Dat heb ik dus al geprobeerd, zoals ik zei.quote:
Euh... Feedback...? Ik volg het even niet...quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:01 schreef Nestalgie het volgende:
ik denk dat je dit het best in feedback kan posten.
+1quote:
Nogmaals... heb ik al gedaan...quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
+1
Als iets lijft steken, stroef gaat of vast zit, eerst WD40..
Gesmeerd en bespoten betekent niet dat je WD40 gebruikt hebt.. Maar ook in het sleutelgat gespoten?quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Nogmaals... heb ik al gedaan...
O, ok, maar goed, ik heb dus WD40 gebruikt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gesmeerd en bespoten betekent niet dat je WD40 gebruikt hebt.. Maar ook in het sleutelgat gespoten?
Ik gaf het aan omdat ik ook zoiets gehad had en daar hielp spuiten in het sleutelgat wel, maar bij ging de sleutel er (merkte ik achteraf) blijkbaar ook wat lastiger in.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:34 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
O, ok, maar goed, ik heb dus WD40 gebruikt.Ook in het sleutelgat, ja, alhoewel het daar niet om gaat: als ik de deur opendoe met de sleutel, dan gaat dat ding wel helemaal naar binnen, dus dat is het probleem niet: het is alleen als ik de klink gebruik dat hij blijft hangen en het dingetje niet naar binnen gaat (zoals te zien is op de foto) en daardoor gaat de deur soms niet open.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Opgelost! Slot eruit gehaald en toen had ik al snel door wat er aan de hand was: de schoot zit vast met een schroef: die kan je losdraaien zodat je de schroot kan omdraaien (wat nodig is als het slot rechts in plaats van links zit, zodat de deur alsnog soepel in het slot kan vallen). De kop van de schroef is tegelijkertijd de 'haak' waarmee de klink de schoot naar binnen trekt. Je raadt het al: de schroef was (waarschijnlijk door het slaan met de deur...) los gaan zitten en er zat onderhand een paar millimeter speling in zodat de klink de schroot pas na een paar millimeter raakte en naar binnen trok... en 'm dus niet helemaal naar binnen kon trekken!
Schroef aangedraaid en KLAAR!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |