abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 december 2012 @ 13:00:09 #1
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_120714482
We hebben de CV ketel laten verplaatsen naar de zolderverdieping. In de slaapkamer waar de CV ketel eerst stond zitten nu 2 grote gaten in de plafond, van elk zo'n 10cm doorsnede. Deze wil ik graag dichtmaken. De plafond is maar een paar cm dik, en bestaat uit gips.

Nu dacht ik het volgende te doen:

Onder de gaten een plaatje hout klemmen vanaf de vloer. Over het hout een plastic zak spannen. Van bovenaf dan kuikengaas over de gaten leggen, en dan de boel laten vollopen met iets om op te vullen (?).

Is dit een slimme aanpak? Mis ik iets? Welk spul kan ik het beste gebruiken om de boel op te vullen?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_120715139
plankje boven op het plafond leggen iets groter als het gat, dan uit gipsplaat een rondje maken wat precies in het gat past.
de plank en het opvulstukje schroef je vast met giplaatschroeven, en daarna smeer je het af met gatenvuller.

lijkt mij de makkelijkste manier en je ziet er niks van.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
  maandag 24 december 2012 @ 13:20:41 #3
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_120715269
Ja dat had ik eerst ook overwogen, maar de plafond is aan de bovenkant heel ongelijk qua dikte. Als ik daar een plankje op leg en gipsplaat-rondje er tegenaan vast maak krijg ik dat rondje nooit gelijk met de plafond van onderen gezien.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  maandag 24 december 2012 @ 22:56:53 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_120741559
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:20 schreef MrSubtle het volgende:
Ja dat had ik eerst ook overwogen, maar de plafond is aan de bovenkant heel ongelijk qua dikte. Als ik daar een plankje op leg en gipsplaat-rondje er tegenaan vast maak krijg ik dat rondje nooit gelijk met de plafond van onderen gezien.
daar heb je gatenvuller voor
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_120746059
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:20 schreef MrSubtle het volgende:
Dan moet je een klein balkje gebruiken zodat het oppervlak waarmee hij de bovenkant van je plafond raakt niet zo groot is. Vervolgens moet je met wat klein hout een goede afstand tussen het balkje en je gips bepalen en vervolgens de handel vastlijmen... Daarna de boel met stuc dicht smeren...
Da gao nie nou!
  dinsdag 25 december 2012 @ 02:06:28 #6
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_120748778
Wat is de staat van de rest van het plafond? Is dat stucwerk? In dat geval zou ik het eindresultaat van je reparatie hetzelfde maken. Ik zelf had ook een gat in mijn plafond waar een stenen kast stond, hier heb ik wat stukjes hout opgeschroefd, vervolgens een stukje gipsplaat op maat gesneden, daarna gipsplaat tegen de stukjes hout aangeschroefd, gezorgd dat het wat dieper lag dan de rest van het plafond. Vervolgens fix&finish tegenaan gestucd, laten drogen en dat een paar keer geschaafd met de spatel en opnieuw gestucd, daarna geschaafd met de minimouse zodat het precies mooi overgaat in de rest van het plafond. Daarna afgestofd en het plafond opnieuw geverfd. Je kan het verschil niet zien.
  dinsdag 25 december 2012 @ 07:18:35 #7
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_120750446
Goede tips, denk dat ik het toch op die manier ga proberen inderdaad ^O^. Dank je wel allemaal! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')