quote:AMSTERDAM - Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert heeft vrijdag en zaterdag een bezoek gebracht aan de Nederlandse militairen in Afghanistan.
Het was de eerste keer dat de VVD-politica als minister de Nederlandse militairen in het land bezocht, laat het ministerie van Defensie zaterdag weten.
Hennis-Plasschaert, die tijdens haar bezoek werd vergezeld door commandant der strijdkrachten Tom Middendorp, kwam vrijdag aan in de Afghaanse hoofdstad Kabul.
Na een korte ontmoeting met defensiepersoneel vloog ze naar een internationale basis in Mazar-e-Sharif, om van daaruit verder te reizen naar de trainingmissie in Kunduz.
Trots
De minister woonde in Kunduz de trainingen bij die gegeven worden aan Afghaanse politieagenten. Ook zag ze hoe cursisten in Aliabad een checkpoint op de weg inrichtten in aanwezigheid van hun Nederlandse trainers.
"Ik ben enorm trots op onze militairen. Ze doen fantastisch werk", aldus Hennis-Plasschaert, die de opbouw van de rechtsorde in het land van groot belang noemde.
quote:De minister woonde in Kunduz de trainingen bij die gegeven worden aan Afghaanse politieagenten. Ook zag ze hoe cursisten in Aliabad een checkpoint op de weg inrichtten in aanwezigheid van hun Nederlandse trainers.
quote:Het was de eerste keer dat de VVD-politica als minister de Nederlandse militairen in het land bezocht, laat het ministerie van Defensie zaterdag weten.
quote:Hennis-Plasschaert, die tijdens haar bezoek werd vergezeld door commandant der strijdkrachten Tom Middendorp, kwam vrijdag aan in de Afghaanse hoofdstad Kabul.
Zoals jullie weten hebben we een vrouw als minister van defensie. Nou heb ik niet gekeken waar haar CV uit bestaat, maar een vrouw op de ministerpost defensie vind ik niet passend. Het beroep van militair bestaat vanouds uit voornamelijk mannen, waarom in godsnaam wordt een dame benoemd als minister van defensie? In mijn opinie heb je voor deze ministerpost een deskundige, statige man nodig? Laten we mijn bescheiden mening achterwege laten. Wat vinden jullie hiervan?quote:De minister woonde in Kunduz de trainingen bij die gegeven worden aan Afghaanse politieagenten. Ook zag ze hoe cursisten in Aliabad een checkpoint op de weg inrichtten in aanwezigheid van hun Nederlandse trainers.
Mee eens. We kunnen geen conclusies trekken over haar capaciteiten, maar het is geen gezicht.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:07 schreef Rezania het volgende:
Ik vond het ook wel een raar plan eerlijk gezegd, een vrouw als minister van defensie. Maar ze heeft nog niet de tijd gehad om zichzelf te bewijzen, dus ik wacht nog even voordat ik conclusies trek.
Dat is het de eerste keer nooit, altijd even wennen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mee eens. We kunnen geen conclusies trekken over haar capaciteiten, maar het is geen gezicht.
Niet zo'n beetje ook. Laat er geen misverstand over bestaan, want ik heb niks tegen vrouwen. Maar een vrouw als minister van defensie gaat naar mijn bescheiden mening wat te ver.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is het de eerste keer nooit, altijd even wennen.
Minister van defensie is dan ook geen militaire, maar een burgerlijke, politieke functie.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:04 schreef Jellereppe het volgende:
maar een vrouw op de ministerpost defensie vind ik niet passend. Het beroep van militair bestaat vanouds uit voornamelijk mannen, waarom in godsnaam wordt een dame benoemd als minister van defensie?
Nee, dat begrijpen wij, maar het is geen gezicht en het straalt geen gezag uit naar de militairen toe. Dat missen we wel in het plaatje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:09 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Minister van defensie is dan ook geen militaire, maar een burgerlijke, politieke functie.
Het gaat om een politieke functie hè, het is niet alsof zij de tactieken moet bedenken. Daar hebben we nog steeds een ervaren Commandant der Strijdkrachten voor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet zo'n beetje ook. Laat er geen misverstand over bestaan, want ik heb niks tegen vrouwen. Maar een vrouw als minister van defensie gaat naar mijn bescheiden mening wat te ver.
Dat is duidelijk. Het gaat mij meer om de uitstraling en of een vrouw in die functie wel serieus wordt genomen. Ze heeft nog geen tijd gehad om haar capaciteiten te tonen, maar als je de foto's in de OP bekijkt, dan moet je je toch even op het achterhoofd krabben. Vindt het echt geen gezicht.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het gaat om een politieke functie hè, het is niet alsof zij de tactieken moet bedenken. Daar hebben we nog steeds een ervaren Commandant der Strijdkrachten voor.
Ten eerste - hoe kom je daarbij? Ten tweede - gezien we hebben vastgesteld dat het om een politieke functie gaat, waarom zou het belangrijk zijn? Er is toch een militaire commandant der strijdkrachten?quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:11 schreef Jellereppe het volgende:
het straalt geen gezag uit naar de militairen toe
Vandaar dat ik dit topic open. Om te kijken hoe mensen hier over denken. Ik baseer mijn mening op de foto's. Niet echt een goede basis, maar nogmaals daar heb ik dit topic voor geopend.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:13 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ten eerste - hoe kom je daarbij? Ten tweede - gezien we hebben vastgesteld dat het om een politieke functie gaat, waarom zou het belangrijk zijn? Er is toch een militaire commandant der strijdkrachten?
Die overigens in theorie ook een vrouw zou kunnen zijn.
Tja, zoals ik al zei, het is wennen. Zowel voor ons, als voor haar natuurlijk. Zij zal zich ook wel steeds meer en meer gaan aanpassen aan de functie. Qua image komt het wel goed denk ik, tenzij ze natuurlijk niet de benodigde vaardigheden heeft om een goede minister te zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Het gaat mij meer om de uitstraling en of een vrouw in die functie wel serieus wordt genomen. Ze heeft nog geen tijd gehad om haar capaciteiten te tonen, maar als je de foto's in de OP bekijkt, dan moet je je toch even op het achterhoofd krabben. Vindt het echt geen gezicht.
Daar heb je een punt. De tijd zal leren of het een goede minister is voor de post van defensie. Het is voor mij wel wennen om een vrouw te zien die wordt vergezeld door voornamelijk mannelijke militairen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:14 schreef yavanna het volgende:
Ze heeft nog net geen kort rokje aangetrokken.
Vrouw of man, een kundig liefst ervaren persoon zal het beste de functie bekleden. Immers, genoeg mannen die er een zooitje van hebben gemaakt en rondkeken alsof ze een aardappel zagen wegrennen..
Mee eens. Keek wel op van de foto's. Eerlijk is eerlijk. Laten we over een tijdje zeker de balans opmaken of het een capabele minister is. Misschien toch goed dat ze een vrouw een kans geven op deze post.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei, het is wennen. Zowel voor ons, als voor haar natuurlijk. Zij zal zich ook wel steeds meer en meer gaan aanpassen aan de functie. Qua image komt het wel goed denk ik, tenzij ze natuurlijk niet de benodigde vaardigheden heeft om een goede minister te zijn.
Ik vind haar imago op de foto's eigenlijk ook niet zo hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mee eens. Keek wel op van de foto's. Eerlijk is eerlijk. Laten we over een tijdje zeker de balans opmaken of het een capabele minister is. Misschien toch goed dat ze een vrouw een kans geven op deze post.
Dat laat ook te wensen over. Ze mag zich wel wat statiger kleden als minister. Deskundigheid is het belangrijkste, maar moet een minister van defensie niet iets van gezag uitstralen? Hoewel dat voor een vrouw wat lastiger is dan een man. Maar goed, dat is mijn ideale beeld van een minister van defensie.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind haar imago op de foto's eigenlijk ook niet zo hoor.Maar we moeten haar natuurlijk wel tijd gunnen om goed in functie te komen en zichzelf te bewijzen.
Mja, gezag? Ik vind dat meer iets voor de leidinggevenden binnen het leger dan voor een minister. Minister is er vooral om voor de behoeften van Defensie op te komen in de tweede kamer, niet echt om militairen te leiden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat laat ook te wensen over. Ze mag zich wel wat statiger kleden als minister. Deskundigheid is het belangrijkste, maar moet een minister van defensie niet iets van gezag uitstralen? Hoewel dat voor een vrouw wat lastiger is dan een man. Maar goed, dat is mijn ideale beeld van een minister van defensie.
Daar bestaat geen twijfel over, vandaar mijn opmerking dat deskundigheid het belangrijkste is. Maar het kan goed zijn dat ik de plank mis sla met mijn gebrabbel over uitstraling en gezag. Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van moet denken. Denk dat er wel meer mensen zijn die opkijken als ze de foto's zien.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, gezag? Ik vind dat meer iets voor de leidinggevenden binnen het leger dan voor een minister. Minister is er vooral om voor de behoeften van Defensie op te komen in de tweede kamer, niet echt om militairen te leiden.
Deskundigheid ook niet zo zeer, is wel fijn natuurlijk, maar een minister hoeft niet echt heel veel ervaring met het onderwerp van haar/zijn post te hebben. Ze hebben niet voor niks een ministerie waardoor ze zich kunnen laten informeren. Tuurlijk is het wel fijn als ministers weten waar ze het daadwerkelijk over hebben zonder eerst een hele uitleg te moeten lezen, maar het is geen vereiste.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar bestaat geen twijfel over, vandaar mijn opmerking dat deskundigheid het belangrijkste is. Maar het kan goed zijn dat ik de plank mis sla met mijn gebrabbel over uitstraling en gezag. Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van moet denken. Denk dat er wel meer mensen zijn die opkijken als ze de foto's zien.
Weer een goed punt. De ambtenaren worden wel de vierde macht genoemd, omdat zij de spil zijn in de informatieverstrekking naar de minister toe. Naar die mening ben ik ook wel benieuwd, maar die zullen het ook wel even wennen vinden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Deskundigheid ook niet zo zeer, is wel fijn natuurlijk, maar een minister hoeft niet echt heel veel ervaring met het onderwerp van haar/zijn post te hebben. Ze hebben niet voor niks een ministerie waardoor ze zich kunnen laten informeren. Tuurlijk is het wel fijn als ministers weten waar ze het daadwerkelijk over hebben zonder eerst een hele uitleg te moeten lezen, maar het is geen vereiste.
Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat militairen hier nou van vinden. Zij moeten onder haar werken natuurlijk.
Is dit dan beter?quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Het gaat mij meer om de uitstraling en of een vrouw in die functie wel serieus wordt genomen. Ze heeft nog geen tijd gehad om haar capaciteiten te tonen, maar als je de foto's in de OP bekijkt, dan moet je je toch even op het achterhoofd krabben. Vindt het echt geen gezicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |