abonnement Unibet Coolblue
pi_122472544
Het is echt heel makkelijk, want ssssst, ik kan helemaal niet naaien!
Je kunt ook zien dat het ene groene labeltje het laatste stukje is dat je met de hand dicht moet naaien, daarom zit hij zo scheef :')

Hier staat ALLES O+ (onderaan kun je het patroon downloaden)

Ik zit zelf alleen nog een beetje met hoe je zo'n belletje kunt laten rinkelen terwijl het in de vulling zit. daar zijn vast speciale belletjes voor, maar ik ken ze niet. Als iemand daar een tip voor heeft..
pi_122473074
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:46 schreef Suikertante het volgende:
Trui ze zijn zo leuk!! *O*
Nu moeten wij zeker raden wat de laatste zijn geworden..? :o

Ik heb een rammelaar voor een vriendin gemaakt, het belletje maakt helaas bijna geen geluid maar als knuffel is ie ook best leuk. Had het idee/patroon gevonden via Pinterest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Oh, hij is wel heel groot :@
oooooh superleuk!!!! O+
Ik zag vandaag ergens een vilten babybal met leuke diertjes erop. Ook zo leuk. Heb vilt liggen hier haha maarja kan t patroon niet vinden... (kan je vast ook wel zelf maken maar geen zin/tijd om t uit te zoeken, zijn ook veel vakjes)
pi_122473121
Thank you!

Ik lees die tutorial trouwens met een Frans accent (in mijn hoofd) :7
pi_122473279
:D

Ohja, nog une tip: ik zou de volgende keer denk ik het gezichtje er van tevoren op borduren. De eerste steek en het afhechten is niet echt praktisch als het hele ding al in elkaar zit. Maar dat kan ook aan mijn gebrek aan skills liggen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Suikertante op 04-02-2013 18:44:54 ]
pi_122473714
haha ja dat is t beste om als eerste te doen. Met vilt maak je ook eerst alles erop alvorens de delen aan elkaar te naaien ;) Maar ondanks dat is t wel goed gelukt suiker! :)
pi_122475850
Wat leuk, Suiker! En ik moest lachen om je verhaal met het bloed en zo. :D

Dat belletje moet je in een plastic bolletje of zo doen, toch? Zoiets als een kattenspeeltje. Dan dempt de stof het niet.

Wauw, Trui, bijna zonde om weg te geven. O+
  maandag 4 februari 2013 @ 20:45:28 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122481358
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:46 schreef Suikertante het volgende:
Trui ze zijn zo leuk!! *O*
Nu moeten wij zeker raden wat de laatste zijn geworden..? :o
haha sorry, ik wilde gewoon niet nog meer foto's ervan plaatsen, maar hier zie je de laatste 5.

en als ik dan toch bezig ben, hier de beestjes met een achterkant+. ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 04-02-2013 20:51:15 ]
in de haak.
pi_122481853
Ah toch ook de spin! Ik vind die walvis ook heel erg leuk O+
  maandag 4 februari 2013 @ 21:32:00 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122484566
heel leuk geworden, die labeltjesknuffel/rammelaar!

ik gebruik voor dingen met een rammeltje ook altijd van die binnenkanten van surprise-eieren. (de moeite van 't bewaren waard dus! :) ). niet dat 't belletje dan nog heel mooi klinkt, maar je hoort tenminste wel nog wat rammelen. en als je 'm dan heel goed dichttapet kan 't ding ook nog gewoon in de was.
in de haak.
pi_122484798
Ja, dat zei die vrouw in de winkel ook, maar ik vond het zo gek klinken inderdaad.. Toch eens proberen! Maar dat van het kattenspeeltje is ook slim, ik heb best veel balletjes met een belletje erin!
pi_122505349
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:49 schreef kleinzusje het volgende:
Wie heeft er zin om van die kekke kwijllapjes voor me te maken ? :D

[ link | afbeelding ]
Ik had er een paar voor Lex gemaakt toentertijd, stelt echt geen hol voor..of heb je geen naaimasjien?
pi_122517565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:35 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik had er een paar voor Lex gemaakt toentertijd, stelt echt geen hol voor..of heb je geen naaimasjien? :Y
Heb ik, een hele oude brakke , maar 2 linkerhanden. Ga moed verzamelen
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 19:31:54 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122520383
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:23 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Heb ik, een hele oude brakke , maar 2 linkerhanden. Ga moed verzamelen
kom maar langs. mag je op de mijne :)
pi_122544892
:D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122550702
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:49 schreef kleinzusje het volgende:
Wie heeft er zin om van die kekke kwijllapjes voor me te maken ? :D

[ link | afbeelding ]
Mijn moeder heeft er toen een stapel voor Eva gemaakt. Misschien vindt ze het wel leuk om er nog een aantal te maken. Vaak zijn het dingen die leuk zijn om te doen, maar moet je een 'slachtoffer' hebben om het voor te maken. (Ik heb dat dus met borduren).
Wat zijn je eisen (soort stof, kosten e.d.)
Ik zal het wel eens voor je vragen!
Oh en bij de Zeeman bij ons geen goede rompers meer, maar ik ga nog even voor je in de stad kijken!
pi_122565612
Och wat super lief danic ! *;
Ga dr is even over nadenken.
Echt super lief van je :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122576518
Joh, ik hoef het alleen maar te vragen hè, niet te maken. Maar laat maar weten wat je zou willen enzo en dan zal ik bij haar een polshoogte nemen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:23:13 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122658432
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:20 schreef Suikertante het volgende:
Het is echt heel makkelijk, want ssssst, ik kan helemaal niet naaien!
Je kunt ook zien dat het ene groene labeltje het laatste stukje is dat je met de hand dicht moet naaien, daarom zit hij zo scheef :')

Hier staat ALLES O+ (onderaan kun je het patroon downloaden)

Ik zit zelf alleen nog een beetje met hoe je zo'n belletje kunt laten rinkelen terwijl het in de vulling zit. daar zijn vast speciale belletjes voor, maar ik ken ze niet. Als iemand daar een tip voor heeft..
Echt SUPER leuk, en het feit dat jij helemaal niet kunt naaien heeft me geïnspireerd om het ook te gaan proberen :+. Ik heb nog nooit gehandwerkt behalve wat verplichte dingetjes op de basisschool, dus ben benieuwd.
pi_122658577
Die split stitch (ofzoiets) waarmee ze dat gezichtje erop borduren kun je trouwens heel makkelijk vinden op YouTube. Dan snap je het voorbeeldplaatje ineens wel ;)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:29:43 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122658862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:25 schreef Suikertante het volgende:
Die split stitch (ofzoiets) waarmee ze dat gezichtje erop borduren kun je trouwens heel makkelijk vinden op YouTube. Dan snap je het voorbeeldplaatje ineens wel ;)
Ik zat het net te lezen en dacht "...". Dus goeie! Bedankt ^O^
pi_122704149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:28 schreef danic het volgende:
Joh, ik hoef het alleen maar te vragen hè, niet te maken. Maar laat maar weten wat je zou willen enzo en dan zal ik bij haar een polshoogte nemen.


Qua model, zo'n kleine banaanvormige slab. Qua stofjes: bovenstaande en voorbeelden hier onder. Van die lieve kinderstofjes aan 1 kant. Aan de andere kant badstof of ruitjes. Dat lijkt me mooi.

Ik hou van retro stofjes, wat ze ook bij die scandinavische merken gebruiken, maar die zijn reteduur. Misschien heeft iemand nog restjes liggen ?
Bij Metsola kan je geloof ik ook stofjes bestellen.

Denk dat de prijs afhankelijk is van "werkloon" en stofjes.
Wat heeft je moeder voor jou gemaakt ?
Heb je voorbeelden ?

Ik ga ook misschien zelf een poging wagen met een oude handdoek en een oude theedoek. Wie weet heb ik talent :D *O*

Voorbeelden:









All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122708967
Ik ben nu niet thuis, maar zal vanavond even foto's maken. Mijn moeder heeft ze driehoekig gemaakt met klittenband, is dat ook goed?
  zondag 10 februari 2013 @ 18:49:51 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122722653
Nou ik heb 'm vandaag gemaakt, Suikertante! Zonder naaimachine :)
Je ziet goed dat het mijn allereerste handwerkstuk is ;) maar ik vind hem super leuk, en S.ilvijn ook!!

Foto's (spoiler want groot...) :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij rammelt perfect met een kattenspeeltje erin!
pi_122723141
*O* Aaaah dat is goed om te weten met het kattenspeeltje! Wat een werk met de hand.. ik vind het wel leuk met al die kleurtjes blauw, aangezien de helft van mijn lintjes nu op zijn kan ik misschien ook wel zoiets doen bij de volgende! Die is namelijk voor mezelf :) (of nouja, voor de uk dus)
  zondag 10 februari 2013 @ 19:06:40 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122723219
Ben er denk ik 2 a 2,5 uur mee bezig geweest, was goed te doen! Wel veel steekjes dus je voelt 't wel in je hand op een gegeven moment, zeker zo met het stikken van dat gezichtje. Ik zou alleen voor de volgende keer wel breder lint kopen denk ik, vind ik iets mooier (zoals die van jou). Had nu om te proberen wat lint bij Xenos gehaald. Maar S vindt hem cool dus eigenlijk is ie precies goed! ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')