abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2012 @ 11:55:59 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120546238
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 20-12-2012 12:21:47 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_120546386
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ksst, hup, ga es aan t werk! Dat is ook een van de redenen dat ik niet thuis werk. Effectiviteit thuis is veel lager..
Ik ben niet thuis, ik zit op de uni maar er is niemand op kantoor vandaag ;( . Maar! Zometeen lunch en daarna weer aan het werk. Heb flitser uitgekozen, accesoires enzo en nu kan ik vast wel weer verder :+. Oh en dat labeltje uit mn shirt knippen, het kriebelt in mn nek.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_120546562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ben niet thuis, ik zit op de uni maar er is niemand op kantoor vandaag ;( . Maar! Zometeen lunch en daarna weer aan het werk. Heb flitser uitgekozen, accesoires enzo en nu kan ik vast wel weer verder :+. Oh en dat labeltje uit mn shirt knippen, het kriebelt in mn nek.
Gamen op kantoor? Waar staat dat kantoor :P
  donderdag 20 december 2012 @ 12:08:35 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120546649
Doet mister vriendje ook vaak, die moet toch pas aan de bak als er wat stuk is :+

Amaranthmuesli is wel lekker! :Y

Uniekje, idd vierkantig, in dit geval niet doek maar aquarelpapier! :Y V1z, ik ben ook benieuwd :+
pi_120547550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uniekje, idd vierkantig, in dit geval niet doek maar aquarelpapier! :Y V1z, ik ben ook benieuwd :+
Schilderij voor Saartje? :D

Oh, Maria, ik heb je hint van laatst opgepikt, jeweetwel, die ene, via whatsapp, en ik heb toch dat ene besteld, jeweetwel, dat wat niet genoemd zal worden hier :+
pi_120547611
Ok. Mijn brein ziet nu gelijk de meest obscure extreme toys voor me. Voor jou dan welteverstaan.

:')

B-)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120547627
:9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120547634
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok. Mijn brein ziet nu gelijk de meest obscure extreme toys voor me. Voor jou dan welteverstaan.

B-)
Het is wel voor het genot van zowel Maria als mijzelf :Y Misschien Vaiz en Mister Maria ook, dat weet ik niet. Martijn is er geen fan van though.
  donderdag 20 december 2012 @ 12:41:07 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120547655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, Maria, ik heb je hint van laatst opgepikt, jeweetwel, die ene, via whatsapp, en ik heb toch dat ene besteld, jeweetwel, dat wat niet genoemd zal worden hier :+
:Y :D

En omg :D Dat was een grapje, geen hint! Maar ik klaag niet :+
pi_120547673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:Y :D

En omg :D Dat was een grapje, geen hint! Maar ik klaag niet :+
Ik heb er bewust voor gekozen het op te vatten als een hint :+
  donderdag 20 december 2012 @ 12:42:36 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120547701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Het is wel voor het genot van zowel Maria als mijzelf :Y Misschien Vaiz en Mister Maria ook, dat weet ik niet. Martijn is er geen fan van though.
O+ :9

Mister Maria 'stopt het ook graag in zijn mond *insert Gee Bee smiley*" :+
pi_120547711
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+ :9

Mister Maria 'stopt het ook graag in zijn mond *insert Gee Bee smiley*" :+
Ik ook! En ik slik met liefde! Hij ook?
  donderdag 20 december 2012 @ 12:43:45 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120547726
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook! En ik slik met liefde! Hij ook?
Yup! :Y :D
  donderdag 20 december 2012 @ 12:44:25 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120547745
En op wat onschuldiger noot: check Google, er is een verhaaltje met toffe plaatjes! :D O+
  Vis een optie? donderdag 20 december 2012 @ 12:46:37 #15
70532 loveli
N
pi_120547807
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Damn you woman }:|

crap in = crap out
pi_120547925
Oh het dat niet genoemd mag worden!
Las er laatst nog over in 'het dagboek van Tom Grastolaar' trouwens, was wel grappig :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120548400
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:06 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gamen op kantoor? Waar staat dat kantoor :P
Lol nee dat ook weer niet xD. Of nouja, pas na 7 uur als iedereen weg is. Dit was de keuze tussen hier blijven en werken, of naar huis gaan en gamen (want geen verplichte aanwezigheid).
pi_120549139
O ik dacht ook al. Of je moet op een kantoor werken waar ze apps enzo maken. Ken zo'n gast en die gast doen wel van alles op kantoor. Wel relaxte omgeving waar toch ook best wel hard wordt gewerkt. Hard werken en hard ontspannen ;)

Even een lijstje:
O 3 bth kip, pindakaas
T appel
L 2 bth pindakaas
T 2 boterhammen kip
S Rondje krachttraining sportschool
D ? Iets met vis denk ik, Kwark na
T banaan

Morgen misschien naar concert van the Kik. Lijkt me wel geinig bandje. Ook nog even kerstkaarten enzo regelen.. Beter laat dan nooit ;)
pi_120551463
Thnx. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Long live the king! })

Dat spel van The Lion King was uber trouwens! in de kerstvakantie eens kijken of ik 'm kan vinden :7
Gisteren trouwens Skyrim en Portal 2 als kerstcadeau voor mezelf gehaald :D

Succes met schilderij! Ben wel benieuwd :Y
Assassins Creed is leuker. :Y :P

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:05 schreef the85mc het volgende:
Morgen!
Gisteren meegedaan met popquiz. Ik dacht dat ik wel wat van muziek wist... Viel tegen. Was toch nog ergens halverwege geeindigd. Was wel echt leuk om eens te doen.

En welkom Mufasa!
Wat is je doel precies? Ik vind dat je wel echt enorm veel vlees eet. Sowieso 450 gram + vlees van avondeten + worst. Als dat vlees ook nog 200 gram is zoals de andere porties dan zit je op 650 gram..
Zat gister op een 500g, denk ik zo. en Thnx!
Mijn doel is 90kg op een vetpercentage van 12%, korte termijn doelstelling is eerst weer mijn oude shape terug... 86kg a 14%.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:15 schreef Perruche het volgende:
Hi Mufasa, jij carnivoor jij!

Planning:
O: kiwi, twee kaneelbth met kokosboter
T: griekse yoghurt met kersen en bosbessen
L: groot broodje kip/sla
T: appel
B: totaal uurtje fietsen
D: pasta met tomaat en aubergine
S: roeien + bodybalance of als ik heeeeel veel zin heb, combat + balance
Lol! Thnx! :D

Lijstje tot nu toe:
O: 120g havermout, 2 scheppen whey, 50g frambozen, 15g cacao.
T: 250g magere rundergehakt met groente
L: zo maar even 200g kip en advocado eten.
T: wordt dan 5 eieren.
S. krachttraining en wat cardio.
A. 120g rijst + moot tilapia + groente

En vanavond dansje doen. *O*

Eerst stomme verslagen afmaken. B|
pi_120551798
AC 2 en 3 heb ik nog niet gespeeld inderdaad :@
Maar zag Skyrim voor 25,- bij de lokale gamesboer, kon 'm niet laten liggen en met de vrije tijd rond kerst en O&N leek het mij een strak plan.
Nu hopen dat de Hepies me binnenkort eens met rust laten achter de PC en dan kan ik ook weer LoLen met Coco, Ml en Maria :)

Waarom trouwens nog whey bij zoveel eiwitten al?

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 20-12-2012 15:11:28 ]
pi_120551954
Ben nog redelijk oude school als het gaat om eiwit richtlijnen... zit op 300g ongeveer. Oud eetschema van me, waarbij ik goed resultaat boekte in combinatie met Doggcrapp trainingen. Daarbij wordt aanbevolen om hoger in de eiwitten te zitten, plus het werkt goed voor mij. Verder hou ik mijn carbs gemiddeld, net zoals mijn vetten. De carbs time ik dan voornamelijk in de ochtend en rond het trainen. :)

En ik moet nog eerst aan Oblivion beginnen... Morrowwind was tof!
pi_120552337
ik gooi er nog ff een lijstje in:

O: vieze pap met amaranth en quinoavlokken, frambozen, geschaafde amandelen en whey
L: 2 rijstwafels, 2 plakjes ham en 3 eieren
T: manderijntjes :9, rosbief met rijstwafel en een restje soep
S: fitness. jaja het gaat echt weer gebeuren *D
D: gewokte rijst met garnalen en groenten
B: dansje doen
T: tonijn en olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_120552790
Kerstvakantie! Doodop, Maar we zitten op het vliegveld! Twee weken niet werken begint nu!
pi_120553176
Office Word 2010 :X . Leuk, van die dummie-functies zoals 'plaatjes die je invoert worden automatisch paginabreed gemaakt als ze groter zijn' voor mensen die foto's van 25MB invoeren, maar hoe zet je ze uit }:|. Want weetje, mijn plaatjes moeten juist op 100% geplakt worden, omdat mijn structuren anders steeds een ander formaat hebben en dat moet ik nu per plaatje handmatig aanpassen :') (denk aan rustig 100 plaatjes totaal).
pi_120553192
Zei iemand taart?

Drie kleintjes gemaakt voor het kerstdiner van de jongste op school vanavond. 1 chocolade met chocoladecremevulling en de andere twee gewoon vanille met aardbeienkwarkvulling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')