abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 december 2012 @ 09:36:23 #101
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?

En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.

Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef sinepedraap het volgende:

Genoeg hellingen, drempels, etc en alsnog wordt het je tegenwoordig ook gewoon zo geleerd hoor.
Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

quote:
Verblinden? :') Misschien ietsje meer afstand houden, zodat je de achterwielen nog kan zien.
Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:44:25 #103
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777152
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom blijft mijn auto dan vrijwel altijd gewoon op zijn plek?

En hoe het geleerd wordt interesseert mij niet. Als het niet nodig is je rem inhouden is gewoon zwakzinnig.

[..]

Niet dat dat helpt met die bak licht die remlichten tegenwoordig produceren, maar de weg onnodig ruim bezet houden getuigt ook al niet van verkeersinzicht. Heb je net een week je rijbewijs ofzo?
Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.

En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:44 schreef sinepedraap het volgende:

Omdat jij blijkbaar op dat moment niet op een helling staat he Sherlock.
Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

quote:
En dat andere wat je uit je bek poept slaat nergens op. Alsof mensen opeens dan maar zo min mogelijk hun rem moeten gebruiken. Dat zou echt een stuk veiliger zijn ja.
Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:49:12 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777192
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:50:23 #106
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777201
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je bent het ineens met mij eens dat je in NL zelden op een helling staat? Dank daarvoor!

[..]

Ja, de veiligheid is enorm in geding als je stil staat... *zucht*

Ben je nog aan het lessen ofzo?
Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')

Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120777243
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:


Ga maar lekker heen en weer rollen bij het stilstaan en expres zo min mogelijk je voetrem gebruiken zodat je andere mensen niet 'verblind'. :')
Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

quote:
Aan het lessen? Ik heb bijna al m'n categorieën en ben vakbekwaam en heb duizenden km's rijervaring. Weet het sowieso beter dan jij, daar komt het op neer.
Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:49 schreef daNpy het volgende:
Veel nieuwe automaten hebben tegenwoordig een auto-hold functie.
Dan neemt de auto de remmen over tot je weer gas geeft, en ja dan blijven de remlichten ook aan :)
Dan houdt het op natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:58:39 #109
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777280
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan 'stil staan'?

[..]

Duizenden... Nou, nou. Ik heb er zo'n miljoen km's achter de kiezen, dus net effe wat meer ervaring. Wat ik al dacht.
Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:00:16 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777292
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan houdt het op natuurlijk.
Ik vind het wel een handige functie (behalve bij parkeren) maar dat de remlichten de hele tijd branden vind ik als ik er achter sta ook wel weer vervelend :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:01:50 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.

Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:03:38 #112
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777325
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik gebruik ook meestal de handrem, maar als hij niet uit zichzelf wegrolt niet.
Wel als ik vermoed dat er eens iemand achterin kan klappen.
Je kan ook zachtjes beginnen met rollen zonder dat je het doorhebt. En dan is het opeens boem achter je. Klein stukje helling, drempel, icm met eventuele harde wind etc. Met een lichte personenauto is deze kans misschien wat minder groot, maar met een 40 tonner bijv. Stilstaan op een vlakke weg gebruik ik altijd m'n voetrem. Hellingen die te stijl zijn voor voetrem doe ik de handrem.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:04:29 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777331
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:08:30 #114
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120777372
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:04 schreef daNpy het volgende:
Daarom kijk ik ook naar mijn spiegel en het wegdek/trottoir om te kunnen zien of ik wegrol.
Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 26 december 2012 @ 10:09:32 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120777383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:08 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat is een stuk handiger dan gewoon je rem gebruiken ja
Je hoeft er geen uur naar te kijken hoor ;)

Ik houd mijn rem niet in bij het stoplicht want dan kan de warmte niet uit de blokken en schijven. En de remlichten zijn irritant voor degene achter je.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120777871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:58 schreef sinepedraap het volgende:

Ik geloof er geen ene fuck van als jij met zoiets stompzinnigs komt als niet op de rem staan bij het stoplicht omdat je andere mensen 'verblind'. Sorry maar het slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

quote:
Misschien in de regen in het donker met een één of andere kermisattractie van een auto vol met lichten, dat het een beetje vervelend is, zoals mensen met een mistlicht aan, maar dat het daarom maar niet meer gedaan moet worden is de reinste bullshit.
Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

quote:
Staat je voertuig stil? Dan zet je hem vast. Op de handrem of op de voetrem bij het stoplicht op een vlakke weg.
Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120778311
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120782358
Paar dagen ook voor het eerst in een automaat gereden. Diegene waarvan de auto zei heel droog. Van mij part vouw je, jouw poot onder de stoel. Niet naar de rem ermee.

Duidelijk zoals het maar kon en me linkervoet laten slapen. Nu hopen dat ik het niet fout doe.

En ook deze auto kroop rustig vooruit. Ookal heeft het 200 pk'tjes.
pi_120784133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik merk op dat ik niet de enige ben in dit draadje die het irritant vindt.

Verder valt aan jouw reacties op dat je een stuitend gebrek aan inzicht hebt, reden waarom ik onmiddellijk dacht aan een beginnend bestuurder. Dat ontken je met de tekst dat je al duizenden km's ervaring had, hetgeen normale mensen zien als "beginnend".

Iedereen heeft het moeten leren, dus verder niets mis mee, maar je mag jezelf best realiseren dat hetgeen je geleerd hebt nog voorzien moet worden van een bak ervaring voordat je echt goed kan rijden.

Wist je overigens dat derde remlichten ooit verboden waren omdat ze medeweggebruikers zouden verblinden? Nou vond ik dat ook weer onzin, maar toch... het zij maar gezegd.

[..]

Ik constateer dagelijks dat te veel vrachtwagenchauffeurs weinig rekening houden met andere weggebruiker en misschien is het dan ook wel in die kringen je reinste bullshit om dat te doen, maar ik vind het dus een pré.

Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat iedereen dat maar moet doen op straffe van een draai om zijn oren ofzo, maar het is gewoon beter. Nog afgezien van het feit dat een auto minder verbruikt als deze in de N staat ipv de D voor het verkeerslicht.

[..]

Zo hebben ze het jou geleerd kennelijk. Kom nog eens terug als je 100.000 km achter de rug hebt (met een personenauto!) en vertel dan eens of je het er nog steeds mee eens bent.
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.

2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.

Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Putin for President _O_
pi_120784254
Is niet vaak nodig nee maar als ik van de snelweg afkom ofzo en ik moet lang stilstaan dan laat ik 'm kruipen of ik klik 'm ff in de P of N.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120786618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

quote:
2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

quote:
Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120786727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

[..]

Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

[..]

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Putin for President _O_
pi_120786876
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120787225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
pi_120789386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:

Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')