Lekker hautain ditquote:Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niks geen Trololol.
Maar prima kennelijk weet jij het zoveel beter.
Laten we even terug kijken wat je huidige opvattingen en gedrag je gebracht heeft?
Dat weet jij het beste, vul hem even in aub.
Heel eerlijk ik verdenk er bij hier een heleboel daar ook inderdaad vanquote:Op maandag 17 december 2012 12:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Als je iets wilt wat onbereikbaar is en blijft heb je wat mij betreft een identiteitsprobleem.
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 17 december 2012 12:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Als je iets wilt wat onbereikbaar is en blijft heb je wat mij betreft een identiteitsprobleem.
Ik denk dat die bedoelt dat je dan iemand hebt die steeds van alles idealiseert en niet bereid is om er iets aan te doen of stappen te ondernemen , dus eigenlijk stilstaat in zijn eigen ontwikkeling.quote:
- Ik ken nu mensen die ik mogelijk als vriend zou kunnen beschouwen.quote:Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niks geen Trololol.
Maar prima kennelijk weet jij het zoveel beter.
Laten we even terug kijken wat je huidige opvattingen en gedrag je gebracht heeft?
Dat weet jij het beste, vul hem even in aub.
Niet alle doelen blijven onbereikbaar, maar je moet er wel voor werken. Jezelf berusten in je lot omdat je denkt dat beter er toch niet in zit is wel een van de slechtste dingen die iemand kan doen.quote:Op maandag 17 december 2012 12:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat Formerljellybean zegt. Eigenlijk verkapte onzekerheid.quote:
Maar dat is bij complex toch niet het geval? En nog loop je steeds op hem af te geven.quote:Op maandag 17 december 2012 13:10 schreef ook_gek het volgende:
Trouwens, dat is het hele probleem
Voor veel mensen hier. Niet durven veranderen.
Inderdaad, daarom ook "is én blijft". Je moet daarom ook gewoon realistisch zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 13:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Niet alle doelen blijven onbereikbaar, maar je moet er wel voor werken. Jezelf berusten in je lot omdat je denkt dat beter er toch niet in zit is wel een van de slechtste dingen die iemand kan doen.
Het allerbelangrijkste wat hij nog niet heeft aangepakt is zijn onzekerheid. Zijn hele wil om te veranderen wordt gedreven door die onzekerheid.quote:Op maandag 17 december 2012 13:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar dat is bij complex toch niet het geval? En nog loop je steeds op hem af te geven.
Dat zal allemaal wel. Maar de dingen die hij nu doet helpen dat wel te verbeteren lijkt mequote:Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste wat hij nog niet heeft aangepakt is zijn onzekerheid. Zijn hele wil om te veranderen wordt gedreven door die onzekerheid.
Mensen ruiken dat...
Dat is misschien wel zo, maar heb je niet het idee dat je heel veel heel snel wilt.quote:Op maandag 17 december 2012 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is gewoon iets wat op ieders "huisje-boompje-beestje todo lijstje" staat denk ik
Ach, een beetje onrealistisch zijn mag af en toe ook wel hoor. De weg naar een onbereikbaar doel kan je ook op grotere hoogtes tillenquote:Op maandag 17 december 2012 13:12 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom ook "is én blijft". Je moet daarom ook gewoon realistisch zijn.
Nee, want sommigen mensen kleden zich juist uit onzekerheid erg goed, en proberen het onderste uit de kan te halen. Onzekerheid kent vele vormen, maar het onderliggende probleem moet worden aangepakt.quote:Op maandag 17 december 2012 13:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Maar de dingen die hij nu doet helpen dat wel te verbeteren lijkt me
Ik denk dat hij door juist aan deze dingen te werken, meer positieve feedback krijgt van anderen en daardoor beter in zijn vel kan gaan zitten. Is zeker niet optimaal, maar zo werkt het toch wel vaak.quote:Op maandag 17 december 2012 13:17 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee, want sommigen mensen kleden zich juist uit onzekerheid erg goed, en proberen het onderste uit de kan te halen. Onzekerheid kent vele vormen, maar het onderliggende probleem moet worden aangepakt.
Hij moet positief over zichzelf leren denken, los van prestaties.
Ik denk persoonlijk dat problemen met versieren altijd met onzekerheid te maken heeft.
Ik heb zelf heel lang met onzekerheid (onbewust) geworsteld en dat kenmerkte zich bij mij juist in het keihard aan mijzelf werken. Hielp geen barst, want ik voelde mij nog even rot van achteren als van voren.quote:Op maandag 17 december 2012 13:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door juist aan deze dingen te werken, meer positieve feedback krijgt van anderen en daardoor beter in zijn vel kan gaan zitten. Is zeker niet optimaal, maar zo werkt het toch wel vaak.
Inderdaad. Ik voel me nu ook al een stuk beterquote:Op maandag 17 december 2012 13:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Maar de dingen die hij nu doet helpen dat wel te verbeteren lijkt me
De grap is dat het in theorie ook echt heel snel kanquote:Op maandag 17 december 2012 13:15 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar heb je niet het idee dat je heel veel heel snel wilt.
Zoals je kinderwens en je alleenstaande vader-topic?
Dat helpt niet als resultaat uitblijft.quote:Op maandag 17 december 2012 13:17 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee, want sommigen mensen kleden zich juist uit onzekerheid erg goed, en proberen het onderste uit de kan te halen. Onzekerheid kent vele vormen, maar het onderliggende probleem moet worden aangepakt.
Hij moet positief over zichzelf leren denken, los van prestaties.
Inderdaadquote:Op maandag 17 december 2012 13:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door juist aan deze dingen te werken, meer positieve feedback krijgt van anderen en daardoor beter in zijn vel kan gaan zitten. Is zeker niet optimaal, maar zo werkt het toch wel vaak.
Resultaat volgt op termijn. Vanuit een gezonde eigenwaarde aan jezelf werken heeft altijd positief effect.quote:Op maandag 17 december 2012 13:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat helpt niet als resultaat uitblijft.
Nou ja. Denk dat het er meer mee te maken heeft dat men geen idee heeft hoe. Bedoel wij geven tips, maar alsnog voor hen gaat het geforceerd, niet uit zichzelf. Is volgens mij alsof ze een schema aanhouden, en dat is alsnog beter dan geen schema en niet die tips uitvoeren.. maar toch het gaat niet uit henzelf zo gemakkelijk... Denk dat het lastiger is vooral voor hen dan dat het echt met durven te maken heeft (durven te veranderen, durven op meiden af te stappen misschien wel bijvoorbeeld).quote:Op maandag 17 december 2012 13:10 schreef ook_gek het volgende:
Trouwens, dat is het hele probleem
Voor veel mensen hier. Niet durven veranderen.
Dat kan ook nog aan compleet iets anders liggen (mogelijk een stoornis).quote:Op maandag 17 december 2012 13:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik heb zelf heel lang met onzekerheid (onbewust) geworsteld en dat kenmerkte zich bij mij juist in het keihard aan mijzelf werken. Hielp geen barst, want ik voelde mij nog even rot van achteren als van voren.
Ik denk dat de motivatie niet zo heel belangrijk is zolang je aan het eind van de rit maar wel positief over jezelf denkt. Dat is toch het allerbelangrijkste vind ik.quote:Op maandag 17 december 2012 13:28 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Resultaat volgt op termijn. Vanuit een gezonde eigenwaarde aan jezelf werken heeft altijd positief effect.
En dan heb je als vanzelf ook wat te bieden aan evt. vrouw.
Er wordt momenteel hard gewerkt aan gelukkig met mezelf zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 13:29 schreef Pvoesss het volgende:
Dat kan wel zo zijn maar waarom niet gelukkig met jezelf zijn en daarna denken aan liefde en kinderen.
quote:Op maandag 17 december 2012 13:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik denk dat als je je goed kleed e.d. meiden je eerder leuk vinden dan wanneer je dat niet zou doen. Dit soort er automatisch al voor dat je minder slechte ervaringen krijgt. De onderliggende onzekerheid moet je ook aanpakken maar kan wel weggaan door zaken aan te passen waar je controle over hebt (die vervolgens je een beter gevoel geven omdat mensen je beter behandelen). 'Onderliggende onzekerheid' is ook wel lastig denk ik. Want zoiets kan niet uit het niets verbeteren, daar moet aanleiding voor zijn (net zoals voor alles). Gewoon denken dat je geweldig bent maar wel elke keer blauwtjes loopt hou je niet vol om het zo maar te zeggen.
Waar je controle over hebt optimaliseren en de rest is een beetje van chips fall where they may.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |