abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120482708
Veel mensen vragen zich af of deze actie wel zoden aan de dijk zet. In de volkskrant wordt bijvoorbeeld genoemd dat Serious Request zich te weinig bezig houdt met de politieke dimensies waarachter het leed zich plaatsvindt. Ook de JOVD heeft kritiek geuit jegens SR, omdat volgens hun het Rode Kruis geen betrouwbare organisatie is. Wat ik persoonlijk trouwens de grootste flauwekul vind.

Maar, wat vinden jullie? Heeft het zin om zo'n actie te voeren? Zijn jullie ervan overtuigd dat het geld inderdaad bij die mensen terecht komt? Het is natuurlijk een leuk evenement, maar het is meer dan dat...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120483037
Het is gewoon lekker om te doen in deze tijd van het jaar, voelen ze vooral zichzelf goed bij.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:04:36 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120483157
De actie is natuurlijk leuk voor de sfeer en om mensen gewaar te maken van wat er in de wereld speelt. Als je berekent hoeveel materieel en manuren er in gaan zitten, zal de netto opbrengst wel meevallen. Ik denk dat Mies in haar dagen een hoger rendement had.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:06:22 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_120483291
Als de kosten daadwerkelijk van het ingezamelde geld betaald worden heb je een punt, anders niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_120483648
lijkt me toch niet, dat het ingezamelde geld deels gebruikt wordt om de kosten van SR te dekken? Lijkt me toch dat dit direct naar het rode kruis gaat.
pi_120483699
wat is er met naatje gebeurd"?
pi_120483834
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:11 schreef Aldo-MC het volgende:
wat is er met naatje gebeurd"?
Dat is mijn 'baggeraccount'.
pi_120484031
Ik vind vooral het doel "twijfelachtig" dit jaar. Begrijp me niet verkeerd, babysterfte is en blijft afschuwelijk! Maar afgelopen week was er een verhaal op de radio van een vrouw in Afrika met 4 kinderen, die 6 baby's had verloren. Vreselijk natuurlijk, maar wat voor leven zouden de kinderen hebben gehad? Kunnen pa en ma 10 kinderen onderhouden en een toekomst geven? En waar stopt het dan? 10 of 15 kinderen, of meer? Natuurlijk kijk ik, en doneer ik, maar toch.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_120484271
De kritiek op SR is logisch, dat gebeurd immers met vrijwel alles dat veel aandacht en bekendheid krijgt. Het is hoe dan ook een goed initiatief.
Ondanks dat het geen garantie geeft voor wat er in de toekomst gebeurd, denk ik zeker dat er levens van moeders/babys gered gaan worden door het geld dat opgehaald wordt.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_120484333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef gekkie000000 het volgende:
Ik vind vooral het doel "twijfelachtig" dit jaar. Begrijp me niet verkeerd, babysterfte is en blijft afschuwelijk! Maar afgelopen week was er een verhaal op de radio van een vrouw in Afrika met 4 kinderen, die 6 baby's had verloren. Vreselijk natuurlijk, maar wat voor leven zouden de kinderen hebben gehad? Kunnen pa en ma 10 kinderen onderhouden en een toekomst geven? En waar stopt het dan? 10 of 15 kinderen, of meer? Natuurlijk kijk ik, en doneer ik, maar toch.
Het is toch zes keer een minibegrafenis en de dood is nooit leuk. Emotioneel hakt het er dus ontzettend in. Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:24:01 #11
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120484477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:11 schreef Stefanovich het volgende:
lijkt me toch niet, dat het ingezamelde geld deels gebruikt wordt om de kosten van SR te dekken? Lijkt me toch dat dit direct naar het rode kruis gaat.
Directeur van Rode Kruis verheugt zich er al op
RED ONS HENNIEGOD
pi_120484596
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Het is toch zes keer een minibegrafenis en de dood is nooit leuk. Emotioneel hakt het er dus ontzettend in. Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.
Ik vind het echt oprecht vreselijk. Ik heb net zelf een baby en kan het me maar al te goed inbeelden. Maar laten we eerlijk zijn.. die kinderen moeten gewoon dood om de ramp daar nog enigszins te beperken.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:26:16 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120484641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef gekkie000000 het volgende:
Kunnen pa en ma 10 kinderen onderhouden en een toekomst geven? En waar stopt het dan? 10 of 15 kinderen, of meer? Natuurlijk kijk ik, en doneer ik, maar toch.
Een flink stuk voorlichting en vooroordelen proberen te veranderen helpt daarin...
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef De_Nater het volgende:
Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.
Iets doen aan kinderarbeid is ook een investering waard. Hoe meer kinderen er nu naar school gaan, hoe minder er straks hun hand op hoeven houden.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:28:08 #14
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120484794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
die kinderen moeten gewoon dood om de ramp daar nog enigszins te beperken.
Dit meen jij?
pi_120484853
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef error_404 het volgende:

[..]

Een flink stuk voorlichting en vooroordelen proberen te veranderen helpt daarin...

[..]

Iets doen aan kinderarbeid is ook een investering waard. Hoe meer kinderen er nu naar school gaan, hoe minder er straks hun hand op hoeven houden.
Wat ga je doen aan kinderarbeid?

Edit: het is immers een leuk streven, maar je moet wel kijken naar de realiteit. In die samenleving is kinderarbeid wellicht een noodzaak.
pi_120484891
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:28 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dit meen jij?
Dat meen ik ja.

Met ontzettend veel pijn in m'n hart. Het in leven houden van die kinderen is egoistisch want met dat egoistische en kortzichtige feelgood gevoel dat die actie oplevert veroorzaken we nog ontzettend veel meer leed en ellende in de toekomst.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:30:37 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120484995
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:28 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Wat ga je doen aan kinderarbeid?

Edit: het is immers een leuk streven, maar je moet wel kijken naar de realiteit. In die samenleving is kinderarbeid wellicht een noodzaak.
In stand gehouden door het westen.
pi_120485033
Ik zie geen nadelen.

Leuk als je er van houdt. Zo niet, dan kijk/luister je niet.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_120485053
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:30 schreef error_404 het volgende:

[..]

In stand gehouden door het westen.
Ja, dus wat moet er gebeuren? Zijn leuke kreten, maar concreet is het nog niet...
pi_120485116
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef error_404 het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt in landen waar een goeie arbeidsmarkt is ja. Je kan die kinderen daar wel een opleiding geven, maar zolang er amper een arbeidsmarkt is kunnen ze zichzelf nog niet onderhouden. Er moeten daar in zoveel aspecten dingen veranderen dat het focussen op 1 ding gewoon niet werkt.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:33:14 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120485198
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:31 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Ja, dus wat moet er gebeuren? Zijn leuke kreten, maar concreet is het nog niet...
Dat geld van SR in projecten stoppen die daadwerkelijk de ellende in derde wereld landen verhelpen in plaats van een feelgood christmas projectje opzetten dat geen daadwerkelijk effect sorteert.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:33:41 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120485226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat meen ik ja.

Met ontzettend veel pijn in m'n hart. Het in leven houden van die kinderen is egoistisch want met dat egoistische en kortzichtige feelgood gevoel dat die actie oplevert veroorzaken we nog ontzettend veel meer leed en ellende in de toekomst.
Ben ik niet met je eens.

A. Als er daar helemaal geen kinderen meer zouden zijn verziek je de toekomst van het land.
B. Kinderen zijn (wellicht grotendeels) een oudedagvoorziening voor ouders.
C. Denk niet dat baby's de bron van ellende zijn. Eerder bepaalde volwassenen.

Maarja, de ene week ben ik vol lof over Afrika en de andere keer denk ik ook, moet dat nu zo.
pi_120485436
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:33 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat geld van SR in projecten stoppen die daadwerkelijk de ellende in derde wereld landen verhelpen in plaats van een feelgood christmas projectje opzetten dat geen daadwerkelijk effect sorteert.
Benoem ze! Ik denk dat het beperken van kindersterfte een bijdrage kan leveren aan de economie daar. Hoe meer kinderen, hoe minder werk verricht hoeft te worden per kind, hoe meer de kinderen zich kunnen richten op andere activiteiten (school), hoe intelligenter het land wordt. Daarnaast ook: hoe meer arbeidsaanbod, hoe lager de prijs voor arbeid, hoe meer arbeidsintensieve industrie naar die landen heengaat, hoe meer inkomen men krijgt (in vergelijking met landbouwsituatie).
pi_120485442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:33 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

A. Als er daar helemaal geen kinderen meer zouden zijn verziek je de toekomst van het land.
B. Kinderen zijn (wellicht grotendeels) een oudedagvoorziening voor ouders.
C. Denk niet dat baby's de bron van ellende zijn. Eerder bepaalde volwassenen.

Maarja, de ene week ben ik vol lof over Afrika en de andere keer denk ik ook, moet dat nu zo.
Tja, je hebt wel gelijk. Ik ben het met je eens, alleen niet met de huidige kinderaantallen. Die ook nog eens gebaseerd zijn op een ingecalculeerde hoeveelheid sterfte. Dat maakt het voor ons westerlingen haast niet te bevatten.

Ik vind het echt vreselijk hoor. Ik ben geen emotieloos blok ijs dat dit vanuit een luxe westerse stoel achteroverleunend roept. Maar ik kan het niet meer met m'n geweten verenigen om daar nog geld aan te geven.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:37:11 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120485460
Het is uiteraard een leuk initiatief om jezelf een goed gevoel te geven. Maar ontwikkelingshulp helpt Afrika geen meter vooruit.
Handel helpt ze vooruit. Maar dat noemen de linksen uitbuiting, dus dat mag niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')