http://nos.nl/artikel/451706-schietpartij-op-basisschool-vs.htmlquote:Schietpartij op basisschool VS
AFP
Toegevoegd: vrijdag 14 dec 2012, 17:19
Update: vrijdag 14 dec 2012, 18:06
Bij een schietpartij op een Amerikaanse basisschool zijn meerdere doden gevallen, zegt een plaatselijke krant. Een van de doden zou een schutter zijn. Er zouden twee schutters zijn, van wie er één is ontsnapt.
De ander is dood; hoe hij om het leven gekomen is niet duidelijk. Het gebouw wordt door de politie doorzocht.
Volgens dezelfde krant zijn bij de schietpartij kinderen en volwassenen geraakt. Of er ook kinderen zijn omgekomen, is niet duidelijk.
Melding
De politie in Newtown in de staat Connecticut kreeg rond 09.40 plaatselijke tijd een melding dat er iets aan de hand was in de Sandy Hook Elementary School. Een schutter zou meerdere kinderen onder schot houden in een klaslokaal, zo luidde het bericht.
Op de site van de Hartford Courant is te zien hoe een groep kinderen de parkeerplaats bij de school oversteekt. Een kind huilt. Ze worden begeleid door volwassenen en een agent.
Buiten de school hebben zich tientallen politieagenten verzameld. Uit voorzorg is een aantal scholen in de omgeving gesloten.
Beetje laat, dat wisten we hier uren geleden alquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:28 schreef Mishu het volgende:
Zijn facebook met zijn reactie op de beschuldigingen: http://www.businessinside(...)tured-on-cbs-2012-12
Dat zal zeker in bepaalde gevallen heel onverwachts komen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik ken twee mensen, waarvan 1 in naaste omgeveing, die een psychose hebben gehad, geloof me, dat is echt van de een op andere dag.
1/4e is zelfmoord. Dat is dan ook wel weer goed. Hoeven ze niet voor de trein te springen ect.quote:
Meaningful action?quote:"These neighborhoods are our neighborhoods and these children are our children," he continued. "We are going to have to come together to take meaningful action to prevent tragedies like this, regardless of politics."
Read more: http://www.businessinside(...)012-12#ixzz2F42X6Xd0
quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Een emotionele Obama.
[ afbeelding ]
Waar slaat dat nou weer op?? Of denk je écht dat je grappig bent?quote:
Personeel in openbare gebouwen bewapenen, scholen beter beveiligenquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Uitspraak Obama:
[..]
Meaningful action?
Deze school was reeds beveiligdquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Personeel in openbare gebouwen bewapenen, scholen beter beveiligen
Ik ben benieuwd. Hoe achterhaald zijn die wapenwetgevingen, man man man.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Uitspraak Obama:
[..]
Meaningful action?
quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Personeel in openbare gebouwen bewapenen, scholen beter beveiligen
Stammen nog uit het wilde-westen tijdperk. Een revolver voor elke cowboy.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Hoe achterhaald zijn die wapenwetgevingen, man man man.
Vooral ook de media die het meteen met naam en foto overnemen..quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:31 schreef Dientje12 het volgende:
Dat social media is ook maar een gedoe, mensen zijn veel te simpel en geven gelijk mensen de schuld als er een naam word gehoord..
http://www.facebook.com/p(...)623530100882?fref=ts
En gelijk weer eentje aan gemaakt..
Social media word echt verkeerd gebruikt..
Edit: over dat stukje van ryan lanza
Niet goed genoeg blijkbaarquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze school was reeds beveiligd
Dat kan ook niet. 100% veiligheid is onhaalbaarquote:
Ja, beter ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vooral ook de media die het meteen met naam en foto overnemen..
Vandaar dat bijvoorbeeld in Nederland geen namen van verdachten in de media mogen komen, om dit soort blunders te voorkomen.
Desalniettemin, Ryan kan een leuke claim richting diverse media gaan sturen.
Nee hier is het veilig...daar heb je tenminste de optie om je thuis te beschermen, hier wordt zelfs aangeraden mee te werkenquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:33 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Stammen nog uit het wilde-westen tijdperk. Een revolver voor elke cowboy.
Klopt, maar als je door een poort moet om een school binnen te komen verklein je de kans dat zoiets gebeurd al een heel stuk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. 100% veiligheid is onhaalbaar
De moeder van de dader was toch juf op die school, ik had gelezen dat je eerst aan moest bellen bij die school voordat je naar binnen kon.quote:
Denk je?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef thesystem het volgende:
Tevens is het op scholen ook gewoonweg verboden om je guns mee te nemen dus die persoon is ook gewoon in overtreding geweest.
Ik heb zo'n vermoeden dat hij niet netjes door de poort is gewandeld.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Klopt, maar als je door een poort moet om een school binnen te komen verklein je de kans dat zoiets gebeurd al een heel stuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |