abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 12:09:46 #176
8781 crew  Frutsel
pi_128074826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:08 schreef Krediax het volgende:

EU4!! Volg het al een tijdje niet meer heel goed maar ik wist niet dat ze hier mee bezig waren _O_ over 7 weken ofzo al uit *O*
Ja en ik snap EU3 nog steeds niet goed :')
pi_128075135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja en ik snap EU3 nog steeds niet goed :')
Ik ken dat gevoel :P
Achteraf vond ik de tijd die om het leren meer dan waard.
Ik ga mijn best doen voor CK2, doe jij je best voor EU3 :)

Net uitgerekend, jouw bericht kost me ±60 euro :'(
CK 2, Gods and Kings, sunset revolutions, ruler designer the republic.
Victoria 2 a heart of darkness.

Ach, het is het waard meestal wel waard.
Paradox spellen zijn een paar van de weinige spellen die ik gewoon keer op keer weer ga spelen *O*

Edit: maar gewoon de complete set + Gods and Kings gekocht.
Subtotaal: 64,97¤.

[ Bericht 3% gewijzigd door Krediax op 21-06-2013 12:23:15 ]
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 12:30:44 #178
8781 crew  Frutsel
pi_128075598
ik denk dat CK2 nog in die daily Paradox deals komt en anders straks wel in de summer sale van Steam, die komt ook binnen nu en een paar weken denk ik... dus :P

EU3.. zal me best doen dan :') Weet je hoeveel spellen ik inmiddels leuk vindt :')
pi_128075710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:30 schreef Frutsel het volgende:
ik denk dat CK2 nog in die daily Paradox deals komt en anders straks wel in de summer sale van Steam, die komt ook binnen nu en een paar weken denk ik... dus :P

EU3.. zal me best doen dan :') Weet je hoeveel spellen ik inmiddels leuk vindt :')
Al gekocht, 50% korting kan ik meel even en Paradox gun ik het wel :Y Maken altijd mooie spellen.
pi_128081284
Sunset Invasions zou ik niet je eerste game draaien.

Must haves: The Old Gods, The Republic, Sword of Islam, Legacy of Rome.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:02:43 #181
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_128090602
quote:
Revenue Stamps: +10% Tax Income
The first Stamp Tax was introduced in The Netherlands in 1624. This stamp proved that the bearer had paid the proper fee for a legal document.
Waarom verbaast me dat weer niets. :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 19:05:42 #182
8781 crew  Frutsel
pi_128090728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:33 schreef Krediax het volgende:

[..]

Al gekocht, 50% korting kan ik meel even en Paradox gun ik het wel :Y Maken altijd mooie spellen.
Hij is nu 75% :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:59:16 #183
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_128093139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hij is nu 75% :')
Indeed.

Paradox Weekend @ Steam everybody.

Kijken of ik MotE nog kan meepikken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:03:22 #184
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_128093350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja en ik snap EU3 nog steeds niet goed :')
Ja, een goedwerkende tutorial is het enige wat ontbreekt aan EU3.

Maar EU4 gooit het hele trade-systeem weer op z'n kop en de Magistrates worden ingeruild voor Monarch Points. Verder worden Advisors nu (nog) belangrijker dan ze al waren (want ze geven nu van die Monarch Points) en krijgen landen nu specifiekere National Ideas i.p.v. het huidige systeem waarin voor iedereen alles gelijk was.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_128093968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hij is nu 75% :')
:X
Weer 30 euro verspild ofzo |:(
pi_128104398
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:16 schreef Krediax het volgende:

[..]

:X
Weer 30 euro verspild ofzo |:(
Nou ja, dat hou je altijd. Achteraf daarover gaan klagen is zonde van de tijd :P
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:12:48 #187
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_128121844
Je kan bij spellen beter eventjes wachten op steam zijn er altijd 50 of 75% aanbiedingen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_128122500
Zo een uurtje tijd :)
CK 2 here i come.

Ik gok dat over 10 minuten mijn dynasty vergaan is :P
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:39:14 #189
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_128122579
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_128125850
Nou het scheelde niet veel,
Onafhankelijkheid verklaard met de dutchy (ofzo) van holland. 10 min later in de de gevangenis van West francia zonder kinderen en zonder vrouw *O*
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:15:26 #191
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_128126756
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_128136030
Poeh he, nu 2 uurtjes erop zitten.
Begon als holland, veroverderde de titel count of breda en Gelre.
Toen ging ik dood en kreeg mijn neef (ik had geen kinderen) alles. Nu ben ik ook noors en is dus het jarldom van holland en het jarldom van gelre. Nu krijg ik gezeik met dat als ik dood ga dat mijn titels worden opgesplitst onder mijn kinderen dus wil ik mijn liege zover krijgen om seniority in te voeren.

Wat is nou handig, alles bij elkaar proberen te houden met jou als leider van zoveel mogelijk directe dingen of 1 jarldom aan mijn ene zoon geven en de andere aan mijn andere. Dat laatste kan toch nooit stand houden?

En buiten dat, zal ik proberen om ook Jarl van Brabant te worden en dan het kingdom of Frisia te maken en daarna vechten voor onafhankelijkheid of moet ik eerst onafhankelijk worden en daarna het koninkrijk pas stichten?
  zondag 23 juni 2013 @ 15:08:36 #193
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_128151449
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 00:11 schreef Krediax het volgende:
Poeh he, nu 2 uurtjes erop zitten.
Begon als holland, veroverderde de titel count of breda en Gelre.
Toen ging ik dood en kreeg mijn neef (ik had geen kinderen) alles. Nu ben ik ook noors en is dus het jarldom van holland en het jarldom van gelre. Nu krijg ik gezeik met dat als ik dood ga dat mijn titels worden opgesplitst onder mijn kinderen dus wil ik mijn liege zover krijgen om seniority in te voeren.

Wat is nou handig, alles bij elkaar proberen te houden met jou als leider van zoveel mogelijk directe dingen of 1 jarldom aan mijn ene zoon geven en de andere aan mijn andere. Dat laatste kan toch nooit stand houden?

En buiten dat, zal ik proberen om ook Jarl van Brabant te worden en dan het kingdom of Frisia te maken en daarna vechten voor onafhankelijkheid of moet ik eerst onafhankelijk worden en daarna het koninkrijk pas stichten?
Wat is Jarl voor titel dan? Nog niet tegengekomen in CK2. Alleen in Skyrim. :@
pi_128152125
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:08 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Wat is Jarl voor titel dan? Nog niet tegengekomen in CK2. Alleen in Skyrim. :@
Jarl is een Noorse variant op graaf.
Burning bridges gives you so much more
  zondag 23 juni 2013 @ 15:24:50 #195
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_128152233
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:22 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Jarl is een Noorse variant op graaf.
^O^
En dat is dus Count als ik me niet vergis? Of Duke?
pi_128155031
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:24 schreef Chef_M het volgende:

[..]

^O^
En dat is dus Count als ik me niet vergis? Of Duke?
Count inderdaad.
Burning bridges gives you so much more
pi_128156509
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 00:11 schreef Krediax het volgende:
Poeh he, nu 2 uurtjes erop zitten.
Begon als holland, veroverderde de titel count of breda en Gelre.
Toen ging ik dood en kreeg mijn neef (ik had geen kinderen) alles. Nu ben ik ook noors en is dus het jarldom van holland en het jarldom van gelre. Nu krijg ik gezeik met dat als ik dood ga dat mijn titels worden opgesplitst onder mijn kinderen dus wil ik mijn liege zover krijgen om seniority in te voeren.

Wat is nou handig, alles bij elkaar proberen te houden met jou als leider van zoveel mogelijk directe dingen of 1 jarldom aan mijn ene zoon geven en de andere aan mijn andere. Dat laatste kan toch nooit stand houden?

En buiten dat, zal ik proberen om ook Jarl van Brabant te worden en dan het kingdom of Frisia te maken en daarna vechten voor onafhankelijkheid of moet ik eerst onafhankelijk worden en daarna het koninkrijk pas stichten?
Zou om te beginnen z.s.m. bekeren naar Catholicisme, die neef start met de norse religie dus je chef kan je titels revoken zonder penalty.

Ik hou zelf altijd Gavelkind (dus verdeling van je land na je dood) aan en zorg dat er maar één zoon leeft tegen de tijd dat ik doodga, Gavelkind geeft nl. +30% demesne bonus. Beantwoord meteen je vraag denk ik, ik hou altijd het maximum aantal counties dat ik kan om ervoor te zorgen dat ik meer geld binnenkrijg en rebellerende vazallen aankan.

Trouw ook een meidje met een hoge stewardship skill zodat je meer land zelf kunt besturen.

Qua verovering zou ik proberen om nog een poos binnen Lotharingia te blijven en te plotten om de crown authority laag te houden zodat je claims kan produceren op andere vazallen van je chef. Koningkrijk Frisia zou ik pas beginnen als je ongeveer de helft van je chef zijn land hebt, liefst meer als hij nog steeds een Karling is (je zult tegen de Francia's moeten vechten, die kan hij er als bondgenoot bij halen.

Ohja, de verschillende cultuurgebonden termen voor dezelfde titels:

Graaf = Count = Earl = Sheikh = Bey = Wali = Chief = Farin
Hertog = Duke = Doux = Grand Prince = Emir = Beylerbey = Jarl = High Chief = Farbas
Koning = King = Despot = Sultan = Khan
Keizer = Emperor = Kaiser = Basileus = Tsar = Padishah = Shahanshah = Khagan

[ Bericht 4% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 23-06-2013 17:28:29 ]
pi_128159034
quote:
6s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Zou om te beginnen z.s.m. bekeren naar Catholicisme, die neef start met de norse religie dus je chef kan je titels revoken zonder penalty.

Ik hou zelf altijd Gavelkind (dus verdeling van je land na je dood) aan en zorg dat er maar één zoon leeft tegen de tijd dat ik doodga, Gavelkind geeft nl. +30% demesne bonus. Beantwoord meteen je vraag denk ik, ik hou altijd het maximum aantal counties dat ik kan om ervoor te zorgen dat ik meer geld binnenkrijg en rebellerende vazallen aankan.

Trouw ook een meidje met een hoge stewardship skill zodat je meer land zelf kunt besturen.

Qua verovering zou ik proberen om nog een poos binnen Lotharingia te blijven en te plotten om de crown authority laag te houden zodat je claims kan produceren op andere vazallen van je chef. Koningkrijk Frisia zou ik pas beginnen als je ongeveer de helft van je chef zijn land hebt, liefst meer als hij nog steeds een Karling is (je zult tegen de Francia's moeten vechten, die kan hij er als bondgenoot bij halen.

Ohja, de verschillende cultuurgebonden termen voor dezelfde titels:

Graaf = Count = Earl = Sheikh = Bey = Wali = Chief = Farin
Hertog = Duke = Doux = Grand Prince = Emir = Beylerbey = Jarl = High Chief = Farbas
Koning = King = Despot = Sultan = Khan
Keizer = Emperor = Kaiser = Basileus = Tsar = Padishah = Shahanshah = Khagan
Oja klopt, een count is chief bij de Noren. Wel vreemd, aangezien earl etymologisch bij jarl vandaan komt. :P
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:08:14 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_128248450
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_128267044
Oke gewoon omdat ik het kwijt wil:

Nieuw spel begonnen in CK 2, eigen ruler gemaakt, Nederlands en Christen.
Zo snel als ik kon een claim op brabant gegooid en de douchy of gelre aangemaakt. Gelre veroverd, de gozer van groningen plotte tegen mij dus de cel is gegooid en zijn titel afgepakt.
Langzaam mijn macht uitgebreid totdat ik alles boven de Rijn had muv van Keulen.
Lotheringen had grote problemen veel rebellen ed dus eisde ik onafhankelijkheid, werd geaccepteerd (ik had 400% van mijn liege zijn troepen) en gelijk het koninkijk van Frisa gestichd.

Nu de krediax dynastia aan het uibreiden naar Frankrijk en Duitsland aangezien ik 6 dochters heb en maar 2 zonen. Ik probeer zo snel mogelijk Primogeniture te krigjen zodat mijn koninkrijk niet uiteen valt. Zit nu op Low authority en mijn koning is al 52 maar ik heb er vertrouwen ik!.
Zometeen maar even vlaanderen binnen vallen (helaas kan ik maar 1 land per keer opeisen?) aangezien die onafhankelijk zijn van Frankrijk en daarna gewoon kneiter hard franrijk of duitland ownen. Ohw en iedereen mag mij! behalve mijn ex liege maar acht, hij heeft nog maar 3 landjes ofzo :P
Of kut noren binnen vallen?!??! muhahah :P

Leuk spel _O_ Helaas nu weer wachten tot vrijdag oid maar goed gewoon lekker lang doorgegaan vandaag :P

Anderspel waar ik snel mee klaar was begon vrij hetzelfde alleen stierf mijn eerste ruler vrij snel, een chick kreeg toen mijn troon en mijn mijn broerte zat nog in mijn moeder, nadat hij was geboren heel aardig voor hem ed, friesland gegeven ed totdat hij mij de oorlog verklaarde met hulp van utrecht en friesland... toen was ik de lul :P Maar op nieuw begonnen en toen bovenstaande.

quote:
Heb je er wat aan als ik me aanmeld via jouw link?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')