abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held woensdag 19 december 2012 @ 22:31:00 #151
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120530082
quote:
13s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:41 schreef Poemgirl het volgende:
De extended editions komen pas richting eind volgend jaar :')
Uiteraard. Eerst de normale versie. Dan de extended. Herhalen voor de 2e en 3e film.
Dan een mooie boxset van de bioscoopversies, later de extended boxset.
Daarna een Complete Saga boxset (hobbit+lotr), ook weer gesplitst in normaal en extended.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_120530781
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:45 schreef Jivis het volgende:

[..]

ROTK heeft ongeveer 50 minuten extra. FOTR en TT beduidend minder, 30 minuten extra ongeveer. Daar zal het bij The Hobbit ook wel op neerkomen.
2 uur en 58 minuten tegenover 3 uur en 48 minuten = 50 min.

3 uur en 21 minuten tegenover 3 uur en 55 minuten = 34 min.

3 uur en 21 minuten tegenover 4 uur en 23 minuten = 1 uur en 2 minuten

Ik heb hoop :)
pi_120531115
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:41 schreef andreas612 het volgende:

[..]

2 uur en 58 minuten tegenover 3 uur en 48 minuten = 50 min.

3 uur en 21 minuten tegenover 3 uur en 55 minuten = 34 min.

3 uur en 21 minuten tegenover 4 uur en 23 minuten = 1 uur en 2 minuten

Ik heb hoop :)
Daar zit de aftiteling bij, die duurt eeuwen :P.
Amen.
pi_120531304
Dus, bij de originele toch ook... maakt geen zak uit..
pi_120531703
PJ heeft al aangegeven dat er 25 minuten extra bij komen :).
Amen.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 19 december 2012 @ 23:19:22 #156
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_120533095
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:50 schreef andreas612 het volgende:
Dus, bij de originele toch ook... maakt geen zak uit..
Bij die tijd zijn de fanclub credits meegenomen. Die zaten alleen bij de Extended Editions.

Film Original Edition Length (mins) Extended Edition Length (mins)
The Fellowship of the Ring 178 208
The Two Towers 179 223
The Return of the King 201 251
pi_120533188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Bij die tijd zijn de fanclub credits meegenomen. Die zaten alleen bij de Extended Editions.

Film Original Edition Length (mins) Extended Edition Length (mins)
The Fellowship of the Ring 178 208
The Two Towers 179 223
The Return of the King 201 251
Die wilde ik ook net posten :P.
Amen.
pi_120533374
ait, naja we wachten het af
  donderdag 20 december 2012 @ 08:29:19 #159
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120540866
Gister gezien in 48p. Wat een film _O_ 1ste uur wat saai en traag maar daarna 2 uur langs even episch als Lord of the Rings _O_ En wat een prachtige special effects, mooiste die ik ooit heb gezien. Gollum is niet van echt te onderscheiden en ook o.a. de beesten van de Orcs en de Adelaars zagen er prachtig uit.

Ik vind dit ook, naast Avatar, één van de weinige 3D films waar het echt wat toevoegt, heb ervan genoten ^O^
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 20 december 2012 @ 08:30:16 #160
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120540879
Ohja, vond het 48p zeker wat toevoegen in Pathe de Kuip. Beeld is mooier en actie beter te volgen. Echt blijft het geluid matig in die bioscoop. Daarom volgende keer toch weer naar IMAX.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morpheus2002 op 20-12-2012 09:03:33 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 08:39:32 #161
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120540992
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:31 schreef Sloggi het volgende:
Ik vond de film erg tegenvallen.

Wat ik vooraf zei:

[..]

De voornaamste reden waarom de film me zo is tegengevallen is het overmatige gebruik van CGI. Ik had af en toe het idee dat ik naar een animatiefilm zat te kijken. Een film als deze moet je ingezogen worden, je moet het gevoel hebben dat je in de wereld zit. Omdat er echter in vrijwel elk shot (ik chargeer), en in de 'spannende' scènes al helemaal, overduidelijk gebruik werd gemaakt van CGI haakte ik al snel af.

Het toppunt was wel Azog, een figuur die sowieso overbodig is in de film, en die compleet uit de computer is getoverd. Waarom toch geen prachtig vermomde Orc zoals de Uruk-Hai in LotR? Hoewel, de Goblin King was wat mij betreft ook een aardiger misser, een soort Jabba de Hutt met poten die even nep aandeed als onze albinovriend.

Nog wat kleinere visuele ergernissen: 3D voegt weinig toe, ik persoonlijk heb er nog steeds een hekel aan; dwergen met schaamhaar op hun kin (dwergen horen baarden te hebben!).

Goed, het verhaal is verder wel bekend, net als de meeste klachten. PJ heeft de tijd genomen voor de introductie, en dat vond ik niet echt storend. Het werd nooit saai, hoewel het stukje met Frodo en de wel erg duidelijke knipogen naar LotR in de eerste paar minuten voor mij niet hadden gehoeven. De rest van de film verloopt redelijk traag tot iets over de helft, waarna je je in een achtbaan waant. Het laatste uur vloog voorbij, ondanks het feit dat het gebeurde voor mij nooit geloofwaardig werd dankzij de CGI.

Ik las dat sommigen vinden dat je deze films niet mag vergelijken met LotR; PJ verbindt de Hobbitfilms echter dusdanig met LotR dat je hiertoe welhaast wordt gedwongen, en dan moet The Hobbit het ruimschoots afleggen: het verhaal is eendimensionaal en de uitvoering is voorspelbaar, plastisch en te vaak carnavalesk. Met dit laatste trekje draait PJ 'Riddles in the Dark' bijna (bijna!) de nek om.

Van het camerawerk van PJ ben ik nooit echt fan geweest (lange shots in slow motion van moeilijk kijkende personages), maar waar hij daar in LotR nog mee weg kwam omdat het verhaal simpelweg briljant is, vond ik het bij The Hobbit storend. De helikoptershots en de plaatjes van Nieuw-Zeeland vervelen echter nooit.

Nog wat kleine puntjes: Radagast is een bosmongool. Een slee voortgetrokken door konijnen, wat had PJ gerookt toen 'ie dat bedacht?

Ik vind het gedrag van Elrond 'out of character'. Juist Elrond zou doordrongen moeten zijn van het feit dat het Kwaad terug zal keren in Midden-Aarde. Hij was er immers bij toen Isildur verzuimde Sauron voorgoed te vernietigen.

En toch heb ik me best vermaakt en ga ik volgend jaar gewoon weer.

Cijfer: 6
Ieder z'n mening maar jij hebt of wat aan je ogen of je hebt in een slechte bioscoop gezeten. CGI was amper van echt te onderscheiden.

Ik vraag me echt af of jij wel dezelfde Hobbit film hebt gezien als ik.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 10:02:43 #162
230491 Zith
pls tip
pi_120542619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:39 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ieder z'n mening maar jij hebt of wat aan je ogen of je hebt in een slechte bioscoop gezeten. CGI was amper van echt te onderscheiden.

lol? *[ieder zijn mening maar als je dit vind ben je gehandicapt]*

CGI was vaak erg duidelijk en in mijn ogen onnodig. Bijv. als de dwergen met hun zwaardjes tegen de trollen vechten (geen impact te zien), de goblins en hun omgeving leek een video-game. Vooral die scene waar Bilbo 1 vs 1 tegen een goblin vecht ziet er erg nep uit. Al geef ik hiervoor vooral de 48 FPS de schuld van, met 24 FPS is CGI minder duidelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 20-12-2012 10:19:52 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120542956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:39 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

LotR haalde zijn kracht juist door veel gebruik te maken van kostuums en decor. Er zijn veel mensen die het CGI gebruik van the hobbit niet echt kunnen waarderen

Daarnaast zal je juist de verschillen tussen CGI en 'echt' het beste zien in een goede bioscoop.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:36:43 #164
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120543649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:02 schreef Zith het volgende:

[..]

lol? *[ieder zijn mening maar als je dit vind ben je gehandicapt]*

CGI was vaak erg duidelijk en in mijn ogen onnodig. Bijv. als de dwergen met hun zwaardjes tegen de trollen vechten (geen impact te zien), de goblins en hun omgeving leek een video-game. Vooral die scene waar Bilbo 1 vs 1 tegen een goblin vecht ziet er erg nep uit. Al geef ik hiervoor vooral de 48 FPS de schuld van, met 24 FPS is CGI minder duidelijk.

Ach man, die gast is een troll.

Is mij niet opgevallen. Ik vond het er gewoon fantastisch uitzien. Rivendell, de Orcs met hun beest, de Adelaars en als absolute hoogtepunt Gollem, bijna niet van echt te onderscheiden. LotR had al geweldige special effects en The Hobbit doet daar nog een schepje bovenop. Mede ook door de vele prachtige omgevingen die veelal wel 'echt' zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:13 schreef Adames het volgende:

[..]

LotR haalde zijn kracht juist door veel gebruik te maken van kostuums en decor. Er zijn veel mensen die het CGI gebruik van the hobbit niet echt kunnen waarderen

Daarnaast zal je juist de verschillen tussen CGI en 'echt' het beste zien in een goede bioscoop.
Zit in The Hobbit ook genoeg. Alle main characters zijn kostuums. En kijkende naar de diverse productie dagboeken is er genoeg set gebouwd en op locatie gefilmd.

Ik zat in zaal 9 van Pathe de Kuip. Volgende keer weer naar IMAX. Vond dit scherm vrij klein en matig geluid.
pi_120543674
Lord of the Rings gebruikt natuurlijk ook enorm veel CGI, maar het grote pluspunt is daar dat wezens als de Ring-wraiths, orks en Uruk-Hai gewoon acteurs in kostuum zijn. De computer wordt vooral gebruikt voor de gebouwen en veldslagen (en zelfs daar maakt men tevens gebruik van bijvoorbeeld miniaturen). Dat maakt het veel 'realistischer' op een of andere manier. Gollum is perfect neergezet door Andy Serkis, maar gedurende de films zie je toch altijd duidelijk dat hij uit de computer komt. Dat had ik in The Hobbit bij alle fantasywezens, jammer genoeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Zit in The Hobbit ook genoeg. Alle main characters zijn kostuums. En kijkende naar de diverse productie dagboeken is er genoeg set gebouwd en op locatie gefilmd.
Wel echte acteurs, maar er is duidelijk veel meer gebruik gemaakt van 'motion actors'. Dus zoals Gollum in LotR gemaakt is.
Amen.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:39:58 #166
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120543762
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:37 schreef Jivis het volgende:
Lord of the Rings gebruikt natuurlijk ook enorm veel CGI, maar het grote pluspunt is daar dat wezens als de Ring-wraiths, orks en Uruk-Hai gewoon acteurs in kostuum zijn. De computer wordt vooral gebruikt voor de gebouwen en veldslagen (en zelfs daar maakt men tevens gebruik van bijvoorbeeld miniaturen). Dat maakt het veel 'realistischer' op een of andere manier. Gollum is perfect neergezet door Andy Serkis, maar gedurende de films zie je toch altijd duidelijk dat hij uit de computer komt. Dat had ik in The Hobbit bij alle fantasywezens, jammer genoeg.

[..]

Wel echte acteurs, maar er is duidelijk veel meer gebruik gemaakt van 'motion actors'. Dus zoals Gollum in LotR gemaakt is.
Mwa, vond ik wel mee vallen en niet storend. Sowieso gaat de actie vrij snel. Het integreerde iig erg fraai allemaal.
pi_120544016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:39 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Mwa, vond ik wel mee vallen en niet storend. Sowieso gaat de actie vrij snel. Het integreerde iig erg fraai allemaal.
Dan heb je oogkleppen op. PJ heeft, ongetwijfeld overtuigd door de hedendaagse techniek en zijn ervaringen met de Kuifje-film, te veel geleund op computeranimaties. Op sommige momenten had ik zelfs het idee dat ik naar een Pixar-film zat te kijken. Niks tegen Pixar (integendeel), maar ik geniet veel meer van echte natuurbeelden verweven met cgi (zoals Rivendell) dan bijvoorbeeld die ongeloofwaardige achtbaanrit in Goblintown. Het is gewoon niet nodig, 300-achtig.

Die witte ork had eruit moeten zien als Lurtz in FotR. Dat was pas een baas.

Amen.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:50:26 #168
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120544107
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:47 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dan heb je oogkleppen op. PJ heeft, ongetwijfeld overtuigd door de hedendaagse techniek en zijn ervaringen met de Kuifje-film, te veel geleund op computeranimaties. Op sommige momenten had ik zelfs het idee dat ik naar een Pixar-film zat te kijken. Niks tegen Pixar (integendeel), maar ik geniet veel meer van echte natuurbeelden verweven met cgi (zoals Rivendell) dan bijvoorbeeld die ongeloofwaardige achtbaanrit in Goblintown. Het is gewoon niet nodig, 300-achtig.

[ afbeelding ]
Nu overdrijf jij ook. Het zag er echt niet uit als in een animatiefilm of 300. Ben het wel met je eens dat zonder CGI altijd beter is. Ik heb me er iig geen moment aan gestoord :)
pi_120544215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:50 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nu overdrijf jij ook. Het zag er echt niet uit als in een animatiefilm of 300. Ben het wel met je eens dat zonder CGI altijd beter is. Ik heb me er iig geen moment aan gestoord :)
Ik stoor me er in het algemeen ook niet aan, maar bij die witte ork en de Goblin-King viel het me echt te veel op. En dat is jammer, omdat het juist de bedoeling is dat je in een geloofwaardige wereld wordt gezogen.
Amen.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:56:26 #170
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120544280
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:54 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik stoor me er in het algemeen ook niet aan, maar bij die witte ork en de Goblin-King viel het me echt te veel op. En dat is jammer, omdat het juist de bedoeling is dat je in een geloofwaardige wereld wordt gezogen.
Ik werd er wel ingezogen! Eerste uur ergerde ik me een beetje aan de traagheid en flauwe humor maar daarna vloog de 2 uur voorbij _O_ Kreeg er weer een echt LotR gevoel bij :)
pi_120544537
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:47 schreef Jivis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lawrence Makoare, toentertijd nog ontmoet en een praatje mee gemaakt. Wat een geweldige vent is dat zeg en hij was maar al te graag bereid mijn DVD box te signeren _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120553738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ach man, die gast is een troll.
Nee, ik ben een Orc.

Volgens mij heb ik mijn mening meermalen heel aardig onderbouwd, in tegenstelling tot sommige fanboys die niet verder komen dan 'je kunt beter naar Die Hard 88 gaan' en 'als je een eckte fan van Tolkien bent...'.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 15:39:50 ]
pi_120553858
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:39 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Wat Jivis zegt (zijn we het toch met elkaar eens).

Jij vond Azog en de Great Goblin echt overkomen?
pi_120553969
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 15:39:38 ]
pi_120554523
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, ik ben een Orc.

Volgens mij heb ik mijn mening meermalen heel aardig onderbouwd, in tegenstelling tot sommige fanboys die niet verder komen dan 'je kunt beter naar Die Hard 88 gaan' en 'als je een eckte fan van Tolkien bent...'.

Nou, mij heb je in ieder geval geen enkele keer overtuigd. Ik jou ook niet, en dat moet natuurlijk kunnen. :* Ik vind het in ieder geval wel zonde voor je dat het zo een teleurstellend was (je bent toch een Tolkienfan ten slotte?) en ik hoop maar dat de volgende twee delen beter zullen bevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')