SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of heeft er iemand nog de geniale tip waardoor m'n beestjes wel weer met elkaar op de bank zouden kunnen liggen?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
Een van m'n katten slaapt nu altijd al bij me in bedquote:Op woensdag 19 december 2012 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Sowieso moet je een beetje slim verhuizen. Ideaal vind ik de katten even apart doen als je de boel uit je oude huis haalt (in een kamertje met kattenbak en eten). En dan rustig overbrengen naar het nieuwe adres als het daar weer een beetje rustig is (dus tijdig alle verhuishulp bedanken en naar huis sturen). Geef ze dan rustig de tijd om de nieuwe ruimte te verkennen. En let daarbij vooral op de kattenbak, dat ze die snel weten te vinden.
Een Feliwaystekker zou voor de eerste maand best goed kunnen helpen om ze te laten wennen.
Mijn tip zou verder nog zijn om 's nachts de deur van je slaapkamer open te laten. Jij bent vertrouwd en dan kunnen ze in je buurt zijn. (Onze kat sliep de eerste week 's nachts bij ons op bed terwijl ze dat daarvoor nooit en sindsdien ook nooit weer heeft gedaan.)
Als ze dat nou eens zou doen he... maar nee, ze probeert het en zodra de andere te dichtbij komen geeft ze op en vlucht ze. En dat is nu al een paar jaar zo, dus ik verwacht niet dat dat op de nieuwe plek veel anders zal worden, maar daar heeft ze straks veel minder eigen plekjes om naar toe te vluchten... (zeker als ze niet naar buiten mogen)quote:Op woensdag 19 december 2012 09:50 schreef craftyvirus het volgende:
Ze gaat vanzelf haar grens aangeven richting de andere katten. Het zal een aantal keer een confrontatie opleveren, maar dat is in de natuur niet anders...
Dit gaat bij mij al jaren zo. De andere katten gaan inmiddels met een boog om die ene heen die niks van ze moet hebben. Hij ligt ook zelden gezellig in de woonkamer maar ergens in een doos afgezonderd van de rest. Als de anderen in de buurt komen gaat ie blazen, grommen en haalt wel es uit naar ze. Ik doe hem nooit weg vanwege dit want het is verder best een leuke kat, apart dat weer wel want een kroelerd is ie niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:05 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Als ze dat nou eens zou doen he... maar nee, ze probeert het en zodra de andere te dichtbij komen geeft ze op en vlucht ze. En dat is nu al een paar jaar zo, dus ik verwacht niet dat dat op de nieuwe plek veel anders zal worden, maar daar heeft ze straks veel minder eigen plekjes om naar toe te vluchten... (zeker als ze niet naar buiten mogen)
Volgens mij is jouw voornaamste probleem dat je een knoop moet doorhakken en daar eigenlijk al rijkelijk laat mee bent. Of je gaat nu als de wiedeweerga een goed nieuw huisje zoeken voor je kat voordat je gaat verhuizen. Of je geeft je kat een serieuze kans in de nieuwe situatie.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:33 schreef Abby79 het volgende:
Ik vind het zielig voor het beesie, ze zit alleen maar in haar hoekje op de vensterbank bang te zijn voor de anderen als ze binnen zit. Ik zou het voor haar veel leuker vinden als ze ergens een eigen (veilige) plek heeft, of als ze om kon gaan met d'r twee kinderen. Zij is ook een leuke kat, maar het is onmogelijk daarvan te genieten helaas zolang ze niet alleen is.
Als ik het zo lees, heb je eigenlijk de keuze al gemaakt. Dan moet je inderdaad de knoop daadwerkelijk doorhakken en doorzetten om ASAP een geschikt baasje voor haar te vinden.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:33 schreef Abby79 het volgende:
Ik vind het zielig voor het beesie, ze zit alleen maar in haar hoekje op de vensterbank bang te zijn voor de anderen als ze binnen zit. Ik zou het voor haar veel leuker vinden als ze ergens een eigen (veilige) plek heeft, of als ze om kon gaan met d'r twee kinderen. Zij is ook een leuke kat, maar het is onmogelijk daarvan te genieten helaas zolang ze niet alleen is.
Lol. Neeee, ze is mama van m'n andere twee kattenquote:Op woensdag 19 december 2012 14:55 schreef pcfluisteraar het volgende:
Mamapoes!? Hoe loonlie ben je dan zeg!!!!!!
Ja, ik denk het eigenlijk ook wel...quote:Op woensdag 19 december 2012 11:51 schreef snkr-xxx het volgende:
Als ik het zo lees, heb je eigenlijk de keuze al gemaakt. Dan moet je inderdaad de knoop daadwerkelijk doorhakken en doorzetten om ASAP een geschikt baasje voor haar te vinden.
Gast leer lezen man.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:55 schreef pcfluisteraar het volgende:
Mamapoes!? Hoe loonlie ben je dan zeg!!!!!!
+ beestjes kunnen je eigen stress ook haarfijn aanvoelen.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:34 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan zo slecht tegen dat halfslachtige. Op die manier draait het erop uit dat je haar eerst de stress van je verhuizing aandoet en daarna nog eens de stress van een nieuw huisje. Dat is allemaal niet in het belang van het welzijn van je kat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |