quote:Op maandag 17 december 2012 11:55 schreef draadstalig het volgende:
Ik wil een huisje met mijn vriendin kopen. Daarbij wil mijn oma ons ¤250.000 lenen voor het huis. Wij betalen dan alleen de rente aan hem haar, wat ons fiscale voordelen kan opleveren. Echter is mijn vraag wat het ons gemiddeld per maand gaat kosten als we het op deze manier doen. En welke constructie is daarbij het beste (op fiscaal gebied dan). Ik heb momenteel een inkomen van 24.000 per jaar en mijn vriendin is op het moment werkloos maar begint waarschijnlijk vanaf half januari weer. Heeft het nog voordelen als we het huis dit jaar kopen of maakt dat niet uit (gezien de wijzigen die momenteel plaatsvinden).
En dit inderdaadquote:Op maandag 17 december 2012 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Met 24.000 inkomen bij oma het meer dan 10 voudige willen lenen alleen om maar iets te kunnen kopen.
Echt he.quote:Op maandag 17 december 2012 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Met 24.000 inkomen bij oma het meer dan 10 voudige willen lenen alleen om maar iets te kunnen kopen.
a. Ze betalen alleen de rente...dus lossen niet af.quote:Op maandag 17 december 2012 12:04 schreef schaapie2000 het volgende:
kosten hangen af van de rente, daarnaast kan je dit beste doen via hypothekeren lening via de notaris enzo. Dit betekent dat jij eigenaar van het huis bent en huis als onderpand dient. Je hebt het uitgaande van 4,5% rente over ongeveer 1000 euro per maand.
Omdat het een hypotheek gaat zou je nog aftrek kunnen krijgen dan moet je wel hypotheek 100% aflossen in 30 jaar. Met 4,5% rente heb je het dan denk ik over inleg van rond de 500 euro per maand.
b: Bemoei je met zaken waar je wél iets vanaf weetquote:Op maandag 17 december 2012 12:05 schreef trigt013 het volgende:
[..]
a. Ze betalen alleen de rente...dus lossen niet af.
b. Het is geen hypotheek maar een onderhandse lening dus HRA gaat hier niet op.
lezen: Oma....tweede graad....quote:Op maandag 17 december 2012 12:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
b: Bemoei je met zaken waar je wél iets vanaf weet
Bij een lening van ouders voor een woning is er gewoon sprake van HRA.
Ja, en? (nogmaals: lees je in)quote:
Dat maakt volgens mij niet uit van wie het geld komt. Maar daar kan F_H vast wel wat meer uitleg over geven.quote:
Ik gok dat het wel iets langer gaat duren, aangezien hij alleen rente betaald en niets aflost..quote:Op maandag 17 december 2012 12:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En dit inderdaad
Ik weet niet hou oud je oma is, en hoe snel je verwacht dit af te kunnen betalen maar ik schat dat je hier zeker 20 jaar over gaat doen
Elke lening voor een huis door wie dan ook verstrek mag en kan in een hypotheek vorm zodat je in aanmerking komt voor HRA. Maar dan moet je bij de nieuwe regels dus wel volledig aflossen in 30 jaar.quote:Op maandag 17 december 2012 12:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
b: Bemoei je met zaken waar je wél iets vanaf weet
Bij een lening van ouders voor een woning is er gewoon sprake van HRA.
Fixedquote:Op maandag 17 december 2012 12:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij een lening van ouders wie-dan-ook voor een woning is er gewoon sprake van HRA.
Klopt ook: al leen je het geld van de tante van je toekomstige buurman.quote:Op maandag 17 december 2012 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat maakt volgens mij niet uit van wie het geld komt. Maar daar kan F_H vast wel wat meer uitleg over geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |