abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:08:31 #101
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_135882645
Gisteren dit spel inclusief gitaar besteld bij bol.com. Heb vorig jaar al een online cursusje gedaan, maar dat ging toch net te snel voor me, dus ik hoop dat ik met dit "spel" wat beter in mijn eigen tempo kan leren.

Wat ik begrepen heb van reviews, is dat Rocksmith een soort van belastingdienst-slogan zou moeten hebben met betrekking tot het leren gitaar spelen: "makkelijker kunnen we het niet maken, leuker wel". :)
pi_135884039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:08 schreef Chevalric het volgende:
Gisteren dit spel inclusief gitaar besteld bij bol.com. Heb vorig jaar al een online cursusje gedaan, maar dat ging toch net te snel voor me, dus ik hoop dat ik met dit "spel" wat beter in mijn eigen tempo kan leren.

Wat ik begrepen heb van reviews, is dat Rocksmith een soort van belastingdienst-slogan zou moeten hebben met betrekking tot het leren gitaar spelen: "makkelijker kunnen we het niet maken, leuker wel". :)
Best met die slogan eens :) Al leert het je niet beter gitaar spelen dan een goede leraar kan.
Je zal nooit directe feedback op je houding / positie van vingers / hand krijgen. Neemt niet weg dat het wel een verdomd leuke manier is om met een nummer dat je leuk vindt mee te spelen :)
Moet er hoog nodig weer mee verder!

Veel plezier ermee!
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_140982339
Schopje! :@

Sinds gister Rocksmith 2014 voor de PS3 binnen en al aardig wat gespeeld!
Merkt wel dat het steeds beter gaat en dat je daarmee ook goed bezig blijft.

Nu heb ik wat venues en wat amps vrijgespeeld, maar wat kan ik hiermee en hoe zet ik deze aan/uit?

Verder vind ik de tracklist van 2014 wel wat matig ;(
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:02:24 #104
111656 Poit
12-08-12
pi_140982472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:56 schreef Leonos het volgende:
Schopje! :@

Sinds gister Rocksmith 2014 voor de PS3 binnen en al aardig wat gespeeld!
Merkt wel dat het steeds beter gaat en dat je daarmee ook goed bezig blijft.

Nu heb ik wat venues en wat amps vrijgespeeld, maar wat kan ik hiermee en hoe zet ik deze aan/uit?

Verder vind ik de tracklist van 2014 wel wat matig ;(
De amps kan je gebruiken als je gaat 'jammen' dacht ik.
De tracklist van de eerste RS is beter inderdaad maar qua game is RS2014 stukken beter / stabieler.
Maar er is een import mogelijkheid als ik me niet vergis. Moet je wel de originele disc hebben (althans, op PC, PS3 weet ik dat niet zeker of het kan)
pi_140982495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:02 schreef Poit het volgende:

[..]

De amps kan je gebruiken als je gaat 'jammen' dacht ik.
De tracklist van de eerste RS is beter inderdaad maar qua game is RS2014 stukken beter / stabieler.
Maar er is een import mogelijkheid als ik me niet vergis. Moet je wel de originele disc hebben (althans, op PC, PS3 weet ik dat niet zeker of het kan)
Wellicht kan ik de originele RS ergens goedkoop oppikken voor de PS3 dan.
Dat jammen heb ik geprobeerd, maar die drummer ging veels te snel ;)
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:06:40 #106
111656 Poit
12-08-12
pi_140982564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wellicht kan ik de originele RS ergens goedkoop oppikken voor de PS3 dan.
Dat jammen heb ik geprobeerd, maar die drummer ging veels te snel ;)
Die drummer baseert zijn snelheid op jouw spel als ik me niet vergis..
Probeer eerst gewoon wat akkoorden rustig te spelen :)
pi_140983180
Is dit ook leuk als je al gitaar kunt spelen? Dacht koop dit voor mijn vriendin dan kan ze gitaar leren spelen en zou leuk zijn als ik er ook wat aan heb. Die session modus bijvoorbeeld.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:35:49 #108
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_140983224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:33 schreef ssebass het volgende:
Is dit ook leuk als je al gitaar kunt spelen? Dacht koop dit voor mijn vriendin dan kan ze gitaar leren spelen en zou leuk zijn als ik er ook wat aan heb. Die session modus bijvoorbeeld.
Sowieso kun je wat nieuwe nummers leren natuurlijk en het motiveert mij iig om te spelen door er toch soort van een spel van te maken met highscores enzo, die session mode is ook wel leuk ja!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:37:28 #109
111656 Poit
12-08-12
pi_140983255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Sowieso kun je wat nieuwe nummers leren natuurlijk en het motiveert mij iig om te spelen door er toch soort van een spel van te maken met highscores enzo, die session mode is ook wel leuk ja!
Juist de session mode is leuk wanneer je geen band hebt om mee te spelen. Ik vind dat de virtuele band goed reageert op jouw manier van spelen. :Y
pi_140985481
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Ja die nummers zijn niet zo spannend. Speel zelf al heel lang dus heb alle klassiekers al wel eens gespeeld. Wel leuk om dit in game verband te doen inderdaad. Ben vooral geinteresseerd in de session mode, improvisatie vanuit verschillende scales. Scheelt mij weer eerst een backing inspelen en gaaf dat het zich aanpast :P

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:37 schreef Poit het volgende:

[..]

Juist de session mode is leuk wanneer je geen band hebt om mee te spelen. Ik vind dat de virtuele band goed reageert op jouw manier van spelen. :Y
Het reageert dus goed. Daar was ik benieuwd naar. Heb het besteld. We zullen zien. Hopelijk gaat mijn vriendin dan ook gitaar spelen :) Ze wil namelijk geen gitaarlessen van mij al heb ik jaren lang lessen gegeven :D Ik ben te streng blijkbaar.
pi_141022378
Gitaarlessen van je vriendin lijkt me ook geheid ruzie :P
pi_146307785
Schop :7

Ik heb eindelijk Rocksmith aangeschaft voor de PS3, omdat ik sinds kort een elektrische gitaar heb. Nu heb ik zowel de originele als de 2014 versie kunnen aanschaffen voor een leuk prijsje. Geen idee of dit praktisch is (wellicht voor de nummers).

Maakt het iets uit met welke versie ik begin of kan ik net zo goed direct met 2014 beginnen vanwege nieuwe features? Ik ben namelijk al begonnen met de originele versie en ik ben uiteraard direct verkocht :P
Feyenoord Rotterdam
pi_146307998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:08 schreef Fuszy het volgende:
Schop :7

Ik heb eindelijk Rocksmith aangeschaft voor de PS3, omdat ik sinds kort een elektrische gitaar heb. Nu heb ik zowel de originele als de 2014 versie kunnen aanschaffen voor een leuk prijsje. Geen idee of dit praktisch is (wellicht voor de nummers).

Maakt het iets uit met welke versie ik begin of kan ik net zo goed direct met 2014 beginnen vanwege nieuwe features? Ik ben namelijk al begonnen met de originele versie en ik ben uiteraard direct verkocht :P
Ik vind 2014 veel duidelijker :) Maar het is leuk om ze beide te hebben :)
pi_146310072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik vind 2014 veel duidelijker :) Maar het is leuk om ze beide te hebben :)
Dat laatste sowieso. Alles wat in Rocksmith zit, dat zit ook in 2014 alleen dan verbeterd? Zoals de techniektrainingen en de mini games?
Want dan kan ik beter 2014 gaan spelen.
Feyenoord Rotterdam
pi_146554449
Ik heb vanavond Rocksmith 2014 eens gestart en ben begonnen met een nummer te spelen/oefenen, maar ik liep gelijk al ergens tegenaan. Geen idee of het aan mezelf ligt of het iets van het spel is.

Op de lage E snaar zie je noten voorbij komen op bijvoorbeeld de tweede fret. Als ik die dan indruk en aan sla, dan geeft hij aan dat ik er naast zit. Als ik dan vervolgens de eerste fret pak terwijl er duidelijk twee staat, dan doet hij het wel. Bij de 5de fret doet hij het bijvoorbeeld wel goed en ik moest op een gegeven moment naar de 14de fret en toen pakte hij de 13de als goed en de 14de fout.

Waar kan dat aan liggen?
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:21:13 #116
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_146555067
Je gitaar is slecht geintoneerd? :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_146555445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:21 schreef maniack28 het volgende:
Je gitaar is slecht geintoneerd? :P
Zou kunnen, maar dat zou ook wel erg vervelend zijn denk ik. De gitaar zelf is nog geen maand oud, dus ik weet niet of dat daar het probleem ligt. Ik heb de deskundigheid helaas niet om hem zelf te intoneren, mocht dit het probleem zijn.
Feyenoord Rotterdam
pi_146565322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:28 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat zou ook wel erg vervelend zijn denk ik. De gitaar zelf is nog geen maand oud, dus ik weet niet of dat daar het probleem ligt. Ik heb de deskundigheid helaas niet om hem zelf te intoneren, mocht dit het probleem zijn.
Misschien even langs de winkel?
Of een bekende die er veel van weet?
  woensdag 12 november 2014 @ 13:36:23 #119
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146570864
Je hebt in de game ook een tuner he.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_146571480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:28 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Wat voor gitaar is het? Dan kan ik het wel uitleggen, mocht het echt niet lukken dan kan ik het misschien wel doen.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 19:23:27 #121
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146583417
intoneren is niet zo moeilijk idd. maar ik vraag me af wat voor tuner je gebruikt en op welke frequentie.

Druk je je snaren ook niet veel te hard in ? dat kan al snel heel veel schelen.
heb je andere snaren op je gitaar gezet ? (dikker dunner dit dat)
lopen ze verder aan of iets/
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_146585213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien even langs de winkel?
Of een bekende die er veel van weet?
Ik kan het altijd even aan mijn leraar vragen :).
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:36 schreef MacorgaZ het volgende:
Je hebt in de game ook een tuner he.
Dat klopt en die vind ik nu al echt klote.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:54 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat voor gitaar is het? Dan kan ik het wel uitleggen, mocht het echt niet lukken dan kan ik het misschien wel doen.
Zoals iemand hiervoor aan gaf terug naar de winkel gaat niet zo 1,2,3. Ik heb hem wel in de winkel uitgetest, maar uiteindelijk online gekocht. Wellicht stom, maar ik vond hem in eerste instantie te duur :P. Het gaat om de volgende fender stratocaster HSS (mexicaanse)
http://www.bax-shop.nl/el(...)caster-black-rw-2013

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:23 schreef Jimbo het volgende:
intoneren is niet zo moeilijk idd. maar ik vraag me af wat voor tuner je gebruikt en op welke frequentie.

Druk je je snaren ook niet veel te hard in ? dat kan al snel heel veel schelen.
heb je andere snaren op je gitaar gezet ? (dikker dunner dit dat)
lopen ze verder aan of iets/
Ik heb er geen nieuwe snaren opgezet. Hij is een maandje oud, dus dat lijkt me niet nodig.
Misschien dat ik mijn snaar te hard in druk. Dat kan het wel zijn.

Ik gebruik als tuner de app gStrings op mijn telefoon. Wat de frequentie is weet ik niet. Gisteren heb ik de rocksmith tuner gebruikt, dus misschien komt het daardoor.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 12 november 2014 @ 20:12:26 #123
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_146585450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:06 schreef Fuszy het volgende:
Ik gebruik als tuner de app gStrings op mijn telefoon. Wat de frequentie is weet ik niet. Gisteren heb ik de rocksmith tuner gebruikt, dus misschien komt het daardoor.
Ik zou tijdens t spelen van RS altijd de RS tuner gebruiken ;)

En misschien fret je niet goed?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_146585995
quote:

[..]

Zoals iemand hiervoor aan gaf terug naar de winkel gaat niet zo 1,2,3. Ik heb hem wel in de winkel uitgetest, maar uiteindelijk online gekocht. Wellicht stom, maar ik vond hem in eerste instantie te duur :P. Het gaat om de volgende fender stratocaster HSS (mexicaanse)

Nieuwe snaren opzetten met de dikte die je fijn vind en wilt blijven gebruiken. Anders moet je straks weer opnieuw intoneren. Die Fender mex gitaren zijn prima gitaren. Ben eigenlijk nooit een slechte tegen gekomen af en toe wel hele goede met name tele's.

Om te intoneren pak je even een stemapparaat, slaat de desbetreffende snaar aan en stemt deze totdat die goed is. Vervolgens sla je de snaar aan wanneer je in het 12 vakje indrukt (precies een octaaf). Deze zou dan ook zuiver moeten zijn. Indien dit niet het geval is verstel je het zadeltje (waar de snaar doorheen gaat) door aan de schroef te draaien die in het verlengde van de snaar ligt. Daarmee maak je de snaar korter of langer en verander je de intonatie. Dan begin je weer van vooraf aan totdat het zowel los als op de 12de fret zuiver klinkt.

Daarnaast zou ik de brug vast zetten. Dus of vijf veren achterin zodat de brug helemaal op de body ligt of gewoon aan de achterkant bij de veren een blok hout tussen zetten. Dan kun je de tremolo niet gebruiken, maar scheelt een hoop ellende met ontstemmen.

Je kunt ook nog de actie verstellen, maar dat zou ik voor een beginner afraden want met de halspen kun je je gitaar slopen. Met gewoon intoneren eigenlijk niet, dus don't worry.
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 20:29:33 #125
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146586239
quote:

[..]

Ik kan het altijd even aan mijn leraar vragen :).

[..]

Dat klopt en die vind ik nu al echt klote.

[..]

[..]

Ik heb er geen nieuwe snaren opgezet. Hij is een maandje oud, dus dat lijkt me niet nodig.
Misschien dat ik mijn snaar te hard in druk. Dat kan het wel zijn.

koop voor 5eur een die op vibratie tuned.

van die iphone/andoid apps zijn hard bagger (net als die in game eigenlijk ;P)
Zorg er ook voor dat je open snaar en je 12e fret de zelfde toon hebben, dan komt t meestal wel goed
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')