Ik ben ook al de hele dag de verschillende verzekeringen aan het uitpluizen, volgens mij zie ik al scheel van alle kleine lettertjes.. Maar Delta Lloyd dekt inderdaad een hoop, al met de 'Start' aanvullende verzekering heb je al alle 'extra's voor je zwangerschap/bevalling.. Ik heb ook gekeken naar 'Ik', maar daar kan ik niets vinden over bijv. couveuseopname en zwangerschapscursussen...quote:Op zondag 30 december 2012 12:28 schreef Spirit82 het volgende:
Voor kraamzorg in het zkh betaal je 16 euro eigen bijdrage per uur, mocht je onverhoopt toch in het zkh bevallen.
Lactatiekundige wordt niet vergoed vanuit basisverzekering en ook niet altijd aanvullend.
Sommige aanvullende verzekeringen dekken ook zwangerschapscursussen, wat een leuk extraatje is.
Kraampakket zit lang niet altijd in basis of aanvullende verzekering.
Zojuist besloten dat ik voor delta lloyd aanvullend ga omdat die gewoon echt alles dekken en vergoeden. Totaal iets van 115 euro per maand. Niet eens duur, vind ik.
Aan fysio via basispakket zitten wel wat voorwaarden. http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.htmlquote:Op zondag 30 december 2012 12:20 schreef ProjSkippy het volgende:
Nou, hier hebben we momenteel het volgende gedaan:
- Vriend: basisverzekering met ¤ 850 eigen risico.
- Ik: basisverzekering met laagste eigen risico (¤ 350).
Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken dekt de basisverzekering op zich genoeg. Je hebt nog wel een eigen bijdrage voor kraamzorg en indien je, zonder medische indicatie, in het ziekenhuis wilt bevallen moet je hier voor betalen. Indien het medisch wordt wordt alles direct vergoed vanuit het basispakket.
Ik wil graag thuis bevallen dus een aanvullende verzekering om (zonder medische indicatie) in het ziekenhuis te kunnen bevallen heb ik niet nodig. De eigen bijdrage voor kraamzorg is (uit mijn hoofd) 5 euro per uur. Voor die kleine kostenpost heb ik volgens mij ook geen aanvullende verzekering nodig.
Fysio (x aantal behandelingen, ik dacht 9) zit in het basispakket. Mocht je veel last krijgen van bekkeninstabiliteit dan kun je dus iig een aantal behandelingen vergoed krijgen.
Indien je in de MMM terechtkomt valt ook bijna alles onder het basispakket. Ook daarvoor heb je dus geen aanvullende verzekering nodig. Een headcount komt op rekening van de man (niet vergoed). We hebben het ER van mijn vriend bewust hoog gelaten omdat hij al eerder in de MMM geweest is en hij toen helemaal goed gekeurd is. Eventuele kosten in een nieuwe MMM zullen dus voor mij zijn en op mijn zorgverzekering terecht komen.
Mijn ER hebben we bewust zo laag mogelijk gehouden omdat we er toch wel vanuit gaan dat we natuurlijk zorg gaan gebruiken.
Dus... ik ben benieuwd komend jaar.
Nog mensen met tips (voor anderen) of mensen die bovenstaande toch afraden? (Ik ben, ondanks alles, toch nog niet helemaal overtuigd)
Spirit! Sluit hem af via independer.nl, dat scheelt nog eens 6 euro per maand!quote:Op zondag 30 december 2012 12:28 schreef Spirit82 het volgende:
Voor kraamzorg in het zkh betaal je 16 euro eigen bijdrage per uur, mocht je onverhoopt toch in het zkh bevallen.
Lactatiekundige wordt niet vergoed vanuit basisverzekering en ook niet altijd aanvullend.
Sommige aanvullende verzekeringen dekken ook zwangerschapscursussen, wat een leuk extraatje is.
Kraampakket zit lang niet altijd in basis of aanvullende verzekering.
Zojuist besloten dat ik voor delta lloyd aanvullend ga omdat die gewoon echt alles dekken en vergoeden. Totaal iets van 115 euro per maand. Niet eens duur, vind ik.
Ik ben nog zoekend rond de vergoeding van bekkenfysio. Ik kan er niets duidelijks over vinden, behalve: Eerste 9 behandelingen bekkenfysiotherapie ivm urineincontinentie . Over bekkenfysio voor zwangerschap kan ik niets vinden.quote:Op zondag 30 december 2012 12:27 schreef tombolafan het volgende:
Valt bekkenfysio wel echt onder de standaard-basis-fysio-vergoeding is t enige dat ik me afvraag
Verder lijkt t me slim zo, weet niet hoe lang je al bezig bent en of je dit jaar nog in de mmm kan komen (anders volgend jaar er weer omlaag) want geen idee of ze niet die onderzoeken bij je man weer willen doen
Ooh, en verder: headcount schijnt te vallen onder E.R., dus die zullen we sowieso moeten betalen, mochten we in de MMM terecht komen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:27 schreef tombolafan het volgende:
Valt bekkenfysio wel echt onder de standaard-basis-fysio-vergoeding is t enige dat ik me afvraag
Verder lijkt t me slim zo, weet niet hoe lang je al bezig bent en of je dit jaar nog in de mmm kan komen (anders volgend jaar er weer omlaag) want geen idee of ze niet die onderzoeken bij je man weer willen doen
ja, maar bij 850 e.r. is die dus minder snel 'op'quote:Op zondag 30 december 2012 20:30 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ooh, en verder: headcount schijnt te vallen onder E.R., dus die zullen we sowieso moeten betalen, mochten we in de MMM terecht komen.
Jup, maar op zich gebruikt 'ie verder eigenlijk nooit zorg, dus zal waarschijnlijk het enige waarvoor het E.R. gebruikt wordt een headcount zijn. En die is dan ook weer niet zo vreselijk duur.quote:Op zondag 30 december 2012 20:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, maar bij 850 e.r. is die dus minder snel 'op'
Dank voor de tip!quote:Op zondag 30 december 2012 20:27 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Spirit! Sluit hem af via independer.nl, dat scheelt nog eens 6 euro per maand!
Delta loyd? Via united insurance! Goedkoper dan independer.quote:Op zondag 30 december 2012 20:27 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Spirit! Sluit hem af via independer.nl, dat scheelt nog eens 6 euro per maand!
Wow, scheelt idd weer een euroquote:Op maandag 31 december 2012 14:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Delta loyd? Via united insurance! Goedkoper dan independer.
Ik ben er een dag mee bezig geweest waar het uiteindelijk het goedkoopste afsluiten wasquote:Op maandag 31 december 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wow, scheelt idd weer een euroGrappig dat het zoveel verschil maakt zeg. VIa Delta Lloyd zelf is het 114.95, via independer 109.41 en via united insurance 108.33
Held! Zijn die op zich voor alle zorgverzekeringen het goedkoopste Tico? Dan onthoud ik um even voor volgend jaarquote:Op maandag 31 december 2012 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben er een dag mee bezig geweest waar het uiteindelijk het goedkoopste afsluiten was
Nee das alleen delta loyd wat je daar afsluit.quote:Op maandag 31 december 2012 14:57 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Held! Zijn die op zich voor alle zorgverzekeringen het goedkoopste Tico? Dan onthoud ik um even voor volgend jaar.
Oh, want een kraampakket krijg je toch standaard? Dacht ik.quote:Op maandag 31 december 2012 15:36 schreef Kyara het volgende:
Tico, was ook niet op jouw gericht hoor
Niet in de basisverzekering die ik vorig jaar had. Mijn aanvullende gaat morgen in dus weet niet of ik nog een kraampakket krijgt eigenlijk.quote:Op maandag 31 december 2012 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, want een kraampakket krijg je toch standaard? Dacht ik.
Ja die krijg je. Ik heb er nu 2.quote:Op maandag 31 december 2012 15:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Niet in de basisverzekering die ik vorig jaar had. Mijn aanvullende gaat morgen in dus weet niet of ik nog een kraampakket krijgt eigenlijk.
Bij mijn verzekering krijg je hem alleen bij een aanvullend pakket, en dus niet standaard.quote:Op maandag 31 december 2012 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, want een kraampakket krijg je toch standaard? Dacht ik.
Goed bezig geweest Tico! Ik zie het volgend jaar wel weer. Ik zit nu nog mooi collectief, dus dat is gunstig, maar als dat weg valt ga ik volgend jaar wel he-le-maal over naar een andere zorgverzekeraar. En dan ga ik jouw tactiek aanhouden.quote:Op maandag 31 december 2012 15:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee das alleen delta loyd wat je daar afsluit.
Ik heb eerst gekeken wat ik nodig had en wat ik wilde. Daar alle verzekeringen op vergeleken en toen die verzekering overal vergeleken wie m het goedkoopste aanbood.
En kyara, ik keek ook naar eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuisbevalling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |