En je vermogenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:53 schreef ManAtWork het volgende:
Is ook afhankelijk van je verzamelinkomen.
Mhm, het punt is dus dat zodra je de heffingvrije voet bereikt (¤21.139) je geen belastbaar inkomen hebt in box 3, maar geen huurtoeslag meer krijgt. Niet dat iemand die huurtoeslag wil aanvragen daar vaak mee te maken zal krijgen, maar toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het (box 3) vermogen zit gewoon in je verzamelinkomen.
Althans, het forfaitair rendement.
Als je precies op de grens zit betaal je geen vermogenrendementsheffing. Dan vervalt je recht op huurtoeslag niet. Val je er net boven ( 1 EUR ), dan betaal je vermogensrendementsheffing en vervalt je recht op huurtoeslag (behoudens bijzondere gevallen). Het recht vervalt niet bij een bepaald niveau aan vermogen (wel indirect uiteraard), maar bij het feit of je al dan niet vermogensrendementsheffing betaalt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, het punt is dus dat zodra je de heffingvrije voet bereikt (¤21.139) je geen belastbaar inkomen hebt in box 3, maar geen huurtoeslag meer krijgt. Niet dat iemand die huurtoeslag wil aanvragen daar vaak mee te maken zal krijgen, maar toch.
Hm, ik dacht dat je per se 'onder' de vermogensgrens moest zitten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je precies op de grens zit betaal je geen vermogenrendementsheffing. Dan vervalt je recht op huurtoeslag niet. Val je er net boven ( 1 EUR ), dan betaal je vermogensrendementsheffing en vervalt je recht op huurtoeslag (behoudens bijzondere gevallen). Het recht vervalt niet bij een bepaald niveau aan vermogen (wel indirect uiteraard), maar bij het feit of je al dan niet vermogensrendementsheffing betaalt.
In dit laatste geval zit je 'vermogen' gewoon in het verzamelinkomen, zoals ik hierboven al aangaf.
Nee, het gaat erom of je (belastbaar) box 3 inkomen hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat je per se 'onder' de vermogensgrens moest zitten.
Ja, ik zie hetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom of je (belastbaar) box 3 inkomen hebt.
quote:Woont u alleen en bent u 23 jaar of ouder, maar jonger dan de AOW-leeftijd? Dan kunt u huurtoeslag krijgen als:
u maximaal ¤ 21.139 aan vermogen hebt
Zoals Maharbal hierboven al heeft toegelicht heb ik niet voor niks de term verzamelinkomen gebruikt.quote:
Zinloze informatiequote:Op maandag 13 mei 2013 13:37 schreef Fogel het volgende:
Nationale feestdag FTW!
[ afbeelding ]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/17_mei_(Noorwegen)
quote:17 mei is de 137ste dag van het jaar (138ste dag in een schrikkeljaar) in de gregoriaanse kalender. Hierna volgen nog 228 dagen tot het einde van het jaar.
Dat stuk dat tussen () staat moet je ook als url meenemenquote:
Welke versie?quote:Op maandag 13 mei 2013 14:28 schreef Spiegelei het volgende:
Ik wil ook de overeenstemming over onze Grondwet vieren.
Dan had je het goed moeten typenquote:Op maandag 13 mei 2013 14:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat stuk dat tussen () staat moet je ook als url meenemen
Wat denk jij, allemaal natuurlijk, de Grondwet is een groot goed!quote:Op maandag 13 mei 2013 15:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Welke versie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet
ach ik hoef nog maar 2 daagjes... dan ben ik weer een week vrijquote:Op maandag 13 mei 2013 21:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Tsk, de arbeidsethos is weer ver te zoeken op deze maandag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |