abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:45:51 #51
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120467385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:44 schreef Akantha het volgende:

[..]

Reuma. Het wordt steeds zwaarder en ze kunnen niets vinden heb het al 19 en een half jaar.
Ah ja, dat topic over dat je waarschijnlijk in de toekomst in een rolstoel moet was dan vast van jou.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:46:43 #52
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120467413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:45 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ah ja, dat topic over dat je waarschijnlijk in de toekomst in een rolstoel moet was dan vast van jou.
Uiteraard. Ik kan nu nog maar 7 km lopen, daar bedoel ik mee dat de pijn dan niet meer uit te houden is. Na 1 meter begint de pijn al na 1 km begint het heel erg zeer te doen, kan ik even op doorlopen maar goed... Niet goed dus, kan niet eens met een vriendin naar de dierentuin of ze moet me al duwen in een rolstoel.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:54:57 #53
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120467746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:08 schreef Akantha het volgende:
wat een haat allemaal.

Jou een spiegel voorhouden noem je meteen haat? Jij maakt het lekker makkelijk voor jezelf.

quote:
[..]

Ja misschien wel maar ook weer niet. Niet iedereen is gelijk geboren, de een worstelt jaren met kanker waardoor die achter komt te liggen. De ander breekt door stommiteiten een been. De een wordt geboren zonder benen, de ander verliest ze door vuurwerk.
Ja en? Moeten anderen daarom dan maar niet genieten van hun leven? Even los v/h feit dat je sowieso niet van iedereen met een in eerste opzicht leuk leven, weet wat voor barrieres ze hebben moeten overwinnen, heb je daarnaast een totaal verkeerde instelling.

Met jouw instelling word je alleen maar jaloerser en jaloersen, gefrustreerder en gefrustreerder. Je zal zien dat wanneer je anderen ECHT wat gunt, wanneer je echt blij kan worden van mensen die zelf blij zijn, jouw leven al een klein stukje leuker zal worden.

Maar goed, het moet wel in je zitten. Sommige mensen kwijnen liever weg in zelfmedelijden. Heb je uiteindelijk allen jezelf mee.
Krekker is de bom!
pi_120467817
Jammer man. Life is life
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:57:01 #55
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120467829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jou een spiegel voorhouden noem je meteen haat? Jij maakt het lekker makkelijk voor jezelf.

[..]

Ja en? Moeten anderen daarom dan maar niet genieten van hun leven? Even los v/h feit dat je sowieso niet van iedereen met een in eerste opzicht leuk leven, weet wat voor barrieres ze hebben moeten overwinnen, heb je daarnaast een totaal verkeerde instelling.

Met jouw instelling word je alleen maar jaloerser en jaloersen, gefrustreerder en gefrustreerder. Je zal zien dat wanneer je anderen ECHT wat gunt, wanneer je echt blij kan worden van mensen die zelf blij zijn, jouw leven al een klein stukje leuker zal worden.

Maar goed, het moet wel in je zitten. Sommige mensen kwijnen liever weg in zelfmedelijden. Heb je uiteindelijk allen jezelf mee.
Zit wel een kern van waarheid in wat je zegt...Maar het is moeilijk alles gewoon los te laten en te laten vieren. Altijd als ik probeer iets goeds te doen krijg ik weer twee klappen in mijn maag. Bij wijze van spreken. Ik heb iemand nodig die mij doet leiden want mij lukt het nooit in mijn eentje.
To be in the world
And not a part of it
pi_120467837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:39 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ik voel dan ook een diepgaande leegte in mijn leven! ;(
Vertel nou maar.
Kinderen die vragen worden overgeslagen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:57:58 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120467869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:44 schreef Akantha het volgende:

[..]

Reuma. Het wordt steeds zwaarder en ze kunnen niets vinden heb het al 19 en een half jaar.
Iemand die een goede gezondheid heeft, heeft misschien makkelijk praten. Feit blijft, door jezelf alleen maar kut te voelen en daarnaast ook nog eens jaloers te zijn op anderen die wel de mogelijkheid hebben bepaalde dingen te doen, maak je jouw eigen leven alleen maar depressiever.

Hoe kut de situatie ook is, je zal opzoek moeten gaan naar alternatieven om toch, op basis van jouw staat van gezondheid, het maximale eruit te halen / te genieten.
Krekker is de bom!
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:00:32 #58
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120467943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Iemand die een goede gezondheid heeft, heeft misschien makkelijk praten. Feit blijft, door jezelf alleen maar kut te voelen en daarnaast ook nog eens jaloers te zijn op anderen die wel de mogelijkheid hebben bepaalde dingen te doen, maak je jouw eigen leven alleen maar depressiever.

Hoe kut de situatie ook is, je zal opzoek moeten gaan naar alternatieven om toch, op basis van jouw staat van gezondheid, het maximale eruit te halen / te genieten.
Ja ik voel me ook alleen maar kut en zit vast in die depressie. Maar als ik om me heen kijk zie ik iedereen alsof het heel makkelijk lijkt, om gewoon lol te maken. Ik heb echt 0 vrienden etc ik ben echt met een verkeerde fundering begonnen, en lijdt dus een eenzaam leven.

En dat is lastig om dat te vinden want ik kan actief niet heel veel doen, lichamelijk. En echt veel kennissen heb ik helemaal niet dat is dus het moeilijk.
To be in the world
And not a part of it
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:04:37 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120468067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:57 schreef Akantha het volgende:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in wat je zegt...Maar het is moeilijk alles gewoon los te laten en te laten vieren. Altijd als ik probeer iets goeds te doen krijg ik weer twee klappen in mijn maag. Bij wijze van spreken. Ik heb iemand nodig die mij doet leiden want mij lukt het nooit in mijn eentje.
Het is logisch dat je soms gewoon even moment hebt dat je jezelf kut voelt. Kunst is om je hieruit te slepen en opzoek te gaan naar alternatieven die het leven toch leuk maken. Er zijn zoveel manieren om toch te genieten van het leven. Het is heus niet zo dat je alleen kunt genieten door te gaan snowboarden, of weet ik veel wat te doen. Sommige mensen genieten sowieso meer van een goed boek dan v/h snowboarden en weer anderen vinden een manier om toch ondanks (ik noem maar wat) een rolstoel, atleet / basketballer, etc te worden.

Een goede gezondheid maakt het allemaal veel makkelijker, omdat je meer keus en vrijheid hebt te doen wat je wil en ook geen lichamelijke klachten/pijn/etc. Dit betekent echter niet er voor mensen met gezondheidsproblemen, en dus een veel beperktere keus, opeens geen aanbod meer is. Je zal alleen wel creatiever moeten zijn in het bedenken van dingen en eventueel ook op andere manier opzoek moeten gaan.

Goede begeleiding, niet specifiek mbt het vinden van een bezigheid, maar vooral mbt het 'hoe om te gaan met een dergelijke situatie' zou hierbij wellicht een uitkomst zijn. Helaas weet ik verder weinig over dergelijke mogelijkheden. In films zie je mbt de VS altijd van die praatclubjes van mensen met eenzelfde probleem. Mensen die elkaar op ideeen kunnen brengen, etc.

Wellicht heb je in NL sites voor mensen met bepaalde problemen, of 'mentoren' of weet ik veel wat voor begeleiders, die je kunnen adviseren hoe goed met de situatie om te gaan, etc.
Krekker is de bom!
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:08:42 #60
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120468218
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Kinderen die vragen worden overgeslagen.
Jij bent het kind van ons tweeën. :')
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:11:40 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120468329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:00 schreef Akantha het volgende:

[..]

Ja ik voel me ook alleen maar kut en zit vast in die depressie. Maar als ik om me heen kijk zie ik iedereen alsof het heel makkelijk lijkt, om gewoon lol te maken. Ik heb echt 0 vrienden etc ik ben echt met een verkeerde fundering begonnen, en lijdt dus een eenzaam leven.

En dat is lastig om dat te vinden want ik kan actief niet heel veel doen, lichamelijk. En echt veel kennissen heb ik helemaal niet dat is dus het moeilijk.
Ik ga je even een heel ander voorbeeld geven:

Persoon 1 komt uit een ghetto, arm achterstandsgezin, etc.
Persoon 2 komt uit een welvarend gezin, veel kansen etc.

Even los v/h feit dat het in werkelijkheid sowieso moeilijk oordelen is welke persoon een leuker/makkelijker leven heeft, omdat elk huisje vaak z'n kruisje heeft, zou je in eerste instantie zeggen dat persoon 2 het makkelijker/beter heeft.

Goed, laten we hier even vanuit gaan.

Persoon 1 kan meerdere dingen doen. Hij kan klagen hoe slecht hij het heeft, excuses gebruiken over hoe sociale en maatschappelijke factoren ertoe hebben geleid dat hij buiten zijn schuld om in zo'n slechte positie zit, etc. Zal allemaal waar zijn. En persoon 2 die het advies geeft dat persoon 1 toch alles op alles moet doen om wat van zijn leven te maken, heeft misschien zelf makkelijk praten.

Feit blijft: persoon 1 komt geen stap verder met het klagen en aanwijzen van factoren die hebben geleid tot zijn slechte positie (hoe waar het ook is). Wil persoon 1 toch het maximale eruit halen, zal hij dus de situatie moeten accepteren hoe deze is (ongeacht hoe eerlijk/oneerlijk het wel niet is) en toch proberen alle kansen aan te grijpen, en misschien nog belangrijker, proberen om zelf kansen te creeren.

In de praktijk zal dit vaak moeilijk gaan omdat persoon 1 door zijn sociale situatie vaak ook niet de vaardigheden heeft om het leven op zo'n manier te bekijken. Jij hebt deze vaardigheden wellicht wel. Hoe moeilijk het ook is, probeer voor jezelf toch het beste eruit te halen.
Krekker is de bom!
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:12:46 #62
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_120468374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:00 schreef Akantha het volgende:

[..]

Ik denk dat je er nog van zou staan te kijken hoe iedereen op zijn eigen manier struggelt, maar het niet laat merken. Sociale media geven soberso een vertekend beeld dus als je daar depri van wordt moet je er gewoon mee kappen want dat zal echt niet beter worden.

Verder sterkte met je situatie want zal wel niet makkelijk zijn. Overigens is KLB niet bepaald het beste subforum om steun te krijgen zoals je wel zult merken.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_120468378
Kom gewoon eens van je kamer af man G er is meer te doen dan allen FOK!en
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:15:16 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120468455
TS, misschien voor de lol (of om inspiratie op te doen) eens opzoek gaan naar docu's over mensen met een handicap of gezondheidsprobleem, die toch hun (nieuw ontdekte) dromen waarmaken.

Niet per se om precies hetzelfde te doen, maar gewoon om enige inspiratie op te doen mbt de mindset die deze mensen hebben.
Krekker is de bom!
pi_120468668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:08 schreef Akantha het volgende:
wat een haat allemaal.

[..]

Ja misschien wel maar ook weer niet. Niet iedereen is gelijk geboren, de een worstelt jaren met kanker waardoor die achter komt te liggen. De ander breekt door stommiteiten een been. De een wordt geboren zonder benen, de ander verliest ze door vuurwerk.
Ligt geheel aan jouw instelling. ik ben aan het wachten op een niertransplantatie. Zie je mij triest thuis op de bank alleen zitten? nee ik maak er wat van. ik ga ook gewoon zuipen en de lokale schuurfeesten langs(altijd kassa). dat jij nou zielig gaat doen, betekent niet dat de rest geen lol mag hebben....
pi_120468773
En buiten dat zoek een hobby ofzo.. iets wat je bezig houdt. Iets wat meerdere mensen doet. Ik ben bijvoorbeeld met een rc brandstof wagen bezig en heb via via vrienden gemaakt die dat ook deden en wij gaan nu regelmatig rijden.
pi_120468774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:08 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Jij bent het kind van ons tweeën. :')
Ik dacht dat we gelijke waren, leeftijd is gewoon mijn vloek ;(
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:15:56 #68
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120470815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het is logisch dat je soms gewoon even moment hebt dat je jezelf kut voelt. Kunst is om je hieruit te slepen en opzoek te gaan naar alternatieven die het leven toch leuk maken. Er zijn zoveel manieren om toch te genieten van het leven. Het is heus niet zo dat je alleen kunt genieten door te gaan snowboarden, of weet ik veel wat te doen. Sommige mensen genieten sowieso meer van een goed boek dan v/h snowboarden en weer anderen vinden een manier om toch ondanks (ik noem maar wat) een rolstoel, atleet / basketballer, etc te worden.

Een goede gezondheid maakt het allemaal veel makkelijker, omdat je meer keus en vrijheid hebt te doen wat je wil en ook geen lichamelijke klachten/pijn/etc. Dit betekent echter niet er voor mensen met gezondheidsproblemen, en dus een veel beperktere keus, opeens geen aanbod meer is. Je zal alleen wel creatiever moeten zijn in het bedenken van dingen en eventueel ook op andere manier opzoek moeten gaan.

Goede begeleiding, niet specifiek mbt het vinden van een bezigheid, maar vooral mbt het 'hoe om te gaan met een dergelijke situatie' zou hierbij wellicht een uitkomst zijn. Helaas weet ik verder weinig over dergelijke mogelijkheden. In films zie je mbt de VS altijd van die praatclubjes van mensen met eenzelfde probleem. Mensen die elkaar op ideeen kunnen brengen, etc.

Wellicht heb je in NL sites voor mensen met bepaalde problemen, of 'mentoren' of weet ik veel wat voor begeleiders, die je kunnen adviseren hoe goed met de situatie om te gaan, etc.
Bedankt, ik moet gewoon eens goed met mijn hulpverleners praten erover en kijken wat ik kan oplossen. Een lijstje maken van wat ik wil en hoe ik dat denk aan te pakken. Wellicht dat dat helpt. Het blijft echter altijd lastig om tot een goeie creatieve oplossing komen omdat ik lichamelijk steeds meer neer ga, het liefst zou ik gewoon feesten een leuke vriendin krijgen of zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik ga je even een heel ander voorbeeld geven:

Persoon 1 komt uit een ghetto, arm achterstandsgezin, etc.
Persoon 2 komt uit een welvarend gezin, veel kansen etc.

Even los v/h feit dat het in werkelijkheid sowieso moeilijk oordelen is welke persoon een leuker/makkelijker leven heeft, omdat elk huisje vaak z'n kruisje heeft, zou je in eerste instantie zeggen dat persoon 2 het makkelijker/beter heeft.

Goed, laten we hier even vanuit gaan.

Persoon 1 kan meerdere dingen doen. Hij kan klagen hoe slecht hij het heeft, excuses gebruiken over hoe sociale en maatschappelijke factoren ertoe hebben geleid dat hij buiten zijn schuld om in zo'n slechte positie zit, etc. Zal allemaal waar zijn. En persoon 2 die het advies geeft dat persoon 1 toch alles op alles moet doen om wat van zijn leven te maken, heeft misschien zelf makkelijk praten.

Feit blijft: persoon 1 komt geen stap verder met het klagen en aanwijzen van factoren die hebben geleid tot zijn slechte positie (hoe waar het ook is). Wil persoon 1 toch het maximale eruit halen, zal hij dus de situatie moeten accepteren hoe deze is (ongeacht hoe eerlijk/oneerlijk het wel niet is) en toch proberen alle kansen aan te grijpen, en misschien nog belangrijker, proberen om zelf kansen te creeren.

In de praktijk zal dit vaak moeilijk gaan omdat persoon 1 door zijn sociale situatie vaak ook niet de vaardigheden heeft om het leven op zo'n manier te bekijken. Jij hebt deze vaardigheden wellicht wel. Hoe moeilijk het ook is, probeer voor jezelf toch het beste eruit te halen.
Bedankt ik ga er wel over nadenken..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:15 schreef KreKkeR het volgende:
TS, misschien voor de lol (of om inspiratie op te doen) eens opzoek gaan naar docu's over mensen met een handicap of gezondheidsprobleem, die toch hun (nieuw ontdekte) dromen waarmaken.

Niet per se om precies hetzelfde te doen, maar gewoon om enige inspiratie op te doen mbt de mindset die deze mensen hebben.
Die dingen haat ik ik doe echt alles wat met mijnz iekte heeft te maken weg gooien.
To be in the world
And not a part of it
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:27:38 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120471373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef Akantha het volgende:

[..]

Die dingen haat ik ik doe echt alles wat met mijnz iekte heeft te maken weg gooien.
Ik denk dat je dan je kop in het zand steekt. Let wel op, ik doe hier uitspraken op basis van zeer beperkte informatie over jouw persoonlijkheid en jouw persoonlijke situatie. Ik praat dus op basis van algemeenheden en kan er (op sommige gebieden) wellicht naast zitten.

Je moet jezelf natuurlijk niet 24/7 met jouw ziekte bezighouden. Maar de werkelijkheid wel onderkennen. En pas wanneer je dit kunt en jouw zwakke kant erkent, dan kun je opzoek naar nieuwe sterke kanten.

En waarom jezelf niet op ideeen laten brengen door ervaringsdeskundigen? Dit naast het advies van hulpverleners. Ik denk persoonlijk (maar ik ben geen hulpverlener!) dat er een behoorlijke mentaliteitsverandering nodig is bij jou (en dat bedoel ik niet negatief of aanvallend). Aan de andere kant zie ik dit wel als positief, omdat dit zou kunnen betekenen dat jij gewoon nog even niet weet hoe je ermee om moet gaan. Wat dus ook betekent dat er een grote kans is, dat je op een gegeven moment je weg wel zal vinden.

Ieder mens heeft z'n beperkingen. Sommige beperkingen zijn of lijken makkelijker te overwinnen dan andere. Feit blijft, je zal ze eerst zelf onder ogen moeten zien en het moeten accepteren. Je hoeft het niet per se als positief te zien, maar je moet het wel, zoals ik al zei proberen te accepteren; er mee kunnen leven ipv dat je 'het haat'. En daarna doorzetten en opzoek naar de voor jou boeiende dingen die je dan wel kunt doen. En in veel gevallen zal het je uiteindelijk zelfs verbazen wat je aan alternatieven hebt.

En ik doelde niet per se op docu's van mensen met exact hetzelfde, maar op docu's over mensen met of hetzelfde of wat anders, maar waar de kern van de docu is hoe deze mensen nieuwe uitdagingen hebben gevonden. Ik ben toch erg benieuwd waarom je zoiets haat.
Krekker is de bom!
pi_120472652
Met andere woorden: TS heeft een kutleven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_120477143
Sophie94 is toch zo'n naïeve corpsbal slet, zoals beschreven in de OP?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_120478152
Het leven is ook kut. Ben gewoon aan het wachten tot de dood.
pi_120478245
Het is inderdaad niet eerlijk verdeeld en er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben, maar je moet eens tevreden zijn met wat je hebt. Een kind in een derdewereldland heeft misschien geen warm huis, computer of telefoon. Er zijn kinderen nu die doodgaan van gebrek aan schoon water of omdat ze geen geld hebben voor medicijnen. Wees blij dat je iig leeft en dat je het best goed hebt vergeleken met al die andere mensen. Als je tevreden bent, zal je je situatie ook accepteren.
''The root of suffering is attachment''
pi_120478422
Pogo dancing!
  Forum Admin dinsdag 18 december 2012 @ 21:07:36 #75
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_120478424
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:05 schreef BestIEverHad het volgende:
Het is inderdaad niet eerlijk verdeeld en er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben, maar je moet eens tevreden zijn met wat je hebt. Een kind in een derdewereldland heeft misschien geen warm huis, computer of telefoon. Er zijn kinderen nu die doodgaan van gebrek aan schoon water of omdat ze geen geld hebben voor medicijnen. Wees blij dat je iig leeft en dat je het best goed hebt vergeleken met al die andere mensen. Als je tevreden bent, zal je je situatie ook accepteren.
Precies, tevreden zijn heeft niets te maken met wat je niet hebt of wat je niet kan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')