Dat is mijn 'baggeraccount'.quote:
Het is toch zes keer een minibegrafenis en de dood is nooit leuk. Emotioneel hakt het er dus ontzettend in. Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef gekkie000000 het volgende:
Ik vind vooral het doel "twijfelachtig" dit jaar. Begrijp me niet verkeerd, babysterfte is en blijft afschuwelijk! Maar afgelopen week was er een verhaal op de radio van een vrouw in Afrika met 4 kinderen, die 6 baby's had verloren. Vreselijk natuurlijk, maar wat voor leven zouden de kinderen hebben gehad? Kunnen pa en ma 10 kinderen onderhouden en een toekomst geven? En waar stopt het dan? 10 of 15 kinderen, of meer? Natuurlijk kijk ik, en doneer ik, maar toch.
Directeur van Rode Kruis verheugt zich er al opquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:11 schreef Stefanovich het volgende:
lijkt me toch niet, dat het ingezamelde geld deels gebruikt wordt om de kosten van SR te dekken? Lijkt me toch dat dit direct naar het rode kruis gaat.
Ik vind het echt oprecht vreselijk. Ik heb net zelf een baby en kan het me maar al te goed inbeelden. Maar laten we eerlijk zijn.. die kinderen moeten gewoon dood om de ramp daar nog enigszins te beperken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Het is toch zes keer een minibegrafenis en de dood is nooit leuk. Emotioneel hakt het er dus ontzettend in. Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.
Een flink stuk voorlichting en vooroordelen proberen te veranderen helpt daarin...quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef gekkie000000 het volgende:
Kunnen pa en ma 10 kinderen onderhouden en een toekomst geven? En waar stopt het dan? 10 of 15 kinderen, of meer? Natuurlijk kijk ik, en doneer ik, maar toch.
Iets doen aan kinderarbeid is ook een investering waard. Hoe meer kinderen er nu naar school gaan, hoe minder er straks hun hand op hoeven houden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:21 schreef De_Nater het volgende:
Bovendien: als die kinderen niets anders gewend zijn dan hard werken, dan maakt de conditie waarin ze terecht komen niet uit.
Dit meen jij?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
die kinderen moeten gewoon dood om de ramp daar nog enigszins te beperken.
Wat ga je doen aan kinderarbeid?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef error_404 het volgende:
[..]
Een flink stuk voorlichting en vooroordelen proberen te veranderen helpt daarin...
[..]
Iets doen aan kinderarbeid is ook een investering waard. Hoe meer kinderen er nu naar school gaan, hoe minder er straks hun hand op hoeven houden.
Dat meen ik ja.quote:
In stand gehouden door het westen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:28 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Wat ga je doen aan kinderarbeid?
Edit: het is immers een leuk streven, maar je moet wel kijken naar de realiteit. In die samenleving is kinderarbeid wellicht een noodzaak.
Ja, dus wat moet er gebeuren? Zijn leuke kreten, maar concreet is het nog niet...quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:30 schreef error_404 het volgende:
[..]
In stand gehouden door het westen.
Dat geldt in landen waar een goeie arbeidsmarkt is ja. Je kan die kinderen daar wel een opleiding geven, maar zolang er amper een arbeidsmarkt is kunnen ze zichzelf nog niet onderhouden. Er moeten daar in zoveel aspecten dingen veranderen dat het focussen op 1 ding gewoon niet werkt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef error_404 het volgende:
[..]
Een flink stuk voorlichting en vooroordelen proberen te veranderen helpt daarin...
[..]
Iets doen aan kinderarbeid is ook een investering waard. Hoe meer kinderen er nu naar school gaan, hoe minder er straks hun hand op hoeven houden.
Dat geld van SR in projecten stoppen die daadwerkelijk de ellende in derde wereld landen verhelpen in plaats van een feelgood christmas projectje opzetten dat geen daadwerkelijk effect sorteert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:31 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ja, dus wat moet er gebeuren? Zijn leuke kreten, maar concreet is het nog niet...
Ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat meen ik ja.
Met ontzettend veel pijn in m'n hart. Het in leven houden van die kinderen is egoistisch want met dat egoistische en kortzichtige feelgood gevoel dat die actie oplevert veroorzaken we nog ontzettend veel meer leed en ellende in de toekomst.
Benoem ze! Ik denk dat het beperken van kindersterfte een bijdrage kan leveren aan de economie daar. Hoe meer kinderen, hoe minder werk verricht hoeft te worden per kind, hoe meer de kinderen zich kunnen richten op andere activiteiten (school), hoe intelligenter het land wordt. Daarnaast ook: hoe meer arbeidsaanbod, hoe lager de prijs voor arbeid, hoe meer arbeidsintensieve industrie naar die landen heengaat, hoe meer inkomen men krijgt (in vergelijking met landbouwsituatie).quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat geld van SR in projecten stoppen die daadwerkelijk de ellende in derde wereld landen verhelpen in plaats van een feelgood christmas projectje opzetten dat geen daadwerkelijk effect sorteert.
Tja, je hebt wel gelijk. Ik ben het met je eens, alleen niet met de huidige kinderaantallen. Die ook nog eens gebaseerd zijn op een ingecalculeerde hoeveelheid sterfte. Dat maakt het voor ons westerlingen haast niet te bevatten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:33 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
A. Als er daar helemaal geen kinderen meer zouden zijn verziek je de toekomst van het land.
B. Kinderen zijn (wellicht grotendeels) een oudedagvoorziening voor ouders.
C. Denk niet dat baby's de bron van ellende zijn. Eerder bepaalde volwassenen.
Maarja, de ene week ben ik vol lof over Afrika en de andere keer denk ik ook, moet dat nu zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |