Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik was 27 toen ik klaar was met mijn studie en heb daarna gewerkt als o.a. secretaresse, in de communicatie, als vertaler en nu in de sales in een totaal andere branche. In alle functies opgeklommen van medewerker naar management. Ik zie het probleem neit zo, om op latere leeftijd iets anders te gaan doen.
Ik heb nergens de juiste diploma's voor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorEn door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken.
Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaaktquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb nergens de juiste diploma's voor.
Jup.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Maar neem aan dat jij wel HBO heb afgemaakt
Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.quote:
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou hup, terug naar school dan. Je moet eens weten hoeveel van mijn collega's er (weer) in de schoolbanken zitten.
Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.. Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest
![]()
![]()
Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijdHeb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ben 32, bijna 33 maar ga dit jaar met een HBO studie beginnen...
Ik heb het over veertigers die alsnog een MBO-diploma gaan halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik weet, maar het probleem bij mij is dat geen HBO aankan. Tenminste op dit moment nog niet. Dus ik zou toch weer eerst naar het mbo moeten en het daar zien te overleven. Het probleem is echter dat ik dit jaar alweer 27 word, en dat is toch wel erg oud vergeleken met de rest die daar zitten.. Daarbij ben ik al bijna 10 jaar niet meer naar school geweest
![]()
![]()
Daarbij komt ook ook nog eens dat in 2015 de studiefinanciering anders wordt. En het dus lenen wordt om geld te krijgen. Dat lijkt me ook niet echt verstandig in deze tijdHeb wel een bijbaantje wat ik er naast kan doen maar toch.
Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doen
Ik zou dan 30 zijn als ik met het mbo klaar ben![]()
Je bent nooit te oud om er mee te beginnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat stelt me al een beetje gerust om het toch te doen
Ik zou dan 30 zijn als ik met het mbo klaar ben![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zie meer redenen om het wel te doen dan redenen om het neit te doen. Je wordt er niet jonger op, niet rijker en je bent steeds langer uit het studieproces. Misschienkan je nog insromen in februari.
Thanx voor de adviezenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om er mee te beginnen.
Ook al zou ik tussen allemaal broekies zitten, ik zit daar voor mijzelf en mijn eigen toekomst.... niet voor anderen
Goed bezig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Mmm, ineens druk....
Dinsdag gesprek gehad, door naar 2e gesprek.
Vandaag gesprek gehad bij uitzendbureau voor functie en net gebeld dat ik morgen weer bij een ander uitzendbureau langs mag komen.
Dat zijn de eerste tekenen dat het een bedrijf is waar je niet wil werken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:13 schreef MNR het volgende:
Heb net gebeld n.a.v. een vacature... staat naam en nummer bij, bel ik op met de meest simpele vraag... blijkt dat de ondergetekende absoluut geen know-how heeft whatever. Laat het geen voorbode zijn
Bedankt voor het meedenken. Dat waardeer ik zeer!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:38 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ideetjes:
Deurwaarder
Incassobureau
gemeenten
waterschappen/hoogheemraadschappen
Maar dat zal overal wel moeilijk zijn hoor, zeker zonder ervaring.
Anders notariskantoren in een beetje een buitengebied en/of kantoren die klein zijn? In het buitengebied kan het nogal eens voorkomen dat ze moeilijk kandidaten kunnen krijgen.
Iemand opperde hier notarieel secretaresse, maar dat gaat je never nooit niet lukken, geen enkel kantoor gaat een jou met jouw opleiding zo inzetten (en terecht in mijn ogen, alhoewel het voor jou natuurlijk ontzettend vervelend is).
Anders misschien ervaring opdoen door vrijwilligerswerk te doen op een Juridisch Loket/rechtswinkel? Of op de notaristelefoon (bestaat dat nog).
Weet je wat je moet doen? Ik merk aan je dat je het niet ziet zitten om terug naar de schoolbanken te gaan. Je hebt momenteel wel werk toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Helaas heb ik niet de juiste of goede (lage) diploma's ervoorEn door die reden is het voor mij al heel lastig om ergens anders te kunnen werken.
Ik denk dat je het HBO een beetje overschat. Zolang je geen beta opleiding kiest zou je een HBO opleiding met redelijke inzet wel kunnen afronden. Maak gewoon de 21+ instaptoets, dan weet je ook meteen of je het niveau aankan. Daar zijn die dingen voor. En als je je zorgen maakt over het leeftijdverschil, dan kan je kiezen voor deeltijd daar zullen meer mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:42 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
[..]
Thanx voor de adviezen![]()
Alleen twijfel ik nog een klein beetje voor welke richting ik nu echt ga kiezen. Ik vind 2 richtingen interessant, maar met 1 richting heb ik denk ik wel meer garantie en toekomst in een baan.
Hieronder even heel kort waarom:
Retail/Detailhandel (zou me leuk lijken om een eigen winkel te hebben later)
ICT (ik vind computers heel interessant en wil er ook wel echt wat mee gaan doen)
Ik neig toch meer naar ICT omdat daar mijn interesses gewoon groter zijn. Zou willen beheren of wellicht adviseren bij bedrijven.
Ik weet wel door vele verhalen dat je niet zoveel leert op het mbo wat ICT betreft. Maar ik zou er toch even doorheen moeten bijten, want HBO is vooralsnog een stapje te hoog voor mij. Wie weet dat ik dan na het mbo wel HBO aankan. Dan wil ik zeker HBO gaan doen om mijn kansen te vergroten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |