Mag je gewoon beschouwen als Klassiekquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:16 schreef Voortbups het volgende:
Is dit (volgens jullie) klassieke muziek?
Mondharp op Wikipedia: Ook in de klassieke muziek werd de mondharp gebruikt, Johann Georg Albrechtsberger (leraar van onder andere Beethoven) componeerde minstens 7 concerti voor mondharp, mandora (een soort aartsluit) & strijkers.
Verschilt een beetje per dag c.q. gemoedstoestand, maar luister laatste tijd veel:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:24 schreef Gewas het volgende:
Mijn 5 favoriete klassieke stukken op dit moment:
1. Bach - Partita No.2 BWV 826
2. Brahms - Vierde symfonie
3. Carl Maria von Weber - Konzertstück
4. Beethoven - Eroica
5. Schubert - Symfonie nummer 8
Dit zijn de werken waar ik telkens bij terugkom.
Ben benieuwd naar jullie top 5.
Mijn lievelingsrequiem!!!quote:
Die eerste notenquote:
Het moment dat het koor inzet, altijd kippenvelquote:Op maandag 27 mei 2013 21:08 schreef starla het volgende:
[..]
Die eerste noten
Dat zacht deinende ritme
Op een gegeven moment 'ontspoort' het nummer wel een beetje, had Mozart het maar zelf kunnen afmaken
Welk nummer van het requiem bedoel je precies. Ik vind zelf het Rex tremendae majestatis het allermooist. En daarna het Introitus, omdat de bassen als eerste inzettenquote:Op maandag 27 mei 2013 21:08 schreef starla het volgende:
[..]
Op een gegeven moment 'ontspoort' het nummer wel een beetje, had Mozart het maar zelf kunnen afmaken
Thanks voor je video's.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:28 schreef wolferl het volgende:
Top 5 voor Gewas (omdat het zo'n lieve jonge is)
Kan morgen wel iets veranderen. Ik zet de favo delen even erbij. Wel gedeeld eerste plaats.
1 - Requiem - Mozart (beste geestelijke muziek ooit geschreven)
2 - Symphony No. 5 - Schubert (op dit moment het mooiste ooit geschreven)
2 - A Midsummer Night Dream - Mendelssohn (niet zozeer de mooiste, maar wel gedurfd om een geniaal toneelstuk van Shakespeare op deze manier te laten horen.)
3 - Symphony in Es - Rott (revolutionair en springplank voor Mahler's symphonieen)
4 - Symphony No. 6 - Beethoven (hij was een natuurmens, daar haalde hij veel inspiratie vandaan, deze Symphony onderstreept dat nog maar eens haarfijn)
5 - Le Nozze di Figaro - Mozart (dit is de enige opera ooit, waarin ik elke aria ken en steengoed vind)
Ik vind de Sanctus niet zo mooi, altijd het gevoel dat de sopraan maar wat doet in het Benedictus.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Welk nummer van het requiem bedoel je precies. Ik vind zelf het Rex tremendae majestatis het allermooist. En daarna het Introitus, omdat de bassen als eerste inzetten
Die heb ik ook, schitterende werken. Ik heb de DG versies.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:26 schreef Gewas het volgende:
Nieuwe cd binnengekregen met daarop de twee symfonieën van Carl Maria von Weber.
Nu aan het luisteren!
Deutsche Grammophon?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:51 schreef wolferl het volgende:
[..]
Die heb ik ook, schitterende werken. Ik heb de DG versies.
Heb ik ook, evenals CPO.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:30 schreef Gewas het volgende:
[..]
Deutsche Grammophon?
Ik heb die van Naxos. Turandot, Silvana en Die Drei Pintos staan er ook op. Mooi om deze muziek te ontdekken.
Hij komt, hij komt, die lieve goeie Sint.....quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:38 schreef Gewas het volgende:
Ik herken de melodie niet.![]()
Gister drie keer de vijfde symfonie van Schubert geluisterd. Wat is dit toch onwijs mooi.
De nieuwe cd met symfonieën van Von Weber bevalt me ook heel goed.
Ik vind dit het mooiste klarinet concert ooit gemaakt. Nog mooier dan die van Mozart.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:14 schreef Gewas het volgende:
Ik heb overigens twee versies van Karl Böhm van de vijfde symfonie van Schubert. 1 met de Berliner Philharmoniker en 1 met de Wiener Philharmoniker. Gister allebei geluisterd en ik denk dat ik de laatste nog net ietsje mooier vind.
Over Carl Maria von Weber. Van zijn klarinetconcerten vind ik dit het mooiste stuk:
Vanaf 1:19.
Klinkt zo romantisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |