abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120705587
Hallo allemaal ik ben een geloof ik al een week of 3 me rijbewijs kwijt ik ging ervan uit dat ik hem terug zou vinden maar dat is me nog niet gelukt. (Reden van eerst zoeken is omdat ik vaker wel wat kwijt raakt.)

Mij vraag is wat als is nauw gestolen is wat kunnen criminelen daar dan meedoen. Ga ik even van het ergste scenario uit.

b.v.d.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 03:00:48 #2
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120705701
Je moet dat gewoon zo snel mogelijk bij de politie gaan aangeven en een nieuwe aanvragen.

Zodra de politie dit weet, staat het ook geregistreerd als verloren/gestolen.
Are you fokking to me?
pi_120705733
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:00 schreef Marie30 het volgende:
Je moet dat gewoon zo snel mogelijk bij de politie gaan aangeven en een nieuwe aanvragen.

Zodra de politie dit weet, staat het ook geregistreerd als verloren/gestolen.
Oke dankjewel voor je reactie alleen morgen moet ik werken en daarna kan ik pas aangifte alleen is dit wel redelijk aan de late kant. Weet je wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn?
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 03:05:37 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120705786
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:02 schreef meloenboom het volgende:

[..]

Oke dankjewel voor je reactie alleen morgen moet ik werken en daarna kan ik pas aangifte alleen is dit wel redelijk aan de late kant. Weet je wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn?
Ik zie niet per se gevolgen... Ik zou dan voor of tijdens het werk gewoon eens naar je lokale politiebureau bellen en vragen hoe het zit. Denk toch dat ze je daar sowieso het liefst pas woensdag of donderdag zien komen wegens de feestdagen.

Ik ben het mijne eens kwijt geweest, ik belde naar de politie, was toen vrijdag... en zij zeiden: zoek dit weekend eerst eens goed en kom dan maandag als je het echt niet vind. Want blijkbaar denken ook veel mensen dat ze het kwijt zijn om het daarna terug te vinden... Rompslomp voor niets voor hen...
Are you fokking to me?
pi_120705808
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:05 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik zie niet per se gevolgen... Ik zou dan voor of tijdens het werk gewoon eens naar je lokale politiebureau bellen en vragen hoe het zit. Denk toch dat ze je daar sowieso het liefst pas woensdag of donderdag zien komen wegens de feestdagen.

Ik ben het mijne eens kwijt geweest, ik belde naar de politie, was toen vrijdag... en zij zeiden: zoek dit weekend eerst eens goed en kom dan maandag als je het echt niet vind. Want blijkbaar denken ook veel mensen dat ze het kwijt zijn om het daarna terug te vinden... Rompslomp voor niets voor hen...
Ja ik heb begrepen dat je niet mag autorijden zonder rijbewijs en waar ik woon hebben de laatste tijd nogal veel grootschalige politie controles heb geen zin in boete of zo.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 03:09:50 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120705833
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:07 schreef meloenboom het volgende:

[..]

Ja ik heb begrepen dat je niet mag autorijden zonder rijbewijs en waar ik woon hebben de laatste tijd nogal veel grootschalige politie controles heb geen zin in boete of zo.
Ah zo bedoel je het... Weet het niet zeker, maar denk dat dat in je eigen gemeente geen probleem is. Daarbuiten wel. Maar daarvoor zou ik toch zeker eens bellen naar je lokale politie.
Are you fokking to me?
pi_120705863
Nieuwe halen. Ga naar de politie of gemeentehuis. Doe iets. Dan komt het wel goed.
pi_120705919
Ok aan dus er kunnen niet in eens boetes op mijn naam staan of zo.
pi_120705950
Je mag niet rijden zonder een geldig rijbewijs. Dus aangifte doen en naar de gemeente om een nieuwe aan te vragen. Kan met een spoedprocedure, krijg je je nieuwe rijbewijs sneller, betaal je ook flink meer voor. Anders een aantal dagen langer wachten.
Succes iig!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_120705963
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 03:21 schreef David Letterman het volgende:
Je mag niet rijden zonder een geldig rijbewijs. Dus aangifte doen en naar de gemeente om een nieuwe aan te vragen. Kan met een spoedprocedure, krijg je je nieuwe rijbewijs sneller, betaal je ook flink meer voor.
Succes iig!
Wat zal het bij elkaar kosten ongeveer.
pi_120706023
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:22 schreef meloenboom het volgende:

[..]

Wat zal het bij elkaar kosten ongeveer.
Rijbewijs is standaard zo snel gezegd denk ik een euro of 40/45...spoed erbij is denk ik een paar tientjes extra.
Heeft je gemeente geen website? Daar staan de prijzen van documenten op.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_120706045
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 03:27 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Rijbewijs is standaard zo snel gezegd denk ik een euro of 40/45...spoed erbij is denk ik een paar tientjes extra.
Heeft je gemeente geen website? Daar staan de prijzen van documenten op.
O ok bedankt.

Als ik de reacties zo lees kan er vrij weinig aan de hand zijn bedankt allemaal voor jullie tijd en reacties.
pi_120706324
Je mag wel rijden als je je rijbewijs "vergeten" bent, dat kun je ook zeggen dan namelijk. Meestal trekken ze het even na in het systeem, en dan zien ze dat jij idd een rijbewijs hebt. Vaak kom je er ook zonder boete mee weg, maar die kun je wel krijgen dus.
pi_120706325
Vergeet de boete niet die je krijgt bij het gemeentehuis als je een nieuwe aanvraagt en je je oude rijbewijs niet kan inleveren omdat je die kwijt bent. Dat was volgens mij iets van 40 euro + koste van een nieuw rijbewijs.
Ziezo eerst aangefite doen bij de politie dan pas kun je een nieuwe aanvragen.
pi_120706462
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 04:02 schreef rookworst4 het volgende:
Vergeet de boete niet die je krijgt bij het gemeentehuis als je een nieuwe aanvraagt en je je oude rijbewijs niet kan inleveren omdat je die kwijt bent. Dat was volgens mij iets van 40 euro + koste van een nieuw rijbewijs.
Ziezo eerst aangefite doen bij de politie dan pas kun je een nieuwe aanvragen.
Aj dat is minder
pi_120706560
Dus denk dat je met 80 ą 90 euro klaar bent als je hem dan niet versneld aanvraagt.
pi_120706977
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 02:51 schreef meloenboom het volgende:
Hallo allemaal ik ben een geloof ik al een week of 3 me rijbewijs kwijt ik ging ervan uit dat ik hem terug zou vinden maar dat is me nog niet gelukt. (Reden van eerst zoeken is omdat ik vaker wel wat kwijt raakt.)

Mij vraag is wat als is nauw gestolen is wat kunnen criminelen daar dan meedoen. Ga ik even van het ergste scenario uit.

b.v.d.
Ze zouden zich kunnen identificeren met jouw rijbewijs.
Een maat van mij had zijn rijbewijs gehaald en is met het ding op de foto gegaan. Die foto had 'ie gepost op diverse social media. Jammer voor hem konden criminelen dankzij deze foto alle gegevens lezen en zijn rbw namaken. Daarna hadden ze zijn rekening geplunderd.

Het ging toen wel om dat roze drieluik van papier...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_120707152
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 04:22 schreef meloenboom het volgende:

[..]

Aj dat is minder
Tja, dan moet je eigendommen van de Nederlandse staat maar niet kwijt maken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 24 december 2012 @ 08:37:27 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120707531
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 02:51 schreef meloenboom het volgende:
Ga ik even van het ergste scenario uit.
De dief kan besluiten 'm bij je terug te brengen en 'm dan via je oog je hoofd in te drukken :o Vrij erg, want dat doet zeer :Y

Maar ik denk eigenlijk dat er weinig aan de hand is; stel dat je 'm verloren bent, dan zou het wel heel bijzonder zijn als dat ding toevallig gevonden is door een Roemeense crimineel die er een bank mee gaat overvallen.

Volgens mij kan je digitaal aangifte doen van het verlies van een rijbewijs :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 24 december 2012 @ 10:33:59 #20
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_120709757
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De dief kan besluiten 'm bij je terug te brengen en 'm dan via je oog je hoofd in te drukken :o Vrij erg, want dat doet zeer :Y

Maar ik denk eigenlijk dat er weinig aan de hand is; stel dat je 'm verloren bent, dan zou het wel heel bijzonder zijn als dat ding toevallig gevonden is door een Roemeense crimineel die er een bank mee gaat overvallen.

Volgens mij kan je digitaal aangifte doen van het verlies van een rijbewijs :)
Haha! :D

Aangifte doen moet je sowieso, want zonder dat bewijs van aangifte kun je geen nieuwe aanvragen bij je gemeentehuis. En dan betaal je boete bovenop de prijs voor een nieuw rijbewijs.
  maandag 24 december 2012 @ 10:55:16 #21
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_120710381
Dit is de procedure in Groiningen rijbewijs kwijt of verloren. Inderdaad zo'n 100 euro zonder spoed en 135 euro met spoed.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')