abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121010196
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je doelt zeker op de laatste 100 bladzijden?
Ik heb het boek pas gelezen ná de films en heb die laatste 100 bladzijden dan ook overgeslagen. Voor mijn gevoel hoorden ze er helemaal niet bij... Dat doet een film dus met dit verhaal.
Ik vind de Scouring of the Shire überhaupt een hele vreemde passage. Sowieso iets wat in de films niet had gewerkt, net als Tom Bombadil.
Amen.
pi_121012888
quote:
Geluidsman Mike Hopkins is overleden na een ongeluk tijdens het raften in Nieuw-Zeeland. De sound editor die een Oscar won voor zijn werk voor Lord of the Rings werd in het water gevonden door een reddingshelikopter. Dat schrijft de Nieuw-Zeelandse website Stuff. Hopkins is 53 jaar geworden.

Het reddingsteam heeft nog geprobeerd Hopkins te reanimeren, maar dat mocht niet baten. Twee anderen die ook te water waren geraakt, hebben het ongeluk wel overleefd. Volgens de politie droegen de drie reddingsvesten, wetsuits en helmen. Ze kwamen in de problemen nadat ze door een sterke draaikolk uit hun boot werden geslingerd.

Hopkins werkte jarenlang samen met regisseur Peter Jackson. Hij deed het geluid voor Heavenly Creatures, de The Lord of the Rings-trilogie en King Kong. Voor het geluid van The Two Towers en King Kong won Hopkins Oscars samen met zijn Amerikaanse collega Ethan van der Ryn.
Heeft misschien niet zoveel met The Hobbit te maken maar ik vond het het vermelden waard.

Van de frontpage gehaald
pi_121013090
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
het belangrijkste stuk van het hele boek
Thema's zijn voor watjes! Schildsurfende Elven moet je hebben! En explosies! Als je twee of drie Legolassen had gehad, dan had je Sauron zo wel kunnen verslaan!

Of zoiets :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 31 december 2012 @ 16:12:44 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_121013498
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je doelt zeker op de laatste 100 bladzijden?
Ik heb het boek pas gelezen ná de films en heb die laatste 100 bladzijden dan ook overgeslagen. Voor mijn gevoel hoorden ze er helemaal niet bij... Dat doet een film dus met dit verhaal.
En dat is dus jammer, het verhaal gaat over de volwassenwording van de hobbits die zich niet meer kunnen verschuilen achter de bewaking van de dunedain. Ze moeten zelf over hun lot gaan beslissen. De kleine versie van de mensen die niet meer kunnen schuilen achter de elven.p
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_121014707
quote:

[..]

Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek), maar ook alles wat doorelkaar gegooid werd in plaats van verhaallijn na verhaallijn.

Doe je het zoals het boek dan is het nog steeds niet goed verfilmbaar, techniek is nooit het probleem geweest.
Wat zijn de wodu wasa ook alweer? Ik heb de term eerder gehoord, maar ik kan met Google niks vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2012 16:57:33 ]
  maandag 31 december 2012 @ 17:11:39 #186
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121015820
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat zijn de wodu wasa ook alweer? Ik heb de term eerder gehoord, maar ik kan met Google niks vinden.
Inboorlingen toch die mee wilden vechten met Rohan?
Helemaal super.
pi_121016131
Volgens mij bedoelt hij Woses/Drúedain..
pi_121016246
Dat zou inderdaad kunnen:

quote:
'Nay, nay,' said Elfhelm, 'the enemy is on the road not in the
hills. You hear the Woses, the Wild Men of the Woods: thus they
talk together from afar. They still haunt Drúadan Forest, it is said.
Remnants of an older time they be, living few and secretly, wild
and wary as the beasts. They go not to war with Gondor or the
Mark; but now they are troubled by the darkness and the
coming of the orcs: they fear lest the Dark Years be returning,
as seems likely enough. Let us be thankful that they are not
hunting us: for they use poisoned arrows, it is said, and they are
woodcrafty beyond compare. But they have offered their
services to Théoden. Even now one of their headmen is being
taken to the king. Yonder go the lights. So much I have heard
but no more. And now I must busy myself with my lord's
commands. Pack yourself up, Master Bag!' He vanished into the
shadows.
RotK, The Ride of the Rohirrim
  maandag 31 december 2012 @ 17:58:14 #189
28033 Pek
je moet wat
pi_121017525
quote:

[..]

Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek), maar ook alles wat doorelkaar gegooid werd in plaats van verhaallijn na verhaallijn.

Doe je het zoals het boek dan is het nog steeds niet goed verfilmbaar, techniek is nooit het probleem geweest.
Ik denk nog steeds dat Tolkien zich omdraaide in zijn graf, toen die elven in Helmsdeep verschenen. Hoe heeft Jackson het ooit kunnen bedenken 8)7 Het is juist het hele punt dat "de mens" er deze keer alleen voor staat en zich, zoals jij zegt, niet meer achter de elven kan verschuilen. De enige elf in helmsdeep was Legolas. Het voegde verder ook niets toe, het hele cluppie was binnen 10 minuten uitgeroeid. :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_121017684
Dan vind ik de dwergen zonder baarden toch een paar tandjes erger.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2012 18:03:22 ]
  maandag 31 december 2012 @ 18:04:52 #191
28033 Pek
je moet wat
pi_121017728
Ik heb de Hobbit nog niet gezien, is dat echt zo? _O- :')
Volgens Gimli hebben zelfs de vrouwen baarden.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_121017798
Nou ja, Chinezen zouden het misschien een baard noemen. Ik vind het meer op verdwaald schaamhaar lijken.
  Donald Duck held maandag 31 december 2012 @ 18:08:57 #193
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_121017841
quote:
10s.gif Op maandag 31 december 2012 18:03 schreef Sloggi het volgende:
Dan vind ik de dwergen zonder baarden toch een paar tandjes erger.
Kan ook mode zijn natuurlijk. Er zit 60 jaar ofzo tussen the hobbit en lotr.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_121017879
ik heb de film gezien. _O_ baas baas baas.
pi_121017888
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Kan ook mode zijn natuurlijk. Er zit 60 jaar ofzo tussen the hobbit en lotr.
pi_121018357
sexy dwerg wel. zou alleen niet zeggen dat het een dwerg is.

pi_121019225
Afgelopen week eindelijk naar de bios gegaan. Heerlijke film.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_121020851
Uiteindelijk de moeite gedaan om The Hobbit in 48FPS te zien.

Mijn ervaring:
In de eerste 5 minuten was het eerste wat mij opvalt het zogenaamde 'fast-forward' gevoel. Op sommige momenten leek het beeld te stotteren en op 1.5x snelheid te lopen om vervolgens weer op normale snelheid te vervolgen. Het is zeer storend en het haalt je uit de film.

Daarna stoorde ik mij aan de zeer hoge scherpheid waardoor je duidelijk kon zien dat het sets waren in plaats van dat het je de indruk geeft dat je echt naar 'Middle-Earth' zit te kijken.

Als gevolg daarvan kon ik bij de 48FPS variant geen enkele moment van de film genieten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  † In Memoriam † maandag 31 december 2012 @ 21:08:00 #199
88815 The_Emotion
98.3
pi_121022365
Dat vond ik ook een stoorfactor.

Er is maar 1 dwerg waarvan ik het kan hebben die geen baard heeft.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_121025272
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2012 21:08 schreef Remqo het volgende:
Dat vond ik ook een stoorfactor.

Er is maar 1 dwerg waarvan ik het kan hebben die geen baard heeft.
[ afbeelding ]
Ik vond het niet storend anders :D
pi_121027148
Fili is ook een lekker ding :9~ Maar die was ook in Mc Leod's daughters Luke O+

Ik heb zelf wel dat ik die dwergen juist zo ontzettend gaaf vond , je zou bijna wensen dat Gandalf bij je op de stoep stond om te vragen om mee te gaan en ik had graag meegezongen en gevreten en gedronken met de dwergen ^O^
pi_121033658
Worldwide: $685,743,000

Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_121033740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
Deze haalt sowieso een miljard op ;)
Als James Bond het kan kan The Hobbit het ook
pi_121033807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnen :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_121033868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnen :P
misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)
pi_121033990
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:16 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)
dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen maken :)
pi_121034040
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:23 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen maken :)
Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).
Ik ben benieuwd wat na deze reeks gaat komen. als het zo winstgevend is, dan kunnen ze dat niet laten liggen denk ik (ook al doen de erven van Tolkien lastig).
pi_121035666
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:56 schreef Asskicker14 het volgende:

Daarna stoorde ik mij aan de zeer hoge scherpheid waardoor je duidelijk kon zien dat het sets waren in plaats van dat het je de indruk geeft dat je echt naar 'Middle-Earth' zit te kijken.

Als gevolg daarvan kon ik bij de 48FPS variant geen enkele moment van de film genieten.
Ik weet niet of dat door 48fps kwam.
pi_121035673
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).
Ik ben benieuwd wat na deze reeks gaat komen. als het zo winstgevend is, dan kunnen ze dat niet laten liggen denk ik (ook al doen de erven van Tolkien lastig).
Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
pi_121035911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
Ze doen hun best maar als ze dat doen. Ik ga er dan zeker weten niet heen.

2D _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')