abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120334206
Het slot van onze buitenkeukendeur blijft haken: het eh... dingetje (hoe noem je dat?!?) gaat niet helemaal naar binnen als je de klink helemaal naar beneden drukt. Als je met de vingers erop drukt, gaat 'ie wel gewoon naar binnen, dus schijnbaar doet de klink niet helemaal zijn werk... Een foto zal hopelijk alles verduidelijken... ;) Kijk, zo ziet het eruit als ik de klink helemaal naar beneden druk:

De deur dicht doen is geen probleem, want zoals ik al zei kan het dingetje wel naar binnen, maar de deur opendoen is soms moeilijk omdat 'ie blijft haken...

Wordt dit een nieuw slot of kan ik binnenin het slot iets doen om er voor te zorgen dat dat ding weer helemaal naar binnen gaat? Ik heb 'm al gesmeerd/bespoten maar dat helpt allemaal niets.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:01:00 #2
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_120334264
wd40
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_120334278
ik denk dat je dit het best in feedback kan posten.
pi_120334383
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:01 schreef mymoodfentje het volgende:
wd40
Dat heb ik dus al geprobeerd, zoals ik zei. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:01 schreef Nestalgie het volgende:
ik denk dat je dit het best in feedback kan posten.
Euh... Feedback...? Ik volg het even niet...
pi_120334429
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:01 schreef mymoodfentje het volgende:
wd40
+1

Als iets lijft steken, stroef gaat of vast zit, eerst WD40..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_120335250
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

+1

Als iets lijft steken, stroef gaat of vast zit, eerst WD40..
Nogmaals... heb ik al gedaan... ;)
pi_120335862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nogmaals... heb ik al gedaan... ;)
Gesmeerd en bespoten betekent niet dat je WD40 gebruikt hebt.. Maar ook in het sleutelgat gespoten?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_120336082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gesmeerd en bespoten betekent niet dat je WD40 gebruikt hebt.. Maar ook in het sleutelgat gespoten?
O, ok, maar goed, ik heb dus WD40 gebruikt. ;) Ook in het sleutelgat, ja, alhoewel het daar niet om gaat: als ik de deur opendoe met de sleutel, dan gaat dat ding wel helemaal naar binnen, dus dat is het probleem niet: het is alleen als ik de klink gebruik dat hij blijft hangen en het dingetje niet naar binnen gaat (zoals te zien is op de foto) en daardoor gaat de deur soms niet open.
pi_120336122
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:34 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

O, ok, maar goed, ik heb dus WD40 gebruikt. ;) Ook in het sleutelgat, ja, alhoewel het daar niet om gaat: als ik de deur opendoe met de sleutel, dan gaat dat ding wel helemaal naar binnen, dus dat is het probleem niet: het is alleen als ik de klink gebruik dat hij blijft hangen en het dingetje niet naar binnen gaat (zoals te zien is op de foto) en daardoor gaat de deur soms niet open.
Ik gaf het aan omdat ik ook zoiets gehad had en daar hielp spuiten in het sleutelgat wel, maar bij ging de sleutel er (merkte ik achteraf) blijkbaar ook wat lastiger in.
C. Sagan
pi_120336496
Slot ziet er niet oud uit, maar er zal wat speling inzitten. Garantie misschien. Heb je hem er al eens uitgehaald.
pi_120336849
Mijn vertrouwen zou weg zijn. Straks hagelt het, windkracht 8, 's avonds laat en dan staat je vrouw daar met je bloedjes van kinderen aan een deur te morrelen die niet meer opengaat.

Mijn oplossing zou zijn slot eruit en vervangen dat ding. Werkje van niks en een betere oplossing dan op goed geluk wd40 spuiten.

c_/
met een koekje
pi_120337131
Heb hetzelfde aan de hand gehad. Heb het slot eruitgehaald open geschroefd en van binnen gesmeerd. Werkt weer prima.
'krak'
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:19:28 #13
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_120337198
Dat 'dingetje' heet de schoot. Zit er geen braam op? Haal het slot er anders even uit en maak het slot voorzichtig open. Meestal zie je dan wel waar het aan hapert.
pi_120340368
Opgelost! Slot eruit gehaald en toen had ik al snel door wat er aan de hand was: de schoot zit vast met een schroef: die kan je losdraaien zodat je de schroot kan omdraaien (wat nodig is als het slot rechts in plaats van links zit, zodat de deur alsnog soepel in het slot kan vallen). De kop van de schroef is tegelijkertijd de 'haak' waarmee de klink de schoot naar binnen trekt. Je raadt het al: de schroef was (waarschijnlijk door het slaan met de deur...) los gaan zitten en er zat onderhand een paar millimeter speling in zodat de klink de schroot pas na een paar millimeter raakte en naar binnen trok... en 'm dus niet helemaal naar binnen kon trekken!

Schroef aangedraaid en KLAAR! :)
pi_120340461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Opgelost! Slot eruit gehaald en toen had ik al snel door wat er aan de hand was: de schoot zit vast met een schroef: die kan je losdraaien zodat je de schroot kan omdraaien (wat nodig is als het slot rechts in plaats van links zit, zodat de deur alsnog soepel in het slot kan vallen). De kop van de schroef is tegelijkertijd de 'haak' waarmee de klink de schoot naar binnen trekt. Je raadt het al: de schroef was (waarschijnlijk door het slaan met de deur...) los gaan zitten en er zat onderhand een paar millimeter speling in zodat de klink de schroot pas na een paar millimeter raakte en naar binnen trok... en 'm dus niet helemaal naar binnen kon trekken!

Schroef aangedraaid en KLAAR! :)
^O^
'krak'
pi_120340604
Kijk eruit halen helpt. Keurig.
pi_120341135
Inderdaad. ;) Bedankt voor het meedenken, allemaal!
pi_120344385
Als het een buitendeur betreft zou ik het slot wel een keer vervangen voor een SKG2 slot, dat is wat minder inbraakgevoelig.
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:53:04 #19
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_120351111
Vaak zie ik in dit soort gevallen de schoot iets verbogen is.
Openmaken en de schoot recht maken met een tikje met de hamer is dan de oplossing.
Ook is verf vaak de boosdoener, even schoonkrabben en wat slotenspray doen dan wonderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')