Ik heb geen flauw idee wie Depardieu is, maar hij heeft groot gelijk! Een belastingtarief van 75% is pure diefstal. Diverse top-ondernemers zijn hem al voorgegaan en ik hoop dat deze trend zich voortzet. Hoe eerder het links-populistische Hollande regime om zeep is deste beter.quote:Depardieu levert Frans paspoort in
De acteur Gérard Depardieu levert zijn Franse paspoort in. In een open brief schrijft hij dat hij die stap neemt als reactie op de kritiek op zijn verhuizing naar België.
Depardieu maakte bekend naar het buurland te verhuizen omdat de linkse regering in Parijs de belastingen voor de rijken verhoogt. Premier Ayrault noemde het besluit " zielig" en onvaderlandslievend.
In een stuk in het zondagsblad Journal du Dimanche reageert Depardieu geërgerd op de uitspraak van de premier. De acteur zegt al te werken sinds zijn veertiende en daarom zijn steentje te hebben bijgedragen. "Ik heb in de afgelopen 45 jaar 145 miljoen euro aan belastingen betaald. Ik betaal voor tachtig personen belastingen."
Te koop
Depardieu vervolgt: "Hier is mijn paspoort en je mag mijn AOW ook hebben, heb ik nog nooit gebruik van gemaakt".
De Franse acteur heeft al een huis gekocht in Nechin, net over de grens met Frankrijk. Zijn luxueuze woning in Parijs staat te koop.
http://nos.nl/artikel/452(...)ans-paspoort-in.html
quote:Hitting the Middle Classes by Taxing the Rich
The Paradox of Taxation
The latest tax figures from Britain make interesting reading. Her Majesty’s Revenue and Customs reported a 60% fall in the number of taxpayers declaring an income of over £1 million a year during the 2010-2011 tax year as compared to the previous year. Ten thousand individuals simply left the UK or found ways to sidestep Gordon Brown new 50% income-tax rate.
The net effect was that the contribution to the UK’s government coffers from millionaires fell by almost 50% (they contributed less than 5% of the total versus 9% in the previous year). Far from increasing the tax burden on the wealthy, the new rate has effectively increased pressure on the UK’s middle classes.
Dat ligt echt aan jou hoor.quote:
Ooooh. Sorry! Minder hentai en meer Europeesche cultuur kijken SeLang.quote:Op zondag 16 december 2012 13:19 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik weet het wel, Selang blijkbaar niet.
Acteren.quote:Op zondag 16 december 2012 13:22 schreef datismijnmening het volgende:
75% dat is echt van de zotten, keihard werken en dan maar een kwart van je zuurverdiende centjes mogen houden
75% van iemands geld opeisen zonder er iets voor te doen is pasquote:Op zondag 16 december 2012 13:22 schreef Ludd het volgende:
Wat een huillie. Als je zoveel belasting betaald hebt, heb je wel heel erg veel verdiend. Waarmee? Met acteren.2
Ik denk dat hij van minder waarde is geweest voor de samenleving dan artsen, wetenschappers etc. die toch beduidend minder verdienen. Ik vind het dus een beetje gezeur. Ik denk dat hij vergeet dat hij zoveel heeft kunnen verdienen dankzij de Franse samenleving.
Die 75% procent is alleen over het inkomen dat je meer verdient dan 1 miljoen euro. Daaronder geldt een lager percentage.quote:Op zondag 16 december 2012 13:22 schreef datismijnmening het volgende:
75% dat is echt van de zotten, keihard werken en dan maar een kwart van je zuurverdiende centjes mogen houden
De overheid doet niets? Ik denk dat een groot deel van de infrastructuur en andere middelen die er voor gezorgd hebben dat er met acteren geld te verdienen is door de overheid gefaciliteerd is.quote:Op zondag 16 december 2012 13:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
75% van iemands geld opeisen zonder er iets voor te doen is pas
quote:LVMH Chief Seeks Belgian Citizenship
Bernard Arnault, France's richest man and chairman and chief executive of LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, is seeking Belgian citizenship, a move that comes as President François Hollande prepares to press ahead with a controversial tax on the country's wealthiest citizens.
http://online.wsj.com/art(...)639122983948302.html
Natuurlijk niet. Is alleen als je boven een bepaalde grens verdient. En die ligt echt hoog. Niet op 2 x modaal of zo, zeg maar.quote:Op zondag 16 december 2012 13:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe het Franse belastingsysteem werkt, maar het lijkt me sterk dat die rijke Fransen daadwerkelijk 75% afdragen over hun volledige inkomen.
Je ontvangt dan ook voor duizenden personen salaris.quote:"Ik heb in de afgelopen 45 jaar 145 miljoen euro aan belastingen betaald. Ik betaal voor tachtig personen belastingen."
Hoeveel lager? Want 50 procent is nog steeds gestoordquote:Op zondag 16 december 2012 13:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die 75% procent is alleen over het inkomen dat je meer verdient dan 1 miljoen euro. Daaronder geldt een lager percentage.
Ik dacht 40%.quote:Op zondag 16 december 2012 13:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoeveel lager? Want 50 procent is nog steeds gestoord
Inkomen lager dan 5.963 0%quote:Op zondag 16 december 2012 13:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoeveel lager? Want 50 procent is nog steeds gestoord
Dit!quote:Op zondag 16 december 2012 13:25 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Je ontvangt dan ook voor duizenden personen salaris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |