abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120558302
heb vandaag een gitaar gekocht met rocksmith erbij, ik heb alleen nog best wel wat moeite met hoe ik mn vingers moet houden , dat eenden spel ging best goed :P 830 punten.
pi_120560010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:18 schreef Belabor het volgende:

[..]

Helemaal. Met gitaar kun je geëmuleerde bas spelen (al klinkt dat niet zo goed), en je kunt natuurlijk elke basgitaar met een 3,5mm jack gebruiken.
Ik heb zelf een elektrische bass en een elektrische gitaar, maar de kabels die nodig zijn zitten toch al bij het spel inbegrepen?
  donderdag 20 december 2012 @ 20:26:10 #28
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120566229
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:25 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Ik heb zelf een elektrische bass en een elektrische gitaar, maar de kabels die nodig zijn zitten toch al bij het spel inbegrepen?
Ja, maar er zijn een aantal basgitaren en gitaren die niet met die kabel werken omdat ze bijvoorbeeld USB-gitaren zijn. Daar doelde ik op. Elke "normale" gitaar werkt gewoon met Rocksmith door de bijgeleverde kabel te gebruiken. :)
  donderdag 20 december 2012 @ 20:27:06 #29
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120566291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:32 schreef taker19872 het volgende:
heb vandaag een gitaar gekocht met rocksmith erbij, ik heb alleen nog best wel wat moeite met hoe ik mn vingers moet houden , dat eenden spel ging best goed :P 830 punten.
Tof! Veel plezier met Rocksmith! Wie weet kom ik je later nog wel eens tegen in de een of ander band. ;)
pi_120568274
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:27 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tof! Veel plezier met Rocksmith! Wie weet kom ik je later nog wel eens tegen in de een of ander band. ;)
thnx man :) ik vermaak me voorlopig prima hiermee . thnx voor alle info de afgelopen dagen :) .. zodra ik een beetje relax speel zal ik wat plaatsen ;)
pi_120571057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:26 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn een aantal basgitaren en gitaren die niet met die kabel werken omdat ze bijvoorbeeld USB-gitaren zijn. Daar doelde ik op. Elke "normale" gitaar werkt gewoon met Rocksmith door de bijgeleverde kabel te gebruiken. :)
Dan moet het goedkomen, thanks :P
pi_120578730
net mn eerste optreden gehad :P .. merk wel dat ik vaak nog de mist in ga met de juiste fret in te drukken . of dat ik bij de 2de snaar steeds van 3 naar 5 moet switchen , moet dat met 1 vinger of is dat het beste met 2 vingers ? zo ja welke vingers ? want ik heb ook nog moeite met de houding van mn vingers. bvb van de dikke snaar bvb fret 3 naar 2de snaar fret 5 , best lastig . maar wel enorm vet om hier elke dag mee te oefenen
pi_120587221
Hopelijk ligt ie morgen onder de kerstboom *O*
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:43:29 #34
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120588076
Voor wie nog onder de kerstboom wil spelen, de gratis kerst-dlc werkt ondertussen op Steam.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:42:47 #35
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120589682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:43 schreef Kptelmo het volgende:
Voor wie nog onder de kerstboom wil spelen, de gratis kerst-dlc werkt ondertussen op Steam.
Thanks, die had ik nog niet gezien! Ik zie dat de meeste DLC nu ook met 35% korting is, misschien dat ze later in de Holiday Sale nog wel lager worden! Ik ga het in de gaten houden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:51:54 #36
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120591836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:42 schreef Belabor het volgende:

[..]

Thanks, die had ik nog niet gezien! Ik zie dat de meeste DLC nu ook met 35% korting is, misschien dat ze later in de Holiday Sale nog wel lager worden! Ik ga het in de gaten houden.

Hoop ook wel dat er nog een daily deal ding is, maar ik kon me niet beheersen en heb voor ca. 20 euro ingeslagen.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_120598925
hoe krijg je songs in rocksmith ? custom songs bvb (pc versie)
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:37:58 #38
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_120599733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:51 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoop ook wel dat er nog een daily deal ding is, maar ik kon me niet beheersen en heb voor ca. 20 euro ingeslagen.
Crap, heb ik net vorige week voor €30 een songpack gekocht -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:38:46 #39
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120599759
Even een ego-quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Kptelmo het volgende:
.....

Geinteresseerden kunnen even kijken op deze website. Custom songs zijn te vinden op dezelfde site (inloggen required).
De link geeft uitleg over het custom-song-programma (met download-link). Na registratie kun je op het forum ook een subforum vinden waar mensen hun customs delen (hier dus).
Om een custom song toe te kunnen voegen moet je wel minimaal 1 DLC hebben, maar wellicht dat het ook werkt met de gratis Xmas-DLC.
pi_120603971
ik krijg de nummers er maar niet in helaas :S
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:30:05 #41
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120613793
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:24 schreef taker19872 het volgende:
ik krijg de nummers er maar niet in helaas :S
Heb je een specifiek punt waar het misgaat of weet je gewoon niet waar je moet beginnen?
pi_120613916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:38 schreef Kptelmo het volgende:
Even een ego-quote:

[..]

De link geeft uitleg over het custom-song-programma (met download-link). Na registratie kun je op het forum ook een subforum vinden waar mensen hun customs delen (hier dus).
Om een custom song toe te kunnen voegen moet je wel minimaal 1 DLC hebben, maar wellicht dat het ook werkt met de gratis Xmas-DLC.
Ik heb wel veel DLC, maar niet helemaal op de juist manier.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:59:25 #43
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_120615396
Korte handleiding dan:

Download hier het progje (link)

Pak het zip-bestand ergens uit (waar je het terugvindt).
Start RocksmithTookitGUI.exe.
Ga naar het tabblad DLC Packer/Unpacker

Klik op Unpack en blader naar een van de officiele DLC songs/packs in je Rocksmith-map.
(Standaardlocatie: c:\program files\steam\steamapps\common\rocksmith\content)
Vervolgens moet je locatie kiezen waar hij de officiele DLC uitpakt.
In deze map vind je een reeks bestanden waaronder een bestand genaamd APP_ID.
Open dit bestand. Standaard zal Windows niet weten waarmee, kies hiervoor Kladblok (Notepad).
In het bestand staat een enkel nummer, 206103 in het geval van de Xmas-DLC.

Dit nummer dien je ook in de custom DLC zetten. Als je de Xmas-DLC hebt, kun je al die stappen trouwens overslaan en het nummer 206103 gebruiken.

Download een custom DLC hier (werkt alleen als je je geregistreerd hebt).

Gebruik de bovenstaande stappen om je gedownloade custom DLC uit te pakken zodat je het nummer in APP_ID kunt aanpassen.
Vervolgens gebruik je dezelfde methode om het bestand weer in te pakken. Met de Pack-knop dus ipv de Unpack-knop.
De naam die je aan de ingepakte .DAT-file geeft is niet van belang (net getest, de mijne heet JohnnyCash-Hurt.dat).
Kopieer de DAT-file in je Rocksmith...content-map.

Start game, kies songs en vind je custom-song.

Succes :)
pi_120617907
thnx dit moet wel gaan lukken :)

zijn hier ook mensen die nog nooit gitaar hebben gespeeld of hebben aangeraakt , en die net als mij rocksmith hebben aangeschaft als leerprogama ?

wat is jullie ervaring en hoelang deden jullie er over om je vingers goed te krijgen met een akkoord ?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:01:23 #45
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_120618537
Moet je het vorige deel even doorlezen, daar staat meer dan genoeg in.
Trouwens ook officiele Foo Fighters-pack uit, binnenkort eens proberen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_120623122
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:46 schreef taker19872 het volgende:

zijn hier ook mensen die nog nooit gitaar hebben gespeeld of hebben aangeraakt , en die net als mij rocksmith hebben aangeschaft als leerprogama ?

wat is jullie ervaring en hoelang deden jullie er over om je vingers goed te krijgen met een akkoord ?
Verwaarloosbare ervaring hiero, heb de gitaar al een tijdje maar nauwelijks wat mee gedaan.
Een paar akkoorden krijg ik wel voor elkaar. Op tijd in een liedje is wat anders :). Volgens mij kun je die beter buiten het spel om (of in de Amp-mode) oefenen, zonder tijdsdruk.
Hoe lang? Niet lang lijkt me, paar keer proberen en dan blijven oefenen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 01:16:45 #47
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_120623730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:46 schreef taker19872 het volgende:

Newb hier :)

Heb de gitaar al 6 jaar in huis, maar vooral gekocht omdat het een replica is van Brian May's gitaar (die van Queen). En ook meerdere versterkers bij gekocht.. Beetje dure hobby :P

Akkoorden leer je vanzelf goed pakken, de eerste maand voelt alles nogal vreemd aan. Pas als je ieder akkoord foutloos kunt spelen én snel kunt wisselen doe je t goedl. Als je dat dus niet kan moet je meer oefenen ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 09:23:59 #48
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_120627084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:59 schreef Kptelmo het volgende:
Korte handleiding dan:

Download hier het progje (link)

Pak het zip-bestand ergens uit (waar je het terugvindt).
Start RocksmithTookitGUI.exe.
Ga naar het tabblad DLC Packer/Unpacker
[ afbeelding ]
Klik op Unpack en blader naar een van de officiele DLC songs/packs in je Rocksmith-map.
(Standaardlocatie: c:\program files\steam\steamapps\common\rocksmith\content)
Vervolgens moet je locatie kiezen waar hij de officiele DLC uitpakt.
In deze map vind je een reeks bestanden waaronder een bestand genaamd APP_ID.
Open dit bestand. Standaard zal Windows niet weten waarmee, kies hiervoor Kladblok (Notepad).
In het bestand staat een enkel nummer, 206103 in het geval van de Xmas-DLC.

Dit nummer dien je ook in de custom DLC zetten. Als je de Xmas-DLC hebt, kun je al die stappen trouwens overslaan en het nummer 206103 gebruiken.

Download een custom DLC hier (werkt alleen als je je geregistreerd hebt).

Gebruik de bovenstaande stappen om je gedownloade custom DLC uit te pakken zodat je het nummer in APP_ID kunt aanpassen.
Vervolgens gebruik je dezelfde methode om het bestand weer in te pakken. Met de Pack-knop dus ipv de Unpack-knop.
De naam die je aan de ingepakte .DAT-file geeft is niet van belang (net getest, de mijne heet JohnnyCash-Hurt.dat).
Kopieer de DAT-file in je Rocksmith...content-map.

Start game, kies songs en vind je custom-song.
[ afbeelding ]

Succes :)
wat een omweg :P

je kan ook gewoon de file downloaden , die in je rocksmith zetten en klaar? (als je wilt renamen dan kan je gewoon f2 op de file doen en klaar)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_120627834
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:23 schreef Jimbo het volgende:

[..]

wat een omweg :P

je kan ook gewoon de file downloaden , die in je rocksmith zetten en klaar? (als je wilt renamen dan kan je gewoon f2 op de file doen en klaar)
Zo ver ik begrepen heb, maar niet zelf getest, moet je de inhoud van het bestand APP_ID aanpassen en dat bestand zit verwerkt in het dlc bestand. Veel van de downloads gebruiken een dlc code van Blink187, als je die hebt kun je de file gewoon naar je contentmap kopieren. Maar dat zou geen garantie zijn... Zogezegd, ik heb heb het nog niet getest. Ik ging ervanuit dat de mensen die voor deze software verantwoordelijk zijn dit getest hebben.
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 13:41:55 #50
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_120631208
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:31 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Zo ver ik begrepen heb, maar niet zelf getest, moet je de inhoud van het bestand APP_ID aanpassen en dat bestand zit verwerkt in het dlc bestand. Veel van de downloads gebruiken een dlc code van Blink187, als je die hebt kun je de file gewoon naar je contentmap kopieren. Maar dat zou geen garantie zijn... Zogezegd, ik heb heb het nog niet getest. Ik ging ervanuit dat de mensen die voor deze software verantwoordelijk zijn dit getest hebben.
ik flikker gewoon alles direct in mn content map.

totaal geen probleem hier, heb een gigantische songlist en thats it.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')