Welk eigen taaltje? Nederlands? Nee dat is het niet. Maar ik vind veel dialecten ook klinken als mongolentaaltje. Straattaal kan daar enigszins mee vergeleken worden. Maar wat is jouw punt precies?quote:Op zondag 23 december 2012 19:43 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Dat nog niet eens, maar ben wel echt benieuwd wat voor mongolentaaltje dit isJe gaat me toch niet wijsmaken dat dit ons eigen taaltje is
ZIEK chill ZIEK hard ZIEK snel, echt omgquote:Op zondag 23 december 2012 19:51 schreef Fascination het volgende:
Of "kapot". Dat is kapot lelijk.
Oh, oké.
Ik ben gewoon benieuwd waar dit 'skeere' (nog zo'n woord) woord vandaan komtquote:Op zondag 23 december 2012 19:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Welk eigen taaltje? Nederlands? Nee dat is het niet. Maar ik vind veel dialecten ook klinken als mongolentaaltje. Straattaal kan daar enigszins mee vergeleken worden. Maar wat is jouw punt precies?
quote:Op zondag 23 december 2012 19:51 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
ZIEK chill ZIEK hard ZIEK snel, echt omg
Straattaal denk ik. En als jij schijnt te denken dat je bepaalde alternatieve woorden moet gebruiken om erbij te horen, dan doe je toch echt iets fouts in je leven.quote:Op zondag 23 december 2012 19:40 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
welke taal is het eigenlijk? Moet je dit woord nu echt gebruiken om er tegenwoordig bij te horen?
En dan met name van de betekenis 'heel veel' wat men weer heeft verbasterd naar 'heel erg'.quote:omeni
1) vragend.telw. hoeveel. Omeni sma de? Hoeveel mensen zijn er?
2) telw. hoeveel. Mi no sabi omeni sma o kon. Ik weet niet hoeveel mensen er zullen komen.
omeni langa bw. hoe lang.
Yu sabi omeni langa mi e sidon wakti dya, ma zuster no e kari mi. Weet je hoe lang ik hier zit te wachten, maar de zuster roept me niet.
Gebruik: omeni langa is sterker in graad dan olanga.
omeni langa kba bw. allang. A: Den birti fu yu e prei poku tranga. B: Brada, omeni langa kba. A: Je buren hebben hun muziek luid aan. B: Man, dit is allang zo.
Je bent zelf surinaams?quote:Op zondag 23 december 2012 19:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Straattaal denk ik. En als jij schijnt te denken dat je bepaalde alternatieve woorden moet gebruiken om erbij te horen, dan doe je toch echt iets fouts in je leven.
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat het woord een verbastering is van het surinaamse woord 'omeni' (spreek uit omèni).
[..]
En dan met name van de betekenis 'heel veel' wat men weer heeft verbasterd naar 'heel erg'.
Excusesquote:Op zondag 23 december 2012 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf heeft jouw vraag met dit topic te maken?
Hij heeft je zojuist gedist, maar dat doet ie met elke post.quote:Op zondag 23 december 2012 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf heeft jouw vraag met dit topic te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Straattaalquote:Op zondag 23 december 2012 19:52 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waar dit 'skeere' (nog zo'n woord) woord vandaan komt
Waarom zou hij mij willen/moeten 'dissen'? Is het hier nu een soort van afkraak wedstrijd? Begrijp ik iets niet helemaal goed aan dit topic?quote:Op zondag 23 december 2012 20:03 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Hij heeft je zojuist gedist, maar dat doet ie met elke post.
hahahahaquote:Op zondag 23 december 2012 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou hij mij willen/moeten 'dissen'? Is het hier nu een soort van afkraak wedstrijd? Begrijp ik iets niet helemaal goed aan dit topic?
Ik was het met je eens, totdat ik de tekst boven je UI zag.quote:Op zondag 23 december 2012 19:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Straattaal denk ik. En als jij schijnt te denken dat je bepaalde alternatieve woorden moet gebruiken om erbij te horen, dan doe je toch echt iets fouts in je leven.
kkkat liep op toetsebortquote:Op zondag 23 december 2012 20:07 schreef Mr.Cooper het volgende:
dat h ef t k e p e r v e e n bedacht hij is baas hij had teveel stresss
TS die in breezertaal typt, iedereen dist en tweet weet niet wat een paar straatwoorden betekenen.quote:Op zondag 23 december 2012 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou hij mij willen/moeten 'dissen'? Is het hier nu een soort van afkraak wedstrijd? Begrijp ik iets niet helemaal goed aan dit topic?
HAHAHA IK WOU NET ZEGGENquote:Op zondag 23 december 2012 20:07 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ik was het met je eens, totdat ik de tekst onder je UI zag.
Boven, BOVEN!quote:Op zondag 23 december 2012 20:07 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ik was het met je eens, totdat ik de tekst onder je UI zag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |