Absoluut niet, het merendeel van de incidenten betreft stiletto's, boksvbeugels, honkbalknuppels en andersoortig hand-tot-hand-spul. Nog steeds niet een bijzonder prettige situaties, maar beter dan cowboys die in de wilde wseg gaan schieten; daarbij bestaat er sowieso een veel grotere kans op slachtoffers onder omstanders. Er zijn dit jaar twee slachtoffers door vuurwapenicidenten in Brussel gevallen. Eén iemand die zijn vrouw onsuccesvol had beschoten en daarna maar zichzelf van kant maakte, en één persoon die na een overval de politie bedreigde en dientengevolgde door de politie is doodgeschoten. Beiden zijn tragische incidenten, maar in beide gevallen kun je ook niet spreken van onschuldige slachtoffers.quote:Op maandag 17 december 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
459.000 resultaten.
https://www.google.com/we(...)en+brussel&gs_l=hp.3...622.3977.0.4202.28.18.2.6.6.1.177.2005.5j13.18.0.pchsnhae..0.0...1c.1.kBPoOt9DfhI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355325884,d.d2k&fp=b8588f00fa1c50c5&bpcl=39967673&biw=1440&bih=807
Was er in Brussel ook geen probleem met Afrikanen die elkaar met automatische wapens te lijf gingen?
2 in heel Brussel? Dat lijkt me wel heel weinig.quote:Op maandag 17 december 2012 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut niet, het merendeel van de incidenten betreft stiletto's, boksvbeugels, honkbalknuppels en andersoortig hand-tot-hand-spul. Nog steeds niet een bijzonder prettige situaties, maar beter dan cowboys die in de wilde wseg gaan schieten; daarbij bestaat er sowieso een veel grotere kans op slachtoffers onder omstanders. Er zijn dit jaar twee slachtoffers door vuurwapenicidenten in Brussel gevallen. Eén iemand die zijn vrouw onsuccesvol had beschoten en daarna maar zichzelf van kant maakte, en één persoon die na een overval de politie bedreigde en dientengevolgde door de politie is doodgeschoten. Beiden zijn tragische incidenten, maar in beide gevallen kun je ook niet spreken van onschuldige slachtoffers.
En toch is het zo. Schietpartijen vinden met enige regelmaat plaats, maar vaak met opvallend weinig 'succes'. Criminaliteit is een groot probleem in Brussel, maar vuurwapens vormen daar geen onderdeel van.quote:Op maandag 17 december 2012 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
2 in heel Brussel? Dat lijkt me wel heel weinig.
Dit. 3x 5x and you're out!quote:Op maandag 17 december 2012 18:23 schreef LXIV het volgende:
Dat iemand al 5x veroordeeld is voor overvallen met geweld, zou betekenen dat hij dit toch al zo'n 50x gedaan heeft, als de pakkansen in België net zo laag zijn als in Nederland.
Op een gegeven moment is het gewoon 'calculated risk'. Opbrenst delen op de geringe kans gepakt te worden en de geringe straf die hier op volgt. Doen dus, als je geen geweten/moraal hebt.
Helemaal opruimen lijkt mij ook een goed idee. Zijn we van die troep af inclusief die corrupte EU regering.quote:Op maandag 17 december 2012 19:39 schreef UpsideDown het volgende:
BrusselDaar mag evenveel politie rondlopen als in heel Vlaanderen en Wallonië bij elkaar, en met extra bevoegdheden.
Dat is nieuwe informatie voor mij.. Klopt ook niet volgens mij?quote:Op maandag 17 december 2012 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut niet, het merendeel van de incidenten betreft stiletto's, boksvbeugels, honkbalknuppels en andersoortig hand-tot-hand-spul. Nog steeds niet een bijzonder prettige situaties, maar beter dan cowboys die in de wilde wseg gaan schieten; daarbij bestaat er sowieso een veel grotere kans op slachtoffers onder omstanders. Er zijn dit jaar twee slachtoffers door vuurwapenicidenten in Brussel gevallen. Eén iemand die zijn vrouw onsuccesvol had beschoten en daarna maar zichzelf van kant maakte, en één persoon die na een overval de politie bedreigde en dientengevolgde door de politie is doodgeschoten. Beiden zijn tragische incidenten, maar in beide gevallen kun je ook niet spreken van onschuldige slachtoffers.
Inderdaad ja, in Rotterdam wat ik toch een stuk veiliger acht dan Brussel zijn er al tientallen per jaar.quote:Op maandag 17 december 2012 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
2 in heel Brussel? Dat lijkt me wel heel weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |