheen zijn.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:01:16 #13
45206 Pietverdriet
pi_120857221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:48 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Eh, Piet, volgens mij heeft ie het over een videocamera en niet over een Jeugdig Vrijgemaakt Christen :X

Ik spotte met de haatargumenten waar canon/nikon/apple etc haters mee komen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 december 2012 @ 12:11:58 #14
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_120857518
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik spotte met de haatargumenten waar canon/nikon/apple etc haters mee komen.
Ik begrijpz. Het lijkt er op dat ik ergens een afslag gemist heb in dat opzicht, ik ben nog gewend om datgene te kopen wat me aanstaat en de rest van de wereld de rest van de wereld te laten, maar zo werkt het tegenwoordig kennelijk niet meer :')
en voor Hewlett-Packard-fanboy heb ik nooit kunnen deugen
pi_120858210
Hallo NIKON,Apple en vrije denker hier. *)
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:17:08 #16
45206 Pietverdriet
pi_120864234
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:11 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik begrijpz. Het lijkt er op dat ik ergens een afslag gemist heb in dat opzicht, ik ben nog gewend om datgene te kopen wat me aanstaat en de rest van de wereld de rest van de wereld te laten, maar zo werkt het tegenwoordig kennelijk niet meer :')
en voor Hewlett-Packard-fanboy heb ik nooit kunnen deugen
Maar je hebt het wel over evilbay
:')
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 december 2012 @ 16:20:58 #17
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_120866891
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je hebt het wel over evilbay
:')
Ik bedoelde natuurlijk fleabay :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 00:34:36 #18
409891 Floppy-disk
Zo`n zwarte schijf
pi_130223150
Ik las dit topic eens door en ik wil morgen een JVC EX315 gaan kopen, maar door dit topic ben ik daar niet meer zo heel erg zeker van zeg maar.
Het lijkt mij een goede camera, 40x zoom, microphone level controls etc etc, maar JVC VS Sony blijft toch de eeuwige strijd..
Mijn originele grote was 720KB, maar toen werd ik verliefd op een Amiga en werd ik opeens 1,44mb.
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2013 @ 09:42:54 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130339487
Jeanclaude Van Camme?
pi_130343169
Het is misschien geen #sc maar schijnbaar is iedereen zo verzonken in zijn eigen wereldje dat men mijn reactie niet heeft gezien en die zichzelf tegenspreekt. :D Durf te wedden dat men dat laatste niet weet te ontdekken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2013 12:16:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')