abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121400084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik vind het zoooo zonde van mijn opleiding(en) :X
mijn mbo opleiding is toen betaald door mijn werkgever :D (administratief)

Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepakt :D Totaal GEEN ervaring _O-
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2013 @ 17:47:33 #277
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_121400717
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik kreeg de kans om Ass bedrijfsleidster te worden in een winkel, dus die kans heb ik gepakt :D Totaal GEEN ervaring _O-
Sommige ervaring doe je op op de werkvloer en nergens anders.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_121400861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik denk wel eens dat er juist te veel vraag is naar opleiding, terwijl dat niet altijd veel bijdraagt aan wat een sollicitant te bieden heeft.
pi_121401861
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken. :P Maar goed, beggers can't be choosers enzo....
Ik heb al eerder bij dit bedrijf gewerkt, destijds als externe ;)
Wat bedoel je met beggers en choosers?
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:31:07 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_121402067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ooo ja, dat scheelt misschien :)
Ik heb een HBO en een WO opleiding & allemaal zelf betaald, haha. Dat wil ik er wel een keertje uit hebben zeg maar :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_121402301
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn ervaring is dat op veel hogescholen de deeltijd/duale studenten vaak de ouderen zijn :Y

dat lijkt me persoonlijk wel prettiger als je 25+ bent, kan me niet voorstellen dat je je vier jaar wilt doorbrengen met het maken van groepsopdrachten met 18 jarigen.
ik ben aan mn 2e studie begonnen toen ik 26 was. En de ene 18 jarige is de ander ook niet. Kon destijds totaal niet opschieten met iemand die van mijn leeftijd was (en dus ook niet samenwerken) maar wel met lui die 20 waren ofzo. Zelf vind ik het prettiger om fulltime naar school te gaan. Prima bevallen. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_121402695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Klopt helemaal :D Ik heb al veel geleerd ;)
En ik ga uiteraard ook cursussen doen, betaald door werkgever :)
pi_121403676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Soort van proefdag?
Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_121403721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:10 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja een ochtendje. Omdat ze willen dat het personeel ook meebeslist in de keuze tussen de andere kandidaten. Ben erg benieuwd!
Heb ik ook gehad :Y Een ochtendje meedraaien :P
Maar na 2 uur had ik het jaarcontract al in mijn pocket :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:33:46 #285
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121414634
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:38:24 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121414919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een office manager, assistent bedrijfsleider en een directie secretaresse? Ik heb het vermoeden dat die verschillende namen in de praktijk inhoudelijk ongeveer op hetzelfde uitkomen.
wut?
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:38:52 #287
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_121414950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Graslul het volgende:
Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunri5e op 10-01-2013 22:45:34 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:41:52 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121415179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Assistent bedrijfsleider is de assistent van de office manager. Directie secretaresse is het hulpje van de directie. Dus alle 3 wat anders.
Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Onderhoud van gebouwen, van infrastructuur, budgetten voor kantoorartikelen, etc Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.

De directie secretaresse ondersteunt inderdaad het management. Bij secretariële taken en kan bijvoorbeeld de officemanager inschakelen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:43:53 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_121415320
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Een officemanager houdt zich voornamelijk bezig met facilitaire zaken, de randzaken welke nodig zijn om een kantoor te laten functioneren. Een bedrijfsleider runt het bedrijf en stuurt dus de office manager (en al het overige personeel op dat filiaal) aan.
:D Ik heel het in mijn tekst even allemaal door elkaar. Office manager is idd ongeveer een directie secretaresse.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:45:02 #290
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121415388
Heren, het was een vraag die voortkwam uit wat ik in de praktijk vaker ben tegengekomen maar een kleine Google search heeft mijn vermoeden inmiddels bevestigd:

'Een management assistent (vaak ook office manager of directiesecretaresse genoemd) verricht secretarieel werk voor directeuren en managers van bedrijven en organisaties. Tot de taken behoren: ..

http://www.leren.nl/artikelen/2004/management-assistent.html
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2013 @ 22:46:30 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121415490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:45 schreef Graslul het volgende:
Heren, het was een vraag die voortkwam uit wat ik in de praktijk vaker ben tegengekomen maar een kleine Google search heeft mijn vermoeden inmiddels bevestigd:

'Een management assistent (vaak ook office manager of directiesecretaresse genoemd) verricht secretarieel werk voor directeuren en managers van bedrijven en organisaties. Tot de taken behoren: ..

http://www.leren.nl/artikelen/2004/management-assistent.html
Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebben :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:52:59 #292
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121415928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou een bedrijf waar de directiesecretaresse ook officemanager is zou ik zo mijn bedenkingen bij hebben :')
Als Consultant kom ik nog wel eens buiten mijn eigen (leef)omgeving maar de voorbeelden kwamen allen idd van de kleinere bedrijven. Wellicht kan iemand die een dergelijk beroep uitoefend hier nog wat over melden.
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2013 @ 22:54:48 #293
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_121416051
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Klopt helemaal :D Ik heb al veel geleerd ;)
En ik ga uiteraard ook cursussen doen, betaald door werkgever :)
Daarom, dat is mijn doel ook :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_121424905
Gisteren gesolliciteerd.
Voor mijn gevoel ging het wel goed en ik had het idee dat zij ook wel enthousiast waren. Alleen eenmaal thuis ging ik nogmaals denken en nu twijfel ik heel erg of ik volgens hun toch wel in het profiel pas.

Afwachten maar weer...
pi_121425427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:05 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.
Gewoon ervoor gaan, bevalt het niet dan kan je altijd nog afhaken. Dat doen jaarlijks honderden studenten ook ;) :D
Kleine side-note, voor bijna alle ICT deeltijdopleiding heb je 1 of 2 jaar ervaring in dat vakgebied nodig.
pi_121430094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:25 schreef Zocalo het volgende:
Gisteren gesolliciteerd.
Voor mijn gevoel ging het wel goed en ik had het idee dat zij ook wel enthousiast waren. Alleen eenmaal thuis ging ik nogmaals denken en nu twijfel ik heel erg of ik volgens hun toch wel in het profiel pas.

Afwachten maar weer...
WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time! :)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_121431811
Dit weekend maar weer een groot rondje uitzendbureaus nalopen. :O Ik moet echt ander werk erbij hebben, want ik red het gewoon niet meer met dat ene kleine baantje. Ik baal er echt van zeg. Zo had ik een baan waar ik 3 a 4 dagen kon werken, en mijn kosten gewoon kon betalen. Maar nu is het steeds 1 of 2 dagen en dat is gewoon veel te weinig ;(

Ik pak ook alles aan op dit moment. Voor een half jaartje in ieder geval, want in september wil ik toch wel weer naar school toe.
pi_121432024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:36 schreef MNR het volgende:

[..]

WTF? Jij gaat twijfelen of je volgens hèn wel in het profiel past? Stop mezelf twijfelen aan jezelf! Het wordt iets of het wordt niets. Ga niet zitten hopen op dit ene gesprek. Kijk alvast om je heen, nieuwe vacatures en stuur een CV op. Piekeren is zooooo'n waste of your time! :)
Het probleem van over-thinking ;) Heb ik ook wel eens last van... kwestie van doorhebben en jezelf stoppen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:39:24 #299
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_121432090
quote:
Voor een half jaartje in ieder geval, want in september wil ik toch wel weer naar school toe.
En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?
pi_121432652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:39 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

En hoe ga je dan vanaf september rondkomen?
Tja wil toch weer naar school toe. Anders kan ik nooit meer naar school. Het is al kut dat vanaf 2015 de stufi wordt veranderd en je alleen nog maar kan lenen. Liever doe ik BBL maar dat is ook super lastig om te vinden, dus dan wil ik toch maar naar school toe. In tussen probeer ik wel wat te regelen.

Ik heb ook weer geen kosten die naar de 1000 euro oplopen. Ik moet in ieder geval 500 a 600 euro hebben om alles goed te kunnen betalen, en dan is wat extra geld mooi meegenomen voor eten etc. Maar met dat ene bijbaantje en wat stufi kan ik toch mijn kosten wel betalen. Het wordt dan wel heel zuinig aan leven, maar het is voor mijn toekomst moet ik maar denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')