Ik heb mijn kat gelukkig weer terug... Maar wat een verhaal.
Om half 9 werd er aangebeld door de buurvrouw. Zij had mijn kat dacht ze gezien te hebben 2 straten achter ons, bij iemand in huis voor het raam! (Geen voortuinen, dus je koekeloert zo naar binnen).
Dus ik er als een gek naar toe, niet eens wetend welk huis precies. Keihard de naam van mijn kat geroepen, en ineens hoor ik een miauw. Ben op het gemiauw afgegaan, en inderdaad. Hij zat in een huis.
Er brandde geen licht. En het was toch al bijna 9 uur. Toch nogal lang aan staan bellen. Geen reactie.
Ik naar de buren. Krijg ik te horen, sorry ze zijn een weekendje weg.
Verhaal uitgelegd, mijn kat zat binnen, of hun geen sleutels hadden, of telefoonnummers van die mensen. Telefoonnummer hadden ze wel. Maar wilde ze liever niet zomaar geven? Ze zal zelf wel even bellen.
Dus ik een kwartier in de kou gestaan, want binnen wachten mocht niet
Goed, komt ze terug. Nee sorry ze weten van niks. Hun zoontje is weleens geneigd dieren mee te slepen, voornamelijk katten. Maar ze zagen niks voordat ze weggingen.
Ik heb toen aangegeven dat of er maar iemand terugkomt om die deur open te doen, of ik moet de politie bellen. Dus dat vrouwtje belt weer naar die lui. Gaf aan dat ik anders de politie ging bellen. Kwam ze terug, ze wilde mijn telefoonnummer. die gaf ik. En na een korte je wordt zo gebeld smeet ze de deur dicht.
5 minuten later werd ik inderdaad onbekend gebeld. De man des huizes... Hij wilde alles over de kat weten? Ik gaf aan dat dat niet relevant was want hij had de kat niet eens gezien. Ik wilde dat er nu iemand kwam die kat te bevrijden anders ging ik het via de politie regelen.
Na een diepe zucht vertelde hij dat hij in Duitsland zat, en dat hij morgenochtend pas kon gaan rijden. Er was ook niemand met een reservesleutel. Na een lang gesprek gaf ik hem het voordeel van de twijfel, en sprak met hem af dat ik mijn kat morgenmiddag weer terugkreeg. Ik ben daarna naar huis gegaan en heb daar brokken gehaald, die ik gewoon door de brievenbus heb gegooid.
Hij was 2 uur te laat, maar hij was er wel. Rare man. Het leek wel alsof hij pissig was op mij, liet het overkomen alsof ik die kat in hun huis had verstopt en nu zijn weekend had vergalt.
Gast, voed je blaag dan beter op. ipv de vinger naar een ander te wijzen
Al twijfel ik nog steeds dat zijn zoon dat deed. Waarom zo geheimzinnig? Waarom bij het woordje politie direct terugkomen? Waarom alles over de kat willen weten?
Wat zal ik blij zijn als ik ben verhuisd zeg

wat een buurt....