abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120452301
Af en toe leek het of je gewoon naar een natuurfilm aan het kijken was. Beetje Earthflight zeg maar.

Mooie lang gestrekte natuur gebieden en mooie natuurplaatjes met dwergen erin haha
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_120452362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef Pro_Shifty het volgende:
Af en toe leek het of je gewoon naar een natuurfilm aan het kijken was. Beetje Earthflight zeg maar.

Mooie lang gestrekte natuur gebieden en mooie natuurplaatjes met dwergen erin haha
Ik wil altijd graag naar Rivendell op vakantie, maar dat is grotendeels cgi ;(.
Amen.
pi_120456350
ik ga de film nog maar een keer kijken in de bios denk ik (zit er nog steeds helemaal in). Ik ben nog nooit twee keer naar dezelfde film in de bios geweest......
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:58:49 #54
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120456471
nou, ik heb hem gezien :)

ik vond het een goede basis voor de trilogie, lekker bekend geworden met de personages en de ideeën die in hun omgaan (met genoeg background-info) dus langdradig ? onzin, eerder zorgvuldig.

maar ik hoop wel dat deel 2 en 3 de beuk erin gaan gooien.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_120456842
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:58 schreef leeell het volgende:
nou, ik heb hem gezien :)

ik vond het een goede basis voor de trilogie, lekker bekend geworden met de personages en de ideeën die in hun omgaan (met genoeg background-info) dus langdradig ? onzin, eerder zorgvuldig.

maar ik hoop wel dat deel 2 en 3 de beuk erin gaan gooien.
wat denk jij met een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. ik kan haast niet wachten
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:38:02 #56
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120457786
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:08 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

wat denk jij met een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. ik kan haast niet wachten
Bring it on! ^O^
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_120459193
The battle of the five armies zal de laatste film wel in komen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:23:49 #58
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120459354
Ik ben naar de film geweest, en op een gegeven moment dacht ik dat het pauze was ... bleek de film al afgelopen.
pi_120459447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:18 schreef drumstickNL het volgende:
The battle of the five armies zal de laatste film wel in komen.
Dat is ook nagenoeg het einde van het boek dus dat lijkt me logisch.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:28:11 #60
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120459520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, maar ja.
Je kent Petor Jekzoon. ;)
pi_120460682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:28 schreef Giester het volgende:

[..]

Ja, maar ja.
Je kent Petor Jekzoon. ;)
True, maar Peter Jackson is juist een persoon die chronologie van verhaal zeer nauwkeurig in de gaten houdt. Zo heeft hij Frodo en Sam's ontmoeting met Shelob de Spin verplaatst naar the Return of the King omdat het in de tijdlijn van Tolkien eigenlijk helemaal niet klopt dat dit hoofdstuk in the Two Towers zit.
pi_120460836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

True, maar Peter Jackson is juist een persoon die chronologie van verhaal zeer nauwkeurig in de gaten houdt. Zo heeft hij Frodo en Sam's ontmoeting met Shelob de Spin verplaatst naar the Return of the King omdat het in de tijdlijn van Tolkien eigenlijk helemaal niet klopt dat dit hoofdstuk in the Two Towers zit.
Wat tot gevolg had dat de verhaallijn van Frodo en Sam eigenlijk niet zo interessant was in TTT.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:08:48 #63
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120460911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja klopt wel, maar toch.
Azog zit ook nog in de Hobbit terwijl die er niet meer in hoort.

En daar komt bij dat de Hobbit eindigt in the battle of the five armies.
Maar wie zegt dat de film daar eindigt?

SPOILER
pi_120460991
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat tot gevolg had dat de verhaallijn van Frodo en Sam eigenlijk niet zo interessant was in TTT.
Zeker, maar dat was in het boek ook al niet echt het geval. De toevoeging van Peter Jackson om Faramir gevoelig te maken voor de Ring en zijn besluit om ze mee naar Osgiliath te nemen (ook niet in het boek) is dan nog enigszins te rechtvaardigen 1. omdat het dan nog enigszins 'spannend' werd rond die 2 en de Ring en 2. omdat Faramir in het boek eigenlijk te aardig is voor de Hobbits.
pi_120461904
Ik vond de film erg tegenvallen.

Wat ik vooraf zei:

quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 00:48 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt natuurlijk ook gewoon te maken met beperkt bronmateriaal. Ik heb The Hobbit vorige week maar eens herlezen, en er zitten erg weinig echt memorabele momenten in (Riddles in the Dark en Bilbo die Smaug ontmoet, waren wat mij betreft met afstand de beste hoofdstukken uit het boek, dat zie je nu dus al terug in de film), veel minder dan in LotR. Het is ook gewoon een vrij eendimensionaal boek, met erg weinig karakterontwikkeling - met Bilbo als uitzondering.

Dan zul je als filmmaker een stuk meer uit de kast moeten halen qua scenario maar ook wat betreft camerawerk (dat bij LotR niet bepaald afwisselend was) dan bij een verhaal dat zo diep gaat als LotR.
De voornaamste reden waarom de film me zo is tegengevallen is het overmatige gebruik van CGI. Ik had af en toe het idee dat ik naar een animatiefilm zat te kijken. Een film als deze moet je ingezogen worden, je moet het gevoel hebben dat je in de wereld zit. Omdat er echter in vrijwel elk shot (ik chargeer), en in de 'spannende' scènes al helemaal, overduidelijk gebruik werd gemaakt van CGI haakte ik al snel af.

Het toppunt was wel Azog, een figuur die sowieso overbodig is in de film, en die compleet uit de computer is getoverd. Waarom toch geen prachtig vermomde Orc zoals de Uruk-Hai in LotR? Hoewel, de Goblin King was wat mij betreft ook een aardiger misser, een soort Jabba de Hutt met poten die even nep aandeed als onze albinovriend.

Nog wat kleinere visuele ergernissen: 3D voegt weinig toe, ik persoonlijk heb er nog steeds een hekel aan; dwergen met schaamhaar op hun kin (dwergen horen baarden te hebben!).

Goed, het verhaal is verder wel bekend, net als de meeste klachten. PJ heeft de tijd genomen voor de introductie, en dat vond ik niet echt storend. Het werd nooit saai, hoewel het stukje met Frodo en de wel erg duidelijke knipogen naar LotR in de eerste paar minuten voor mij niet hadden gehoeven. De rest van de film verloopt redelijk traag tot iets over de helft, waarna je je in een achtbaan waant. Het laatste uur vloog voorbij, ondanks het feit dat het gebeurde voor mij nooit geloofwaardig werd dankzij de CGI.

Ik las dat sommigen vinden dat je deze films niet mag vergelijken met LotR; PJ verbindt de Hobbitfilms echter dusdanig met LotR dat je hiertoe welhaast wordt gedwongen, en dan moet The Hobbit het ruimschoots afleggen: het verhaal is eendimensionaal en de uitvoering is voorspelbaar, plastisch en te vaak carnavalesk. Met dit laatste trekje draait PJ 'Riddles in the Dark' bijna (bijna!) de nek om.

Van het camerawerk van PJ ben ik nooit echt fan geweest (lange shots in slow motion van moeilijk kijkende personages), maar waar hij daar in LotR nog mee weg kwam omdat het verhaal simpelweg briljant is, vond ik het bij The Hobbit storend. De helikoptershots en de plaatjes van Nieuw-Zeeland vervelen echter nooit.

Nog wat kleine puntjes: Radagast is een bosmongool. Een slee voortgetrokken door konijnen, wat had PJ gerookt toen 'ie dat bedacht?

Ik vind het gedrag van Elrond 'out of character'. Juist Elrond zou doordrongen moeten zijn van het feit dat het Kwaad terug zal keren in Midden-Aarde. Hij was er immers bij toen Isildur verzuimde Sauron voorgoed te vernietigen.

En toch heb ik me best vermaakt en ga ik volgend jaar gewoon weer.

Cijfer: 6
pi_120461986
Ga morgenavond eindelijk heen, hfr 3d, ben benieuwd.
pi_120462011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker, maar dat was in het boek ook al niet echt het geval.
Het eindigt anders met een flink vraagteken, en ik vond de strijd van Frodo met de Ring ook wel interessant. Aragorn & Co. blijven natuurlijk interessanter.

quote:
De toevoeging van Peter Jackson om Faramir gevoelig te maken voor de Ring en zijn besluit om ze mee naar Osgiliath te nemen (ook niet in het boek) is dan nog enigszins te rechtvaardigen 1. omdat het dan nog enigszins 'spannend' werd rond die 2 en de Ring
Tsja, Shelob was ook aardig spannend geweest.

quote:
en 2. omdat Faramir in het boek eigenlijk te aardig is voor de Hobbits.
Wie bepaalt dat?
pi_120462120
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:34 schreef Sloggi het volgende:

Wie bepaalt dat?
Eigenlijk de Ring in deze. Het kwaad wat iedereen zo naar de Ring doet verlangen en het feit dat Faramir's broer Boromir er helemaal gek van werd maakt het een beetje onlogisch om verderop in het verhaal deze good guy neer te zetten die ze simpelweg laat gaan. Dat Faramir daar - mede opgedragen door zijn vader - in de film meer moeite mee heeft vind ik een prima toevoeging.
pi_120462127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij wordt in het boek ,terloops, nog vermeld dat Bilbo en Gandalf nog allerlei avonturen beleefden op de weg naar huis. wellicht is dit een excuus om er nog wat meer aan te breien na BOTFA
pi_120462163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Eigenlijk de Ring in deze. Het kwaad wat iedereen zo naar de Ring doet verlangen en het feit dat Faramir's broer Boromir er helemaal gek van werd maakt het een beetje onlogisch om verderop in het verhaal deze good guy neer te zetten die ze simpelweg laat gaan. Dat Faramir daar - mede opgedragen door zijn vader - in de film meer moeite mee heeft vind ik een prima toevoeging.
Ziet Faramir de Ring eigenlijk in het boek?
pi_120462208
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Geen idee; ik moet nodig het boek weer eens gaan lezen.
pi_120462361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee; ik moet nodig het boek weer eens gaan lezen.
Als ik het me goed herinner komen anderen (sterker?) in de verleiding bij het zien van de Ring.

Hoe dan ook lijkt de Faramir uit de film totaal niet op de Faramir uit het boek, en dat is jammer.
pi_120462372
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of hij de ring ziet weet ik niet maar hij weet wel dat Frodo de ring bij zich heeft. Faramir heeft geen interesse om de ring in bezit te krijgen.
pi_120466675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:43 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Of hij de ring ziet weet ik niet maar hij weet wel dat Frodo de ring bij zich heeft. Faramir heeft geen interesse om de ring in bezit te krijgen.
Wat ze er ook mee toevoegen is heel duidelijk dat element van dat opboksen tegen Boromir. In de film hoeft Faramir ook de ring niet zo nodig voor zichzelf, maar vooral voor z'n vader.Althans zo zie ik het. En in de EE versie van TTT komt dat nog sterker naar de voorgrond.
pi_120466912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:27 schreef thettes het volgende:

[..]

Wat ze er ook mee toevoegen is heel duidelijk dat element van dat opboksen tegen Boromir. In de film hoeft Faramir ook de ring niet zo nodig voor zichzelf, maar vooral voor z'n vader.Althans zo zie ik het. En in de EE versie van TTT komt dat nog sterker naar de voorgrond.
Jep. Dat vind ik opzich geen slechte verandering ten opzichte van de boeken. Daar vind ik Faramir een wat oppervlakkig personage.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')