Ik vind het ook mooi!quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:13 schreef LompeHork het volgende:
Hm, dat vind ik gewoon stijl. Niets mis mee eigenlijk.
Dit. En ook niet echt een old-money look (meer).quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:13 schreef LompeHork het volgende:
Vond ik ook, een gilet is tegenwoordig weinig nieuws meer, maar het staat in mijn ogen gewoon goed, niet té ofzo. Dan denk ik eerder aan een hippe spijkerbroek en een wijd wit overhemd met opgerolde mouwen (als we het dan over niveau riche moeten hebbenquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit. En ook niet echt een old-money look (meer).
quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:13 schreef LompeHork het volgende:
nouveau, mijn excusses. En dan te bedenken dat ik 6 jaar lang frans heb gehadquote:
dat maakt het wel heel erg jaquote:Op zaterdag 22 december 2012 00:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
nouveau, mijn excusses. En dan te bedenken dat ik 6 jaar lang frans heb gehad
Correct! Maar mijn vraag is: hoe stellen jullie zo iemand voorquote:Op zaterdag 22 december 2012 01:33 schreef Sophie94 het volgende:
Old money look is achterhaald. Men heeft nog gevoel voor stijl mits in de juiste kringen. Als ik soms mannen zie lopen met slechtzittende pakken
Voor mij is een "old money" look een uitstraling in combi met je kleding. Wanneer deze twee componenten elkaar goed opvolgen dan getuigt dat van stijl.
En wanneer je de etiquette niet kent heb he al helemaal niets aan kleding. Dat is dan louter façade.
Zoals de persoon in de OP? Etiquette zeggen onderste knoop van jas of gilet altijd open.quote:Op zaterdag 22 december 2012 01:33 schreef Sophie94 het volgende:
Old money look is achterhaald. Men heeft nog gevoel voor stijl mits in de juiste kringen. Als ik soms mannen zie lopen met slechtzittende pakken
Voor mij is een "old money" look een uitstraling in combi met je kleding. Wanneer deze twee componenten elkaar goed opvolgen dan getuigt dat van stijl.
En wanneer je de etiquette niet kent heb he al helemaal niets aan kleding. Dat is dan louter façade.
Dat sowieso. Maar de "oud geld" look vind je niet bij de té riante witte villa's met rieten kap. Het draait om stijl. Frank Lloyd Wright huizen zijn oud geld. Je zal het niet zeggen maar de gegoede burgerij (dus niet de nouveau riche) geven een zuinige uitstraling. Je zal ze niet snel zien lopen in een yuppenpak, uitzonderingen daargelaten uiteraard.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:59 schreef Klapjostie het volgende:
[..]
Zoals de persoon in de OP? Etiquette zeggen onderste knoop van jas of gilet altijd open.
Helemaal waar. Pronken met je rijkdom wordt bij "oud geld" als zwaar not-done gezien (en wat mij betreft: terecht).quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:43 schreef Sophie94 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar de "oud geld" look vind je niet bij de té riante witte villa's met rieten kap. Het draait om stijl. Frank Lloyd Wright huizen zijn oud geld. Je zal het niet zeggen maar de gegoede burgerij (dus niet de nouveau riche) geven een zuinige uitstraling. Je zal ze niet snel zien lopen in een yuppenpak, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Over het algemeen: klassieke kledingstukken van een degelijk merk.quote:Er is niet echt een richtlijn maar over het algemeen goede kwaliteit bv. Burberry (en dan niet die overhemden met die afzichtelijke kragen! Ik doel meer op de binnenvoering van bv een trenchcoat.)
Als er een gala of een ander soort gelegenheid is dan springt men niet uit de ban. Less is more mits in de juiste samenstelling.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal waar. Pronken met je rijkdom wordt bij "oud geld" als zwaar not-done gezien (en wat mij betreft: terecht).
Over het algemeen: kleding mag wel duur zijn (is het vaak ook), maar je moet het er vooral niet aan af zien.
[..]
Over het algemeen: klassieke kledingstukken van een degelijk merk.
Vaak ook veel natuur-stoffen, 100% wollen truien, geen glimmers, geen acryl. Gedekte natuurtinten.
De kleding mag best wat ouder zijn en dat je dat ook kan zien. 'Trendy' is een no-go.
En uiteraard: geen schreeuwende kleuren, geen opsmuk, geen Barbie-blondering/neptieten/te laag decollete, enzovoorts.
Die looks zijn allemaal tè gemaakt en gelikt en daarom al niet echt 'oud geld' meer. In generale termen gesproken that is. En ze hebben niet de juiste uitstraling.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke vind jij het meest bij je omschrijving passen![]()
Tweede rij, links, komt nog het meest in de buurt m.i.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke vind jij het meest bij je omschrijving passen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |