Ik zat even te kijken, maar inderdaad: behalve Fringe volg ik helemaal geen sci-fi meer. Supernatural en The Walking Dead kun je een klein beetje in die hoek scharen, maar is eerder fantasy/horror.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt, het sci-fi-genre wordt niet bepaald goed bezet op het moment. Maar de animo daarvoor is e ook minder. Verder zijn het ook erg dure series om te maken. Zeker wanneer ze ook nog eens van een kwaliteit moeten zijn om head to head te moeten gaan met succesvolle series als Breaking Bad, GoT en Dexter, of makkelijkere en veel goedkopere kost als de USA Network-series. Maar een serie hoeft natuurlijk geen sci-fy te zijn om goed te zijn.
Revolution is klote, en blijft klote. Dat wordt echt niet beter. Het is ook geen sci-fi. Dus vreemd genoeg is het beste wat er uit de reguliere sci-fi hoek komt, Falling Skies....... En dat is inderdaad best treurig voor de sci-fi fan.
Je hebt natuurlijk ook wel Doctor Who, maar dat is lastiger te vinden, en lijkt sowieso voor een apart soort publiek te zijn (hoewel dat ook zomaar met de verkrijgbaarheid te maken kan hebben. Ik kan de eerste seizoenen sinds de reboot iig niet niet vinden in HD).
Was ook bagger.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef jcdragon het volgende:
Je had ook nog V(2009) maar dat is ook gestopt.
de jaren 80 serie wss goedquote:
Caprica was op een gegeven moment gewoon over, totaal niet levensvatbaar. Terecht gecancelled dus.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk is Fringe nog het enige dat een beetje uniek is. Je hebt nog de syfy-channel, maar de series daar vind ik altijd te lowbudget overkomen. Het enige dat wel tof was is Caprica (prequel van Battlestar Galactica), maar dat is al heel snel gecanceld.
Ik vond Fringe veel weghebben van 'The 4400'. Beiden vind ik gaaf.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk is Fringe nog het enige dat een beetje uniek is. Je hebt nog de syfy-channel, maar de series daar vind ik altijd te lowbudget overkomen. Het enige dat wel tof was is Caprica (prequel van Battlestar Galactica), maar dat is al heel snel gecanceld.
Een van de betere series van de laatste jaren, dus zeker de moeite waard om af te kijken ja.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
Loopt Fringe al op z'n einde? Ik ben opgehouden met kijken net nadat ze het andere universum waren binnengetreden, maar heb nog wel alles gedownload daarna.
Nu wil ik dus bijkijken en kwam ik hier even buurten om aan m'n FOK!-vriendjes te vragen of het wel de moeite is om dat te doen, zonder dat er spoilers gegeven worden
Ja, qua verhaal werd dat wat te vaag. Het sfeertje, de wereld, maar ook de special effects vond ik echter wel zeer sterk voor een sci-fi serie. Dat had ik met BSG ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:48 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Caprica was op een gegeven moment gewoon over, totaal niet levensvatbaar. Terecht gecancelled dus.
Voor mij hoeft er geen extra seizoen bij. Seizoen 5 is al een matig genoeg geweest ..quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:45 schreef Crutch het volgende:
Einde van een tijdperk, zo vlak voor mijn verjaardag de allerlaatste aflevering.
Ik ben er voorstander van dat ze series op een gegeven moment afronden en dan het liefst met een vette climax, maar toch had Fringe nog wel een seizoen extra kunnen hebben.
Jammer, maar helaas. Leuke serie, vooral de laatste twee seizoenen.
John Noble verdient echt een hele grote waardering voor zijn rol als Walter en Walternate, wat een acteur.
BSG was top, dat staat buiten kijf. Maar het sfeertje in Caprica had ik eigenlijk niet zoveel mee. Niet dat het slecht was, maar het klopte gewoon niet. Het moest een prequel zijn van BSG, maar de wereld leek meer op wat we vandaag de dag hebben dan wat BSG leek te zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, qua verhaal werd dat wat te vaag. Het sfeertje, de wereld, maar ook de special effects vond ik echter wel zeer sterk voor een sci-fi serie. Dat had ik met BSG ook.
Nog minder kijkers had bijna niet meer gekund in het geval van Capricaquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
BSG was top, dat staat buiten kijf. Maar het sfeertje in Caprica had ik eigenlijk niet zoveel mee. Niet dat het slecht was, maar het klopte gewoon niet. Het moest een prequel zijn van BSG, maar de wereld leek meer op wat we vandaag de dag hebben dan wat BSG leek te zijn.
Het is iets dat ook op aarde zou kunnen afspelen. Auto's met wielen, het type gebouwen, de kleding, etc. etc. Het had misschien als opzichzelf staande serie waarin ze geen rekening hoefde te houden met BSG, misschien meer kans van slagen gehad. Al kun je je dan weer afvragen hoeveel mensen er dan naar zouden kijken.
Nou als je daar bent afgehaakt, het wordt alleen maar slechterquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
Loopt Fringe al op z'n einde? Ik ben opgehouden met kijken net nadat ze het andere universum waren binnengetreden, maar heb nog wel alles gedownload daarna.
Nu wil ik dus bijkijken en kwam ik hier even buurten om aan m'n FOK!-vriendjes te vragen of het wel de moeite is om dat te doen, zonder dat er spoilers gegeven worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |