even hier op terugkomend: ik was gelukkig niet in beeldquote:Op woensdag 19 december 2012 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag viel op zich wel mee.
Zag ze ook van de regionale omroep bij ons filmen. Nu maar hopen dat ik er niet op sta. Het zal waarschijnlijk bij een glimp van mij blijven, omdat ik op het moment dat ze filmden in een hoek zat te werken.
T gaat me meer om die laatste loonstrook, ik heb m graag digitaalquote:Op woensdag 19 december 2012 16:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ah ik vond het al zo vreemd dat je dat bedoelde, verkeerd begrepen dus. Ik dacht dat er een service nummer op de mijnpostnl site stond maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als het echt niet lukt moet crientje maar langskomen. Kan ze gelijk een wijk gaan zetten
Weer typisch een mooi mediamomentje.quote:In ‘Het gevoel van kerst’ onderzoekt KRO-presentator Fons de Poel hoe Nederlanders de donkere decemberdagen beleven. Samen met een cameraploeg volgde hij Cees Terpstra, postbode in Utrecht. Het resultaat is vanavond vanaf 19.00 uur op Nederland 1 te zien.
Dan scan je m in als die ergens in de aankomende dagen binnen komtquote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
T gaat me meer om die laatste loonstrook, ik heb m graag digitaal. Een wijk zetten? Doet Albert t niet snel genoeg dan?
Ja kan ook, of ik edit de pdf wel even zodat ie hetzelfde digitale uiterlijk heeft.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan scan je m in als die ergens in de aankomende dagen binnen komt![]()
Albert is inderdaad minder snel dan jij was maar verder doet hij het goed.
Nou, ik heb het programma even on line teruggekeken, maar geen postbode gezien hoor!quote:Op woensdag 19 december 2012 21:15 schreef Deezertje het volgende:
Van intranet:
[..]
Weer typisch een mooi mediamomentje.
Waarom geen postbezorger volgen? Die wilt PostNL toch zo graag werven? Maar ja dan zie je hoe teringbende het is op een depot (als je 't zo al mag noemen...)
ja hier hebben ze naar de pbz de plank totaal misgeslagenquote:Op woensdag 19 december 2012 21:53 schreef gridjuh het volgende:
Nou, ik heb loonstrook bekeken op mijnpostnl.....maar niets extra's van winstuitkering of iets dergelijks
Winstuitkering komt in maart, tenzij er in de tussentijd nog iets verandert...quote:Op woensdag 19 december 2012 21:53 schreef gridjuh het volgende:
Nou, ik heb loonstrook bekeken op mijnpostnl.....maar niets extra's van winstuitkering of iets dergelijks
Over het algemeen geldt dat als de dinsdag relatief rustig is, dat de donderdag dan een ware hel is. Dat is in ieder geval wat ik heb bemerkt de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:12 schreef Anonymousz het volgende:
vandaag iets minder post dan gisteren
heel veel liander brieven + halve bak met kerstkaarten (valt mee)
ik vrees voor morgen
Je dossier is leeg. Anders zou je voor die mappen ipv die bolletjes namelijk driehoekjes hebben staan als er iets in zou zitten.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:33 schreef MrVarta het volgende:
Ik kan klikken wat ik wil maar geen enkele link werkt
Dus ik kan mijn salaris niet online zien. Alleen als ik @ Rabobank inlog met FINBOX.
[ http://img825.imageshack.us/img825/5929/salaris.png (copy/paste deze link) ]
Welke browser gebruik je?quote:Op woensdag 19 december 2012 22:33 schreef MrVarta het volgende:
Ik kan klikken wat ik wil maar geen enkele link werkt
Dus ik kan mijn salaris niet online zien. Alleen als ik @ Rabobank inlog met FINBOX.
[ http://img825.imageshack.us/img825/5929/salaris.png (copy/paste deze link) ]
quote:
Ik werk bij TNT al vanaf 2009 tot en met maart 2012, vanaf april tot heden zit ik bij PostNL.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je dossier is leeg. Anders zou je voor die mappen ipv die bolletjes namelijk driehoekjes hebben staan als er iets in zou zitten.
Ik weet niet hoe lang je er nu werkt? Als dat nog niet zo lang is kun je dit verwachten. Je contract staat er ook nog niet in namelijk
Ik gebruik ook Firefox, dus daar ligt het niet aan. Maar idd je hebt geen driehoekje voor die salarismap staan, een teken dat je hem niet uit kan klappen, omdat er niets in staat. Heb je misschien nog maar pas een account aangemaakt? Misschien ligt het daaraan. Het valt me ook op dat je personeelsnr. 000000 is?quote:Op woensdag 19 december 2012 22:39 schreef MrVarta het volgende:
[..]
[..]
Ik werk bij TNT al vanaf 2009 tot en met maart 2012, vanaf april tot heden zit ik bij PostNL.
Ik gebruik Firefox IE en Chrome maakt niet uit welke ik pak. Allemaal het zelfde
Ik heb dit account sinds je het kon maken. Dus dat zal al wel wat maanden zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:41 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik gebruik ook Firefox, dus daar ligt het niet aan. Maar idd je hebt geen driehoekje voor die salarismap staan, een teken dat je hem niet uit kan klappen, omdat er niets in staat. Heb je misschien nog maar pas een account aangemaakt? Misschien ligt het daaraan. Het valt me ook op dat je personeelsnr. 000000 is?
Hartstikke mooiquote:Op woensdag 19 december 2012 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
dit moet volgens mij via je TC die opdracht kan geven om het op te lossen
Zo jij bent er ook lekker vroeg bijquote:Op donderdag 20 december 2012 04:36 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen. Iedereen er weer zin in?
Ik heb een kerstgratificatie gehad, dus ik weet dat ze hier in ieder geval uitgedeeld zijn. Werd me wel gevraagd om het stil te houden, dus misschien hoor je er daardoor niks over?quote:Op woensdag 19 december 2012 21:43 schreef ophaling10 het volgende:
is er nog nieuws over de kerstgratificatie?
Ik ben klaar voor de strijd!quote:Op donderdag 20 december 2012 04:36 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen. Iedereen er weer zin in?
Ik ben altijd rond die tijd wakker als ik om 6 uur moet beginnen. 35 -45 minuten op de fiets naar werk toe.quote:Op donderdag 20 december 2012 04:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zo jij bent er ook lekker vroeg bijIk ben ook al wakker sinds 03.30
En ja, ik heb er wel zin in. Donderdagen zonder HaH vind ik altijd wel leuk
Het wordt wel spannend vandaag, ik heb de LINDA, Veronica, VPRO en TROS en DD al gehad, dus ben benieuwd wat er in de planning staat waardoor dat nodig was..
Als je het stil moet houden dan is het een gratificatie waar ze je persoonlijk voor uitgekozen hebben. De reden dat je het stil moet houden is dat werknemers anders gaan lopen janken van waarom krijgt hij/zij wel en ik niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 06:19 schreef kaars het volgende:
[..]
Ik heb een kerstgratificatie gehad, dus ik weet dat ze hier in ieder geval uitgedeeld zijn. Werd me wel gevraagd om het stil te houden, dus misschien hoor je er daardoor niks over?
Alsof dit geen gezeik op kan leveren. Je moet dit voor de grap eens vertellen op elk depot waar alle pbz's vandaag weer klaar staan om door de stromende regen de post te gaan bezorgen.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ben altijd rond die tijd wakker als ik om 6 uur moet beginnen. 35 -45 minuten op de fiets naar werk toe.
[..]
Als je het stil moet houden dan is het een gratificatie waar ze je persoonlijk voor uitgekozen hebben. De reden dat je het stil moet houden is dat werknemers anders gaan lopen janken van waarom krijgt hij/zij wel en ik niet.
Heb ze hier afgelopen dinsdag uitgedeeld aan de mensen die we uitgekozen hadden.
Op de pbz's na krijgt iedereen wel een feestdagen uitkering. 85 bruto voor vtw. De rest naar ratio van je contract met een minimum van 20 bruto.
dat online gebeuren is net zo bagger als de bezorgingquote:Op woensdag 19 december 2012 22:33 schreef MrVarta het volgende:
http://img825.imageshack.us/img825/5929/salaris.png (copy/paste deze link)
Mijn depot is een garagebox, maar gisteren vond ik zowaar een oliebol, dus wie weet.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:15 schreef Keano het volgende:
Ik hoor de wind flink om het huis gieren hier![]()
Wij hebben morgen trouwens op het depot zowaar een kerstontbijt
Daarom zijn dit soort forums handig,geen stiekeme dingen onderling organiseren.(we komen er toch wel achter)quote:Op donderdag 20 december 2012 08:11 schreef dud0r het volgende:
Als je het stil moet houden dan is het een gratificatie waar ze je persoonlijk voor uitgekozen hebben. De reden dat je het stil moet houden is dat werknemers anders gaan lopen janken van waarom krijgt hij/zij wel en ik niet.
Heb ze hier afgelopen dinsdag uitgedeeld aan de mensen die we uitgekozen hadden.
Op de pbz's na krijgt iedereen wel een feestdagen uitkering. 85 bruto voor vtw. De rest naar ratio van je contract met een minimum van 20 bruto.
zaterdag wordt een slechte dag,met hoop regen,goed voor de hahquote:Op donderdag 20 december 2012 08:15 schreef Keano het volgende:
Ik hoor de wind flink om het huis gieren hier![]()
Wij hebben morgen trouwens op het depot zowaar een kerstontbijt
Ik ook nietquote:Op woensdag 19 december 2012 21:53 schreef gridjuh het volgende:
Nee, PBZ's schijnen het dus niet te krijgen. Wij zijn kennelijk niet in dienst bij PostNLquote:Op donderdag 20 december 2012 10:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik ook niet
Komt het niet in januari? Dan worden je overuren van december ook pas betaald
Maar ik ben geen pbz!quote:Op donderdag 20 december 2012 10:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee, PBZ's schijnen het dus niet te krijgen. Wij zijn kennelijk niet in dienst bij PostNL
In januari ga je dan een schaaljaar omhoogquote:Op donderdag 20 december 2012 12:10 schreef V__L_N het volgende:
Hee, weten jullie hoe het zit met loonsverhogingen? Ik ben deze maand een jaar in dienst van de postnl. zou dat niet betekenen dat ik daar recht op heb?
Of werkt dat weer net iets anders?
het was wel volumineus,maar in z n totaliteit (incl geoellende)veel minder dan andersquote:Op donderdag 20 december 2012 14:48 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was dus bij ons de drukste dag. Om 7.30 begonnen met voorbereiden, om 13.45 klaar! Wat een drukte, chaos en hectiek. Moet eerst eens bijkomen! Ik heb echt te doen met de mensen die nu nog de snijdende kou in moeten om te bezorgen.
Ik ga Herna erover inlichten,dan komt ze ze maar persoonlijk bij de mensen brengenquote:Op donderdag 20 december 2012 06:19 schreef kaars het volgende:
[..]
Ik heb een kerstgratificatie gehad, dus ik weet dat ze hier in ieder geval uitgedeeld zijn. Werd me wel gevraagd om het stil te houden, dus misschien hoor je er daardoor niks over?
haha vragen om geldquote:Op donderdag 20 december 2012 15:24 schreef ophaling10 het volgende:
http://sphotos-e.ak.fbcdn(...)900_1257479616_n.jpg
en dan durven ze ook nog aan te bellen om geld te vragen voor kerst
Zoals dudor ook al aangaf gaat het hier om een persoonlijke gratificatie, ik weet wel dat de zaterdagbestellers ook de feestdagenuitkering krijgen( ben er zelf ook een) en vind het vrij belachelijk dat jullie niks krijgen tenzij jullie alsnog de vvv bon krijgen.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik ga Herna erover inlichten,dan komt ze ze maar persoonlijk bij de mensen brengen
leuke toko met dito leuke prijzenquote:Op donderdag 20 december 2012 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Viel mee, wel veel volume, 12 tassen post geen HAH, ging prima.
Ben benieuwd naar zaterdag, dan hoop ik dat het mee valt.
Moet om 18:30 in Enschede zijn voor SR 2013, maar eerst hier eten in Duitsland
Moet je die menukaart zien
http://zur-alten-post-ammeloe.de/pages/restaurant/speisekarte.php
En veulquote:Op donderdag 20 december 2012 16:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
leuke toko met dito leuke prijzen
quote:Op donderdag 20 december 2012 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Viel mee, wel veel volume, 12 tassen post geen HAH, ging prima.
Ben benieuwd naar zaterdag, dan hoop ik dat het mee valt.
Moet om 18:30 in Enschede zijn voor SR 2013, maar eerst hier eten in Duitsland
Moet je die menukaart zien
http://zur-alten-post-ammeloe.de/pages/restaurant/speisekarte.php
En het is niet duurquote:Op donderdag 20 december 2012 16:44 schreef dud0r het volgende:
[..]Nice
Daar moet ik ook een keer gaan eten.
Ik verwacht als klant van PostNL een brievenbuspakketje dat al dinsdag op de post gegaan is met gewone zegels, maar heb het nog niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu even als klant van PostNL handelen ipv werknemer
hmmm, wij versturen alles via PostNL, en echt, 90% is binnen 1 werkdag bij de klant, de overige 8% binnen 2 werkdagen. De rest word dan bij een afgifte punt afgeleverd voor ophaling.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik verwacht als klant van PostNL een brievenbuspakketje dat al dinsdag op de post gegaan is, maar heb het nog niet.
Nou ja, ik hoop stiekem dat de collega hier nog moet komen.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmm, wij versturen alles via PostNL, en echt, 90% is binnen 1 werkdag bij de klant, de overige 8% binnen 2 werkdagen. De rest word dan bij een afgifte punt afgeleverd voor ophaling.
Echt, wij klagen niet, ik heb PostNL zelf complimenten gegeven voor de snelle bezorging van de pakketten die wij versturen.
Dat is prima te doen. Binnenkort maar eens op bezoek bij vrienden in Enschede en dan daar maar gaan eten.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En het is niet duur
Ligt 25 kilometer van Enschede.
Wij wonen zelf in Gorinchem, maar we doen het eigenlijk voor SR 2013
Weekendje uit.
quote:Op donderdag 20 december 2012 09:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Brrrr. Temp: 1,5 C Wind: 6,9 m/s Gevoelstemp: -3,9 C
Dat wordt dus 3 paar sokken, thermobroek, hemd zonder mouwen, t-shirt, 2 truien, jas, muts, handschoenen. En vanmiddag/avond regen.
Druk? Hier viel het echt mee. Zelfs het stukgaan van meerdere machines kon opgevangen worden. Betekende wel dat er wat met de volgorde van wijken geschoven werd en dat sommigen anderhalf uur te laat klaar waren. Moest zelf nog ff twee wijkjes wegbrengen, maar ben niet langer onderweg geweest dan op een normale piekdag het geval zou zijn geweestquote:Op donderdag 20 december 2012 14:48 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was dus bij ons de drukste dag. Om 7.30 begonnen met voorbereiden, om 13.45 klaar! Wat een drukte, chaos en hectiek. Moet eerst eens bijkomen! Ik heb echt te doen met de mensen die nu nog de snijdende kou in moeten om te bezorgen.
Ja dit is echt een landelijk probleem,ze gaan geheel tegen de overeengekomen afspraken zelf dingen bepalen.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:16 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag inderdaad een drukke dag. Met 4,5 tas was het 2x zo veel als normaal. Pittig, maar wel lekker gelopen. Regen hinderde een beetje.
Daarna me uren van de periode 26 nov tot 17 dec gecontroleerd. Kom gewoon in de week van 10 tot 17 al een uur te kort, en daarvoor klopt er ook al niks van. Hoezo we betalen wat ze schrijven.
Krijg voor piekdagen wat ik opschrijf en voor daldagen trekken ze de lijn op 2 uur in plaats van de 2,5 die ik schrijf.
Dat had ik vandaag ook. Het zetten is dan ook geen probleem, maar het ingooien gaat veel langzamer.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
zit deze dagen bij het voorbereiden zo ongeveer iedere dag wel achter een kast die nieuw voor mij is
geen probleem trouwens, want met het boekje (sammy) erbij kom je er wel uit.
Hebben jullie geo dan dat je de sammy gebruikt?quote:Op donderdag 20 december 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
zit deze dagen bij het voorbereiden zo ongeveer iedere dag wel achter een kast die nieuw voor mij is
geen probleem trouwens, want met het boekje (sammy) erbij kom je er wel uit.
Wij hebben geen geo en we gebruiken de sammy ook nog, is ook echt wel nodig voor een heel aantal wijken hier, anders wordt het echt een chaosquote:Op donderdag 20 december 2012 18:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hebben jullie geo dan dat je de sammy gebruikt?
Ik kan weinig kantoren die geen geo hebben waar de sammy nog gebruikt wordt. Hooguit op een daldag.
20 min over gedaan met ingooien vandaag (ik had die wijk nooit gedaan alleen maar gezet een aantal keer)quote:Op donderdag 20 december 2012 18:14 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat had ik vandaag ook. Het zetten is dan ook geen probleem, maar het ingooien gaat veel langzamer.
geo is bij ons al exit, maar voor iedere wijk is nog een sammy. Het helpt gewoon bij het voorbereiden, al kan het ook voor ergernis zorgen, omdat je dan de onlogica van sommige wijken tegenkomt.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:22 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hebben jullie geo dan dat je de sammy gebruikt?
Ik kan weinig kantoren die geen geo hebben waar de sammy nog gebruikt wordt. Hooguit op een daldag.
Zucht... Hier word ik toch zo moe van.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:03 schreef ophaling10 het volgende:
ook leuk:
http://www.klacht.nl/wp-content/uploads/2012/12/IMG_1734.jpg
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de grote explosie nog zal komen. Ik neem wel voor de zekerheid zaterdag het fietskarretje mee just in case.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:25 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zaterdag wordt hels denk ik. Ik verwacht voor mijn wijk 10 tot 12 tassen (inclusief HAH) die dag. Zijn er nog mensen die de dag voor 1e Kerstdag gaan werken? Ik wel, ik kan dan omdat mijn 'doordeweekse' werkgever (de Belastingdienst) die dag dicht is. Misschien ga ik op de 31e ook werken, dan is het voor mij hetzelfde verhaal. Al heb ik eigenlijk weinig zin in al die rotjes en vuurpijlen rond m'n oren...
Ik ga de dag voor kerst wel werken ja. Voor zover ik weet heb ik alleen voorbereiding en geen uitvoering die dag, maar goed, officieel zou ik de hele kerstperiode geen uitvoering hebben, en toch heb ik dat nu wel zo ongeveer elke dag. Vandaag ook weer "uh, zou jij nog een stukje bestelling kunnen wegbrengen?" En dan blijken ze met "stukje" dus eigenlijk een wijk van 4 uur te bedoelen.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:25 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zaterdag wordt hels denk ik. Ik verwacht voor mijn wijk 10 tot 12 tassen (inclusief HAH) die dag. Zijn er nog mensen die de dag voor 1e Kerstdag gaan werken? Ik wel, ik kan dan omdat mijn 'doordeweekse' werkgever (de Belastingdienst) die dag dicht is. Misschien ga ik op de 31e ook werken, dan is het voor mij hetzelfde verhaal. Al heb ik eigenlijk weinig zin in al die rotjes en vuurpijlen rond m'n oren...
Ah leuk, dus toch!quote:Op vrijdag 21 december 2012 07:35 schreef dud0r het volgende:
Goed nieuws voor de pbz's
Alle postbezorgers die op 1 december langer dan een jaar in dienst zijn, krijgen dit jaar op het huisadres een VVV cadeaubon van 25 euro toegezonden met een begeleidend briefje van Albert Rodenboog. Bezorging is voor dit weekend gepland.
Ik heb geen idee wat een momentenverspreiding is. Er staat bij Let op kerstgroene labels?? Nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 21 december 2012 07:52 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Mijn planning voor volgende week staat al op de site: Maandag 24ste: druk met 1 HAH, do/vr ook druk geen HAH, zaterdag weer basis, zonder HAH (maar ik werk niet op zaterdagen).
Edit: Op de KNJ planning staat voor maandag een Momentenverspreiding - geen idee wat dat is, bedoelen ze daarmee de HAH?
Dan heb ik net geluk, want ik ben op 15 november 2011 in dienst gekomen. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 21 december 2012 07:35 schreef dud0r het volgende:
Alle postbezorgers die op 1 december langer dan een jaar in dienst zijn, krijgen dit jaar op het huisadres een VVV cadeaubon van 25 euro toegezonden met een begeleidend briefje van Albert Rodenboog. Bezorging is voor dit weekend gepland.
Dat is wel heel weinigquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:01 schreef Yreal het volgende:
99 euro... waar doe ik dit nou helemaal voor?
Tijd om die loonheffing te fiksen dan. Met minder uren houd ik meer overquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
4.5 uur op zaterdag zonder loonheffingskorting
mweh, het uitzendbureau betaalt ong 70-80 per dag, dus daar heeft loonheffing meer zinquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Tijd om die loonheffing te fiksen dan. Met minder uren houd ik meer over
Ik hou aan 5 dagen per week 250 euro netto overquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
4.5 uur op zaterdag zonder loonheffingskorting
ben dan ook al 22quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik hou aan 5 dagen per week 250 euro netto overOok zonder loonheffingskorting
En ik heb n contract voor 10 uur. Doe je het toch beter dan ik
Dan doe jij het toch beter?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
ja oke, maar jij zit op 10 uur, ik op 4.5quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jij verdient met 4 zaterdagen bijna de helft van wat ik verdien met 5 dagen per week
zullen er wel duizenden niet aankomen,ivm die mooie kwaliteit,quote:Op vrijdag 21 december 2012 07:35 schreef dud0r het volgende:
Wat ik wilde aangeven is dat je dus helemaal niet zo slecht verdientquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja oke, maar jij zit op 10 uur, ik op 4.5
tot een uur of 12/13 kun je het maximale uurloon erui halen,daarboven gaat het hard naar beneden,quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat ik wilde aangeven is dat je dus helemaal niet zo slecht verdient
Ik zit toch ook in het bedrijf? Als het goed is krijgen de pbz's dat zelf ook nog wel te horen van hun tc.quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen er wel duizenden niet aankomen,ivm die mooie kwaliteit,
verder apart dat iemand van hier dat moet melden,flutbedrijf
Zelfvind ik dat iedereen een moet krijgen,of je wel of niet lang in dienst bent.
www.mijnpostnl.nlquote:Op vrijdag 21 december 2012 11:17 schreef michael1986 het volgende:
Welke link moet ik hebben om in te loggen om mijn salaris te bekijken? Kan het ff zo snel niet vinden. In de openingspost staat er ook geen link naartoe.
Kut, ik ben pas 5 december in dienst gekomen...quote:Goed nieuws voor de pbz's
Ik moet toch even zeggen dat ik jou wel altijd extreem negatief vind hoor. Ik bedoel, eerst is het een schande dat ze geen bon meer krijgen, nu blijkt dat ze dus wel gewoon een bon krijgen, is het nog niet goed. Natuurlijk zijn er best veel dingen mis, en zijn er veel dingen die beter kunnen, maar persoonlijk vind ik het toch een beetje jammer dat je zelfs nu nog alleen maar negatief bent. Persoonlijk denk ik "nou, toch mooi voor de postbezorgers dat ze hem alsnog krijgen".quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen er wel duizenden niet aankomen,ivm die mooie kwaliteit,
verder apart dat iemand van hier dat moet melden,flutbedrijf
Zelfvind ik dat iedereen een moet krijgen,of je wel of niet lang in dienst bent.
Ik heb ook nooit een brief gekregen.. moest er zelf achteraan gaanquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Heeft iemand van jullie de bon nog niet gehad voor het kerstgeschenk? Ik heb nog niets langs zien komen en mijn collega ook niet. Beetje vreemd dat het zo laat komt.
dat ik negatief ben heb je gelijk in,maar ik ben ook niet de persoon die je in het oottje moet nemen(wat bij o.a de post wel massaal gebeurd)quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik moet toch even zeggen dat ik jou wel altijd extreem negatief vind hoor. Ik bedoel, eerst is het een schande dat ze geen bon meer krijgen, nu blijkt dat ze dus wel gewoon een bon krijgen, is het nog niet goed. Natuurlijk zijn er best veel dingen mis, en zijn er veel dingen die beter kunnen, maar persoonlijk vind ik het toch een beetje jammer dat je zelfs nu nog alleen maar negatief bent. Persoonlijk denk ik "nou, toch mooi voor de postbezorgers dat ze hem alsnog krijgen".
Dat je een jaar in dienst moet zijn is misschien een beetje overdreven, maar dat ze hem niet aan iedereen geven vind ik dan op zich weer niet heel vreemd, als je er net 1,5 maand werkt of zo vind ik het niet echt nodig.
Selestha dat is nog geen 6 netto(dat weet je?)is het niet te kort?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat is wel klote ja, als je er dan net buiten valtquote:Op vrijdag 21 december 2012 13:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Kut, ik ben pas 5 december in dienst gekomen...
Uuh, geen idee eigenlijk? De gemeente heeft er ook nooit wat over gezegd. Is dit minder dan het minimumloon dan? Het is wel zonder loonheffingskorting hèquote:Op vrijdag 21 december 2012 15:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Selestha dat is nog geen 6 netto(dat weet je?)is het niet te kort?
Een werkmaand is normaal 173.4 uur(174 afgerond)quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Uuh, geen idee eigenlijk? De gemeente heeft er ook nooit wat over gezegd. Is dit minder dan het minimumloon dan? Het is wel zonder loonheffingskorting hè
Ah ik niet, ben vanaf 19 december weer zaterdagbestellerquote:Op vrijdag 21 december 2012 07:35 schreef dud0r het volgende:
Mag ik ook hopen, moet potverdeurie om 18:30 in Enschede zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef dud0r het volgende:
Ik verwachte voor morgen ook heel weinig qua svp. Maar de cijfers zeggen 37000 stuks. Om even een beeld te scheppen, op een drukke donderdag zitten we op 28000 stuks. Mag toch hopen dat het afwijkt dat getal.
Ik zie het morgen wel.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:07 schreef dud0r het volgende:
Ik verwachte voor morgen ook heel weinig qua svp. Maar de cijfers zeggen 37000 stuks. Om even een beeld te scheppen, op een drukke donderdag zitten we op 28000 stuks. Mag toch hopen dat het afwijkt dat getal.
Ja, alweer. Vorige week ook al.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:32 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zie het morgen wel.Makro zat er in elk geval vandaag al bij.
Niks van gezien.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:45 schreef dud0r het volgende:
Iemand die van de week toevallig al iets van alliander voorbij heeft zien komen? Zo ja is dat alleen gericht aan klanten van hun of is het een geadresseerde reclame verspreiding?
Geen AH Bonus? Die zitten er bij ons wel bij.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wij hebben morgen in ieder geval erg dunne HAH, Past voor bijna elke wijk wel in 1 zak.
Jawel.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen AH Bonus? Die zitten er bij ons wel bij.
hmmm wij hebben die grote AH Bonus folders. Die lange.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jawel.
- Geen al te grote AH-bonus
- dun C1000 foldertje met extra aanbiedingen
Normaal gesproken hebben wij er hier ook nog een redelijk dikke Poeisz-folder bijzitten, maar die zit er morgen niet bij. Ben wel benieuwd hoe dat komt, is de afgelopen drie jaar niet voorgekomen.
die grote enveloppen bedoel je? Bij ons gaan er per dag enkele straten meequote:Op vrijdag 21 december 2012 16:45 schreef dud0r het volgende:
Iemand die van de week toevallig al iets van alliander voorbij heeft zien komen? Zo ja is dat alleen gericht aan klanten van hun of is het een geadresseerde reclame verspreiding?
Liander bedoelen jullie?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die grote enveloppen bedoel je? Bij ons gaan er per dag enkele straten mee
het is niet echt reclame, maar meer om mensen erop te wijzen dat de meterkast vrijgehouden moet worden. Ook sturen ze enkele kantjes met voorwaarden mee. Alliander kan ook geen reclame maken, omdat het een netwerkbedrijf is en je de netwerkboer qua stroom niet zelf kunt kiezen.
Bedoel je Liander? Hele stapels zijn er hier voorbij gekomen, bijna hah. Gaat geloof ik over het vervangen van watermeters............quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:45 schreef dud0r het volgende:
Ohhh die, bij ons was dat Brabant Water, ja, idd, laatste herinnering.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je Liander? Hele stapels zijn er hier voorbij gekomen, bijna hah. Gaat geloof ik over het vervangen van watermeters............
Tofquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:29 schreef Selestha het volgende:
Ik heb net een brief gekregen dat mijn leidinggevende over het geheel genomen zéér tevreden is met mijn uitvoering van de functie postbezorger dit jaar
Dat is toch wel erg leuk, aangezien ik het elders nooit langer dan 6 maanden heb volgehouden
Toch altijd fijn om te horen dat je gewaardeerd wordt!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:29 schreef Selestha het volgende:
Ik heb net een brief gekregen dat mijn leidinggevende over het geheel genomen zéér tevreden is met mijn uitvoering van de functie postbezorger dit jaar
Dat is toch wel erg leuk, aangezien ik het elders nooit langer dan 6 maanden heb volgehouden
quote:
quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Tof
Die brief heb ik een aantal weken terug ook gehad trouwens.
Niet dat ik onder mijn tijdelijke tc echt veel gewerkt heb, alleen de laatste 1.5 maand, maar goed
Zeker, ik ben er echt blij mee!quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Toch altijd fijn om te horen dat je gewaardeerd wordt!
Altijd hetzelfde hè?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ga de dag voor kerst wel werken ja. Voor zover ik weet heb ik alleen voorbereiding en geen uitvoering die dag, maar goed, officieel zou ik de hele kerstperiode geen uitvoering hebben, en toch heb ik dat nu wel zo ongeveer elke dag. Vandaag ook weer "uh, zou jij nog een stukje bestelling kunnen wegbrengen?" En dan blijken ze met "stukje" dus eigenlijk een wijk van 4 uur te bedoelen.
De 31ste wil ik ook wel werken, maar denk niet dat het nodig is dan.
Yep! Vind het zelfs nu na een paar jaar nog leuk als er zo'n brief komt. Hier worden trouwens ook regelmatig mails gestuurd aan iedereen om te bedanken voor inzet op vervelende dagenquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Toch altijd fijn om te horen dat je gewaardeerd wordt!
Op onze vestiging was geen kerstborrel, omdat die blijkbaar altijd dienden (volgens mijn TC) als centraal ontmoetingspunt om direct je kerstpakket op te halen. Dus nu er dit jaar geen echt kerstpakket is (tenminste bij ons niet) is er ook geen kerstborrel...quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:19 schreef Timmos het volgende:
Hier niks over een kerstborrel gehoord.. Kerst is hier sowieso schraal dit jaar hoor ik.. Hebben dinsdag een koek van de bakker gehad en dat was het.. Owja, morgen soep omdat ik een opmerking maakte tijdens teampraatje..
Vandaag veel kaarten inderdaad, wel lekker gelopen.. Maandag werken we hier als op een dinsdag dus iedereen is er weer, was geen idee hoe druk het zou worden, 2 HaH voor maandag, gesealed en wel..
Zie je! Ik volgens mij heb ik die ook niet gehad! Op het forum hier zei iemand dat je zelf die bon van de site mijnpostnl.nl kan uitprinten en opsturen...quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Heeft iemand van jullie de bon nog niet gehad voor het kerstgeschenk? Ik heb nog niets langs zien komen en mijn collega ook niet. Beetje vreemd dat het zo laat komt.
Je kan beter hopen dat je weer beter bent met de kerstdagen. Ik baal er in ieder geval altijd stevig van als ik ziek ben met de kerst. Iedereen heeft het gezellig en jij vraagt je ondertussen alleen af wanneer je weer naar je bed mag. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je je kerst diner niet eens kan proevenquote:Op zaterdag 22 december 2012 08:15 schreef Selestha het volgende:
ZiekEcht balen dat dat vandaag juist is.. Voelde me gisteren al beroerd tijdens het lopen, maar had gehoopt dat het nu over zou zijn. Maar helaas, is niet anders
Hopen dat ik maandag nog wel kan lopen, ze zouden het wel kunnen waarderen denk ik..
Ik mis hem waarschijnlijk net, aangezien ik vorig jaar op 6 december in dienst kwamquote:Op zaterdag 22 december 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Wat betreft die vvv bon vind ik het niet zo gek dat niet iedere werknemer hem krijgt. Het is een beetje vreemd als iemand die er net een maandje werkt net zoveel zou krijgen als een werknemer die het hele jaar heeft gezwoegd voor dat zelfde bedrag... Of zie ik dat nu weer verkeerd?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het minimum van één jaar in dienst zijn wel wat ruim vind. Ik zou een half jaar netter vinden.
Daar zou het zo duur van worden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Wat betreft die vvv bon vind ik het niet zo gek dat niet iedere werknemer hem krijgt. Het is een beetje vreemd als iemand die er net een maandje werkt net zoveel zou krijgen als een werknemer die het hele jaar heeft gezwoegd voor dat zelfde bedrag... Of zie ik dat nu weer verkeerd?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het minimum van één jaar in dienst zijn wel wat ruim vind. Ik zou een half jaar netter vinden.
Ja, mn TC zei eerst (gisteren was ik ook al niet lekker) ''even doorbijten het is zo kerst'', gisteren heb ik het wel gelopen maar werd alleen beroerder. Het is niet over, dus helaas dan. Ik hoop dat ik na het weekend weer beter ben.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je kan beter hopen dat je weer beter bent met de kerstdagen. Ik baal er in ieder geval altijd stevig van als ik ziek ben met de kerst. Iedereen heeft het gezellig en jij vraagt je ondertussen alleen af wanneer je weer naar je bed mag. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je je kerst diner niet eens kan proeven
quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:12 schreef Zelva het volgende:
Vandaag voor de zesde dag achter elkaar aan de slag
Ik zit alweer 1,5 jaar bij PostNL als postbezorger. Maar het blijft zwaar werk en niet altijd even leuk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Daar zou het zo duur van worden.
Hoeveel postbezorgers houden het nou een jaar uit?
Gaat het er niet gewoon om dat iedereen die in ieder geval een jaar in dienst een bon krijgt om hem te bedanken voor een jaar werken?quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Ik! En veel langer zelfs. Hoog tijd voor iets andersquote:Op zaterdag 22 december 2012 09:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Daar zou het zo duur van worden.
Hoeveel postbezorgers houden het nou een jaar uit?
Ik zit bijna 17jaar bij de post en het worden er geen 18quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]![]()
Ik ook. En dan één dagje rust...
[..]
Ik zit alweer 1,5 jaar bij PostNL als postbezorger. Maar het blijft zwaar werk en niet altijd even leuk.
die bonnenzooi zit in de route tijdens sortering diverse gezienquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Gaat het er niet gewoon om dat iedereen die in ieder geval een jaar in dienst een bon krijgt om hem te bedanken voor een jaar werken?
ik weet er wel 2 hier die je hier blij kan maken(excl mij)quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik! En veel langer zelfs. Hoog tijd voor iets anders
Ik heb die bon in ieder geval net binnen gekregen. 25 euri's inderdaad.
Ik ben al zo lang gewend dat ik nooit geld heb om aan mijzelf uit te kunnen geven dat ik niet eens weet wat ik er mee moet kopen. En ik wil niet ook dat weer aan iemand anders doneren.
het is 20-30% minder dan 10jaar terug mensen hebben geen vertrouwen meer in de bezorging,quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:47 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik het vandaag bijzonder druk vond. Ondanks dat de makro erbij zat was het redelijk rustig. HAH waren twee dunne blaadjes van de appie en c1000.
Wel wéér die dingen van liander erbij voor de derde dag deze week.
Ik kan voor het eerst oprecht zeggen dat ik heb gemerkt dat er een volumedaling is. Dit is een bijzonder treurige KNJ periode vergeleken met voorgaande jaren.
Ik ook! En ik zat er vanmorgen helemaal doorheen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:12 schreef Zelva het volgende:
Vandaag voor de zesde dag achter elkaar aan de slag
Wat vervelend, beterschap!quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:15 schreef Selestha het volgende:
ZiekEcht balen dat dat vandaag juist is.. Voelde me gisteren al beroerd tijdens het lopen, maar had gehoopt dat het nu over zou zijn. Maar helaas, is niet anders
Hopen dat ik maandag nog wel kan lopen, ze zouden het wel kunnen waarderen denk ik..
Klopt, was redelijk te doenquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
tijd vloog om vandaag. Het was druk, maar wel te doen
En een schnitzel van 1200 gramquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, was redelijk te doen
Nu naar SR 2012 in Enschede
feliquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Keano het volgende:
Ik werd net gebeld door de leidinggevende dat ze erg tevreden over me waren en of ze alsjeblieft mijn contract mochten verlengen met 3 maanden
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Keano het volgende:
Ik werd net gebeld door de leidinggevende dat ze erg tevreden over me waren en of ze alsjeblieft mijn contract mochten verlengen met 3 maanden
Ik ook! Kreeg mijn dipje gister en vandaag na de eerste pauze, pfff.. Daarnet thuis gelijk op de bank in slaap gevallenquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik ook! En ik zat er vanmorgen helemaal doorheen.Er kwam geen eind aan de post en al die kerstkaarten, ik moest echt doorbijten om het vol te houden. Van 7.15 tot 13.15 u. voorbereid en daarna nog tot 14.00 u passe post weggewerkt.
Niet te vroeg juichen want er staat ook nog een H&M mailing op de planning v.a. donderdag. Het feit dat die specifiek genoemd wordt kan weinig goeds betekenen...quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:08 schreef Anonymousz het volgende:
ik had echt niet verwacht dat het vandaag druk zou worden![]()
liander brieven
kerstdrukte voorbij
Hier viel het uiteindelijk mee. 12 uur was alles weg. Bij mijn collega in Maarssen liep het minder soepel en daar waren ze pas rond 13.15 klaar. Cijfers voor maandag zien er hier uit dat we minder hebben dan vandaag dus dat is een mee valler.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik ook! En ik zat er vanmorgen helemaal doorheen.Er kwam geen eind aan de post en al die kerstkaarten, ik moest echt doorbijten om het vol te houden. Van 7.15 tot 13.15 u. voorbereid en daarna nog tot 14.00 u passe post weggewerkt.
Heb je dan al iets anders op het oog? Ik ben nu zeker twee jaar actief op zoek naar iets anders en het is onmogelijk iets te vinden. En nee, ik ben geen 55 plusserquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik zit bijna 17jaar bij de post en het worden er geen 18
Heb al 2 pallets met h&m binnen en al in het reserve caré laten uitgooien. Als dat alles is voor donderdag dan ga ik het niet eens verspreiden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen want er staat ook nog een H&M mailing op de planning v.a. donderdag. Het feit dat die specifiek genoemd wordt kan weinig goeds betekenen...
Dunne H&M dus?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:29 schreef dud0r het volgende:
Heb al 2 pallets met h&m binnen en al in het reserve caré laten uitgooien. Als dat alles is voor donderdag dan ga ik het niet eens verspreiden.
Pffff.... daar word je wel even stil van! Vreselijk!quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Tyfusweer vandaagPost kwam wat later vanwege problemen met sorteermachines en ik liep de ronde van 13:30 tot 17:00 uur. Enveloppen met zwaardere inhoud hadden nogal te lijden onder de regen en barstten soms open toen ze op de deurmat vielen, beetje jammer dit. HAH veranderde deels in een gekleurde smurrie door het hondenweer, aan het einde van de ronde waren vooral sommige kerstkaarten soms onleesbaar door lichtgebrek.
Ik liep overigens de wijk van een mede-postbezorger (stille jongen van ca. 25 jaar met studie met als bijbaan dus zaterdagbesteller) omdat desbetreffende persoon afwezig was. Andere collega's wisten me te vertellen dat ie vandaag gecremeerd werd omdat ie enkele dagen geleden omgekomen was bij een ongeval binnenshuis. Vrolijk kerstfeest
nee joh ik werk voor mezelf,die post kan me gestolen worden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Heb je dan al iets anders op het oog? Ik ben nu zeker twee jaar actief op zoek naar iets anders en het is onmogelijk iets te vinden. En nee, ik ben geen 55 plusserIk ben pas 23.
Als je nu iets anders wil vinden moet je net een diploma voor de juiste branche hebben. En niet te vergeten een rijbewijs!!
25 jaar is veel te jong en dat allemaal rond de kerst,op de fb site was er ookte lezen dat een vr(pbz) overleden van 27jaar,voor de nabestaanden eveneens een dramaquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Tyfusweer vandaagPost kwam wat later vanwege problemen met sorteermachines en ik liep de ronde van 13:30 tot 17:00 uur. Enveloppen met zwaardere inhoud hadden nogal te lijden onder de regen en barstten soms open toen ze op de deurmat vielen, beetje jammer dit. HAH veranderde deels in een gekleurde smurrie door het hondenweer, aan het einde van de ronde waren vooral sommige kerstkaarten soms onleesbaar door lichtgebrek.
Ik liep overigens de wijk van een mede-postbezorger (stille jongen van ca. 25 jaar met studie met als bijbaan dus zaterdagbesteller) omdat desbetreffende persoon afwezig was. Andere collega's wisten me te vertellen dat ie vandaag gecremeerd werd omdat ie enkele dagen geleden omgekomen was bij een ongeval binnenshuis. Vrolijk kerstfeest
jup. Zag het op het loonstrookje staanquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor de zaterdagwerkers overigens .... hebben jullie nu een eindjaarsuitkering gehad? En alle postbezorgers die langer dan een jaar in dienst zijn krijgen een VVV-bon?
In dat geval moet ik er nog maar even achteraan. Want volgens mij krijg ik nu van beide niks omdat ik halverwege dit jaar van een zaterdagcontract naar een postbezorgercontract ben gegaan.
niet best ...quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
nope. de bezorgers krijgen deze dagen wat lekkers in de vorm van Marsen, Twixen, etc, terwijl wij in het sorteercentrum iedere dag iets anders lekkers kunnen eten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:12 schreef MrVarta het volgende:
Hebben jullie dit ook gekregen?![]()
[ afbeelding ]
Jep, uit het depot opgevistquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:12 schreef MrVarta het volgende:
Hebben jullie dit ook gekregen?![]()
[ afbeelding ]
RIP voor de Postbezorger
Passe post?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:00 schreef KatrienDuck het volgende:
en daarna nog tot 14.00 u passe post weggewerkt.
dat is alle post waar je tijdens het sorteren niets mee kon. Het kan zijn dat bepaalde mensen al vertrokken zijn, verhuizingen, curatorpost, post van andere wijken of plaatsen.quote:
Juist. En nu met al die kerstkaarten zijn het echt ikweetniethoeveel kisten vol!quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is alle post waar je tijdens het sorteren niets mee kon. Het kan zijn dat bepaalde mensen al vertrokken zijn, verhuizingen, curatorpost, post van andere wijken of plaatsen.
alles moet afgeschreven c.q. verwerkt worden zodat het de volgende werkdag wel in de juiste wijken terecht komt.
In principe doe je dat als postbezorger ook aan het einde van je dag.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is alle post waar je tijdens het sorteren niets mee kon. Het kan zijn dat bepaalde mensen al vertrokken zijn, verhuizingen, curatorpost, post van andere wijken of plaatsen.
alles moet afgeschreven c.q. verwerkt worden zodat het de volgende werkdag wel in de juiste wijken terecht komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hahaha ja. Volgens mij hebben een aantal medewerkers hier een echte dagtaak aan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:32 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Juist. En nu met al die kerstkaarten zijn het echt ikweetniethoeveel kisten vol!
daar komt het min of meer wel op neer ja. alles wat we tegenkomen tijdens het sorteren dat niet in een wijk thuishoort halen we eruit. dat zijn nu echt ladingen vol. Het betekent niet dat er niet nog wat foutjes in kunnen zitten, want met die grote hoeveelheden is het onmogelijk om het helemaal perfect te krijgenquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:35 schreef Rafierafie het volgende:
In feite herstelpost voordat het is meegegaan in de bestelling dus?
Vaseline is volgens mij wel een aanrader. Door de kou drogen de handen namelijk wat uit, wat niet echt bevorderlijk is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:38 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met winterhanden? Ik heb een ontzettend opgezwollen, rode jeukende vinger door de constante weersveranderingen.
Heb al gegoogeld, maar ik kan geen zinnige tips vinden behalve "je moet je goed beschermen tegen de kou en zoveel mogelijk binnen blijven". Alsof dat een optie is.
Het grappige is dat het volgens al die sites in de loop der jaren moet verbeteren terwijl het bij mij ieder jaar alleen maar erger wordt
Nah, heb al allerlei smeerseltjes geprobeerd ondertussen. Maakt helaas niks uit. Tegen het einde van de winter heb ik altijd rode, pijnlijke worstenvingersquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vaseline is volgens mij wel een aanrader. Door de kou drogen de handen namelijk wat uit, wat niet echt bevorderlijk is.
Hier had op het depot wel iets gelegen, zag toen ik daar de tassen weg kwam brengen nog een briefje liggen met 'eet smakelijk' en '5x'. Post van mijn wijk was op een soort van steunpunt gebracht (waar het op slot zit!) waar ook 2 karretjes staan. Heb daar niets gezienquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nope. de bezorgers krijgen deze dagen wat lekkers in de vorm van Marsen, Twixen, etc, terwijl wij in het sorteercentrum iedere dag iets anders lekkers kunnen eten.
Staat weer tegenover dat er geen veronica enzo zal zijn hequote:Op zaterdag 22 december 2012 18:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen want er staat ook nog een H&M mailing op de planning v.a. donderdag. Het feit dat die specifiek genoemd wordt kan weinig goeds betekenen...
rook je ook? dit benadeeld de doorbloeding,verder is het aardig irritant als je het hebtquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:38 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met winterhanden? Ik heb een ontzettend opgezwollen, rode jeukende vinger door de constante weersveranderingen.
Heb al gegoogeld, maar ik kan geen zinnige tips vinden behalve "je moet je goed beschermen tegen de kou en zoveel mogelijk binnen blijven". Alsof dat een optie is.
Het grappige is dat het volgens al die sites in de loop der jaren moet verbeteren terwijl het bij mij ieder jaar alleen maar erger wordt
Niet echt.quote:Op zondag 23 december 2012 12:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rook je ook? dit benadeeld de doorbloeding,verder is het aardig irritant als je het hebt
Toch nog even gekeken toen ik naar de supermarkt ging (nieuwsgierig!), en er lagen in een bak in de hoek 2 ingepakte broodjesquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier had op het depot wel iets gelegen, zag toen ik daar de tassen weg kwam brengen nog een briefje liggen met 'eet smakelijk' en '5x'. Post van mijn wijk was op een soort van steunpunt gebracht (waar het op slot zit!) waar ook 2 karretjes staan. Heb daar niets gezienmisschien over heen gekeken..
Het genoemde aantal op dat depot klopte iig wel met het aantal wijken dat daar aangeleverd werd, dus er is iig niet door een ander spul ingepikt
Nou je het zegt, dat is eigenlijk best raar!quote:Op zondag 23 december 2012 17:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Nog één dagje werken en dan is het eindelijk kerstmis...
Ik heb vanaf maandag tot gister dagelijks zo'n 4 uur gewerkt met als absolute top gister bijna 7 uur. Weet wel dat dit wat mij betreft de laatste KNJ-periode dat ik extra ga werken. Heb nou de hele week mijn fysieke grenzen opgezocht en begon mij gister na zo'n 2 uur regen en wind af te vragen waarom ik mezelf zo afranzel voor minimumloon. Ergens is het gek dat er geen KNJ-toeslag geldt of zoiets, want je geeft een hoop tijd op die je ook best leuk/nuttig kan spenderen.
Met een beetje mazzel ben ik met kerstmis nog aanspreekbaar.
Ik kan dit beamen. Ik studeer aan de universiteit en het is een flinke verademing om gewoon fysiek bezig te zijn af en toe.quote:Op zondag 23 december 2012 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Moet zeggen dat dit postbezorgersbaantje goed te combineren is met mijn doordeweekse baan bij een overheidsorganisatie. Doordeweeks het denkwerk, vrijdag & zaterdag het fysieke werk (alhoewel het geen slechte zaak is dat de kerstdrukte ten einde loopt)
En dat voor maar ¤8quote:
jullie hebben je weer leker uitgeleefdquote:Op zondag 23 december 2012 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat voor maar ¤8![]()
Die euroknaller van de Mc Drek de deur uit
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat hele ding in je eentje hebt opgegeten hè??quote:Op zondag 23 december 2012 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze had ik gisteren op
hamburger van 1 kilo
[ afbeelding ]
nopequote:Op zondag 23 december 2012 22:15 schreef Tyron het volgende:
Ligt de site er bij jullie ook uit?
www.mijnpostnl.nl
We krijgen er HaH bij hè, dus rustig wordt het niet.quote:Op maandag 24 december 2012 05:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen,
Echt geen idee wat ik vandaag moet verwachten. Nog tassen kerstkaarten of een super rustig dagje?
Op mijnpostnl zien ze het positief in:
11:00 11:45 062 - Uitvoeren bestelling briefpost 00:45
45 minuten voor een wijk van 1:55 wo/vr en 3:15 diTrek de fietstijd eraf en je hebt ongeveer 15 minuten om te bezorgen
![]()
Slim van de directie, er zullen altijd wel een paar vergeten hun daadwerkelijke tijd via mijnpostnl door te geven en dan betaal je maar 45 minuten uit...![]()
Ik zie het idd. op het andere schema, 1 stuk HAH en dan nog Bezorgen van Momentenverspreiding (ziequote:Op maandag 24 december 2012 05:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
We krijgen er HaH bij hè, dus rustig wordt het niet.
Succes!quote:Op maandag 24 december 2012 13:55 schreef KatrienDuck het volgende:
Nu heerlijk 2 dagjes vrij!Oooh wat ga ik genieten!
Hier stond er niets op de planning. Wel de H&M rommelquote:Op maandag 24 december 2012 13:55 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand enig idee wat we voor HAH dan donderdag kunnen verwachten?
Hier staat niets op de planningquote:Op maandag 24 december 2012 13:55 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand enig idee wat we voor HAH dan donderdag kunnen verwachten?
Ga voor de oranje kaart,dan moeten ze welquote:Op zondag 23 december 2012 22:34 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik baal weer zo hè. Ik heb daarnet de loonstrook van deze maand bekeken en ik miste weer een uur bij mijn meeruren. Vorige maand ook al 30 minuten, de maand ervoor ook 30 minuten. Waarom moet je je uren in die rode boekjes invullen als er toch niet wordt uitbetaald? Stelletje zakkenwassers dat het zijn! Ik werk gemiddeld 4.20u en mijn wijk is niet in 3.45u te halen! Ik ga morgen één van mijn twee TC's erover bellen want ik ben het zo zat... Ik pik morgen geen shit en/of smoesjes en als hij niet wil corrigeren dan zal ik me genoodzaakt voelen om voor de derde keer dat ik bij dit &*!bedrijf werk de OR te contacteren. Dan moet het maar zo.
Ik ben het zo beu en ik word er erg moe van dat het altijd zo gaat...
En ik heb er nu weer spijt van dat ik heb opgegeven om morgen extra te werken...
ik vind het prettig vertoeven in volkswijken zijn ook redelijk gul met kerst(in mijn geval dan)quote:Op maandag 24 december 2012 15:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag een kleine wijk gelopen met flatgebouwen, wel hoog tokkiegehalte daar. Circa 75% van de postmassa was HAH, de rest grotendeels kerstkaarten. Was rondom 13:00 uur klaar
hoe is het met het oog?quote:Op maandag 24 december 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier staat niets op de planning
Ik was vandaag even lang bezig als op de gemiddelde donderdag.. Ik ben heel, heel blij dat het voorbij is!
het ziet er stukken netter uit zo met die nwe labelsquote:Op maandag 24 december 2012 13:54 schreef Rafierafie het volgende:
Kerstgroen label
[ afbeelding ]
Zonder die momentenverspreiding was ik een stuk sneller klaar geweest.
Wat mij betreft mag die HAH of momentenverspreidingwel standaard geseald worden. Ik moet zeggen dat ik die gesealde dingen over het algemeen een stuk prettiger vind om te bezorgen.
valt mee. Was met name een lichte miezer, dus heel erg nat werd je er niet vanquote:Op maandag 24 december 2012 09:22 schreef Keano het volgende:
Ik zag net op de buienradar dat het noorden het nog zwaar krijgt te verduren vanmiddag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |