abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2013 @ 12:54:08 #91
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121067741
@RE ThnX voor jullie kaart !

@Gia.
Alles m.b.t. dde uitscheiding nucleair afval wist ik (richting kleinkind .e.d)
Zelfs mijn hond mag niet aan mijn handen likken omdat hij dan last van haaruitval en andere dingen die niet zichtbaar zijn kan krijgen. (moest wel met drie ziekenhuizen bellen alvorens ik daar duidelijkheid over kreeg )
Ik gebruik thuis slechts 1 wc als ik ontslagen ben uit het ziekenhuis volgende week, heb een wastafel met koud/warm stromend water op mijn slaapkamer, als molton ligt er een wasbare dikke katoenen slaapzak op mijn matras en onder mijn hoeslaken, alles is uitwasbaar, wil niet dat m'n zweet in mn matras gaat zitten. Ben wat dat betreft een pietlut. Voor het handzeeppompje heb ik al 2 jaar zo'n dispenser met anti bacterieel spul .Zag idd vorig jaar dat ook Dettol nu zoiets op de markt heeft gebracht. Superhandig.

En wat mijn wc pot vraag betreft, ik kwam als puber bij iemand over de vloer die kanker had en tijdens de chemo was de ec (het plateau) idd bruin en bleek dus dat het glazuur er gewoon afgebeten was. Nu staat er in mijn voorlichtingsboek van de oncologie verpleegkundige idd dat je na elk toiletbezoek je wc met glorix moet reinigen . Heb beneden een plateau wc en boven een plonstoilet :D Lijkt mij niet fijn om de rotzooi weer teruggeplonst te krijgen tegen je cavia dus denk dat ik kies voor de beneden wc na de kuur en de rest kan dan boven lekker gaan plonsen.

Net de afspraak voor de chemo gepland, zit nu nog in het ziekenhuis. Bloed geprikt en om 14.00 een CT Scan i.v.m. de evaluatie na de chemo.

Als het bloed goed is (en daar gaan we maar van uit) dan lig ik hier a.s. maandag om 09.00 .

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 02-01-2013 16:09:11 ]
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:09:15 #92
3542 Gia
User under construction
pi_121068186
Ik had op een gegeven moment een superzachte deken op mijn laken liggen. Kon niet op een laken liggen, zo gevoelig was mijn huid. Op dat deken lag ik wel prettig.

Alvast heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:13:11 #93
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_121078585
Loedersje, hoe was je bloed en CT scan?

Het is misschien een banaal onderwerp maar als ik jou was zou ik lekker voor dat plonstoilet boven dichtbij je slaapkamer kiezen. Plonstoiletten plonzen niet als je er eerst wat papier in doet. Dan hoef je ook niet iedere keer met de glorix in de weer en nog veel belangrijker dan hoef jij niet helemaal een trap af als je eens misselijk bent.

BTW, koop een stapel goedkope washandjes bij Zeeman voor alle deurklinken. Niet alleen voor je huisgenoten maar omdat deurklinken kouder zijn dan je denkt en je mag dan niet in aanraking komen met kou.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2013 @ 23:19:01 #95
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121092822
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:13 schreef Staal het volgende:
Loedersje, hoe was je bloed en CT scan?
Geen idee, CT Scan is gemaakt voor de evaluatie tijdens de tussentijdse toets ( :D )
halverwege of aan het einde van de chemo.

Als de bloedwaardes goed zijn hoor ik niets en gaat de chemo door.

quote:
Het is misschien een banaal onderwerp maar als ik jou was zou ik lekker voor dat plonstoilet boven dichtbij je slaapkamer kiezen. Plonstoiletten plonzen niet als je er eerst wat papier in doet. Dan hoef je ook niet iedere keer met de glorix in de weer en nog veel belangrijker dan hoef jij niet helemaal een trap af als je eens misselijk bent.
Hmmmm, dat was in eerste instantie ook de bedoeling hoor ;)
We kijken wel hoe het gaat nadat ik thuis ben ;)

quote:
BTW, koop een stapel goedkope washandjes bij Zeeman voor alle deurklinken. Niet alleen voor je huisgenoten maar omdat deurklinken kouder zijn dan je denkt en je mag dan niet in aanraking komen met kou.
JA@ Dat hoor ik vaker (van die koude vingers e.d) maar er staat niets over in dat behandelplan/voorlichtingsboekje , heb je enig idee waarom dat niet mag?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Veel sterkte mensen :*
ThnX :*

[ Bericht 8% gewijzigd door Loedertje op 02-01-2013 23:57:20 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 2 januari 2013 @ 23:32:27 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_121093460
Loedertje kick ass.

Mag ik gekliederd en kusje geven en een mooi jaar wensen ? :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_121103315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 06:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ben er even stil van...mijn oprechte deelneming met het overlijden van je moeder. Ook al zie je het aankomen, ook al groei je er naar toe het is daarom niet minder zwaar . Het verlies van een dierbare komt keihard aan, er zijn geen *geschikte* momenten, ook niet qua leeftijd.

Zoals je zelf al schrijft, een nieuw begin voor jou maar ook voor haar. Aan je woordkeuze te zien heb ook jij geen enkel concreet idee van wat je kan verwachten na de dood maar ikzelf denk dat als je tijdens je leven een *goed mens* was (en wat goed is dát bepaal je zelf...) er nadien rust is en zeer zeker geen onrust of complexe zaken zoals hele stromingen gelovigen denken.

Veel sterkte de komende tijd met het rouwproces, schaam je niet voor je tranen op de meest stupide momenten waarop je het juist niet meer verwacht, hoort erbij, ook bij iets verwerken zoals dit kun je geen tijdslimiet geven, het kan lang duren en zelfs op hele mooie momenten kun je je opeens verdrietig voelen, tranen van geluk ;)

Nogmaals, veel sterkte !
Dank je! Ja, ik vertrouw ook dat 't wel goed komt, wat er dan ook is...!

Wij hebben het hier trouwens altijd met het gewone toilet gedaan en ook niet heel streng schoongemaakt, en de pot is nog helemaal normaal, maar we kregen ook geen instructies mee om huidcontact te vermijden. Dat was bij een vriend wel zo blijkbaar, die mocht ik toen ik op bezoek ging ook geen hand schudden of knuffel geven. Ik denk dat het van het middel afhangt, we hebben het over 'chemotherapie' alsof het 1 medicijn is, maar er zijn zoveel verschillende middelen, de ene zal sterker bijtend zijn dan de ander, of sneller voor (allergische) reactie zorgen. Ik geloof zelfs dat er in het vrij algemene chemo-boekje stond dat je wel sex met je partner mocht hebben (als je er fut voor had! :P )! Mijn moeder kreeg toen Taxol en Carboplatine.

En nog een gedachte over de daadwerkelijke schade die zulke via-via contacten doet, Taxol komt van de taxus... die is inderdaad giftig, maar we hebben 'm ook in de tuin en ik snoei ook gewoon met de blote hand enzo, dan vlieg ik ook niet naar de kraan als ik wat boomsap op m'n huid krijg. Ze moeten natuurlijk ook heel voorzichtig zijn in een ziekenhuis, het komt er in de praktijk vaak op neer dat mensen, zeker als ze zich zelf beroerd voelen, het toch niet zo nauw nemen dus als je al dan al eerlijk zegt dat een beetje geen kwaad kan, wordt er nog slordiger mee omgegaan en worden de beetjes al snel een beetje-veel... ook kunnen sommige van deze middelen overgevoeligheidsreacties geven (net als bij de patient zelf, daar zal je vast ook op moeten letten bij het inlopen) en dat soort dingen kunnen wel bij heel kleine beetjes al getriggert worden. En als je iemand hebt die je heel veel aanraakt, dagelijks wast enzovoort, dan kan het denk ik ook oplopen, net zoals de verpleegkundigen die er dagelijks mee in aanraking komen steeds handschoenen dragen. Maar gelukkig kunnen we afgezien van allergieen of opstapelingen als je er heel lang en veelvuldig mee werkt, best hele kleine beetjes van giftige stoffen verdragen, als iemand 0.0001% van jouw dosering binnenkrijgt via een knuffel of toiletbril dan scheidt hun lichaam dat beetje gewoon uit, zonder dat dat problemen geeft.

Nogmaals dank voor je lieve woorden :-)
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 15:04:28 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121112362
Vanuit het ziekenhuis heb ik totaal geen thuisinstructies meegekregen over het schoonmaken van de wc pot. Wel weet ik dat de wc bij de kurenkamer / dagbehandeling in het ziekenhuis alleen gebruikt mag worden door chemoklanten. Tijdens het inlopen van de kuur kun je dan met je infuuspaal aan de hand toch even een plasje doen. Mijn eerste plasje is dan knaloranje. Geeft nog net geen licht. Verder hier dus geen maatregelen thuis. Dat van die koude deurklinken klinkt me vreemd. Waarom zou kou slecht zijn? Na de chemo heb ik wel een week lang een dof pijnlijk gevoel in mijn vingers en voeten.

Loedertje, ik wens je succes en sterkte met je chemo. Ik vind het niet eng, het is helaas een noodzakelijk kwaad. Probeer er zo relaxed mogelijk in te gaan. Go with the flow en anders willen een paar temazepammetjes ook wel eens helpen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 3 januari 2013 @ 15:09:03 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121112558
mijn katten wilde niet meer op schoot bij mij tijdens de kuur ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 16:29:24 #100
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121116158
Wel een mooie graadmeter. Zodra ze weer op schoot kruipen is de chemo uit je lijf :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 3 januari 2013 @ 17:11:07 #101
3542 Gia
User under construction
pi_121117820
Herkenbaar, Slaapmeisje, ook dat eerste plasje. Gaf inderdaad nog net geen licht. Ik noemde dat glow in the dark-plasje.
Had wel last van mijn voeten, nog steeds, maar niet of nauwelijks van mijn handen. Mijn nagels groeiden krom, en geen fijne tastzin. Kreeg wel bij het inlopen van de taxol ijshandschoenen aan.

Heb nu amitriptiline, 100 mg per dag, en dat haalt de scherpe kantjes ervan af.
Nu alleen nog een doof gevoel in mijn tenen.
Gelukkig ook geen nagels verloren.

Heb ik de bijwerkingen, gaaap, van die amitriptiline wel voor over.
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 23:29:41 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121133792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:11 schreef Gia het volgende:
Herkenbaar, Slaapmeisje, ook dat eerste plasje. Gaf inderdaad nog net geen licht. Ik noemde dat glow in the dark-plasje.
Had wel last van mijn voeten, nog steeds, maar niet of nauwelijks van mijn handen. Mijn nagels groeiden krom, en geen fijne tastzin. Kreeg wel bij het inlopen van de taxol ijshandschoenen aan.

Heb nu amitriptiline, 100 mg per dag, en dat haalt de scherpe kantjes ervan af.
Nu alleen nog een doof gevoel in mijn tenen.
Gelukkig ook geen nagels verloren.

Heb ik de bijwerkingen, gaaap, van die amitriptiline wel voor over.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanuit het ziekenhuis heb ik totaal geen thuisinstructies meegekregen over het schoonmaken van de wc pot. Wel weet ik dat de wc bij de kurenkamer / dagbehandeling in het ziekenhuis alleen gebruikt mag worden door chemoklanten. Tijdens het inlopen van de kuur kun je dan met je infuuspaal aan de hand toch even een plasje doen. Mijn eerste plasje is dan knaloranje. Geeft nog net geen licht. Verder hier dus geen maatregelen thuis. Dat van die koude deurklinken klinkt me vreemd. Waarom zou kou slecht zijn? Na de chemo heb ik wel een week lang een dof pijnlijk gevoel in mijn vingers en voeten.
Snaper nix van , de ene krijgt ijshandschoenen aan (???? why???)
En de andere zegt dat je beter niet in aanraking met koud kan komen..
Wat dat instructieboekje betreft, er staan veel eventuele bijvende of niet blijvende bijwerkingen in en tevens een een aantal pagina's over het *hoe thuis te handelen* (waaronder wc/douche gebruik, sex/omgng met kinderen etc etc)

quote:
, ik wens je succes en sterkte met je chemo. Ik vind het niet eng, het is helaas een noodzakelijk kwaad. Probeer er zo relaxed mogelijk in te gaan. Go with the flow en anders willen een paar temazepammetjes ook wel eens helpen.
Ben nooit zo van het lezen van bijwerkingen of nadelen maar in dit geval heb ik het gehele boekje uitgelezen en tjah, er staan dingen in waar ik niet blij van kon worden, bij bepaalde bijwerkingen stoppen ze je behandeling gewoon omdat je lichaam het dan niet aankan. Dáár ben ik bang voor, wil niet stoppen, wil doorgaan tot die kutkanker krimpt en het leefbaar gaat worden.
quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef Re het volgende:
mijn katten wilde niet meer op schoot bij mij tijdens de kuur ;(
Vrees dat mijn hond juist wel op schoot wil (en het is absoluut nooit een schoothond geweest) maar sinds mijn eerste opname is hij thuis niet van mijn zijde te meppen, beschermt mij, m'n rolstoel, alles.
Misschien dat dieren de troep die wij na een chemo uitscheiden zien als DANGERRRRRRR

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 03-01-2013 23:57:26 ]
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:59:14 #103
3542 Gia
User under construction
pi_121135005
De ijshandschoenen voorkomen dat je neuropathische pijnen aan je handen krijgt.
Het ene ziekenhuis doet dat wel, het andere niet. Sommige ziekenhuizen gebruiken ook ijsmutsen, om haaruitval tegen te gaan. Maar in dat geval vind ik het middel erger dan de kwaal. Daarbij wordt je haar toch zo dun, dat je net zo goed kaal kunt zijn, is me verteld. Ziet er geen van beide uit.

Als je eenmaal neuropathie hebt, verergert koude de klachten. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Met mijn blote voeten op de koude tegels is niet fijn. Draag nu dus steeds pantoffels in huis.

Ben overigens al twee keer door een deur met dat plaatje gegaan.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 00:11:09 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121135494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 10:31 schreef Sheriam het volgende:

)! Mijn moeder kreeg toen Taxol en Carboplatine.

En nog een gedachte over de daadwerkelijke schade die zulke via-via contacten doet, Taxol komt van de taxus... die is inderdaad giftig, maar we hebben 'm ook in de tuin en ik snoei ook gewoon met de blote hand enzo, dan vlieg ik ook niet naar de kraan als ik wat boomsap op m'n huid krijg.
In m'n boekje staat Pemetrexed en Cisplatin .
quote:
Pemetrexed

Pemetrexed (Handelsnaam: Alimta) Dit middel is een celdodend middel, dat in Nederland geregistreerd is voor de behandeling van de eerste lijn (in combinatie met cisplatine) en de tweede lijn (als monotherapie) lokaal gevorderd of gemetastaseerd niet-kleincellig longkanker van het niet-plaveisel type. Ook is pemetrexed geregistreerd voor de behandeling van mesothelioom (in combinatie met cisplatin). Het middel wordt in kuren met een drieweeks interval toegediend. Bijwerkingen zijn remming van de bloedaanmaak en een hart-vaat afwijking. Noodzakelijk is tijdens de behandeling foliumzuur en vitamine B12 extra toe te dienen ter voorkoming van koorts en ontstekingen tijdens de periode dat de witte bloedlichaampjes erg laag zijn. Ook worden steroïden gegeven om huidreacties te voorkomen.

Cisplatine (handelsnamen: Cisplatin en Platosin) is een platinumbevattend cytostaticum en kan alleen intraveneus worden toegediend. Belangrijk bij gebruik van dit middel is te zorgen voor een grote urineproductie om zo het platinum uit het lichaam te verwijderen. Dit gebeurt namelijk via de nieren. Daarom wordt dit middel alleen toegediend tijdens zeer ruime vochttoediening en nauwgezette controle van de urineproductie. Concreet betekent dit dat het middel alleen tijdens een klinische opname kan worden gegeven.
De bijwerkingen van dit middel kunnen nogal fors zijn. De belangrijkste bijwerkingen zijn misselijkheid en braken. Soms kunnen deze klachten lang aanhouden. Echter met de nieuwere antibraakmiddelen, zijn deze klachten redelijk in de hand te houden. Schade aan de nieren treedt op in ongeveer 30%, waarbij de ernst van die schade afhankelijk is van de totale hoeveelheid cisplatine die gegeven wordt tijdens de behandeling. Voldoende vochttoediening blijft van het grootste belang. Gehoorsverlies door nadelig effect op de gehoorszenuw evenals op andere onderdelen van het zenuwstelsel zijn mogelijk. Haarverlies komt voor maar hoeft niet altijd op te treden.

Er zijn nieuwere middelen die van cisplatine zijn afgeleid: carboplatine (handelsnamen: Carboplatine Injecties, Carbosin en Paraplatin). Er is nog steeds enige discussie of carboplatine even effectief is als cisplatine. Het grote voordeel van dit nieuwere middel is, dat de uitgebreide vochttoediening niet meer nodig is. De overige bijwerkingen zijn vergelijkbaar met die van cisplatine. Wel is er een iets grotere kans op een forse daling van het aantal bloedplaatjes.
Beide middelen worden gebruikt bij de behandeling van zowel het kleincellige als niet-kleincellige longkanker. Deze cytostatica worden gegeven in combinatie met middelen, die op een andere wijze ingrijpen in de stofwisseling van de cel. Door te combineren is het mogelijk een lagere dosis van ieder middel te gebruiken, waardoor de bijwerkingen ook minder kunnen zijn. Omdat de bijwerkingen, met name op het beenmerg, vrij lang kunnen aanhouden, worden combinaties met platinumbevattende middelen om de 4 weken gegeven. In die tussentijd kan het beenmerg zich herstellen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:16:54 #105
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121135729
He Loeder!!!!!!!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 00:29:10 #106
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121136250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Gia het volgende:
De ijshandschoenen voorkomen dat je neuropathische pijnen aan je handen krijgt.
Het ene ziekenhuis doet dat wel, het andere niet. Sommige ziekenhuizen gebruiken ook ijsmutsen, om haaruitval tegen te gaan. Maar in dat geval vind ik het middel erger dan de kwaal. Daarbij wordt je haar toch zo dun, dat je net zo goed kaal kunt zijn, is me verteld. Ziet er geen van beide uit.

Als je eenmaal neuropathie hebt, verergert koude de klachten. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
Over die koelelementen op je hoofd tegen haaruitval hadden we het in de vorige thread al en die achterliggende gedachte snap ik maar dat van ijshandschoenen dus niet, zie het allemaal wel (en uiteraard vraag ik het ook) Van sommige medicatie krijg ik ook rare gevoelsstoornissen in m'n vingers, vooral de eerste twee weken na de operatie in Breda was dat een crime. (typen/vegen op m'n telefoon ging amper, richting bepalen overigens ook niet :D )
Maar dat ging gelukkig over ! *O*

quote:
Ben overigens al twee keer door een deur met dat plaatje gegaan.
Volgens mij hingen die bordjes ook in Vlissingen (weet het niet meer zeker)
Eigenlijk ontging de helft mij daar :o
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 00:30:19 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121136287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:16 schreef ElisaB het volgende:
He Loeder!!!!!!!
Hey Kuikentje !!!
Geniaal die kaart !
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:32:06 #108
33954 ElisaB
pi_121136362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hey Kuikentje !!!
Geniaal die kaart !
Boewhahahahaha :D :'( :D

Ik heb er erg mijn best op gedaan :P De goede verstaander ziet de woorden die er min of meer speciaal voor hem / haar in zijn opgenomen...

Owkee, voor jou is ie vast makkelijk ;)
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 00:35:53 #109
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121136498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef ElisaB het volgende:
P De goede verstaander ziet de woorden die er min of meer speciaal voor hem / haar in zijn opgenomen...

Owkee, voor jou is ie vast makkelijk ;)
:Y

Moet eens richting bed (bank), morgen ga ik een poging doen om boven te slapen :o
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:37:53 #110
33954 ElisaB
pi_121136567
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:35 schreef Loedertje het volgende:
:Y
Mooi zo :*
Een schrale troost: hij was niet helemaal alleen voor jou :@

quote:
Moet eens richting bed (bank), morgen ga ik een poging doen om boven te slapen :o
Doe maar woest :{w
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 00:40:06 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121136650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:37 schreef ElisaB het volgende:

Een schrale troost: hij was niet helemaal alleen voor jou :@

Tssssssssss...... :* :* :* (iets delen is leuker !!!)

En nu ga ik echt zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz doen.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 10:55:23 #112
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121143610
Voor zover ik weet zijn de ijshandschoenen om te proberen te voorkomen dat je nagels eraf vallen. Net als de ijsmuts dat risico kan beperken voor je haar. Heb er nog nooit van gehoord dat het de neuropathie kan beperken. Het afvallen van hand- en teennagels is een bekende bijwerking van oa Taxotere. Ik heb niet gekozen voor ijshandschoenen. Ik hou niet van kou ;) Zo heeft iedere chemo zijn eigen bijwerkingen.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 12:59:49 #113
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121147873
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor zover ik weet zijn de ijshandschoenen om te proberen te voorkomen dat je nagels eraf vallen. Net als de ijsmuts dat risico kan beperken voor je haar. Heb er nog nooit van gehoord dat het de neuropathie kan beperken. Het afvallen van hand- en teennagels is een bekende bijwerking van oa Taxotere. Ik heb niet gekozen voor ijshandschoenen. Ik hou niet van kou ;) Zo heeft iedere chemo zijn eigen bijwerkingen.
Idd,als je googled kom je tegen dat men ijspakkingen voor handen én voeten heeft i.v.m. het uitvallen van nagels ( http://www.de-amazones.nl/phpbbforum/viewtopic.php?f=46&t=12638 )
Nergens les ik iets over neuropatische klachten.( Die bij mij waarschijnlijk zijn ontstaan na m'n ongeluk vorig jaar en de tumor die men nu heeft ontdekt op m'n wervel, die zal wel ergens op drukken, neurologe heeft een jaar volgehouden dat het een combinatie van stress met beschadigde zenuwen waren die nu eenmaal heeeeel veeeeel tijd nog hadden om weer te herstellen..)
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 13:44:47 #114
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121149600
Gelukkig had de neuroloog gelijk :X
Weet je Loedertje, iedereen is anders en elke chemo is anders. Ik ben in ieder geval heel blij dat je maandag gaat starten zodat die kanker van jou een flinke optater mag gaan krijgen. Terugdringen en optiefen moet het. De rugzak met bijwerkingen moet je helaas zelf dragen, maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn om je aan te moedigen, je te steunen, die je af en toe een klein schopje geven als je door moet en met alle liefde opvangen als het eens wat minder gaat. :*
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 19:33:35 #115
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121164294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:44 schreef Slaapmeisje het volgende:

Weet je Loedertje, iedereen is anders en elke chemo is anders. Ik ben in ieder geval heel blij dat je maandag gaat starten zodat die kanker van jou een flinke optater mag gaan krijgen. Terugdringen en optiefen moet het. De rugzak met bijwerkingen moet je helaas zelf dragen,
Ik hoop ook dat ik maandag kan starten, heb de laatste dagen best veel pijn en hou sinds een paar dagen mn eten niet meer binnen :(
Daarnaast zou het super zijn als strax bij de evaluatie blijkt dat alles minder is geworden, denk dat ik mij dan ook lichamelijk super ga voelen want dit gehang is nix.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 23:48:26 #116
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_121176097
Je moet ook niet hangen! Klotuh dat je je zo beroerd voelt, moest niet zo zijn :(
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_121176439
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Gelukkig had de neuroloog gelijk :X
Weet je Loedertje, iedereen is anders en elke chemo is anders. Ik ben in ieder geval heel blij dat je maandag gaat starten zodat die kanker van jou een flinke optater mag gaan krijgen. Terugdringen en optiefen moet het. De rugzak met bijwerkingen moet je helaas zelf dragen, maar ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn om je aan te moedigen, je te steunen, die je af en toe een klein schopje geven als je door moet en met alle liefde opvangen als het eens wat minder gaat. :*
To Loedertje.
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 00:00:20 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121176646
Ja hangen moet je aan eikels overlaten, die zijn daarvoor gemaakt. Ik ga zo enorm hard duimen dat je maandag in staat bent de chemo te doorstaan. Kun je helemaal niks binnenhouden? Ook geen pap ofzo? Anders verzwak je inderdaad wel heel snel hoor. Soms kunnen ze een chemokuur nog combineren met een paar bestralingen. Nou in ieder geval ik denk aan je en stuur je vanuit hier wat extra kracht en energie. Heb niet veel over op dit moment, maar wat ik heb is voor jou. *Hier* ...... *vangen*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:14:24 #119
4734 MacBright
virtual travels
pi_121183717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:33 schreef Loedertje het volgende:

Ik hoop ook dat ik maandag kan starten, heb de laatste dagen best veel pijn en hou sinds een paar dagen mn eten niet meer binnen :(
Daarnaast zou het super zijn als strax bij de evaluatie blijkt dat alles minder is geworden, denk dat ik mij dan ook lichamelijk super ga voelen want dit gehang is nix.
Je hebt iig een fijne kerstpauze gehad en bent weer wat aangesterkt. :) Klote dat het nu weer minder wordt.
Hoog tijd voor de volgende ronde maandag. Ik duim hard mee dat het door kan gaan.

Hele mooie nieuwjaarswensen hierboven van en voor iedereen, sluit ik me alsnog helemaal bij aan. :Y
Kan nog net, toch?
virtual anything is possible
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 13:28:07 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_121189118
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
. Nou in ieder geval ik denk aan je en stuur je vanuit hier wat extra kracht en energie. Heb niet veel over op dit moment, maar wat ik heb is voor jou. *Hier* ...... *vangen*

ThnX :*
Vanmorgen om 08.00 wéér naar de spoed met de ambu i.v.m. hartritmestoornissen :( :(
Dosis is omhoog, meer harttabletten) En men ontdekte een infectie na een bloedtest dus zit ik nu weer eens aan de antobiotica. Na 4 uur was mn'n hartslag weer normaal (rond de honderd) en mocht ik kiezen, alvast naar de longafdeling...(waar ooooook weer mensen met infecties liggen :N ) of naar huis tot maandag

Ben dus thuis *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')